A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Azért egy rajkocsiba férjen be lőszer, kaja, stb. is. Én még abban sem vagyok biztos, hogy egy Gidrán rajkocsinak alkalmas. Különösen, hogy a könnyűgyalogságnál a mozgékonyság az alapkövetelmény, így a Gidránnak háromnapi ellátmányt is el kellene tudnia vinnie az üzemanyag kivételével! Szerintem ezek egyszerűen túl nagyok, az NMS a megfelelő méret, és egy rajt alkot két NMS, amiben benne van a raj teljes háromnapi ellátmánya is. Az lenne az ideális. A Gidrán a különféle dandárok támogató járműveinek felel meg, nem rajkocsinak! Nem vagyok ebből a szempontból a MRAP híve, egy MRAP jármű nem analóg egy korszerű APC-vel, inkább két kisebb, de fullos 4x4 APC a helyes válasz a kihívásra, benne 4-5 fővel!
Ez nem rajkocsi, mert nem fér bele egy raj.
 
Meghalt Furkó Kálmán nyugállományú ezredes, 8 danos karatemester, A z MN 3100 mélységi felderítő zászlóalj illetve jogutód alakulat kiképző tisztje.

Életében legenda lett a Seregben. A Néphadseregben a szolnoki MN3100 talán az egyetlen katonai alakulat volt, ahová a sorkatonák nagyon nagy része saját kérésére (sokszor minden ismeretséget megmozgatva) kerül . Vonzotta őket a Furkó Legenda (pláne ha valamilyen harcművészetet űztek) vagy az ejtőernyőzés. De legtöbbször mind a kettő. 43 évesen őrnagyként még oda állt az alakzat élére a közelharc kiképzésen. A kiadott vezényszó az "Utánam" volt. Nem csak tanította a közelharcot, kutatta is a témát.
Nyugodjék békében. Legyen könnyű a föld és örökké kék az ég felette!
Aki ejtőernyős volt, az is marad!

„Aki még egyszer sem hagyta el a repülőgépet
olyan magasságban, ahonnan a városok és falvak
játékszernek tűnnek,
aki még egyszer sem érezte a zuhanás örömét
és feszültségét, a légáramlat erejét a mellén,
nem hallotta a levegő süvítését,
az sohasem érti meg a deszantos
tisztességét és büszkeségét.”
V.F. Margelov hadseregtábornok 1954-1979.-ig a Szovjetunió légideszant csapatainak parancsnoka.
 
Ezt mondom. Járművezető, járműpk +4x lövész az ami egy ilyen járműben a maximum és ebben benne van az RCWS irányzója is. Úgy viszont kényelmes!
Szerintem ezt sokan gondoljuk így, akkor viszont a hátulját meg különválasztani a kabintól és oda lehet pakolni.
FT12%20Dingo%204.jpg

DSCN0150.JPG
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
"A Magyar Honvédség a Honvédelmi és Haderőfejlesztési Program keretében a vállalat két
termékének szállítására is szerződést kötött: a maximálisan 11 fő szállítására képes Ejder
Yalçin – Magyarországon Gidrán néven rendszeresítik a típust – páncélozott gyalogsági
harcjárműből, valamint a kisebb, legfeljebb 7 fő szállítására szolgáló NMS járművekből
összesen 250 db beszerzéséről – illetve a későbbiekben a megrendelt mennyiség egy részének magyarországi, kaposvári összeszereléséről és továbbfejlesztéséről − született döntés.
"
Forrás:
Kösz a cikket!
 
Volt szerencsém ülni a Gidránba. A 11 fő nem tudom hogy jött ki mert összesen 9 ülés van benne.
Arról nem beszélve hogy a hátsó 4 ülés egymással szemben van és olyan szűk a hely hogy maximum levágott lábú etiópok férnek el 4-en ha nincs cuccuk
Ezek tüzérségi felderítő változatok?
 
A jelenleg meglévő 10 tüzérségi felderítő lesz - elvileg.

De ez már itt és a fejlesztős topicban is volt többször téma.

Asszem ez a 11-es szám már korábban is előjött, de ez valami elírás lesz. Ha torony van a tetején, akkor max. 9 fő, és akkor is igen korlátos felszereléssel.
A 11-et nem is tudom, hogy hogy jön ki. Ha a sofőrt is beleszámítjuk. akkor meg pláne nem. Láttam már olyan rajzot, ahol két oldalt a fal mellett voltak csak ülések, és második sor nem is volt, a torony kontrollal középen. DE ebben az esetben is megvolt a sofőr melletti parancsnoki hely. Ami azt jelenti, hogy a puttonyban páratlanul kellene ülni...

Kicsit utánakerestem. Az eredeti Ejder Yalcin 2+9 személyes, de az általunk rendelt Gidránok 2+7 személyesek @weasel007 montázsa szerint :D
9262d770c3fe14d32dbbe943f485690d.jpg