[BIZTPOL] Románia

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

MZ/X

Well-Known Member
2021. május 27.
627
2 779
93
  • Tetszik
Reactions: formosa1

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 794
25 387
113
A szakszervezetek szerint az európai minimálbér nélkül 8 millió román emigrál

Nettó 281 eur a román minimálbér a cikk szerint.

Hajrá!
Ezért kellene minél előbb megépíteni egy Makó-Szeged-Pécs-Nagykanizsa autópályát, hogy könnyebben távozhassanak a Kárpát-medencéből!
Nem értem miért késlekedünk! Ennek kiemelt kormányzati célkitűzésnek kellene lennie! Egyébként is nonszensz, hogy nincs összekötve ez a két egyetemi nagyvárosunk!
 
W

Wilson

Guest
Robbanás egy vegyi üzemben Romániában....

32355ab1f3032dcc3d015de3e4dbc.jpeg

Robbanás egy romániai vegyi üzemben. Illusztráció: nokta.md

Július 7-én, szerdán este robbanás történt a romániai Azomureș vegyi üzem 3. számú ammóniaüzemében, majd tűz ütött ki. Egy sebesültről számoltak be. Ez az üzem az ország legnagyobb műtrágyagyártója, az üzem vezetősége és a helyi hatóságok biztosítják, hogy az emberek nincsenek veszélyben.

Az eset hajnali 1 óra körül történt, és a tüzet a lehető leghamarabb megfékezték.

"Eddig nem mutattak ki veszélyes anyagokat a légkörben" - erősítette meg a Vészhelyzeti Minisztérium.

A tűzoltók nem hagyták, hogy a tűz továbbterjedjen, minden intézkedést megtettek a tűz felszámolására. Az üzem képviselői szerint az incidens oka a szintézisgázt nagyon nagy nyomás alatt szállító cső összeomlása volt. A gyulladás a platform egyik ammóniakészítményének beindítására irányuló manőverek során következett be.

"A helyzetet már ellenőrzés alatt tartjuk, a hatóságok figyelemmel kísérik, és a létesítményt, ahol a tűz keletkezett, teljesen leállították" - biztosít az Azomureș vezetősége.

Ebben a hónapban ez a második súlyos ipari baleset Romániában.

Július elején robbanás történt a Petromidia olajfinomítóban. Öt ember megsérült és megégett, egy pedig meghalt. A baleset utóhatásai komoly negatív hatással voltak a környék környezetére. A román Fekete-tenger partvidékén figyelmeztetést adtak ki a terjedő égéstermék-felhő miatt.

Ezt követően a romániai Navodariban található Petromidia üzemben több tucatnyi dolgozó tiltakozott, jobb munkakörülményeket követelve mind a fizetés, mind a biztonság tekintetében.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 697
113
Ebben a hónapban ez a második súlyos ipari baleset Romániában.

Július elején robbanás történt a Petromidia olajfinomítóban. Öt ember megsérült és megégett, egy pedig meghalt. A baleset utóhatásai komoly negatív hatással voltak a környék környezetére. A román Fekete-tenger partvidékén figyelmeztetést adtak ki a terjedő égéstermék-felhő miatt.

Pont kérdezni is akartam. Rögtön ez ugrott az eszembe az első sorok olvasásánál. Kíváncsi vagyok, mennyi időbe fog telni a termelés teljes kapacitáson történő újra indítása.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 697
113

A robbanás után a helyi polgármester népszavazást szeretne a gyár jövőjével kapcsolatban. Ez alapján nem sietném el a gyár termelésének újraindítását. Még Bukarest is megmozdult és minden vegyi üzemben ellenőrzést akar tartani. (És hogy találnak-e valamit, ha azt se tudják, hogy mit szeretnének keresni, az külön jó kérdés.)
Az érezhető, hogy már az országos vezetésnek is kínos.
 

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 794
25 387
113
A számok esetében az egyezményes arab számokat használják ők is! :)
De legyen. Csak pár apróság a mögöttünk hagyott egy emberöltőnyi időből, kezdve onnan, ahogy a rendszerváltás ért bennünket, amikorra is mi ráadásul már egy évtizede fogyatkoztunk...
------
1990. – Magyarország népessége 10.374.000, ugyanekkor Románia lakóinak száma 23.207.000, azaz arányaiban a mi "méretünk" 44,7 % hozzájuk képest!
2000. – Magyarország népessége 10.211.000, ugyanekkor Románia lakóinak száma 22.435.000, azaz arányaiban a mi "méretünk" 45,5 % hozzájuk képest!
2010. – Magyarország népessége 10.000.000, ugyanekkor Románia lakóinak száma 20.247.000, azaz arányaiban a mi "méretünk" 49,4 % hozzájuk képest!
2020. – Magyarország népessége 9.770.000, ugyanekkor Románia lakóinak száma 19.266.000, azaz arányaiban a mi "méretünk" 50,7 % hozzájuk képest!
------
Az élveszületések egymáshoz való aránya, illetve a kivándorlás eltérő mértéke miatt – ami náluk jóval nagyobb! –, arra lehet számítani, hogy egy újabb emberöltőnyi idő múlva még kisebb lesz köztünk a méretbeli különbség. Vagyis a Kárpát-medence demográfiai súlypontja fokozatosan minálunk fog koncentrálódni erősebben, s nem másoknál. Ráadásul a Kárpátokon belül csupán 5 millió román van, s nem nő, hanem csökken a számuk!
..
Élveszületések!
1990. – Magyarország: 125.700, ugyanekkor Románia: 314.700, vagyis ekkor 39,9 % a magyar születésszám a románhoz képest!
2000. – Magyarország: 97.600, ugyanekkor Románia: 234.500, vagyis ekkor 41,6 % a magyar születésszám a románhoz képest!
2010. – Magyarország: 90.300, ugyanekkor Románia: 212.200, vagyis ekkor 42,6 % a magyar születésszám a románhoz képest!
2020. – Magyarország: 92.200, ugyanekkor Románia: 178.600, vagyis ekkor 51,6 % a magyar születésszám a románhoz képest!
..
Egyébként most (ma) vagyunk a 101-es szobában!
Innen már ki- és felfelé megyünk majd. Szóval érdemes lesz leszületni a következő évszázad elejére, amikor is visszaszerezzük egész Erdélyt az utolsó faluig!
:hadonaszos:
Úgy néz ki tovább szűkül az olló!
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_

yangwenli

Well-Known Member
2015. június 19.
1 210
2 694
113
Hajrá!
Ezért kellene minél előbb megépíteni egy Makó-Szeged-Pécs-Nagykanizsa autópályát, hogy könnyebben távozhassanak a Kárpát-medencéből!
Nem értem miért késlekedünk! Ennek kiemelt kormányzati célkitűzésnek kellene lennie! Egyébként is nonszensz, hogy nincs összekötve ez a két egyetemi nagyvárosunk!

De ha megint "eljatszak" az erdelyi betelepulos tervet csak most a tiszantullal? :eek: Aztan 100 ev mulva megint, aztan megint . . . majd Szlovenia fele . . . Romat meg siman annektaljak mert "ok is azok" . . . :oops:
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
8 544
28 706
113

Egy román hozzászólás alatta: Annyit írnék és most főleg a Magyarországi magyaroknak üzenném, hogy ez az állomás kivétel..... hiába szép a vasút a föld alatt van konkrétan.... Románia szerte 50 km/h a max sebesség a fővonalakat is nemrég fogtak neki javítani, de rengeteg fővonal máig pl: Brassó-Deda-Déj-Zsibo- Szatmárnémeti nagyon gyenge állapotú..... félig van villamosítva mellesleg kevés helyen éri el a vonat a 100 km/h, mert annyi lassújel van, hogy mire felgyorsulna már lassítania kell... Igen vannak jó állapotú nemrég felújitott szakaszok is, de rengeteg mozdony állapota miatt le vannak 120-ra limitálva... A CFR nagyon nem vigyáz a mozdonyaira... az olajat egyik mozdonyból a másikba rakják át, a festés rajtuk esik le olyan minőségi és még nem beszéltem a beltérről ami sok mozdonyban tiszta olajtenger(aztán csodálkozunk, hogy tűzre kapnak a gépek) rengeteg hiba egyik felhalmozva a másikat a CFR válságba került... Dízel hiányban szenved ezért sok helyen Desirokkal mennek 300 kilométer a Gyors vonatok... Ha ránéztek a csatornámra rengeteg mozdony amit lefilmeztem már nem jár mivel annyira vigyázva voltak, hogy főgenerátor felgyulladt vagy olajnyomás hiányában szenvedek vagy szó szerint minden baja van... És még nem beszéltem, hogy a desiro és a GM-k meg a felujitott Asea mozdonyok azok amik ténylegesen jók és újak... Mérthát a CFR nem képes venni új mozdonyokat, motorvonatokat... Flirt nálunk nincsen, Traxx se, Taurus se.... A vagonok se tiszták bizonyos emberek miatt persze ezt is a CFR-re háritsuk. Sajnos nagyon rossz a helyzet Romániában ez a szomorú valóság és nem is lenne baj hogy még Ceausescu ideji mozdonyokat használunk... mert könyörgöm Németországban több mint 200 dizel és villany gép jár amik 1960-as 70-es években gyártottak... Hanem a rendszeres karbantartás és vigyázás hiánya az ami miatt vagyunk itt ahol.... És Arad egy jo példa, hogy milyen szép állomás... De ez csak egy a sok közül amire rá se lehet nézni, mert elkap a sírás olyan állapotban van... Remélem azért elérjük a MÁV szinvonalát legalább 2030-ig és lesz egy normális vasutunk, mert ha nem jaj nekünk... Mert már a CFR teher részlege ( CFR marfa) csőd szélén áll és nem csak
 

Topper Harley

Well-Known Member
2020. május 21.
134
478
63

Egy román hozzászólás alatta: Annyit írnék és most főleg a Magyarországi magyaroknak üzenném, hogy ez az állomás kivétel..... hiába szép a vasút a föld alatt van konkrétan.... Románia szerte 50 km/h a max sebesség a fővonalakat is nemrég fogtak neki javítani, de rengeteg fővonal máig pl: Brassó-Deda-Déj-Zsibo- Szatmárnémeti nagyon gyenge állapotú..... félig van villamosítva mellesleg kevés helyen éri el a vonat a 100 km/h, mert annyi lassújel van, hogy mire felgyorsulna már lassítania kell... Igen vannak jó állapotú nemrég felújitott szakaszok is, de rengeteg mozdony állapota miatt le vannak 120-ra limitálva... A CFR nagyon nem vigyáz a mozdonyaira... az olajat egyik mozdonyból a másikba rakják át, a festés rajtuk esik le olyan minőségi és még nem beszéltem a beltérről ami sok mozdonyban tiszta olajtenger(aztán csodálkozunk, hogy tűzre kapnak a gépek) rengeteg hiba egyik felhalmozva a másikat a CFR válságba került... Dízel hiányban szenved ezért sok helyen Desirokkal mennek 300 kilométer a Gyors vonatok... Ha ránéztek a csatornámra rengeteg mozdony amit lefilmeztem már nem jár mivel annyira vigyázva voltak, hogy főgenerátor felgyulladt vagy olajnyomás hiányában szenvedek vagy szó szerint minden baja van... És még nem beszéltem, hogy a desiro és a GM-k meg a felujitott Asea mozdonyok azok amik ténylegesen jók és újak... Mérthát a CFR nem képes venni új mozdonyokat, motorvonatokat... Flirt nálunk nincsen, Traxx se, Taurus se.... A vagonok se tiszták bizonyos emberek miatt persze ezt is a CFR-re háritsuk. Sajnos nagyon rossz a helyzet Romániában ez a szomorú valóság és nem is lenne baj hogy még Ceausescu ideji mozdonyokat használunk... mert könyörgöm Németországban több mint 200 dizel és villany gép jár amik 1960-as 70-es években gyártottak... Hanem a rendszeres karbantartás és vigyázás hiánya az ami miatt vagyunk itt ahol.... És Arad egy jo példa, hogy milyen szép állomás... De ez csak egy a sok közül amire rá se lehet nézni, mert elkap a sírás olyan állapotban van... Remélem azért elérjük a MÁV szinvonalát legalább 2030-ig és lesz egy normális vasutunk, mert ha nem jaj nekünk... Mert már a CFR teher részlege ( CFR marfa) csőd szélén áll és nem csak
Csodálkozom, hogy még a mozdonyok is sz.rok, és nincs pénz még hazaira sem, hisz azoknak a gyártásában pedig jók. Svéd licensz alapján gyártották a mozdonyokat anno, svédeknél még mindig azok dolgoznak, igaz modernizálva. Mivel a svéd mozdonygyártás megszűnt, épp veszik a románoktól.
https://iho.hu/hirek/nem-dacia-a-transmontana-meg-szazat-vesz-a-green-cargo-201109
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
8 544
28 706
113
Csodálkozom, hogy még a mozdonyok is sz.rok, és nincs pénz még hazaira sem, hisz azoknak a gyártásában pedig jók. Svéd licensz alapján gyártották a mozdonyokat anno, svédeknél még mindig azok dolgoznak, igaz modernizálva. Mivel a svéd mozdonygyártás megszűnt, épp veszik a románoktól.
https://iho.hu/hirek/nem-dacia-a-transmontana-meg-szazat-vesz-a-green-cargo-201109
Gondolom minden pénz elmegy a vonalak szinten tartására és nincs pénzük modernizálásra. Szerencsére a MÁV elindult pozitív irányba bár nagyon lassan, de halad előre.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
10 260
31 372
113

Egy román hozzászólás alatta: Annyit írnék és most főleg a Magyarországi magyaroknak üzenném, hogy ez az állomás kivétel..... hiába szép a vasút a föld alatt van konkrétan.... Románia szerte 50 km/h a max sebesség a fővonalakat is nemrég fogtak neki javítani, de rengeteg fővonal máig pl: Brassó-Deda-Déj-Zsibo- Szatmárnémeti nagyon gyenge állapotú..... félig van villamosítva mellesleg kevés helyen éri el a vonat a 100 km/h, mert annyi lassújel van, hogy mire felgyorsulna már lassítania kell... Igen vannak jó állapotú nemrég felújitott szakaszok is, de rengeteg mozdony állapota miatt le vannak 120-ra limitálva... A CFR nagyon nem vigyáz a mozdonyaira... az olajat egyik mozdonyból a másikba rakják át, a festés rajtuk esik le olyan minőségi és még nem beszéltem a beltérről ami sok mozdonyban tiszta olajtenger(aztán csodálkozunk, hogy tűzre kapnak a gépek) rengeteg hiba egyik felhalmozva a másikat a CFR válságba került... Dízel hiányban szenved ezért sok helyen Desirokkal mennek 300 kilométer a Gyors vonatok... Ha ránéztek a csatornámra rengeteg mozdony amit lefilmeztem már nem jár mivel annyira vigyázva voltak, hogy főgenerátor felgyulladt vagy olajnyomás hiányában szenvedek vagy szó szerint minden baja van... És még nem beszéltem, hogy a desiro és a GM-k meg a felujitott Asea mozdonyok azok amik ténylegesen jók és újak... Mérthát a CFR nem képes venni új mozdonyokat, motorvonatokat... Flirt nálunk nincsen, Traxx se, Taurus se.... A vagonok se tiszták bizonyos emberek miatt persze ezt is a CFR-re háritsuk. Sajnos nagyon rossz a helyzet Romániában ez a szomorú valóság és nem is lenne baj hogy még Ceausescu ideji mozdonyokat használunk... mert könyörgöm Németországban több mint 200 dizel és villany gép jár amik 1960-as 70-es években gyártottak... Hanem a rendszeres karbantartás és vigyázás hiánya az ami miatt vagyunk itt ahol.... És Arad egy jo példa, hogy milyen szép állomás... De ez csak egy a sok közül amire rá se lehet nézni, mert elkap a sírás olyan állapotban van... Remélem azért elérjük a MÁV szinvonalát legalább 2030-ig és lesz egy normális vasutunk, mert ha nem jaj nekünk... Mert már a CFR teher részlege ( CFR marfa) csőd szélén áll és nem csak
Itt az idő, hogy az erdélyi vasútakat felvásárolja egy magyar vállalkozó, mint anno nálunk a GyESEV, ott lehetne TranSylilBahn. :hadonaszos:
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
10 260
31 372
113
Nem tudom, hogy mennyire lenne értelme, szerintem oda a világ összes pénze nem lenne elég, hogy modern vasúthálózat legyen.
Az a bosszantó, hogy a Magyar Királyi Államvasutak már kiépített vasúthálózatáról beszélünk. Értelme a gazdasági befolyás növelése. Illetve Mo. számára fontos irány fölötti rendelkezési jogosultság. A jövőbe kell befektetni.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
8 544
28 706
113
Napokban raktam be én is a vidijót másik topicba ... azért rakd mellé Kuhár Bence Újszeged-Békéscsaba vonalas videóját. Máris nem olyan nagy a kontraszt. Csak, hogy szomszédos területeket vessünk össze.
Hát ez a videó a vonatokról szól és én 100x inkább ülök a BZ-be mint abba a kék roncsba, de igen a mellékvonalakon a pályában vannak hasonlóságok sajnos :(
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby