tehát alsó hangon 30 oldalnyi komment átolvasása az mindig az alap kéne legyen...megjegyzés: tényleg megbeszéltük már ezt ezerszer és minimum energiával meg lehet keresni az ide vonatkozó hozzászólásokat
tehát alsó hangon 30 oldalnyi komment átolvasása az mindig az alap kéne legyen...megjegyzés: tényleg megbeszéltük már ezt ezerszer és minimum energiával meg lehet keresni az ide vonatkozó hozzászólásokat
Jobb fölső sarok, "keresés". Elég csak annyit beírni hogy "futópálya" és a 30 oldal máris 1 oldalra rövidültehát alsó hangon 30 oldalnyi komment átolvasása az mindig az alap kéne legyen...
Egyetértek. Még a legszarabb, leglepusztultabb reptér is jobb, mint az utakról bohóckodni. És ezek azért minimum egy szinttel felette vannak.
De, ha van betonfedezék Kecsón, akkor ennek értelme amúgy se nagyon lenne.
Nem is beszélve a betonos vidéki repterekről.Szóval az utak mellett semmi nem szól ott, ahol ennyi ex-szovjet reptér van. Felesleges.
A betonosak nem olyan mint egy aszfalt kifutó pálya, ha jól tudom a beton hézagokat bitumen tölti ki.Nem is beszélve a betonos vidéki repterekről.
Pécs, Szeged, B,csaba, Pér.
Gripennek tökéletesen megfelelnek

A széles diletációs hézagok a régebbi építésű betonos repterekre voltak jellemzők és emiatt Kecskeméten jelentkezett a probléma a Gripenek első futóművénél. A pálya felújítása során új anyagra cserélték a régi bitumenes diletációt.A betonosak nem olyan mint egy aszfalt kifutó pálya, ha jól tudom a beton hézagokat bitumen tölti ki.
Tehát nem olyan mint egy egyöntetű aszfalt csík.
Úgy tudom, hogy eléggé tönkreteszi az első futóművet Gripennél az ilyen a beton pálya....![]()
Szia,Az elméleti kérdés az lenne, hogy van realitása annak, hogy rakétacsapással akkora kárt okoz az ellenség a kifutópályákban, és egyéb infrastruktúrában hogy földre kényszerüljenek a gépeink (még ha azokon egy karcolás sem esik), így kivívni a légi fölényt? Van-e a Gripeneknek alternatív felszállóhelye ilyen esetre (utak, autópályák) ? Van-e vészhelyzeti protokoll, ha pl. az irányítótorony megsemmisül? Vagy Kecskeméten annyi a beton hogy nem tudnák a románok az ATACMS-al szétlőni az egészet úgy hogy használhatatlan legyen a repülőtér?
Mennyire reális, hogy mobil hangárokkal újra rendszerbe álljanak olyan repterek mint a Klementina, Taszár, Berekfürdő?Nem is beszélve a betonos vidéki repterekről.
Pécs, Szeged, B,csaba, Pér.
Gripennek tökéletesen megfelelnek
Kunmadaras, Mezőkövesd a használaton kívüli Orosz repterek kategóriájába tartozik.Mennyire reális, hogy mobil hangárokkal újra rendszerbe álljanak olyan repterek mint a Klementina, Taszár, Berekfürdő?
Az autópályás üzemeltetés (svéd módi) szerintetek nálunk is működne?
Lehet, hogy nem lenne rossz néhány egyenesebb síkabb autópálya szakasz mellé némi kiszolgáló létesítményt építeni vagy legalábbis megágyazni neki...![]()

Miért akartok állandóan autópályára leszállni?Az autópályás üzemeltetés (svéd módi) szerintetek nálunk is működne?
Lehet, hogy nem lenne rossz néhány egyenesebb síkabb autópálya szakasz mellé némi kiszolgáló létesítményt építeni vagy legalábbis megágyazni neki...![]()
Az igaz, hogy az autópályákra leszállást gyakorló svédek az oroszok ellen készülnek háborúra...Miért akartok állandóan autópályára leszállni?
Vegyük már észre, a környező országok képességei nem képesek az összes repterünket egyszerre kiütni, és bőven nem elegek egy jól kiépített kecskeméti védelmet áttörni, és még ha sikerül is, a betonbunkereket szétverni (amit kb az ilyen autópálya szakaszok árából kiépíthetünk). Ha meg az USA Oo, Kína 3asból valakivel háborúba kerülünk, akkor Blackadius római centúriót tudom idézni: ha meg kell baszódni, hát meg kell baszódni...
Kunmadaras, Mezőkövesd a használaton kívüli Orosz repterek kategóriájába tartozik.
Ha rajtam múlna én gondot fordítanék ezeken a helyeken a beton állapotának minimum megőrzésére, mert lehet hogy egyszer még jók lehetnek valamire.
Ma állapotukban kényszerleszálló helynek jók, de Gripent nem hiszem hogy jó ötlet lenne onnan üzemeltetni.
A taszári beton - én úgy tudom - hogy még ma is teljesen használható állapotban van. Az infrastruktúra, nos az romokban...
Az autópályás üzemeltetés (svéd módi) szerintetek nálunk is működne?
Lehet, hogy nem lenne rossz néhány egyenesebb síkabb autópálya szakasz mellé némi kiszolgáló létesítményt építeni vagy legalábbis megágyazni neki...![]()
Kerdes, hogy most a honvedsegnek pont erre megmaradt a kapacitasa, vagy inkabb valamelyik vallalkozot kernek meg, hogy viszonylag gyorsan segitsen be.
Igen, az oroszok ellen készülnek. Ez pl látszik a seregük felépítéséből, felszereltségéből, a ráköltött pénzből, ééés a MÉRETÉBŐL...Az igaz, hogy az autópályákra leszállást gyakorló svédek az oroszok ellen készülnek háborúra...
Ez megint csak elég paranoid megközelítés és feltételezi hogy az ellenség komplett hülye...Most beszéltük át, hogy van elég repterünk és a mobil hangárral infrastruktúra is egyre jobban lesz.
A másik az, hogy ha egyszer az életben az autópálya egyik szakasza azért lesz túlárazva, mert titkos tartalék kifutópálya, akkor legyetek szívesek azt ne írni meg ide! Az a baj, hogy én nem akarok tudni róla, mert amit én tudok, azt az ellenség hírszerzése már rég tudja.
Szóval nem tartanám szerencsésnek, ha még hangárt és üzemanyag- és lőszerraktárat is építenénk mellé. Szerintem a svédek sem tesznek mellé táblát, hogy ez egy vészhelyzeti leszálló autópálya, úgy tessék vezetni!

Minden normális katona reptér felkészül gépekkel, anyagokkal és gyakorlással arra hogy a futópálya sérüléseit néhány órán belül kijavítsa.Szerintem ilyen képességekkel már csak a szentesi műszaki ezred bír. De ezzel nem lenne probléma, mert egy konfliktusban bevonnák a honvédelembe úgyis a civil építőipart, szállítást stb.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..