Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 764
17 858
113
a helyzet az, hogy nincs értelme megtartani. Nem jelentős tényező, másrészt a sötétződek CO2-es fétise miatt nettó ráfizetés volt. Biliacélt gyártott, kb. 20mm-es falvastagságig meg feltekercselt lemezeket. Annó stratégiailag nem terveztek arra, hogy félterméket gyártsanak - most pl. hülyére kereshetnék magukat hosszvarratos csövekkel...

Ha valami komolyabb lemezt - folyamatosan előjön a páncéllemez-saga itt - akarnak gyártani, akkor olcsóbb egy új üzemet építeni, mint ezt megtartani.

Esetleg egy kínai vagy indiai csapatnak megérni, mert ha bugát Magyarországon hengerli le, akkor kevesebb vámot fizet a buga miatt, mint a lemeztermék esetén.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 918
91 557
113
a helyzet az, hogy nincs értelme megtartani. Nem jelentős tényező, másrészt a sötétződek CO2-es fétise miatt nettó ráfizetés volt. Biliacélt gyártott, kb. 20mm-es falvastagságig meg feltekercselt lemezeket. Annó stratégiailag nem terveztek arra, hogy félterméket gyártsanak - most pl. hülyére kereshetnék magukat hosszvarratos csövekkel...

Ha valami komolyabb lemezt - folyamatosan előjön a páncéllemez-saga itt - akarnak gyártani, akkor olcsóbb egy új üzemet építeni, mint ezt megtartani.

Esetleg egy kínai vagy indiai csapatnak megérni, mert ha bugát Magyarországon hengerli le, akkor kevesebb vámot fizet a buga miatt, mint a lemeztermék esetén.
Csak hogy érezzük át a helyzetet. 0.003% tulajdonrésze volt még az államnak. Nah, ezt adta a héten el.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 275
74 001
113
Idén ősszel az autóipar legnagyobbjainak kihívásaira keresi a választ a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) és a Design Terminal közös kezdeményezése, melyhez olyan nagyvállalatok csatlakoztak, mint az Audi Hungaria, a Continental, a Jaguar - Land Rover és a Thyssenkrupp. A HIPA Innovation Bootcamp – powered by Design Terminal célja, hogy lendületet adjon az autógyártás mamutcégei és feltörekvő vállalkozások közti együttműködéseknek, ezáltal erősítve Magyarország járműipari szerepét.

 
  • Tetszik
Reactions: kamm

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 918
91 557
113
 

tomcat1

Well-Known Member
2014. december 30.
2 399
2 673
113

"Jöhet a debreceni BMW gyár 2.0?​


Egy ideje már lehet arról hallani, hogy a BMW már megkezdte a debreceni üzem bővítésének előkészítését. Természetesen erre is rákérdeztünk, a válasz pedig az volt, hogy amennyiben a BMW nagy keresletet tapasztal az autói iránt, akkor az üzem bővíthető az igényeknek megfelelően. Ez a gyár tervrajzain is jól látható, ugyanis az egyes egységek, a festő-, karosszéria és az összeszerelő üzem mellett is jelentős területeket hagytak szabadon bővítési céllal, így nem szükséges egy komplett második üzemet felépíteni, elég csak a meglévő operációt felskálázni.


Gyakorlatilag arra is van lehetőség, hogy az évi 150 ezres kapacitást a duplájára, akár 300 ezerre növeljék. Ez pedig rugalmasabb és jóval gyorsabb reagálást tesz lehetővé a kereslet alakulására.


A tervrajzokon az esetleges bővítésre kijelölt területeken felül meglehetősen nagy, egyéb üres területek is látszottak, amiről sejtelmesen csak annyit mondtak a BMW szakemberei, hogy azok a jövő számára vannak fenntartva. Kicsit részletesebben kifejtve úgy szól a válasz, hogy nagyon sokat tanultak a müncheni BMW-gyár elhelyezkedésével kapcsolatos problémákból, ott ugyanis a város gyakorlatilag körbe nőtte az üzemet, így a gyártás bővítésének lehetőségei korlátozottak."


Az utolsó bekezdés új infó. Nemrég olvastam, hogy Hajdúnánáson (moto gp pálya mellett) is lesz bömö tesztközpont & üzem.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 223
67 139
113
A Gumiipari Szakszervezeti Szövetség közleménye szerint továbbra is embertelen körülmények uralkodnak a Continental német multinacionális nagyvállalat makói gumigyárában, ahol ezúttal viselkedési kódexet vezetett be a vezetőség, miközben folyamatosan bocsájtanak el régi, akár több évtizede a gyárban dolgozó kollégákat. A Mi Hazánk Mozgalom a legvisszataszítóbb eljárásnak tartja a munkavállalók ilyen szintű elnyomását, szolidaritásunkról biztosítjuk őket, és lehetőségeinkhez mérten mindent meg fogunk tenni azért, hogy elősegítsük a helyzet mielőbbi jobbra fordulását, írják közleményükben.
Forrás: https://kuruc.info/r/2/233272/
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 747
4 498
113

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 918
91 557
113
gdp-eu-ez-476120.png

eu-gdp-1-476122.png

eu-gdp-2-476130.png

eu-gdp-eurozona-usa-fixbazis-476134.jpg



 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 275
74 001
113
"Tavaly a legnagyobb értékben kínai cégek fektettek be Magyarországon, miközben szám szerint a legtöbb külföldi beruházás Németországból érkezett, de a legtöbb munkahelyet az amerikai vállalatok hozták létre hazánkban."
 
K

kamm

Guest
Emelni kellene talán a béreket és akkor sokan hazamennenek...

 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 872
113
A Gumiipari Szakszervezeti Szövetség közleménye szerint továbbra is embertelen körülmények uralkodnak a Continental német multinacionális nagyvállalat makói gumigyárában, ahol ezúttal viselkedési kódexet vezetett be a vezetőség, miközben folyamatosan bocsájtanak el régi, akár több évtizede a gyárban dolgozó kollégákat. A Mi Hazánk Mozgalom a legvisszataszítóbb eljárásnak tartja a munkavállalók ilyen szintű elnyomását, szolidaritásunkról biztosítjuk őket, és lehetőségeinkhez mérten mindent meg fogunk tenni azért, hogy elősegítsük a helyzet mielőbbi jobbra fordulását, írják közleményükben.
Forrás: https://kuruc.info/r/2/233272/
Szerintem nem a viselkedési kódex az új, hanem annak az egyik passzusa, ami megtiltja, hogy egyik egység dolgozója a másik egység dolgozójával, munkaidőben, előzetes írásos engedély nélkül beszélhessen. Ami így hülyén hangzik, de munkaidőben nem hiszem, hogy van annyi szabadidő, hogy ide-oda menjenek beszélgetni/megbeszélni.
Amúgy egy ideje küldözgetik el az embereket, nem újkeletű; nem tudom, a MH ingerküszöbét nem érte el, mikor álítólag százas nagyságrendben csökkentették a munkások számát -még ha azok jellemzően kölcsönzőn keresztül is voltak foglalkoztatva.

Szerintem egészségileg az jár jól, aki elmegy onnan. Általánosan úgy se olyan magasak a fizetések és azt mondják a környékbeliek, hogy Vásárhelyen elég sok cég van.
 

Matróz Kommandó

Well-Known Member
2017. március 21.
1 102
3 816
113
Emelni kellene talán a béreket és akkor sokan hazamennenek...

Emeljük, nálunk pl +10% volt.
 

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 786
25 338
113
"Közel 15 milliárd forint értékű beruházással bővíti magyarországi kisállateledel-gyárát a Mars, a világ egyik legnagyobb édesség-, rágógumi, élelmiszer- és kisállateledel-gyártója - tájékoztatott a vállalat.
..
Több pályázó helyszínnel versenyben a Mars a bokrosi gyárát választotta ki erre a fejlesztésre. A beruházás keretében a Mars a tervek szerint bővíti a meglévő technológiai vonalak kapacitását, valamint új kutatás-fejlesztési programot is indít. Az új munkatársak toborzása pedig mérnökök (gépész-, villamos-, élelmiszertechnológiai és minőségbiztosítási), valamint munkavédelmi, illetve termelési szakemberek számára kínál széleskörű lehetőséget.
..
A Mars egy családi vállalkozás, melynek több mint egy évszázados tapasztalata van különböző termékek előállításában, a vásárlók és házi kedvenceik számára egyaránt. A csaknem 35 milliárd dolláros tőkével rendelkező, globális vállalat olyan világszerte ismert és kedvelt termékeket gyárt, mint az M&M’s, a Snickers, a Twix, a Milky Way a Dove, a Pedigree, a Royal Canin, a Whiskas, az Orbit."
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 747
4 498
113
Együttműködési megállapodást írt alá a hazai tulajdonú Genevation Aircraft Kft. és a szlovén Pipistrel repülőgépgyár. A szerződés alapján a Genevation új üzemegységet hoz létre jakabszállási üzemében, ahol többek közt a Pipistrel SW 121 repülőgépcsaládjába tartozó gépeket fogják gyártani. A felek kutatás-fejlesztési együttműködést is terveznek repülőipari és védelmi ipari területeken, illetve kompozit alkatrész-beszállításra is sor fog kerülni.

...ideális eszköz katonai és védelmi célokra, határfelügyeleti, konvoj kísérési, bűnmegelőzési és egyéb speciális műveletek támogatására is.

 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and fip7