[BIZTPOL] Románia

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

MZ/X

Well-Known Member
2021. május 27.
864
4 077
93
  • Tetszik
Reactions: formosa1

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 968
26 165
113
A szakszervezetek szerint az európai minimálbér nélkül 8 millió román emigrál

Nettó 281 eur a román minimálbér a cikk szerint.

Hajrá!
Ezért kellene minél előbb megépíteni egy Makó-Szeged-Pécs-Nagykanizsa autópályát, hogy könnyebben távozhassanak a Kárpát-medencéből!
Nem értem miért késlekedünk! Ennek kiemelt kormányzati célkitűzésnek kellene lennie! Egyébként is nonszensz, hogy nincs összekötve ez a két egyetemi nagyvárosunk!
 
W

Wilson

Guest
Robbanás egy vegyi üzemben Romániában....

32355ab1f3032dcc3d015de3e4dbc.jpeg

Robbanás egy romániai vegyi üzemben. Illusztráció: nokta.md

Július 7-én, szerdán este robbanás történt a romániai Azomureș vegyi üzem 3. számú ammóniaüzemében, majd tűz ütött ki. Egy sebesültről számoltak be. Ez az üzem az ország legnagyobb műtrágyagyártója, az üzem vezetősége és a helyi hatóságok biztosítják, hogy az emberek nincsenek veszélyben.

Az eset hajnali 1 óra körül történt, és a tüzet a lehető leghamarabb megfékezték.

"Eddig nem mutattak ki veszélyes anyagokat a légkörben" - erősítette meg a Vészhelyzeti Minisztérium.

A tűzoltók nem hagyták, hogy a tűz továbbterjedjen, minden intézkedést megtettek a tűz felszámolására. Az üzem képviselői szerint az incidens oka a szintézisgázt nagyon nagy nyomás alatt szállító cső összeomlása volt. A gyulladás a platform egyik ammóniakészítményének beindítására irányuló manőverek során következett be.

"A helyzetet már ellenőrzés alatt tartjuk, a hatóságok figyelemmel kísérik, és a létesítményt, ahol a tűz keletkezett, teljesen leállították" - biztosít az Azomureș vezetősége.

Ebben a hónapban ez a második súlyos ipari baleset Romániában.

Július elején robbanás történt a Petromidia olajfinomítóban. Öt ember megsérült és megégett, egy pedig meghalt. A baleset utóhatásai komoly negatív hatással voltak a környék környezetére. A román Fekete-tenger partvidékén figyelmeztetést adtak ki a terjedő égéstermék-felhő miatt.

Ezt követően a romániai Navodariban található Petromidia üzemben több tucatnyi dolgozó tiltakozott, jobb munkakörülményeket követelve mind a fizetés, mind a biztonság tekintetében.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 700
113
Ebben a hónapban ez a második súlyos ipari baleset Romániában.

Július elején robbanás történt a Petromidia olajfinomítóban. Öt ember megsérült és megégett, egy pedig meghalt. A baleset utóhatásai komoly negatív hatással voltak a környék környezetére. A román Fekete-tenger partvidékén figyelmeztetést adtak ki a terjedő égéstermék-felhő miatt.

Pont kérdezni is akartam. Rögtön ez ugrott az eszembe az első sorok olvasásánál. Kíváncsi vagyok, mennyi időbe fog telni a termelés teljes kapacitáson történő újra indítása.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 700
113

A robbanás után a helyi polgármester népszavazást szeretne a gyár jövőjével kapcsolatban. Ez alapján nem sietném el a gyár termelésének újraindítását. Még Bukarest is megmozdult és minden vegyi üzemben ellenőrzést akar tartani. (És hogy találnak-e valamit, ha azt se tudják, hogy mit szeretnének keresni, az külön jó kérdés.)
Az érezhető, hogy már az országos vezetésnek is kínos.
 

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 968
26 165
113
A számok esetében az egyezményes arab számokat használják ők is! :)
De legyen. Csak pár apróság a mögöttünk hagyott egy emberöltőnyi időből, kezdve onnan, ahogy a rendszerváltás ért bennünket, amikorra is mi ráadásul már egy évtizede fogyatkoztunk...
------
1990. – Magyarország népessége 10.374.000, ugyanekkor Románia lakóinak száma 23.207.000, azaz arányaiban a mi "méretünk" 44,7 % hozzájuk képest!
2000. – Magyarország népessége 10.211.000, ugyanekkor Románia lakóinak száma 22.435.000, azaz arányaiban a mi "méretünk" 45,5 % hozzájuk képest!
2010. – Magyarország népessége 10.000.000, ugyanekkor Románia lakóinak száma 20.247.000, azaz arányaiban a mi "méretünk" 49,4 % hozzájuk képest!
2020. – Magyarország népessége 9.770.000, ugyanekkor Románia lakóinak száma 19.266.000, azaz arányaiban a mi "méretünk" 50,7 % hozzájuk képest!
------
Az élveszületések egymáshoz való aránya, illetve a kivándorlás eltérő mértéke miatt – ami náluk jóval nagyobb! –, arra lehet számítani, hogy egy újabb emberöltőnyi idő múlva még kisebb lesz köztünk a méretbeli különbség. Vagyis a Kárpát-medence demográfiai súlypontja fokozatosan minálunk fog koncentrálódni erősebben, s nem másoknál. Ráadásul a Kárpátokon belül csupán 5 millió román van, s nem nő, hanem csökken a számuk!
..
Élveszületések!
1990. – Magyarország: 125.700, ugyanekkor Románia: 314.700, vagyis ekkor 39,9 % a magyar születésszám a románhoz képest!
2000. – Magyarország: 97.600, ugyanekkor Románia: 234.500, vagyis ekkor 41,6 % a magyar születésszám a románhoz képest!
2010. – Magyarország: 90.300, ugyanekkor Románia: 212.200, vagyis ekkor 42,6 % a magyar születésszám a románhoz képest!
2020. – Magyarország: 92.200, ugyanekkor Románia: 178.600, vagyis ekkor 51,6 % a magyar születésszám a románhoz képest!
..
Egyébként most (ma) vagyunk a 101-es szobában!
Innen már ki- és felfelé megyünk majd. Szóval érdemes lesz leszületni a következő évszázad elejére, amikor is visszaszerezzük egész Erdélyt az utolsó faluig!
:hadonaszos:
Úgy néz ki tovább szűkül az olló!
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_

yangwenli

Well-Known Member
2015. június 19.
1 230
2 824
113
Hajrá!
Ezért kellene minél előbb megépíteni egy Makó-Szeged-Pécs-Nagykanizsa autópályát, hogy könnyebben távozhassanak a Kárpát-medencéből!
Nem értem miért késlekedünk! Ennek kiemelt kormányzati célkitűzésnek kellene lennie! Egyébként is nonszensz, hogy nincs összekötve ez a két egyetemi nagyvárosunk!

De ha megint "eljatszak" az erdelyi betelepulos tervet csak most a tiszantullal? :eek: Aztan 100 ev mulva megint, aztan megint . . . majd Szlovenia fele . . . Romat meg siman annektaljak mert "ok is azok" . . . :oops:
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 750
36 630
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Egy román hozzászólás alatta: Annyit írnék és most főleg a Magyarországi magyaroknak üzenném, hogy ez az állomás kivétel..... hiába szép a vasút a föld alatt van konkrétan.... Románia szerte 50 km/h a max sebesség a fővonalakat is nemrég fogtak neki javítani, de rengeteg fővonal máig pl: Brassó-Deda-Déj-Zsibo- Szatmárnémeti nagyon gyenge állapotú..... félig van villamosítva mellesleg kevés helyen éri el a vonat a 100 km/h, mert annyi lassújel van, hogy mire felgyorsulna már lassítania kell... Igen vannak jó állapotú nemrég felújitott szakaszok is, de rengeteg mozdony állapota miatt le vannak 120-ra limitálva... A CFR nagyon nem vigyáz a mozdonyaira... az olajat egyik mozdonyból a másikba rakják át, a festés rajtuk esik le olyan minőségi és még nem beszéltem a beltérről ami sok mozdonyban tiszta olajtenger(aztán csodálkozunk, hogy tűzre kapnak a gépek) rengeteg hiba egyik felhalmozva a másikat a CFR válságba került... Dízel hiányban szenved ezért sok helyen Desirokkal mennek 300 kilométer a Gyors vonatok... Ha ránéztek a csatornámra rengeteg mozdony amit lefilmeztem már nem jár mivel annyira vigyázva voltak, hogy főgenerátor felgyulladt vagy olajnyomás hiányában szenvedek vagy szó szerint minden baja van... És még nem beszéltem, hogy a desiro és a GM-k meg a felujitott Asea mozdonyok azok amik ténylegesen jók és újak... Mérthát a CFR nem képes venni új mozdonyokat, motorvonatokat... Flirt nálunk nincsen, Traxx se, Taurus se.... A vagonok se tiszták bizonyos emberek miatt persze ezt is a CFR-re háritsuk. Sajnos nagyon rossz a helyzet Romániában ez a szomorú valóság és nem is lenne baj hogy még Ceausescu ideji mozdonyokat használunk... mert könyörgöm Németországban több mint 200 dizel és villany gép jár amik 1960-as 70-es években gyártottak... Hanem a rendszeres karbantartás és vigyázás hiánya az ami miatt vagyunk itt ahol.... És Arad egy jo példa, hogy milyen szép állomás... De ez csak egy a sok közül amire rá se lehet nézni, mert elkap a sírás olyan állapotban van... Remélem azért elérjük a MÁV szinvonalát legalább 2030-ig és lesz egy normális vasutunk, mert ha nem jaj nekünk... Mert már a CFR teher részlege ( CFR marfa) csőd szélén áll és nem csak
 

Topper Harley

Well-Known Member
2020. május 21.
134
478
63
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Egy román hozzászólás alatta: Annyit írnék és most főleg a Magyarországi magyaroknak üzenném, hogy ez az állomás kivétel..... hiába szép a vasút a föld alatt van konkrétan.... Románia szerte 50 km/h a max sebesség a fővonalakat is nemrég fogtak neki javítani, de rengeteg fővonal máig pl: Brassó-Deda-Déj-Zsibo- Szatmárnémeti nagyon gyenge állapotú..... félig van villamosítva mellesleg kevés helyen éri el a vonat a 100 km/h, mert annyi lassújel van, hogy mire felgyorsulna már lassítania kell... Igen vannak jó állapotú nemrég felújitott szakaszok is, de rengeteg mozdony állapota miatt le vannak 120-ra limitálva... A CFR nagyon nem vigyáz a mozdonyaira... az olajat egyik mozdonyból a másikba rakják át, a festés rajtuk esik le olyan minőségi és még nem beszéltem a beltérről ami sok mozdonyban tiszta olajtenger(aztán csodálkozunk, hogy tűzre kapnak a gépek) rengeteg hiba egyik felhalmozva a másikat a CFR válságba került... Dízel hiányban szenved ezért sok helyen Desirokkal mennek 300 kilométer a Gyors vonatok... Ha ránéztek a csatornámra rengeteg mozdony amit lefilmeztem már nem jár mivel annyira vigyázva voltak, hogy főgenerátor felgyulladt vagy olajnyomás hiányában szenvedek vagy szó szerint minden baja van... És még nem beszéltem, hogy a desiro és a GM-k meg a felujitott Asea mozdonyok azok amik ténylegesen jók és újak... Mérthát a CFR nem képes venni új mozdonyokat, motorvonatokat... Flirt nálunk nincsen, Traxx se, Taurus se.... A vagonok se tiszták bizonyos emberek miatt persze ezt is a CFR-re háritsuk. Sajnos nagyon rossz a helyzet Romániában ez a szomorú valóság és nem is lenne baj hogy még Ceausescu ideji mozdonyokat használunk... mert könyörgöm Németországban több mint 200 dizel és villany gép jár amik 1960-as 70-es években gyártottak... Hanem a rendszeres karbantartás és vigyázás hiánya az ami miatt vagyunk itt ahol.... És Arad egy jo példa, hogy milyen szép állomás... De ez csak egy a sok közül amire rá se lehet nézni, mert elkap a sírás olyan állapotban van... Remélem azért elérjük a MÁV szinvonalát legalább 2030-ig és lesz egy normális vasutunk, mert ha nem jaj nekünk... Mert már a CFR teher részlege ( CFR marfa) csőd szélén áll és nem csak
Csodálkozom, hogy még a mozdonyok is sz.rok, és nincs pénz még hazaira sem, hisz azoknak a gyártásában pedig jók. Svéd licensz alapján gyártották a mozdonyokat anno, svédeknél még mindig azok dolgoznak, igaz modernizálva. Mivel a svéd mozdonygyártás megszűnt, épp veszik a románoktól.
https://iho.hu/hirek/nem-dacia-a-transmontana-meg-szazat-vesz-a-green-cargo-201109
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 750
36 630
113
Csodálkozom, hogy még a mozdonyok is sz.rok, és nincs pénz még hazaira sem, hisz azoknak a gyártásában pedig jók. Svéd licensz alapján gyártották a mozdonyokat anno, svédeknél még mindig azok dolgoznak, igaz modernizálva. Mivel a svéd mozdonygyártás megszűnt, épp veszik a románoktól.
https://iho.hu/hirek/nem-dacia-a-transmontana-meg-szazat-vesz-a-green-cargo-201109
Gondolom minden pénz elmegy a vonalak szinten tartására és nincs pénzük modernizálásra. Szerencsére a MÁV elindult pozitív irányba bár nagyon lassan, de halad előre.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
13 238
37 938
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Egy román hozzászólás alatta: Annyit írnék és most főleg a Magyarországi magyaroknak üzenném, hogy ez az állomás kivétel..... hiába szép a vasút a föld alatt van konkrétan.... Románia szerte 50 km/h a max sebesség a fővonalakat is nemrég fogtak neki javítani, de rengeteg fővonal máig pl: Brassó-Deda-Déj-Zsibo- Szatmárnémeti nagyon gyenge állapotú..... félig van villamosítva mellesleg kevés helyen éri el a vonat a 100 km/h, mert annyi lassújel van, hogy mire felgyorsulna már lassítania kell... Igen vannak jó állapotú nemrég felújitott szakaszok is, de rengeteg mozdony állapota miatt le vannak 120-ra limitálva... A CFR nagyon nem vigyáz a mozdonyaira... az olajat egyik mozdonyból a másikba rakják át, a festés rajtuk esik le olyan minőségi és még nem beszéltem a beltérről ami sok mozdonyban tiszta olajtenger(aztán csodálkozunk, hogy tűzre kapnak a gépek) rengeteg hiba egyik felhalmozva a másikat a CFR válságba került... Dízel hiányban szenved ezért sok helyen Desirokkal mennek 300 kilométer a Gyors vonatok... Ha ránéztek a csatornámra rengeteg mozdony amit lefilmeztem már nem jár mivel annyira vigyázva voltak, hogy főgenerátor felgyulladt vagy olajnyomás hiányában szenvedek vagy szó szerint minden baja van... És még nem beszéltem, hogy a desiro és a GM-k meg a felujitott Asea mozdonyok azok amik ténylegesen jók és újak... Mérthát a CFR nem képes venni új mozdonyokat, motorvonatokat... Flirt nálunk nincsen, Traxx se, Taurus se.... A vagonok se tiszták bizonyos emberek miatt persze ezt is a CFR-re háritsuk. Sajnos nagyon rossz a helyzet Romániában ez a szomorú valóság és nem is lenne baj hogy még Ceausescu ideji mozdonyokat használunk... mert könyörgöm Németországban több mint 200 dizel és villany gép jár amik 1960-as 70-es években gyártottak... Hanem a rendszeres karbantartás és vigyázás hiánya az ami miatt vagyunk itt ahol.... És Arad egy jo példa, hogy milyen szép állomás... De ez csak egy a sok közül amire rá se lehet nézni, mert elkap a sírás olyan állapotban van... Remélem azért elérjük a MÁV szinvonalát legalább 2030-ig és lesz egy normális vasutunk, mert ha nem jaj nekünk... Mert már a CFR teher részlege ( CFR marfa) csőd szélén áll és nem csak
Itt az idő, hogy az erdélyi vasútakat felvásárolja egy magyar vállalkozó, mint anno nálunk a GyESEV, ott lehetne TranSylilBahn. :hadonaszos:
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 484
34 571
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Napokban raktam be én is a vidijót másik topicba ... azért rakd mellé Kuhár Bence Újszeged-Békéscsaba vonalas videóját. Máris nem olyan nagy a kontraszt. Csak, hogy szomszédos területeket vessünk össze.
 
  • Tetszik
Reactions: kétkedő

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
13 238
37 938
113
Nem tudom, hogy mennyire lenne értelme, szerintem oda a világ összes pénze nem lenne elég, hogy modern vasúthálózat legyen.
Az a bosszantó, hogy a Magyar Királyi Államvasutak már kiépített vasúthálózatáról beszélünk. Értelme a gazdasági befolyás növelése. Illetve Mo. számára fontos irány fölötti rendelkezési jogosultság. A jövőbe kell befektetni.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 750
36 630
113
Napokban raktam be én is a vidijót másik topicba ... azért rakd mellé Kuhár Bence Újszeged-Békéscsaba vonalas videóját. Máris nem olyan nagy a kontraszt. Csak, hogy szomszédos területeket vessünk össze.
Hát ez a videó a vonatokról szól és én 100x inkább ülök a BZ-be mint abba a kék roncsba, de igen a mellékvonalakon a pályában vannak hasonlóságok sajnos :(
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby