A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 278
81 206
113
Ha már nyelvi képzés a téma... a honvédségi Falcon egyik júniusi amerikai útjának megtaláltam az okát:

DLIELC üdvözli öreg diákját...

210613-F-NY724-003.JPG



DLIELC: Defense Language Institute English Language Center


 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Asszem ez a 11-es szám már korábban is előjött, de ez valami elírás lesz. Ha torony van a tetején, akkor max. 9 fő, és akkor is igen korlátos felszereléssel.
A 11-et nem is tudom, hogy hogy jön ki. Ha a sofőrt is beleszámítjuk. akkor meg pláne nem. Láttam már olyan rajzot, ahol két oldalt a fal mellett voltak csak ülések, és második sor nem is volt, a torony kontrollal középen. DE ebben az esetben is megvolt a sofőr melletti parancsnoki hely. Ami azt jelenti, hogy a puttonyban páratlanul kellene ülni...
Az aszimmetrikus üléssor simán lehet rádió/légkondi/géppuska miatt.
81147459042facb7261ddeb22082848b.jpg

stock-photo-shizuoka-japan-april-united-states-marines-force-protection-cougar-h-mrap-mine-1384636271.jpg
 

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
5 277
13 887
113

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 855
29 099
113
Ez jó hír! Nincs szükségünk L-39NG-re, mert néhány Super Tucano és egy közös program az olaszokkal M-346 Masterra a tökéletes megoldás. Az L-39NG egy szánalmas csotrogány a Masterhoz képest és a Master szintje létszükséglet egy jövőbeni F-35 vagy hasonló programhoz, ahol nem lesz kétüléses verzió és ezért nem posztszovjet, hanem XXI. századi világszínvonalon kell pilótát képezni!

Zlin --> Tucano --> Master a helyes válasz az ötödik generációra való pilótaképzésre! De talán saját Tucano se kellene, ha a Portugáloknak lesz elég!
 
  • Vicces
Reactions: pöcshuszár

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Az aszimmetrikus üléssor simán lehet rádió/légkondi/géppuska miatt.
81147459042facb7261ddeb22082848b.jpg

stock-photo-shizuoka-japan-april-united-states-marines-force-protection-cougar-h-mrap-mine-1384636271.jpg
Itt nem az aszimmetriával van a gond, hanem, hogy rendes ülésekkel lehetetlen belerakni ennyi embert. Pláne, úgy, ahogy a linkelt képeiden különböző tárolókkal, berendezésekkel további helyet foglalsz el.
Ha kiveszed a középső (menetirányban helyet foglaló) üléssort, akkor is csak max. Két üléssel tudsz többet betenni oldalanként. Tehát a puttonyban 8 fő tud ülni, plusz egy sofőr, meg egy járműparancsnok. Azaz az összesen 10.
Úgy lehet bele több embert bezsúfolni, ha a jól bevált, pados módszert akarják alkalmazni. Akkor viszont adnánk a szarnak egy pofont. Modern védelmű jármű, életveszélyes ülésekkel.... o_O
 
  • Tetszik
Reactions: papi

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 159
130 442
113
Az a 11 fő max filippínókkal műküdik... Normálisan ebbe a gépbe max 8 ember fér.
Itt nem az aszimmetriával van a gond, hanem, hogy rendes ülésekkel lehetetlen belerakni ennyi embert. Pláne, úgy, ahogy a linkelt képeiden különböző tárolókkal, berendezésekkel további helyet foglalsz el.
Ha kiveszed a középső (menetirányban helyet foglaló) üléssort, akkor is csak max. Két üléssel tudsz többet betenni oldalanként. Tehát a puttonyban 8 fő tud ülni, plusz egy sofőr, meg egy járműparancsnok. Azaz az összesen 10.
Úgy lehet bele több embert bezsúfolni, ha a jól bevált, pados módszert akarják alkalmazni. Akkor viszont adnánk a szarnak egy pofont. Modern védelmű jármű, életveszélyes ülésekkel.... o_O
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 855
29 099
113
Azért egy rajkocsiba férjen be lőszer, kaja, stb. is. Én még abban sem vagyok biztos, hogy egy Gidrán rajkocsinak alkalmas. Különösen, hogy a könnyűgyalogságnál a mozgékonyság az alapkövetelmény, így a Gidránnak háromnapi ellátmányt is el kellene tudnia vinnie az üzemanyag kivételével! Szerintem ezek egyszerűen túl nagyok, az NMS a megfelelő méret, és egy rajt alkot két NMS, amiben benne van a raj teljes háromnapi ellátmánya is. Az lenne az ideális. A Gidrán a különféle dandárok támogató járműveinek felel meg, nem rajkocsinak! Nem vagyok ebből a szempontból a MRAP híve, egy MRAP jármű nem analóg egy korszerű APC-vel, inkább két kisebb, de fullos 4x4 APC a helyes válasz a kihívásra, benne 4-5 fővel!
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Itt nem az aszimmetriával van a gond, hanem, hogy rendes ülésekkel lehetetlen belerakni ennyi embert. Pláne, úgy, ahogy a linkelt képeiden különböző tárolókkal, berendezésekkel további helyet foglalsz el.
Ha kiveszed a középső (menetirányban helyet foglaló) üléssort, akkor is csak max. Két üléssel tudsz többet betenni oldalanként. Tehát a puttonyban 8 fő tud ülni, plusz egy sofőr, meg egy járműparancsnok. Azaz az összesen 10.
Úgy lehet bele több embert bezsúfolni, ha a jól bevált, pados módszert akarják alkalmazni. Akkor viszont adnánk a szarnak egy pofont. Modern védelmű jármű, életveszélyes ülésekkel.... o_O
Nekem a hossz eszembe se jutott pedig a 8+2 ülés már a 3 tengelyes méret szokott lenni. 2 tengelyesből egyedül a Bushmaster PMV jut eszembe ami ezt az elrendezést használja, de az 1,5 méterrel hosszabb mint a Gidrán és azért az sem egy bálterem.
Bushmaster_interior.jpg
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 159
130 442
113
Neked hányszor kell amúgy elmagyarázni hogy ezt nyomorult Gidránt nem rajkocsinak vettük ? Komolyna mondom kiégek közben, az első bejelentés óta szajkózom bakker és már hivatalosan is el van mondva, hogy NEM rajkocsi hanem (ahogy bakker te is leírod) támogató jármű.
Azért egy rajkocsiba férjen be lőszer, kaja, stb. is. Én még abban sem vagyok biztos, hogy egy Gidrán rajkocsinak alkalmas. Különösen, hogy a könnyűgyalogságnál a mozgékonyság az alapkövetelmény, így a Gidránnak háromnapi ellátmányt is el kellene tudnia vinnie az üzemanyag kivételével! Szerintem ezek egyszerűen túl nagyok, az NMS a megfelelő méret, és egy rajt alkot két NMS, amiben benne van a raj teljes háromnapi ellátmánya is. Az lenne az ideális. A Gidrán a különféle dandárok támogató járműveinek felel meg, nem rajkocsinak! Nem vagyok ebből a szempontból a MRAP híve, egy MRAP jármű nem analóg egy korszerű APC-vel, inkább két kisebb, de fullos 4x4 APC a helyes válasz a kihívásra, benne 4-5 fővel!
 

ssgtzlan

Well-Known Member
2020. május 10.
1 250
5 430
113
Na számolás következik.
Pályakezdő hdgy nettó fizu 262 000
Ha van neki parancsnoki pótlék az + 11000
Ha van neki középfokú egyéb nyelvvizsgája akkor annak a pótléka (ezt lehet halmozni ha több van a nyelvpótlék maximumáig) 17 000
Ha felsőfoka akkor 28 000.

A lakhatási támogatàs várostól változik 72 000-92000-ig hadnagyként.

Ergó a marha sok nyellvvizsgás pályakezdő sem visz haza 400 nettót a lakhatási támogatással max alulról közelíti de az is ritka.

Számolásodban egy hiba van.

Vegyészmérnöki beo SPEC szds. Ad havi 1 szolgálatot meg 1 heti készenlétet illetve veszélyes munka miatt is jár neki valami minimális pótlék.
 
  • Tetszik
Reactions: Blitz97 and krisss

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 855
29 099
113
Neked hányszor kell amúgy elmagyarázni hogy ezt nyomorult Gidránt nem rajkocsinak vettük ? Komolyna mondom kiégek közben, az első bejelentés óta szajkózom bakker és már hivatalosan is el van mondva, hogy NEM rajkocsi hanem (ahogy bakker te is leírod) támogató jármű.
Jójójó. Én kérek elnézést, a rajkocsinak kinéző Gidrán nem rajkocsinak vettük. :hadonaszos:
 
  • Vicces
Reactions: SilvioD

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 855
29 099
113
Nekem a hossz eszembe se jutott pedig a 8+2 ülés már a 3 tengelyes méret szokott lenni. 2 tengelyesből egyedül a Bushmaster PMV jut eszembe ami ezt az elrendezést használja, de az 1,5 méterrel hosszabb mint a Gidrán és azért az sem egy bálterem.
Bushmaster_interior.jpg
Ezt mondom. Járművezető, járműpk +4x lövész az ami egy ilyen járműben a maximum és ebben benne van az RCWS irányzója is. Úgy viszont kényelmes!
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 461
84 505
113
Azért egy rajkocsiba férjen be lőszer, kaja, stb. is. Én még abban sem vagyok biztos, hogy egy Gidrán rajkocsinak alkalmas. Különösen, hogy a könnyűgyalogságnál a mozgékonyság az alapkövetelmény, így a Gidránnak háromnapi ellátmányt is el kellene tudnia vinnie az üzemanyag kivételével! Szerintem ezek egyszerűen túl nagyok, az NMS a megfelelő méret, és egy rajt alkot két NMS, amiben benne van a raj teljes háromnapi ellátmánya is. Az lenne az ideális. A Gidrán a különféle dandárok támogató járműveinek felel meg, nem rajkocsinak! Nem vagyok ebből a szempontból a MRAP híve, egy MRAP jármű nem analóg egy korszerű APC-vel, inkább két kisebb, de fullos 4x4 APC a helyes válasz a kihívásra, benne 4-5 fővel!
Ez nem rajkocsi, mert nem fér bele egy raj.