Katonai repülőterek Magyarországon

Régóta terveztem már valamit, de most már sosem lesz időm.
Egy affél "hotlist" topik, ahol listázva van egy adott téma beszélgetés folyama kb. az első kommenttől.
De erre eleve alkalmatlan a fórum, mert ehhez végtelen ideig szerkeszthető első komment kéne.

A BMS fórumon van ilyen a MOD-król, hogy ne kelljen a usernek egyesével keresnie.

De igazából erről is lehetne egy videó. Meg mindenről is...
 
Egyetértek. Még a legszarabb, leglepusztultabb reptér is jobb, mint az utakról bohóckodni. És ezek azért minimum egy szinttel felette vannak.
De, ha van betonfedezék Kecsón, akkor ennek értelme amúgy se nagyon lenne.

Hát pontosan.
Ha van valami előnye is a Szovjet megszállás örökségének, akkor ez az.
Egy közúttal ellentétben:
  • Rohadt vastag beton, nem szedi fel a gázsugár egyik pontját sem
  • Vannak gurulóutak, rámpák, szervízutak a kiszolgáló járműveknek
  • Van tornyuk (!)
  • Van, vagy legalább a helye megvan a fénytechnikának, műszeres leszállító rendszereknek - éjjel, rossz időben is használható
  • Nincs tele a környéke táblákkal, korlátokkal oszlopokkal, stb... nagyrészt megfelelnek a mai napig a OC (obstacle clearance) követelményeknek
  • Környékükön sincs semmi felső vezeték, ilyesmi az útban
  • Maguk a repterek nagyok, elfér rajtuk az üzemanyagszállítók sora, a fegyverzet, a műszakiak, ami csak kell
  • Védhető, mert körbe vannak kerítve
  • Alapból szélirányba épültek...
Szóval az utak mellett semmi nem szól ott, ahol ennyi ex-szovjet reptér van. Felesleges.
 
Nem is beszélve a betonos vidéki repterekről.
Pécs, Szeged, B,csaba, Pér.

Gripennek tökéletesen megfelelnek
A betonosak nem olyan mint egy aszfalt kifutó pálya, ha jól tudom a beton hézagokat bitumen tölti ki.
Tehát nem olyan mint egy egyöntetű aszfalt csík.
Úgy tudom, hogy eléggé tönkreteszi az első futóművet Gripennél az ilyen a beton pálya....:rolleyes:
 
A betonosak nem olyan mint egy aszfalt kifutó pálya, ha jól tudom a beton hézagokat bitumen tölti ki.
Tehát nem olyan mint egy egyöntetű aszfalt csík.
Úgy tudom, hogy eléggé tönkreteszi az első futóművet Gripennél az ilyen a beton pálya....:rolleyes:
A széles diletációs hézagok a régebbi építésű betonos repterekre voltak jellemzők és emiatt Kecskeméten jelentkezett a probléma a Gripenek első futóművénél. A pálya felújítása során új anyagra cserélték a régi bitumenes diletációt.
beton.jpg


Az új építésű vidéki repterek pályáinál nincs ilyen gond.
 
Az elméleti kérdés az lenne, hogy van realitása annak, hogy rakétacsapással akkora kárt okoz az ellenség a kifutópályákban, és egyéb infrastruktúrában hogy földre kényszerüljenek a gépeink (még ha azokon egy karcolás sem esik), így kivívni a légi fölényt? Van-e a Gripeneknek alternatív felszállóhelye ilyen esetre (utak, autópályák) ? Van-e vészhelyzeti protokoll, ha pl. az irányítótorony megsemmisül? Vagy Kecskeméten annyi a beton hogy nem tudnák a románok az ATACMS-al szétlőni az egészet úgy hogy használhatatlan legyen a repülőtér?
Szia,

Szerintem itt a legfontosabb kerdes az ido. Raadasul 2 ertelemben is:
1. Ha szetbombazzak a kifutopalyat, akkor az egy darabig nem lesz kifutopalya. Itt az a kerdes, hogy mennyi az az "egy darabig", regen (VSZ idokben) volt boven karbantarto alakulat, akik nagyon gyorsan (akar 1-2 ora alatt) befoltoztak a lukakat a felszallopalyan, es maris mehetett tovabb a mukodes. Kerdes, hogy most a honvedsegnek pont erre megmaradt a kapacitasa, vagy inkabb valamelyik vallalkozot kernek meg, hogy viszonylag gyorsan segitsen be. Itt alternativ lehetoseg a guruloutak hasznalata addig is.
2. A masik kerdes, hogy mennyire gyorsan bombaznak. Ha gyorsan, akkor nyilanvaloan csak olyan helyrol szallhat fel a gipen, ahol ott van. Azt mar leirtak a tobbiek, hogy ha lassan, akkor tengersok helyre at lehet telepulni. Raadasul ezek a helyek tele vannak ilyenekkel (ez epp egy 2004-es Kiskunlachazai foto):
pici0026.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: AirNinja and endre
Nem is beszélve a betonos vidéki repterekről.
Pécs, Szeged, B,csaba, Pér.

Gripennek tökéletesen megfelelnek
Mennyire reális, hogy mobil hangárokkal újra rendszerbe álljanak olyan repterek mint a Klementina, Taszár, Berekfürdő?
 
Mennyire reális, hogy mobil hangárokkal újra rendszerbe álljanak olyan repterek mint a Klementina, Taszár, Berekfürdő?
Kunmadaras, Mezőkövesd a használaton kívüli Orosz repterek kategóriájába tartozik.
Ha rajtam múlna én gondot fordítanék ezeken a helyeken a beton állapotának minimum megőrzésére, mert lehet hogy egyszer még jók lehetnek valamire.
Ma állapotukban kényszerleszálló helynek jók, de Gripent nem hiszem hogy jó ötlet lenne onnan üzemeltetni.

A taszári beton - én úgy tudom - hogy még ma is teljesen használható állapotban van. Az infrastruktúra, nos az romokban...
 
Az autópályás üzemeltetés (svéd módi) szerintetek nálunk is működne?
Lehet, hogy nem lenne rossz néhány egyenesebb síkabb autópálya szakasz mellé némi kiszolgáló létesítményt építeni vagy legalábbis megágyazni neki... :)
 
Az autópályás üzemeltetés (svéd módi) szerintetek nálunk is működne?
Lehet, hogy nem lenne rossz néhány egyenesebb síkabb autópálya szakasz mellé némi kiszolgáló létesítményt építeni vagy legalábbis megágyazni neki... :)


Kereső ;)
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby
Az autópályás üzemeltetés (svéd módi) szerintetek nálunk is működne?
Lehet, hogy nem lenne rossz néhány egyenesebb síkabb autópálya szakasz mellé némi kiszolgáló létesítményt építeni vagy legalábbis megágyazni neki... :)
Miért akartok állandóan autópályára leszállni?
Vegyük már észre, a környező országok képességei nem képesek az összes repterünket egyszerre kiütni, és bőven nem elegek egy jól kiépített kecskeméti védelmet áttörni, és még ha sikerül is, a betonbunkereket szétverni (amit kb az ilyen autópálya szakaszok árából kiépíthetünk). Ha meg az USA Oo, Kína 3asból valakivel háborúba kerülünk, akkor Blackadius római centúriót tudom idézni: ha meg kell baszódni, hát meg kell baszódni...
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and endre
Miért akartok állandóan autópályára leszállni?
Vegyük már észre, a környező országok képességei nem képesek az összes repterünket egyszerre kiütni, és bőven nem elegek egy jól kiépített kecskeméti védelmet áttörni, és még ha sikerül is, a betonbunkereket szétverni (amit kb az ilyen autópálya szakaszok árából kiépíthetünk). Ha meg az USA Oo, Kína 3asból valakivel háborúba kerülünk, akkor Blackadius római centúriót tudom idézni: ha meg kell baszódni, hát meg kell baszódni...
Az igaz, hogy az autópályákra leszállást gyakorló svédek az oroszok ellen készülnek háborúra...
 
Kunmadaras, Mezőkövesd a használaton kívüli Orosz repterek kategóriájába tartozik.
Ha rajtam múlna én gondot fordítanék ezeken a helyeken a beton állapotának minimum megőrzésére, mert lehet hogy egyszer még jók lehetnek valamire.
Ma állapotukban kényszerleszálló helynek jók, de Gripent nem hiszem hogy jó ötlet lenne onnan üzemeltetni.

A taszári beton - én úgy tudom - hogy még ma is teljesen használható állapotban van. Az infrastruktúra, nos az romokban...

Mezőkövesdről annyit tudok, hogy a pálya szélén már kinőnek a fák és lassan a beton közepén is.Szóval ha cél lenne esetleg az, hogy valamire jók legyenek, akkor legalább egyszer végig kellene szaladni rajta, mielőtt visszaveszi a természet teljesen. Kényszerleszálláshoz talán oké, de rohadt nagy fűcsomók vannak a hézagokban és itt ott már tényleg fa kezdemények vannak. Gripennek lehet, hogy már teljesen alkalmatlan lenne mai állapotában még vészmegoldásnak is, bár a semminél jobb, elég sokat repülnek Mkövesd környékén.
 
Az autópályás üzemeltetés (svéd módi) szerintetek nálunk is működne?
Lehet, hogy nem lenne rossz néhány egyenesebb síkabb autópálya szakasz mellé némi kiszolgáló létesítményt építeni vagy legalábbis megágyazni neki... :)

Most beszéltük át, hogy van elég repterünk és a mobil hangárral infrastruktúra is egyre jobban lesz.
A másik az, hogy ha egyszer az életben az autópálya egyik szakasza azért lesz túlárazva, mert titkos tartalék kifutópálya, akkor legyetek szívesek azt ne írni meg ide! Az a baj, hogy én nem akarok tudni róla, mert amit én tudok, azt az ellenség hírszerzése már rég tudja.
Szóval nem tartanám szerencsésnek, ha még hangárt és üzemanyag- és lőszerraktárat is építenénk mellé. Szerintem a svédek sem tesznek mellé táblát, hogy ez egy vészhelyzeti leszálló autópálya, úgy tessék vezetni!
 
Kerdes, hogy most a honvedsegnek pont erre megmaradt a kapacitasa, vagy inkabb valamelyik vallalkozot kernek meg, hogy viszonylag gyorsan segitsen be.

Szerintem ilyen képességekkel már csak a szentesi műszaki ezred bír. De ezzel nem lenne probléma, mert egy konfliktusban bevonnák a honvédelembe úgyis a civil építőipart, szállítást stb.
 
Az igaz, hogy az autópályákra leszállást gyakorló svédek az oroszok ellen készülnek háborúra...
Igen, az oroszok ellen készülnek. Ez pl látszik a seregük felépítéséből, felszereltségéből, a ráköltött pénzből, ééés a MÉRETÉBŐL...

Basszus, jelenleg a gazdaságilag legkisebb nagy, kis túlzással annyi légi hadsereget tud emelni egy konfliktus esetén, ahány griffünk van. Ez ellen semmit nem ér a honvédség. De nem is ez ellen kell készülnünk. A romulánok viszont nem fogják lekűzdeni egy jól kiépített légibázis védelmét. Innentől meg költsük erre a pénzt, és ne arra, hogy minden griffhez legyen külön reptér, autópálya leszálló, főút leszálló, titkos mező, meg anyám kínja.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and rappali_
Most beszéltük át, hogy van elég repterünk és a mobil hangárral infrastruktúra is egyre jobban lesz.
A másik az, hogy ha egyszer az életben az autópálya egyik szakasza azért lesz túlárazva, mert titkos tartalék kifutópálya, akkor legyetek szívesek azt ne írni meg ide! Az a baj, hogy én nem akarok tudni róla, mert amit én tudok, azt az ellenség hírszerzése már rég tudja.
Szóval nem tartanám szerencsésnek, ha még hangárt és üzemanyag- és lőszerraktárat is építenénk mellé. Szerintem a svédek sem tesznek mellé táblát, hogy ez egy vészhelyzeti leszálló autópálya, úgy tessék vezetni!
Ez megint csak elég paranoid megközelítés és feltételezi hogy az ellenség komplett hülye...o_O
Ma amikor 1m es felbontású műhold képeket lehet venni a polgári piacon valyon mennyi ideig tart végig elemezni egy Mo. méretű ország úthálózatát hogy melyek azok a szakaszok amik alkalmasak lehetnek leszállóhelynek? Főleg ha üzemanyag meg lőszerraktárakat is építesz mellé...

Szerintem ilyen képességekkel már csak a szentesi műszaki ezred bír. De ezzel nem lenne probléma, mert egy konfliktusban bevonnák a honvédelembe úgyis a civil építőipart, szállítást stb.
Minden normális katona reptér felkészül gépekkel, anyagokkal és gyakorlással arra hogy a futópálya sérüléseit néhány órán belül kijavítsa.
Kecskeméten is kell legyen ilyen szolgálat. Hogy mennyire felkészültek és jól felszereltek az más lapra tartozik.
Amúgy kb. erről van szó:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.