[HUN] Vadászgépek beszerzése

Mióta lett azonos és C és az E, amikor fő elemekben sem egyeznek (hajtómű, radar, kabin) meg és kamm éppen fejtegeti, hogy mennyire más az E a C-hez képest...?
Jobban hasonlít a C és az E mint az F-35 a Gripenhez! :D

Nagyon észszerűtlen lenne kidobni a C-ket, amikben legalább van még 10 év repülési idő, csak azért mert szeretnének még 14 gépet venni...
 
Ha lesz is fejlesztés a következő években, szinte biztos hogy Gripen E, mert az infrastúrktura rendelkezésre áll, a személyzet is ismeri a típust - minimális továbbképzéssel tudnák üzemeltetni.

Ezt felejtsd el...
A Gripen C/D és az E/F teljesen különböző két repülőgép. A két típusnak gyakorlatilag nincs egyetlen közös rendszere sem.

Két százados légierő, két eltérő típussal = közröhej és a pazarlás iskolapéldája.
 
Mióta lett azonos és C és az E, amikor fő elemekben sem egyeznek (hajtómű, radar, kabin) meg és kamm éppen fejtegeti, hogy mennyire más az E a C-hez képest...?
Err...
Dehogy ket tipus.
Egy tipus ket verzioja, igen.
Tokeletesen ugyanaz az infra - tudod, amibol az F-35-hoz kellene egy cirka milliard dollaros infra kapasbol! -, ugyanaz a trening, ugyanazok a support processek, teljesen ugyanaz a fegyverzet, szerszamok, minden.


Que paso?
Pont ezt magyarazzuk neked itt ket eve, hogy nem mutatoba kell elbaszott dragan a vilag legproblemasabb, legelbaszottabb tervezesu, legdragabban reptetheto, gyakorlatilag berelt showroom gepebol egy tucat, hanem mindennel felszerelt 4.5+ gen gepebol 3-4 utokepes szazad, plane addig, amig 40+ eves roman F-16 lehet a legmodernebb ellenfele, amiket lemos a Gripen E az egrol.
:)
 
Jobban hasonlít a C és az E mint az F-35 a Gripenhez! :D

Nagyon észszerűtlen lenne kidobni a C-ket, amikben legalább van még 10 év repülési idő, csak azért mert szeretnének még 14 gépet venni...
Ki mondta, hogy 14 gépet akarunk venni....?
Az álmokat egyesek már hivatalos bejelentésként kezelik vagy mi...?

Amúgy ébredjünk már fel.
A realitás az, hogy a svédek kifutó C gépeit gombokért vesszük/lízingeljük és korszerűsítjük.
Már csak amiatt is, hogy a svédnek ezzel érje meg ezt megcsinálni másnak is.

Az, hogy a C mellé E-t vegyünk szerintem kb. annyira realitás, mint hogy holnap szupermodellel randizok....
 
Ezt felejtsd el...
A Gripen C/D és az E/F teljesen különböző két repülőgép. A két típusnak gyakorlatilag nincs egyetlen közös rendszere sem.

Két százados légierő, két eltérő típussal = közröhej és a pazarlás iskolapéldája.
Ugyan dehogy.

Dehogy ket tipus.
Egy tipus ket verzioja, igen.
Tokeletesen ugyanaz az infra - tudod, amibol az F-35-hoz kellene egy cirka milliard dollaros infra kapasbol! -, ugyanaz a trening, ugyanazok a support processek, teljesen ugyanaz a fegyverzet,
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
Ki mondta, hogy 14 gépet akarunk venni....?
Az álmokat egyesek már hivatalos bejelentésként kezelik vagy mi...?

Amúgy ébredjünk már fel.
A realitás az, hogy a svédek kifutó C gépeit gombokért vesszük/lízingeljük és korszerűsítjük.
Ezt a hulyeseget... mikor volt kifuto gep 20 evvel ezelott a C/D?
Már csak amiatt is, hogy a svédnek ezzel érje meg ezt megcsinálni másnak is.
Ennek vegkepp se fule, se farka. Sajat maguk tobb, mint 100 gepet tartanak rendszerben, nem tenyezo a mi 14 gepunk.
Az, hogy a C mellé E-t vegyünk szerintem kb. annyira realitás, mint hogy holnap szupermodellel randizok....
Mindenkeppen tobb, mint az F-35-nek... ahhoz az kellene, hogy egy szupermodell legyen a Benko helyen, annyira butanak kellene lennie.
 
  • Tetszik
Reactions: Hummen23
Ezt a hulyeseget... mikor volt kifuto gep 20 evvel ezelott a C/D?
A svédek tudomásom szerint nem tartják meg a jövőben az összes C gépet, leállítják a flotta egy részét.
Tehát ezekből vagy pótalkatrész lesz vagy esetleg feltesszük a kezünket, hogy csókolom, mint vinnénk.
Ennek vegkepp se fule, se farka.
A leállított svéd gépeken nem végeznék el a korszerűsítést, hiszen minek.
Pótalkatrészként nem kell.
Viszont, ha mi a kivonás ütemével átvesszük őket, akkor viszont azokon is elvégeznék, nem csak a satárokon.
És nem egyszerre jönne ide akárhány gép, hanem lépcsősen.

Persze, ha fenti részben a nem igaz, amit feltettem, akkor ez nem igaz.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
A svédek tudomásom szerint nem tartják meg a jövőben az összes C gépet, leállítják a flotta egy részét.
Tehát ezekből vagy pótalkatrész lesz vagy esetleg feltesszük a kezünket, hogy csókolom, mint vinnénk.

A leállított svéd gépeken nem végeznék el a korszerűsítést, hiszen minek.
Pótalkatrészként nem kell.
Viszont, ha mi a kivonás ütemével átvesszük őket, akkor viszont azokon is elvégeznék, nem csak a satárokon.
És nem egyszerre jönne ide akárhány gép, hanem lépcsősen.

Persze, ha fenti részben a nem igaz, amit feltettem, akkor ez nem igaz.
Legutolso publikus program szeirnt a 60 E mellett megmarad 40 koruli C/D is, 100 korul lesz a flotta.
Mindez meg azelott volt, hogy a tavaly ev vegi "seregduplazast" eldontottek volna (jo, nem dupla, de tobb tizezerrel megugrik a letszam) - en arra szamitok, hogy lesz abbol 120 gep is... nagyon fosnak az oroszoktol es oket nem vedi a NATO (nem veletlenul szavazta meg tavaly a sved parlament, hogy belephetnek, ha ugy alakul.)
 
  • Tetszik
Reactions: Capslock27
A legvalószínübb, hogy a jelenlegi 14 gépes Gripen flotta kap egy "upgradet" aztán az évtized végéig nem várható változás ezen a téren.
 
Nem értem milyen vágyálmokat kergetnek egyesek...
A C/D marad, egyesek meg már fűrészelnék szét a gépeket...

Akkor leírom megint elölről, hátha valami nem ment át.

A C/D-k maradnak igen, de nem ezzel a konfiggal. Te azt mondod, kukázni kéne a mostani radart és AESA megvásárlása vadi újonnan. Meg gondolom elég hosszú sor különböző modulból kap teljesen újat és veszik ki előtte az elavultat. Szittya azt mondja, hogy ne a teljes AESA árát fizessük ki, csak a 75%-át, mert nekünk jelenleg van egy rosszabb típus, azt majd megszámítják a boltban mondjuk 25% kedvezményért. És kevesebbet kell fizetni a mostani fejlesztésért.

Erre mondom én azt, hogy 25% kedvezményt nem fog senki adni egy új AESA költségéből. Elenyészően kevés, amit ki lehet alkudni, mert nincs valós piaca. Vagy kukába dobjuk, ahogy te mondod, mert pont nem illik bele semmi jövőbeli gépbe, vagy olyanba gondolkodunk, hogy egy csomó eszközt be akarunk szerezni a közeljövőben, ami repül. Bármi ami az L-39NG (idézőjelben "új Albatrosz") kasznijába simán belemegy és funkció szempontjából nincs érdemi értékcsökkenés (mert mondjuk a pilóták azon szintjén egy lézeres bemérő jó 20 év távlatában is oktató gépben, mit tudom én, az újat majd könnyen megtanulja a GripenD-n meg a GripenF-en) max ezen lehet elgondolkodni, hogy akkor azt átrakom oda. Vagy ha van valami modul, ami még jó lesz egy török drónra, egy csak missziózásra szánt léghajó, bármi, akármi...

Nem vágyálmokat kergetek, hogy nekem feltétlenül muszáj valamit szétfűrészelnem, másba meg bele raknom. Csak azt mondom, hogy ha saját használatra valahova még jó lesz, akkor szólunk a cseh gyárba és azt félre rakják arra a projektre. Ha nincs ilyen projekt, akkor meg nem kell hosszan és meddőn vitázni azon, hogy mi mibe tud belemenni és mi mire nem fér rá. A fontos az, hogy a C/D-k megkapják az összes elérhető fejlesztést és szerintem csak félre ment a beszélgetés, mert néhányan azt hitték, hogy Szittya is raktáron akarja tartogatni a kiszerelt felszerelést, pedig nem, meg hogy én a légierő LMzekje leszek. Bármennyire is kedvelem őt és aranyos, ahogy utána olvas és próbál számolgatni, én csak egy elvet mondtam el, hogy hol látom értelmét utána kérdezni. És onnantól kezdve, hogy a miniszter úrnak azt válaszolják -akár te, akár odabent a munkatársai, akár egy üzleti tárgyaláson-, hogy költséges lenne az integráció, fizikailag van gond vele, a funkciója sérülne annak az eszköznek, onnantól kezdve le van zárva az ügy.

(A magam részéről meg ott zártam volna le, hogy elmondtam, hogy kérdezzen utána, ha egyáltalán jónak látja, mert hiába okoskodnánk bármilyen felhasználáson, ha a kivitelező meg azt mondja, hogy ez kétszer drágább, mint ha hozzá sem nyúlnánk a programokhoz. És ezt mi innen 80%-ban nem tudjuk megmondani, hogy mi mennyibe kerül, csak 20%-os tippelgetésre futná.)
 
A legvalószínübb, hogy a jelenlegi 14 gépes Gripen flotta kap egy "upgradet" aztán az évtized végéig nem várható változás ezen a téren.

Nagyon fixa ideálod lett, hogy az évtized végéig nem lesz új repülő század. Tudom, hogy szereted a saját tipp versenyedet, de szerintem nagy tételben ne fogadj erre! Én ugyan úgy kevés esélyt adok annak, hogy 2028-ra egy század marad továbbra is, mint annak, hogy 4 vagy ennél több századunk lesz. A legnagyobb esélyét plusz egy századnak látom, mondjuk legyen 50%, a plusz két század 30% és a változatlan létszám és a három új felszerelése 10-10%.
 
Akkor leírom megint elölről, hátha valami nem ment át.

A C/D-k maradnak igen, de nem ezzel a konfiggal. Te azt mondod, kukázni kéne a mostani radart és AESA megvásárlása vadi újonnan. Meg gondolom elég hosszú sor különböző modulból kap teljesen újat és veszik ki előtte az elavultat. Szittya azt mondja, hogy ne a teljes AESA árát fizessük ki, csak a 75%-át, mert nekünk jelenleg van egy rosszabb típus, azt majd megszámítják a boltban mondjuk 25% kedvezményért. És kevesebbet kell fizetni a mostani fejlesztésért.
Ez a rész miféle vágyálom...?
Ti azt hiszitek, hogy pl. az F-16V upgrade során a LM beszámít bármit is egy AN/APG-68-nál?
Minek?
Mit kezdjen vele? Egy 30+ éves radarral...?

Pont azért kerülne ki a Gripenből, mert számottevően elavult és el fog a kövi 20 évben.
Képtelen vagyok felfogni ezeket az "kedvezmény" dumákat.
Kell az AESA radar? Fizesd ki.
A radar max. mehet elektronikai hulladék újrahaszonsítóba kb.
Erre mondom én azt, hogy 25% kedvezményt nem fog senki adni egy új AESA költségéből.
Semmit nem fog adni.
Miért tenné?
Egy kupac hulladékért?
A Gripen radarjával semmit nem lehet kezdeni, ha kiszeded a gépbő, az abba való és csá.
Elenyészően kevés, amit ki lehet alkudni, mert nincs valós piaca. Vagy kukába dobjuk, ahogy te mondod, mert pont nem illik bele semmi jövőbeli gépbe, vagy olyanba gondolkodunk, hogy egy csomó eszközt be akarunk szerezni a közeljövőben, ami repül. Bármi ami az L-39NG (idézőjelben "új Albatrosz") kasznijába simán belemegy és funkció szempontjából nincs érdemi értékcsökkenés (mert mondjuk a pilóták azon szintjén egy lézeres bemérő jó 20 év távlatában is oktató gépben, mit tudom én, az újat majd könnyen megtanulja a GripenD-n meg a GripenF-en) max ezen lehet elgondolkodni, hogy akkor azt átrakom oda. Vagy ha van valami modul, ami még jó lesz egy török drónra, egy csak missziózásra szánt léghajó, bármi, akármi...
Hahó, súlypont.
Nem tudsz több száz kilót a gép orrába rakni, meg áramot és mást honnan szerzel hozzá?

Nem vágyálmokat kergetek, hogy nekem feltétlenül muszáj valamit szétfűrészelnem, másba meg bele raknom.
Az Albatroszba nehezen pakolsz bele a súlyponttól legtávolabbi helyre úgy több száz kilót + kiegészítés, ami soha nem is volt ott...
Csak azt mondom, hogy ha saját használatra valahova még jó lesz, akkor szólunk a cseh gyárba és azt félre rakják arra a projektre.
KTudod mi az a radar, amit egyik géből másikba tettek? Hornet radart pl. F-4E-be. Meg kb. ugyanaz a tömeg és súlykategória.

Ha nincs ilyen projekt, akkor meg nem kell hosszan és meddőn vitázni azon, hogy mi mibe tud belemenni és mi mire nem fér rá.
Nincs ilyen projekt. Értelme se lenne.
 
Nagyon fixa ideálod lett, hogy az évtized végéig nem lesz új repülő század. Tudom, hogy szereted a saját tipp versenyedet, de szerintem nagy tételben ne fogadj erre! Én ugyan úgy kevés esélyt adok annak, hogy 2028-ra egy század marad továbbra is, mint annak, hogy 4 vagy ennél több századunk lesz. A legnagyobb esélyét plusz egy századnak látom, mondjuk legyen 50%, a plusz két század 30% és a változatlan létszám és a három új felszerelése 10-10%.
Most van pénz, paripa, fegyver - de '22 után lehet hogy más szelek fújnak. Tényleg nem akarok belpolitikába, választási esélylatolgatásokba bele menni (ne is tegyük!), de reális kilátás, hogy ez a terület kisebb hangsúlyt kap majd ha nyer az ellenzék.
Az fog nagy valószínűséggel megvalósulni, amit eddig leszerződnek, leelőlegeznek esetleg elkezdenek leszállítani. Futó, előrehaladott programokat nem hiszem, hogy leállítanak, de elég valószínű, hogy a nagy hadi beszerzések háttérbe szorulnak. Szerencsére a legfontosabb dolgok már meg vannak rendelve.

Szóval mit szeretne Benkő meg Maróth csapata az évtized végére, az nem feltétlen jelent sokat...
 
A svédek tudomásom szerint nem tartják meg a jövőben az összes C gépet, leállítják a flotta egy részét.
Múlt év októberi hír:
https://www.janes.com/defence-news/...lidifies-plan-to-retain-gripen-cd-beyond-2026
"...Of the current six Gripen C/D squadrons fielded by the SwAF, four are set to transition to the Gripen E over the coming years. As revealed in Hultqvist’s latest announcement, the two outstanding squadrons will remain operational with their existing Gripen C/D aircraft..."

Tehát a 6 C/D századból 4-et lecserélnek E/F típusra, a maradék 2 századot korszerűsítik és tovább használják.

Ergó, az álatluk kivont 4 század jó eséllyel elérhetővé válik külföldi vevőknek.
 
Most van pénz, paripa, fegyver - de '22 után lehet hogy más szelek fújnak. Tényleg nem akarok belpolitikába, választási esélylatolgatásokba bele menni (ne is tegyük!), de reális kilátás, hogy ez a terület kisebb hangsúlyt kap majd ha nyer az ellenzék.
Az fog nagy valószínűséggel megvalósulni, amit eddig leszerződnek, leelőlegeznek esetleg elkezdenek leszállítani. Futó, előrehaladott programokat nem hiszem, hogy leállítanak, de elég valószínű, hogy a nagy hadi beszerzések háttérbe szorulnak. Szerencsére a legfontosabb dolgok már meg vannak rendelve.

Szóval mit szeretne Benkő meg Maróth csapata az évtized végére, az nem feltétlen jelent sokat...
Emiatt pont hogy plane most fogjak megrendelni. Errol panaszkodott amugy a komcsi Harangozo is, amikor tobbszor is elszolta magat az egyosszegu 1300-1500 milliard forintos ($4.5-5B) vasarlasrol szolo bizottsagi dontesrol, ami "harminc evre elore" szol.
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely
Múlt év októberi hír:
https://www.janes.com/defence-news/...lidifies-plan-to-retain-gripen-cd-beyond-2026
"...Of the current six Gripen C/D squadrons fielded by the SwAF, four are set to transition to the Gripen E over the coming years. As revealed in Hultqvist’s latest announcement, the two outstanding squadrons will remain operational with their existing Gripen C/D aircraft..."

Tehát a 6 C/D századból 4-et lecserélnek E/F típusra, a maradék 2 századot korszerűsítik és tovább használják.

Ergó, az álatluk kivont 4 század jó eséllyel elérhetővé válik külföldi vevőknek.
Majd megkeresem, ha lesz idom, de az kiderult, hogy a 60 E melle 30-40 C/D marad.
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely
Múlt év októberi hír:
https://www.janes.com/defence-news/...lidifies-plan-to-retain-gripen-cd-beyond-2026
"...Of the current six Gripen C/D squadrons fielded by the SwAF, four are set to transition to the Gripen E over the coming years. As revealed in Hultqvist’s latest announcement, the two outstanding squadrons will remain operational with their existing Gripen C/D aircraft..."

Tehát a 6 C/D századból 4-et lecserélnek E/F típusra, a maradék 2 századot korszerűsítik és tovább használják.

Ergó, az álatluk kivont 4 század jó eséllyel elérhetővé válik külföldi vevőknek.
Nah, akkor jól emlékeztem.