A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 331
96 666
113
Tombor benne van még egyáltalán a cseh repülőgépgyárban?
Nem volt benne. Befektetőként erdeklődött, de most mar Szalay-Bobrovniczky viszi a projektet.
Ez meg megmagyarázza, miért halasztotta Maróth a kiképzőgépbeszerzést. Az L-39NG ebben a formában elbukott. A kérdés mi az új irány.

Ha egy magyar befektető pénzt tol bele és elvégzik a szükséges fejlesztéseket az rizikó és időveszteség. Ez csak akkor éri meg, ha cserében Mo-n jelentos AV, vagy ahhoz kapcsolódó beruházás valósul meg. Azt hiszem mind az Omnipol, mind a Penta (ők pénzelik az AVt és az L-39et) xarban van. Jók lehetnek az esélyek a tárgyalásokon l. Nem kell elkapkodni, nekik sokkal sürgősebb, mert égetik a pénzt. Nagyon úgy néz ki, ezt a taktikát követjük és rajtunk kívül nincs más potenciális befektető.

Sztem az olasz vonal, M-346, L39 vagy ST mindenképpen kell. És az olaszokkal is tudunk már érdemben tárgyalni, ld. Lynx, amire pályáznak.

Az Embraer - ST, a másik irány, ha nem L39. De unortodox módon én az AV-t és az ST-t simán összehoznám. Nem példa nélküli, Yalcin - RM szerelemgyerek lesz magyar felügyelettel a Gidrán. Ezt lehetne kopizni ide is, akár.
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 810
8 746
113
Nem volt benne. Befektetőként erdeklődött, de most mar Szalay-Bobrovniczky viszi a projektet.

Ez meg megmagyarázza, miért halasztotta Maróth a kiképzőgépbeszerzést. Az L-39NG ebben a formában elbukott. A kérdés mi az új irány.

Ha egy magyar befektető pénzt tol bele és elvégzik a szükséges fejlesztéseket az rizikó és időveszteség. Ez csak akkor éri meg, ha cserében Mo-n jelentos AV, vagy ahhoz kapcsolódó beruházás valósul meg. Azt hiszem mind az Omnipol. Mind a Penta xarban van. Jók lehetnek az esélyek a tárgyalásokon l. Nem kell elkapkodni, nekik sokkal sürgősebb, mert égetik a pénzt. Nagyon úgy néz ki, ezt a taktikát követjük és rajtunk kívül nibcs más potenciális befektető.

Sztem az olasz vonal, M-346, L39 vagy ST mindenképoen kell. És az olaszokkal is tudunk már érdemben tárgyalni, ld. Lynx, amire pályáznak.

Az Embraer - ST, a másik irány, ha nem L39. De unortodox módon én az AV-t és az ST-t simán összehoznám. Nem példa nélküli, Yalcin - RM szerelemgyerek lesz magyar felügyelettek a Gidrán. Ezt lehetne kopizni ide is, akár.
Szerintem a korábban említett, olasz-amerikai kiképzőprogram, az új M-346-ossal megfelelne nekünk.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 587
41 904
113
Az osztrák aknavetőgyárral mi lett?

Nem nagyon hallottam, olvastam semmit arról hogy rendszeresítenék bármelyik terméküket vagy hogy ide hoznák át a gyártást...
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 331
96 666
113
A legvicesebb kérdés a cseh újságtól, amit a magyar HM-nek feltett. Tervezünk - e nyilvános pályázatot kiírni a kiképzőgép beszerzésre. :D :D :D

A cseh nyilvános pályázatok olyan faszák, ezt a módszert meghagyjuk nekik.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 825
29 012
113
Honnan szedsz ilyen marhaságot?
Saját szememmel látom, nehogymár te legyél az asszony!
809582_uj_pancelozott_jarmu.jpg
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 331
96 666
113
Az osztrák aknavetőgyárral mi lett?

Nem nagyon hallottam, olvastam semmit arról hogy rendszeresítenék bármelyik terméküket vagy hogy ide hoznák át a gyártást...
Ősszel kezdik az RM-el közös áttelepítést, azaz első körben a gyárépítést Várpalotára.

Addig is termeli a zsét a jelenleg futó holland, francia és svájci projektek által.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 079
130 139
113
Saját szememmel látom, nehogymár te legyél az asszony!
809582_uj_pancelozott_jarmu.jpg
Te meg ne legyél már szupermen, hogy belelátsz a belsejébe a röntgen szemeiddel :D

Lényeg, hogy az a verzió amit vettünk nem felel meg a gyár által APC-ként aposztrofált verziónak közel, sem de még a speciális feladatkörre nincs is teljesen felkészítve.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 825
29 012
113
Te meg ne legyél már szupermen, hogy belelátsz a belsejébe a röntgen szemeiddel :D

Lényeg, hogy az a verzió amit vettünk nem felel meg a gyár által APC-ként aposztrofált verziónak közel, sem de még a speciális feladatkörre nincs is teljesen felkészítve
Ez miért is APC? Az MRAP nem APC hanem egy páncelozott terepjáró. Tehát a Gidrán egy 21. századi G Merci vagy UAZ nem pedig egy 21. századi BTR.
Miért, a szenzortoronyt a belsejébe tették? :p

Ez egy páncélzott 4x4 csapatszállító RCWS-el. Magyarul APC még mindig.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 587
41 904
113
Ősszel kezdik az RM-el közös áttelepítést, azaz első körben a gyárépítést Várpalotára.

Addig is termeli a zsét a jelenleg futó holland, francia és svájci projektek által.

Jó lenne ha kifejlesztetnének az AMOS-hoz hasonló automata 120mm aknavetőt egy univerzális torony formájában, ami bármilyen AFV-re rátelepíthető...pl. lehetne egy aknavetős modul Lynxhez.
GPS/lézer vezérlésű aknagránátban is lenne fantázia - remélem lesz valami komolyabb high-tech termék pár éven belül. :)
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 079
130 139
113
Ez miért is APC? Az MRAP nem APC hanem egy páncelozott terepjáró. Tehát a Gidrán egy 21. századi G Merci vagy UAZ nem pedig egy 21. századi BTR.
Szerintem itt szematikai keveredés van. Mivel mostanában minden páncélozott/felfegyverzett terepjérárót APC-ként hirdetnek a gyártók, ha annak nincs egyéb funkciója mint hogy csapatokat juttasson el viszonylag védetten A-ból B-be. Minimális tűztámogatási képességgel.

De amúgy a pontos megfogalmazása az az MRAP APC konfigurációban. (A Griffonon mondjuk vakarom a fejem, hogy minek is nevezzem)
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 268
34 847
113
Jó lenne ha kifejlesztetnének az AMOS-hoz hasonló automata 120mm aknavetőt egy univerzális torony formájában, ami bármilyen AFV-re rátelepíthető...pl. lehetne egy aknavetős modul Lynxhez.
GPS/lézer vezérlésű aknagránátban is lenne fantázia - remélem lesz valami komolyabb high-tech termék pár éven belül. :)
Ilyenre gondolsz? :D
191113_zahorie_srams_6.jpg