Magyarország ipara

a helyzet az, hogy nincs értelme megtartani. Nem jelentős tényező, másrészt a sötétződek CO2-es fétise miatt nettó ráfizetés volt. Biliacélt gyártott, kb. 20mm-es falvastagságig meg feltekercselt lemezeket. Annó stratégiailag nem terveztek arra, hogy félterméket gyártsanak - most pl. hülyére kereshetnék magukat hosszvarratos csövekkel...

Ha valami komolyabb lemezt - folyamatosan előjön a páncéllemez-saga itt - akarnak gyártani, akkor olcsóbb egy új üzemet építeni, mint ezt megtartani.

Esetleg egy kínai vagy indiai csapatnak megérni, mert ha bugát Magyarországon hengerli le, akkor kevesebb vámot fizet a buga miatt, mint a lemeztermék esetén.
 
a helyzet az, hogy nincs értelme megtartani. Nem jelentős tényező, másrészt a sötétződek CO2-es fétise miatt nettó ráfizetés volt. Biliacélt gyártott, kb. 20mm-es falvastagságig meg feltekercselt lemezeket. Annó stratégiailag nem terveztek arra, hogy félterméket gyártsanak - most pl. hülyére kereshetnék magukat hosszvarratos csövekkel...

Ha valami komolyabb lemezt - folyamatosan előjön a páncéllemez-saga itt - akarnak gyártani, akkor olcsóbb egy új üzemet építeni, mint ezt megtartani.

Esetleg egy kínai vagy indiai csapatnak megérni, mert ha bugát Magyarországon hengerli le, akkor kevesebb vámot fizet a buga miatt, mint a lemeztermék esetén.
Csak hogy érezzük át a helyzetet. 0.003% tulajdonrésze volt még az államnak. Nah, ezt adta a héten el.
 
Idén ősszel az autóipar legnagyobbjainak kihívásaira keresi a választ a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) és a Design Terminal közös kezdeményezése, melyhez olyan nagyvállalatok csatlakoztak, mint az Audi Hungaria, a Continental, a Jaguar - Land Rover és a Thyssenkrupp. A HIPA Innovation Bootcamp – powered by Design Terminal célja, hogy lendületet adjon az autógyártás mamutcégei és feltörekvő vállalkozások közti együttműködéseknek, ezáltal erősítve Magyarország járműipari szerepét.

 
  • Tetszik
Reactions: kamm
 

"Jöhet a debreceni BMW gyár 2.0?​


Egy ideje már lehet arról hallani, hogy a BMW már megkezdte a debreceni üzem bővítésének előkészítését. Természetesen erre is rákérdeztünk, a válasz pedig az volt, hogy amennyiben a BMW nagy keresletet tapasztal az autói iránt, akkor az üzem bővíthető az igényeknek megfelelően. Ez a gyár tervrajzain is jól látható, ugyanis az egyes egységek, a festő-, karosszéria és az összeszerelő üzem mellett is jelentős területeket hagytak szabadon bővítési céllal, így nem szükséges egy komplett második üzemet felépíteni, elég csak a meglévő operációt felskálázni.


Gyakorlatilag arra is van lehetőség, hogy az évi 150 ezres kapacitást a duplájára, akár 300 ezerre növeljék. Ez pedig rugalmasabb és jóval gyorsabb reagálást tesz lehetővé a kereslet alakulására.


A tervrajzokon az esetleges bővítésre kijelölt területeken felül meglehetősen nagy, egyéb üres területek is látszottak, amiről sejtelmesen csak annyit mondtak a BMW szakemberei, hogy azok a jövő számára vannak fenntartva. Kicsit részletesebben kifejtve úgy szól a válasz, hogy nagyon sokat tanultak a müncheni BMW-gyár elhelyezkedésével kapcsolatos problémákból, ott ugyanis a város gyakorlatilag körbe nőtte az üzemet, így a gyártás bővítésének lehetőségei korlátozottak."


Az utolsó bekezdés új infó. Nemrég olvastam, hogy Hajdúnánáson (moto gp pálya mellett) is lesz bömö tesztközpont & üzem.
 
A Gumiipari Szakszervezeti Szövetség közleménye szerint továbbra is embertelen körülmények uralkodnak a Continental német multinacionális nagyvállalat makói gumigyárában, ahol ezúttal viselkedési kódexet vezetett be a vezetőség, miközben folyamatosan bocsájtanak el régi, akár több évtizede a gyárban dolgozó kollégákat. A Mi Hazánk Mozgalom a legvisszataszítóbb eljárásnak tartja a munkavállalók ilyen szintű elnyomását, szolidaritásunkról biztosítjuk őket, és lehetőségeinkhez mérten mindent meg fogunk tenni azért, hogy elősegítsük a helyzet mielőbbi jobbra fordulását, írják közleményükben.
Forrás: https://kuruc.info/r/2/233272/
 
...saját fejlesztésű vakcinák...és
...kínai, orosz, izraeli, kanadai cégekkel tárgyalunk...vakcina ügyben

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
gdp-eu-ez-476120.png

eu-gdp-1-476122.png

eu-gdp-2-476130.png

eu-gdp-eurozona-usa-fixbazis-476134.jpg



 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
"Tavaly a legnagyobb értékben kínai cégek fektettek be Magyarországon, miközben szám szerint a legtöbb külföldi beruházás Németországból érkezett, de a legtöbb munkahelyet az amerikai vállalatok hozták létre hazánkban."
 
Emelni kellene talán a béreket és akkor sokan hazamennenek...

 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka
A Gumiipari Szakszervezeti Szövetség közleménye szerint továbbra is embertelen körülmények uralkodnak a Continental német multinacionális nagyvállalat makói gumigyárában, ahol ezúttal viselkedési kódexet vezetett be a vezetőség, miközben folyamatosan bocsájtanak el régi, akár több évtizede a gyárban dolgozó kollégákat. A Mi Hazánk Mozgalom a legvisszataszítóbb eljárásnak tartja a munkavállalók ilyen szintű elnyomását, szolidaritásunkról biztosítjuk őket, és lehetőségeinkhez mérten mindent meg fogunk tenni azért, hogy elősegítsük a helyzet mielőbbi jobbra fordulását, írják közleményükben.
Forrás: https://kuruc.info/r/2/233272/
Szerintem nem a viselkedési kódex az új, hanem annak az egyik passzusa, ami megtiltja, hogy egyik egység dolgozója a másik egység dolgozójával, munkaidőben, előzetes írásos engedély nélkül beszélhessen. Ami így hülyén hangzik, de munkaidőben nem hiszem, hogy van annyi szabadidő, hogy ide-oda menjenek beszélgetni/megbeszélni.
Amúgy egy ideje küldözgetik el az embereket, nem újkeletű; nem tudom, a MH ingerküszöbét nem érte el, mikor álítólag százas nagyságrendben csökkentették a munkások számát -még ha azok jellemzően kölcsönzőn keresztül is voltak foglalkoztatva.

Szerintem egészségileg az jár jól, aki elmegy onnan. Általánosan úgy se olyan magasak a fizetések és azt mondják a környékbeliek, hogy Vásárhelyen elég sok cég van.
 
Emelni kellene talán a béreket és akkor sokan hazamennenek...

Emeljük, nálunk pl +10% volt.
 
"Közel 15 milliárd forint értékű beruházással bővíti magyarországi kisállateledel-gyárát a Mars, a világ egyik legnagyobb édesség-, rágógumi, élelmiszer- és kisállateledel-gyártója - tájékoztatott a vállalat.
..
Több pályázó helyszínnel versenyben a Mars a bokrosi gyárát választotta ki erre a fejlesztésre. A beruházás keretében a Mars a tervek szerint bővíti a meglévő technológiai vonalak kapacitását, valamint új kutatás-fejlesztési programot is indít. Az új munkatársak toborzása pedig mérnökök (gépész-, villamos-, élelmiszertechnológiai és minőségbiztosítási), valamint munkavédelmi, illetve termelési szakemberek számára kínál széleskörű lehetőséget.
..
A Mars egy családi vállalkozás, melynek több mint egy évszázados tapasztalata van különböző termékek előállításában, a vásárlók és házi kedvenceik számára egyaránt. A csaknem 35 milliárd dolláros tőkével rendelkező, globális vállalat olyan világszerte ismert és kedvelt termékeket gyárt, mint az M&M’s, a Snickers, a Twix, a Milky Way a Dove, a Pedigree, a Royal Canin, a Whiskas, az Orbit."
 
Együttműködési megállapodást írt alá a hazai tulajdonú Genevation Aircraft Kft. és a szlovén Pipistrel repülőgépgyár. A szerződés alapján a Genevation új üzemegységet hoz létre jakabszállási üzemében, ahol többek közt a Pipistrel SW 121 repülőgépcsaládjába tartozó gépeket fogják gyártani. A felek kutatás-fejlesztési együttműködést is terveznek repülőipari és védelmi ipari területeken, illetve kompozit alkatrész-beszállításra is sor fog kerülni.

...ideális eszköz katonai és védelmi célokra, határfelügyeleti, konvoj kísérési, bűnmegelőzési és egyéb speciális műveletek támogatására is.

 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and fip7