[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

Hoppácska!!!!

A Népszava arról is ír, hogy David Hogan-Hern, a brit védelmi minisztérium biztonságpolitikai osztályának vezetője a napokban Budapesten jár, hogy egy nagyszabású brit-magyar védelempolitikai együttműködésről tárgyaljon.

A lap azt valószínűsíti, hogy Lynx gyalogsági harcjárművek beszerzéséről folyik a tárgyalás, melyek gyártására Zalaegerszegen is sor kerül. Bár nem kizárt, hogy ez így van, érdemes azt megjegyezni, hogy Nagy-Britannia futtat egy saját fejlesztésű IFV-projektet is; az Ajax névre hallgató harcjárművek fejlesztésével kapcsolatosan viszont több probléma is felmerült.

@Mackensen ilyen hozzaszolasoknal egy smiley nem eleg! :hadonaszos: :p :D
 
Hm... Most hogy rákerestem, ez már 2019ben felmerült.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A felmerult azert tulzas: ha jol latom, ez a faszi a KMW brit lobbistaja... amugy sok valasztasuk nincs: ha az Ajax befulladt, akkor marad a CV90, a Puma meg a Lynx. A Pumat meg dragabban lehetne customizalni, mint a masik kettot, a CV90hez ketlem, hogy gyarthatnanak barmit, mig a RM mar most is a Challenger upgrade szallitoja plusz ugye a Boxerrel kozos elemeket iger a Lynx...
 
A felmerult azert tulzas: ha jol latom, ez a faszi a KMW brit lobbistaja... amugy sok valasztasuk nincs: ha az Ajax befulladt, akkor marad a CV90, a Puma meg a Lynx. A Pumat meg dragabban lehetne customizalni, mint a masik kettot, a CV90hez ketlem, hogy gyarthatnanak barmit, mig a RM mar most is a Challenger upgrade szallitoja plusz ugye a Boxerrel kozos elemeket iger a Lynx...
Igen, ez így pontosabb. Lehet elkapott a hév és többet látok bele.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
Hm... Most hogy rákerestem, ez már 2019ben felmerült.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Háát ez inkább csak annak szól, hogy Drummond valószínűleg már korábban tudott az Ajax problémáiról. Inkább csak saját ötletelés volt ez.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Népszava értesülése szerint biztos: a héten hétfőn és kedden Budapesten tárgyal a brit védelmi minisztérium biztonságpolitikai osztályának vezetője. David Hogan-Hern látogatása információnk szerint újabb lépés lehet egy nagy szabású brit-magyar katonai megállapodás megkötéséhez.

Május 20.-án Wendy Morton brit külügyi államtitkár járt Budapesten és bár erről nyilvánosan nem közöltek információt, egy lapunk birtokába jutott dokumentum szerint „informálisan egyeztetett” Németh Gergellyel, a Honvédelmi Minisztérium védelempolitikai helyettes államtitkárával is. Nyolc nappal később Orbán Viktor Londonban találkozott Boris Johnson brit kormányfővel, saját nyilatkozata szerint szó esett a „magyar brit kétoldalú együttműködés további menetéről”, aminek „ígéretes területe” a védelmi ipar is. Úgy tudjuk, David Hogan-Hern tárgyalásainak fő témája is ez lesz, ezen belül pedig egy nagy volumenű brit fegyvervásárlás. Zalaegerszeg mellett ugyanis a tervek szerint már 2023-tól termelni fog a magyar állam és a német Rheinmetall AG közös beruházásában épülő gyár, ahol Lynx (Hiúz) típusnevű páncélozott csapatszállítókat állítanak elő.

A gyárhoz tartozó tesztpályát éppen pénteken adta át Palkovics László Innovációs és Technológiai Miniszter, aki itt is elmondta, hogy komoly export terveik vannak. Egy NATO forrásunk is megerősítette a körvonalazódó brit fegyverbeszerzést, „teljesen logikus választásnak” nevezve brit részről a Hiúzokat. Nagy-Britanniában jelenleg is zajlik a hadsereg páncélozott csapatszállítóinak korszerűsítése, méghozzá többek között a szintén Rheinmetall-fejlesztés Boxerekkel. Ezeket a német cég Közép-Angliában található gyárában készítik. A Boxer egy könnyebb, gumikerekes csapatszállító, ezeket egészítené ki a nehezebb, lánctalpas Hiúz.
Financial Times is rátalált az Ajaxra. Paywall mögött van, ezért berakom az egész cikket:

"Defects with UK army’s new tank go back to 2019, minister admits Ajax armoured vehicle’s problems were flagged up 11 months before suspension of trials.

The UK Ministry of Defence was alerted to problems with its Ajax armoured vehicle programme 11 months before it suspended trials over fears the vehicles were causing injuries to troops, a minister has admitted.

Experts say the problems surrounding the Ajax are so serious the government should consider cancelling the £5.5bn deal to buy 589 of the vehicles, which are expected to increase battlefield surveillance using high-tech digital sensors, and replace them with a smaller alternative.


The MoD ordered the vehicles from US contractor General Dynamics in 2014. But the project has been beset by noise and excessive vibration, prompting a four-month suspension of military personnel training with the tank in November last year.

Responding to a parliamentary question, defence procurement minister Jeremy Quin said this week that soldiers had first reported vibration problems during trials on prototypes at the “end of 2019”.

Further noise and vibration issues were reported in July 2020 and in September a report by medical staff “raised the possibility of noise injuries,” Quin said in a statement. As a result, the MoD commissioned “in-ear assessments” and trials on the Ajax programme were suspended on November 6.

The MoD has already spent nearly £3.5bn on the vehicles and 14 have been delivered. Current testing restrictions limit the time spent in them to 90 minutes and mandate a maximum speed of 20mph. A leaked report by the Infrastructure Project Authority, which reports to the Cabinet Office, warned that “successful delivery of the programme to time, cost and quality appears to be unachievable”.

“There are major issues which, at this stage, do not appear to be manageable or resolvable within the current business case,” the report added.

Ben Wallace, defence secretary, told the Financial Times on Tuesday that he had commissioned “more work” into how the programme could be rectified and said he had met army personnel twice in the past two weeks to discuss the issue.

“I think that what’s important . . . is that I satisfy myself that [the project] I’ve inherited is fixable, and that we protect the interests of the men and women we are going to put in the back of this thing,” he said, adding that any costs for solving the problems would be met by the contractor."

https://www.ft.com/content/8be0a6e5-f75c-4ef8-9b44-2c2950c1a6f9

Gyártunk majd mi nekik kölyök Lynx-et szívesen, ha mégse sikerülne rendberakni. :)

lynx-apc-ifv-mbt-orb-n-boris-201464814-387673412655389-745060813980236309-n.jpg
Khmm khmm. :)
 
Magyarország is könnyen úgy járhat Lynx IFV-vel mint a britek a Ajax járművükkel. A Lynx is csak egy-két porototípus szintjén létezik - messze nincs kiforrva. Amit Magyarországon mutogattak saját állításuk szerint is máshogy fog kinézni a végén - a torony mindenképp. Bár sok meglévő, kipróbált komponenst használ a Lynx (pl. a lánctalp a PzH2000 lánctalpa), de ez a Ajaxra is igaz: a spanyol-osztrák ASCOD járműveken alapul, amiből sok száz már van szolgálatban a két gyártó országban.

Amikor bejelentették a Lynx-et meglepődtem: azt gondoltam hogy kipróbált, bevált típust választanak mint a CV90 vagy a Puma.
Nyilván a helyi gyártás lehetősége miatt bevállalták ezt kockázatot - bízzunk benne hogy nem lesz nagy szívás és kigyógyítják a gyerekbetegségeit, ami biztosan lesznek!
 
Népszava értesülése szerint biztos: a héten hétfőn és kedden Budapesten tárgyal a brit védelmi minisztérium biztonságpolitikai osztályának vezetője. David Hogan-Hern látogatása információnk szerint újabb lépés lehet egy nagy szabású brit-magyar katonai megállapodás megkötéséhez.

Május 20.-án Wendy Morton brit külügyi államtitkár járt Budapesten és bár erről nyilvánosan nem közöltek információt, egy lapunk birtokába jutott dokumentum szerint „informálisan egyeztetett” Németh Gergellyel, a Honvédelmi Minisztérium védelempolitikai helyettes államtitkárával is. Nyolc nappal később Orbán Viktor Londonban találkozott Boris Johnson brit kormányfővel, saját nyilatkozata szerint szó esett a „magyar brit kétoldalú együttműködés további menetéről”, aminek „ígéretes területe” a védelmi ipar is. Úgy tudjuk, David Hogan-Hern tárgyalásainak fő témája is ez lesz, ezen belül pedig egy nagy volumenű brit fegyvervásárlás. Zalaegerszeg mellett ugyanis a tervek szerint már 2023-tól termelni fog a magyar állam és a német Rheinmetall AG közös beruházásában épülő gyár, ahol Lynx (Hiúz) típusnevű páncélozott csapatszállítókat állítanak elő.

A gyárhoz tartozó tesztpályát éppen pénteken adta át Palkovics László Innovációs és Technológiai Miniszter, aki itt is elmondta, hogy komoly export terveik vannak. Egy NATO forrásunk is megerősítette a körvonalazódó brit fegyverbeszerzést, „teljesen logikus választásnak” nevezve brit részről a Hiúzokat. Nagy-Britanniában jelenleg is zajlik a hadsereg páncélozott csapatszállítóinak korszerűsítése, méghozzá többek között a szintén Rheinmetall-fejlesztés Boxerekkel. Ezeket a német cég Közép-Angliában található gyárában készítik. A Boxer egy könnyebb, gumikerekes csapatszállító, ezeket egészítené ki a nehezebb, lánctalpas Hiúz.
Csak majd jönnek az okos igények. Legyen a másik oldalon a kormány, mer' ők britek, meg valahogy legyen használhatatlanná téve az egész, hogy BRIT(!!!!!) lehessen. :D
 
Elofeltetel hogy az ausztralok elegedettek legyenek a Lynx-el, biztos jelen van a teszteknel egy csomo brit megfigyelo is.
No még példálul elkezdeni tervezni a 40mm CTA integrációt, mert a kóreaiak már megtették.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Magyarország is könnyen úgy járhat Lynx IFV-vel mint a britek a Ajax járművükkel. A Lynx is csak egy-két porototípus szintjén létezik - messze nincs kiforrva. Amit Magyarországon mutogattak saját állításuk szerint is máshogy fog kinézni a végén - a torony mindenképp. Bár sok meglévő, kipróbált komponenst használ a Lynx (pl. a lánctalp a PzH2000 lánctalpa), de ez a Ajaxra is igaz: a spanyol-osztrák ASCOD járműveken alapul, amiből sok száz már van szolgálatban a két gyártó országban.

Amikor bejelentették a Lynx-et meglepődtem: azt gondoltam hogy kipróbált, bevált típust választanak mint a CV90 vagy a Puma.
Nyilván a helyi gyártás lehetősége miatt bevállalták ezt kockázatot - bízzunk benne hogy nem lesz nagy szívás és kigyógyítják a gyerekbetegségeit, ami biztosan lesznek!

Kabe 100x ragtuk le ezt a csontot mar, pls, tedd meg azt a minimalis udvariassagot, hogy elolvasod a temat visszafele is...