A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Angol francia németre fizetnek (kötelezően) más nyelvre fizethetnek (kevesebbet) de beosztáshoz szükséges más nyelv esetén többet is. a Nato 3 nyelvre alanyi jogon jár juttatás.
A német nem NATO nyelv. Arra is adnak pótlékot de a szabály úgy van, hogy arra a nyelvre kapsz amit használsz a beosztásodban, tehát akar szuahélire is járhat pótlék.
 
  • Tetszik
Reactions: krisss and Szittya
127. § (1) Idegennyelv-tudási pótlékra jogosult az állomány tagja, ha olyan szolgálati beosztást tölt be, amelyben az idegen nyelv használata szükséges. Nem fizethető idegennyelv-tudási pótlék az állomány nyelvtanár, tolmács, a fordító vagy revizor-fordító beosztást betöltő tagjának a beosztása ellátásához szükséges idegen nyelv használata alapján.
(2) Az idegen-nyelv tudását államilag elismert nyelvvizsgával, a hatályos NATO szabványnak megfelelő, a STANAG 6001 követelményrendszer szerinti eredményt igazoló bizonyítvánnyal, vagy azzal egyenértékű okirattal kell igazolni. A képzés szempontjából államilag elismert nyelvvizsga nélkül is komplex felsőfokú (C1) nyelvvizsgának minősül a külföldön szerzett felsőfokú végzettség vagy az azt kiegészítő szakosító továbbképzésen, vagy a vezetőképzésen szerzett végzettség, ha a képzés időtartama az 1 évet meghaladta. A STANAG 6001 követelményrendszer szerinti nyelvvizsga esetén a 3333 vagy annál magasabb szint komplex felsőfokú (C1) nyelvvizsgának, a 3333-nál alacsonyabb, de legalább 2222 szint a komplex középfokú (B2) nyelvvizsgának, a 2222-nél alacsonyabb, de legalább 1111 szint pedig a komplex alapfokú (B1) nyelvvizsgának felel meg.
(3) A pótlék mértéke nyelvvizsgánként
a) komplex felsőfokú (C1) nyelvvizsga esetén az illetményalap 50%-a,
b) komplex középfokú (B2) nyelvvizsga esetén az illetményalap 30%-a,
c) komplex alapfokú (B1) nyelvvizsga esetén az illetményalap 10%-a.
(4) Az (1) bekezdéstől eltérően angol-, francia- vagy német nyelvek tekintetében a pótlék alanyi jogon jár. A miniszter további olyan nyelveket is meghatározhat, amelyek után kiemelt idegennyelv-tudási pótlék folyósítható. A (3) bekezdéstől eltérően a pótlék mértéke
a) komplex felsőfokú (C1) nyelvvizsga esetében az illetményalap 100%-a,
b) komplex középfokú (B2) nyelvvizsga esetében az illetményalap 60%-a,
c) komplex alapfokú (B1) nyelvvizsga esetében az illetményalap 15%-a.
(5) Ha az állomány tagja az idegen nyelvből írásbeli vagy szóbeli nyelvvizsgával rendelkezik, a (3) és a (4) bekezdés szerinti mérték 50%-ának megfelelő összegben jogosult az idegennyelv-tudási pótlékra. Ha az állomány tagja ugyanazon idegen nyelvből azonos típusú, de különböző fokú, vagy ugyanazon nyelvből különböző típusú és fokú nyelvvizsgával rendelkezik, csak a magasabb összegű idegennyelv-tudási pótlékra jogosult.


Angol,Német,Franciára alanyi jogon jár. Ahhoz még beosztás sem kell. szuahélihez beosztás is kell.
 
Ha már nyelvi képzés a téma... a honvédségi Falcon egyik júniusi amerikai útjának megtaláltam az okát:

DLIELC üdvözli öreg diákját...

210613-F-NY724-003.JPG



DLIELC: Defense Language Institute English Language Center


 
Asszem ez a 11-es szám már korábban is előjött, de ez valami elírás lesz. Ha torony van a tetején, akkor max. 9 fő, és akkor is igen korlátos felszereléssel.
A 11-et nem is tudom, hogy hogy jön ki. Ha a sofőrt is beleszámítjuk. akkor meg pláne nem. Láttam már olyan rajzot, ahol két oldalt a fal mellett voltak csak ülések, és második sor nem is volt, a torony kontrollal középen. DE ebben az esetben is megvolt a sofőr melletti parancsnoki hely. Ami azt jelenti, hogy a puttonyban páratlanul kellene ülni...
Az aszimmetrikus üléssor simán lehet rádió/légkondi/géppuska miatt.
81147459042facb7261ddeb22082848b.jpg

stock-photo-shizuoka-japan-april-united-states-marines-force-protection-cougar-h-mrap-mine-1384636271.jpg
 
Ez jó hír! Nincs szükségünk L-39NG-re, mert néhány Super Tucano és egy közös program az olaszokkal M-346 Masterra a tökéletes megoldás. Az L-39NG egy szánalmas csotrogány a Masterhoz képest és a Master szintje létszükséglet egy jövőbeni F-35 vagy hasonló programhoz, ahol nem lesz kétüléses verzió és ezért nem posztszovjet, hanem XXI. századi világszínvonalon kell pilótát képezni!

Zlin --> Tucano --> Master a helyes válasz az ötödik generációra való pilótaképzésre! De talán saját Tucano se kellene, ha a Portugáloknak lesz elég!
 
  • Vicces
Reactions: Törölt tag
Az aszimmetrikus üléssor simán lehet rádió/légkondi/géppuska miatt.
81147459042facb7261ddeb22082848b.jpg

stock-photo-shizuoka-japan-april-united-states-marines-force-protection-cougar-h-mrap-mine-1384636271.jpg
Itt nem az aszimmetriával van a gond, hanem, hogy rendes ülésekkel lehetetlen belerakni ennyi embert. Pláne, úgy, ahogy a linkelt képeiden különböző tárolókkal, berendezésekkel további helyet foglalsz el.
Ha kiveszed a középső (menetirányban helyet foglaló) üléssort, akkor is csak max. Két üléssel tudsz többet betenni oldalanként. Tehát a puttonyban 8 fő tud ülni, plusz egy sofőr, meg egy járműparancsnok. Azaz az összesen 10.
Úgy lehet bele több embert bezsúfolni, ha a jól bevált, pados módszert akarják alkalmazni. Akkor viszont adnánk a szarnak egy pofont. Modern védelmű jármű, életveszélyes ülésekkel.... o_O
 
  • Tetszik
Reactions: papi
Az a 11 fő max filippínókkal műküdik... Normálisan ebbe a gépbe max 8 ember fér.
Itt nem az aszimmetriával van a gond, hanem, hogy rendes ülésekkel lehetetlen belerakni ennyi embert. Pláne, úgy, ahogy a linkelt képeiden különböző tárolókkal, berendezésekkel további helyet foglalsz el.
Ha kiveszed a középső (menetirányban helyet foglaló) üléssort, akkor is csak max. Két üléssel tudsz többet betenni oldalanként. Tehát a puttonyban 8 fő tud ülni, plusz egy sofőr, meg egy járműparancsnok. Azaz az összesen 10.
Úgy lehet bele több embert bezsúfolni, ha a jól bevált, pados módszert akarják alkalmazni. Akkor viszont adnánk a szarnak egy pofont. Modern védelmű jármű, életveszélyes ülésekkel.... o_O
 
Azért egy rajkocsiba férjen be lőszer, kaja, stb. is. Én még abban sem vagyok biztos, hogy egy Gidrán rajkocsinak alkalmas. Különösen, hogy a könnyűgyalogságnál a mozgékonyság az alapkövetelmény, így a Gidránnak háromnapi ellátmányt is el kellene tudnia vinnie az üzemanyag kivételével! Szerintem ezek egyszerűen túl nagyok, az NMS a megfelelő méret, és egy rajt alkot két NMS, amiben benne van a raj teljes háromnapi ellátmánya is. Az lenne az ideális. A Gidrán a különféle dandárok támogató járműveinek felel meg, nem rajkocsinak! Nem vagyok ebből a szempontból a MRAP híve, egy MRAP jármű nem analóg egy korszerű APC-vel, inkább két kisebb, de fullos 4x4 APC a helyes válasz a kihívásra, benne 4-5 fővel!
 
Itt nem az aszimmetriával van a gond, hanem, hogy rendes ülésekkel lehetetlen belerakni ennyi embert. Pláne, úgy, ahogy a linkelt képeiden különböző tárolókkal, berendezésekkel további helyet foglalsz el.
Ha kiveszed a középső (menetirányban helyet foglaló) üléssort, akkor is csak max. Két üléssel tudsz többet betenni oldalanként. Tehát a puttonyban 8 fő tud ülni, plusz egy sofőr, meg egy járműparancsnok. Azaz az összesen 10.
Úgy lehet bele több embert bezsúfolni, ha a jól bevált, pados módszert akarják alkalmazni. Akkor viszont adnánk a szarnak egy pofont. Modern védelmű jármű, életveszélyes ülésekkel.... o_O
Nekem a hossz eszembe se jutott pedig a 8+2 ülés már a 3 tengelyes méret szokott lenni. 2 tengelyesből egyedül a Bushmaster PMV jut eszembe ami ezt az elrendezést használja, de az 1,5 méterrel hosszabb mint a Gidrán és azért az sem egy bálterem.
Bushmaster_interior.jpg
 
Neked hányszor kell amúgy elmagyarázni hogy ezt nyomorult Gidránt nem rajkocsinak vettük ? Komolyna mondom kiégek közben, az első bejelentés óta szajkózom bakker és már hivatalosan is el van mondva, hogy NEM rajkocsi hanem (ahogy bakker te is leírod) támogató jármű.
Azért egy rajkocsiba férjen be lőszer, kaja, stb. is. Én még abban sem vagyok biztos, hogy egy Gidrán rajkocsinak alkalmas. Különösen, hogy a könnyűgyalogságnál a mozgékonyság az alapkövetelmény, így a Gidránnak háromnapi ellátmányt is el kellene tudnia vinnie az üzemanyag kivételével! Szerintem ezek egyszerűen túl nagyok, az NMS a megfelelő méret, és egy rajt alkot két NMS, amiben benne van a raj teljes háromnapi ellátmánya is. Az lenne az ideális. A Gidrán a különféle dandárok támogató járműveinek felel meg, nem rajkocsinak! Nem vagyok ebből a szempontból a MRAP híve, egy MRAP jármű nem analóg egy korszerű APC-vel, inkább két kisebb, de fullos 4x4 APC a helyes válasz a kihívásra, benne 4-5 fővel!
 
Na számolás következik.
Pályakezdő hdgy nettó fizu 262 000
Ha van neki parancsnoki pótlék az + 11000
Ha van neki középfokú egyéb nyelvvizsgája akkor annak a pótléka (ezt lehet halmozni ha több van a nyelvpótlék maximumáig) 17 000
Ha felsőfoka akkor 28 000.

A lakhatási támogatàs várostól változik 72 000-92000-ig hadnagyként.

Ergó a marha sok nyellvvizsgás pályakezdő sem visz haza 400 nettót a lakhatási támogatással max alulról közelíti de az is ritka.

Számolásodban egy hiba van.

Vegyészmérnöki beo SPEC szds. Ad havi 1 szolgálatot meg 1 heti készenlétet illetve veszélyes munka miatt is jár neki valami minimális pótlék.
 
  • Tetszik
Reactions: Blitz97 and krisss
Neked hányszor kell amúgy elmagyarázni hogy ezt nyomorult Gidránt nem rajkocsinak vettük ? Komolyna mondom kiégek közben, az első bejelentés óta szajkózom bakker és már hivatalosan is el van mondva, hogy NEM rajkocsi hanem (ahogy bakker te is leírod) támogató jármű.
Jójójó. Én kérek elnézést, a rajkocsinak kinéző Gidrán nem rajkocsinak vettük. :hadonaszos:
 
  • Vicces
Reactions: SilvioD
Nekem a hossz eszembe se jutott pedig a 8+2 ülés már a 3 tengelyes méret szokott lenni. 2 tengelyesből egyedül a Bushmaster PMV jut eszembe ami ezt az elrendezést használja, de az 1,5 méterrel hosszabb mint a Gidrán és azért az sem egy bálterem.
Bushmaster_interior.jpg
Ezt mondom. Járművezető, járműpk +4x lövész az ami egy ilyen járműben a maximum és ebben benne van az RCWS irányzója is. Úgy viszont kényelmes!