Náluk már idén lehet továbbképzés, de a diakok közül is lehet 23-ra néhányat kiválasztani, aki már a gyár kezdetekor ott van különböző kisegítő feladatban. Én a legjobbaknak feldobnám a német gyakorlati lehetőséget is is az RM-nél.

Igen, abban igazad van, hogy nem nulláról állnak át egy teljesen új valamire. Az alapok már megvannak, és csak hozzá kell igazítani ezt-azt... De ne essünk túlzásba! A cégnek a legnagyobb feladata lesz a gyártás megszervezése során, ha kötelezővé tesszük neki a gyakornokok fogadását. Rühellik őket minden cégnél. A kisebb gond velük a tudás hiánya.
A legnagyobb gond ezekkel a programokkal, hogy amíg az iskola padban vagy, nagyon nem látod át, hogyan kéne beilleszkedned semmilyen munkakörnyezetbe. Ha kikerül az életbe, 2-5 év egy jó képességű gyereknek és eléri azt a szintet, hogy már használható valamire.

Most vadásszák az embereket, "érdekes" elképzelések alapján.

Tegnap előtt egész nap tanítottam hegesztési szakembereket, egy "bizonyos" haditechnikai cégtől is jött valaki, aki majd "egy meg nem nevezett kelet-európai országban" lesz majd "technical transfer officer" a hegesztési vonalon.

Mondjuk úgy, hogy komolyan kikerekedett a szemem a kérdései hallatán. Szerintem aki a "technical transfer officer" az minimum jobban tudja nálam az anyagtudományt. Legalábbis eddig így gondoltam, de a nap végére már abban sem vagyok biztos, hogy egy lebutított elméleti vizsgán átmenne-e.

Ha céget mennék auditálni és egy ilyen agytröszt ott a hegesztési cuccführer, akkor 30 perc után felállok és cég hozzánk maximum postaládát meg kukát szállíthat be, de reaktort/hőcserélőt nem...

Azért be kell neked is vallanod, hogy ez nem olyan rendkívüli! A legtöbben nem elméletből, hanem gyakorlatból hegesztenek. Nem tudom, hogy "technical transfer officer" hegesztő szakképesítéssel volt a srác vagy hegesztő mérnök. Ha annyit tud a srác gyakorlatból, hogy mivel nem szoktak faszkodni egy német cégnél, akkor már nem lesz gond.
 
Igen, abban igazad van, hogy nem nulláról állnak át egy teljesen új valamire. Az alapok már megvannak, és csak hozzá kell igazítani ezt-azt... De ne essünk túlzásba! A cégnek a legnagyobb feladata lesz a gyártás megszervezése során, ha kötelezővé tesszük neki a gyakornokok fogadását. Rühellik őket minden cégnél. A
Nekem más a tapasztalatom. Örülünk nekik, csak jót kell választani. De ha nem jön be, lazán elküldhető. Aki a legjobban bevált maradni is szokott.
 
Igen, abban igazad van, hogy nem nulláról állnak át egy teljesen új valamire. Az alapok már megvannak, és csak hozzá kell igazítani ezt-azt... De ne essünk túlzásba! A cégnek a legnagyobb feladata lesz a gyártás megszervezése során, ha kötelezővé tesszük neki a gyakornokok fogadását. Rühellik őket minden cégnél. A kisebb gond velük a tudás hiánya.
A legnagyobb gond ezekkel a programokkal, hogy amíg az iskola padban vagy, nagyon nem látod át, hogyan kéne beilleszkedned semmilyen munkakörnyezetbe. Ha kikerül az életbe, 2-5 év egy jó képességű gyereknek és eléri azt a szintet, hogy már használható valamire.



Azért be kell neked is vallanod, hogy ez nem olyan rendkívüli! A legtöbben nem elméletből, hanem gyakorlatból hegesztenek. Nem tudom, hogy "technical transfer officer" hegesztő szakképesítéssel volt a srác vagy hegesztő mérnök. Ha annyit tud a srác gyakorlatból, hogy mivel nem szoktak faszkodni egy német cégnél, akkor már nem lesz gond.
Igazából gyakorlati ember vagyok némi elméleti háttérrel, ezért lepődtem meg pl. a 0.5%C tartalom esetén miért kell előmelegíteni vagy milyen fázisátalakulás van a feszültség csökkentő hőkezelésnél...

WTF!?
 
Nekem más a tapasztalatom.

Oké, elfogadom. Akkor ezek szerint csak nekem vannak nagy arányban rossz tapasztalataim magasan kvalifikált munkahelyeken ipari tanulókkal.

ezért lepődtem meg pl. a 0.5%C tartalom esetén miért kell előmelegíteni

Nem csak alacsony hőmérsékleten, de bizonyos anyagvastagság fölött is kellene. Kérnélek, hogy ne lepődj meg ilyen kérdéseken! Minősített hegesztőkről tudok több elriasztó példát, amikor már nem is foglalkoztak ilyenekkel. Kiment az iskolapadból az Életbe, az első pár munkahelyén nem volt szempont. Sokat felejt az ember, ha nincsen követelmény.
Általában az ilyen dolgok meg szoktak hamar oldódni. Remélem nálatok is az ismeret frissítése pont azt a célt szolgálja, hogy kicsit rendeződjön a fejébe, hogy annak idején mit nem tanult meg elméletből meg a gyakorlatban egyik munkahelyen miért lehetett valamit megcsinálni és a másiknál miért nem.
Egy kerítés hegesztésnél nem fognak körbetapsolni, ha te elő akarsz melegíteni, megáll az úgy is. (Csak ne vidd ki a napfényre és ne kezd el mutogatni az utcán!) De egy Lynxben van elég pénz, hogy költsenek a gázra.
 
Jeszusom, azok a hangok, amit a Lynx kiad a CV-90hez képest ... o_O ... bár mondjuk az ASCOD is a kanyarban olyan hangot adott ki, mint ha helyben szét akarna esni. :D Érdekes, hogy kifejezetten az ágyú elevációját is be kellet mutatniuk.
Amúgy még megutotte a szememet, hogy az ASCOD nem a kozepén ált meg, túl korán fékezet.


Nem vagyok túl vájtfülű, de nekem úgy tűnik, hogy az ASCOD a leghangosabb, kicsit lemaradva követi a Lynx, majd messze mögöttük a hozzájuk képest hangtompítós CV90.
 
Elsődlegesen nem a légvédelemet akarják ezzel a csehek megsprólni, hanem a csehek szerint ez egy nagyon hasznos képesség a városi harc során a magas épületek között..
Meg hegyvidékeken sokszor nincs 33 métered pl oldalirányban. Esetleg vmi műtárgy közelében.
Szerintem is roppant hasznos képesség, amit vagy élőerővel, vagy más technikával kell megoldanod enélkül, miközben az idő sokszor a legértékesebb.
 
Nem vagyok túl vájtfülű, de nekem úgy tűnik, hogy az ASCOD a leghangosabb, kicsit lemaradva követi a Lynx, majd messze mögöttük a hozzájuk képest hangtompítós CV90.
Persze, az ASCODnak olyan a hanja mit egy felszáló Spitfirenak, de szerintem nem is akkor hangzik legfortelmesebben, amikor fullra egyenes terepen megy es a leghangosab, hanem amikor sebességet vált és a és az akozben kiadot hangok. Az ember csak várja, hogy no most mi fog torténni. :D A Lynx pedig lehet akár valamivel halkabb is, de az ASCOD mély moralyáhosz képest folymatosan iritáloán kattog. CV-90nek pedig a halk motorja mellet minden nyikorgása meghallatsik, ami picit zavarja az élményt. :p
 
Nos, ha pár napja azon agyaltunk, hogy a Lynxnek lesznek-e gyermekbetegségei, hát ezt a kerregő hangot nem hiszem, hogy az első sorozatunk legyártásáig ki fognák tudni szedni belőle az RM-nél. Egyelőre nem tűnik olyan akut problémának, mint az Ajax rezgése, ami löveg stabira és emberi egészségre is kihat. Viszont érdemes foglalkozni vele.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD
Nos, ha pár napja azon agyaltunk, hogy a Lynxnek lesznek-e gyermekbetegségei, hát ezt a kerregő hangot nem hiszem, hogy az első sorozatunk legyártásáig ki fognák tudni szedni belőle az RM-nél. Egyelőre nem tűnik olyan akut problémának, mint az Ajax rezgése, ami löveg stabira és emberi egészségre is kihat. Viszont érdemes foglalkozni vele.
szerintem egy megfelelő hőpellengátorral szerelve nagymértékben csökkenthető a hanghatás.
 
szerintem egy megfelelő hőpellengátorral szerelve nagymértékben csökkenthető a hanghatás.

Mielőtt valaki félre érti. Nem temettem a Lynxet és nem akartam megoldani a problémáit. Elég nekem az, ha a zalaegerszegi lakosok törik ezen a fejüket. Bízom a cégben, csak reflektálni akartam ezzel azokra is, akik szerint nem lehetséges kifogás a Hiúzzal szemben, mert bevált megoldásokat tartalmaz és azokra is, akik meg a ló másik túloldalára estek. :)
Szerintem a felmerülő kifogásokra lesz gyógyír és egy remek gép lesz. Viszont nem kell egyik végletbe sem esni.
 
Jeszusom, azok a hangok, amit a Lynx kiad a CV-90hez képest ... o_O ... bár mondjuk az ASCOD is a kanyarban olyan hangot adott ki, mint ha helyben szét akarna esni. :D Érdekes, hogy kifejezetten az ágyú elevációját is be kellet mutatniuk.
Amúgy még megutotte a szememet, hogy az ASCOD nem a kozepén ált meg, túl korán fékezet.

... és a torony körbeforgatását is elfelejtették :)
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD and Anti
Nos, ha pár napja azon agyaltunk, hogy a Lynxnek lesznek-e gyermekbetegségei, hát ezt a kerregő hangot nem hiszem, hogy az első sorozatunk legyártásáig ki fognák tudni szedni belőle az RM-nél. Egyelőre nem tűnik olyan akut problémának, mint az Ajax rezgése, ami löveg stabira és emberi egészségre is kihat. Viszont érdemes foglalkozni vele.
Örülünk majd még, ha meghalljuk ezt a kerregő hangot, ha majd egyszer a jövőben fától fáig futunk fedezéket keresve, mindenfelé lángok, detonáció meg pisiszag.. :p
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány