Lőszergyártás: Várpalota. Nos a szortimentet - akár tévedhetett, akár dezinformációs szándékkal, de vezető kománytisztviselő mondta nekem az ünnepségen. Aki a 105mm-en meglepődik, jelentem még tervezés szintjén áll a légi szállíthatóságú vontatott könnyűtarackok kérdése. Nem írtam bele, mert nem mondták, de az osztrák 120mm-es aknavető gránátok illetve akár a Lo2 lövedékek gyártása is ott történhet.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

"30-tól 155-ös kaliberig, a teljes szortimentre"
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

"30-tól 155-ös kaliberig, a teljes szortimentre"
Hazai légvédelmi fegyver fejlesztésről is beszélt. Ez mi lehet?
Idehozzák a Skyranger fejlesztést meg gyártást?
 
Hazai légvédelmi fegyver fejlesztésről is beszélt. Ez mi lehet?
Idehozzák a Skyranger fejlesztést meg gyártást?
Konkrétan a Skyranger került szóba már többször. Később utaltak mobil (30-as) és pontvédelmi, 35-ös verzióra. Mindkét torony ki volt állítva Kecskeméten.
De ezt már mind olvasnod kellett, még ha vissza nem is szoktál olvasni. ;-)
 
Konkrétan a Skyranger került szóba már többször. Később utaltak mobil (30-as) és pontvédelmi, 35-ös verzióra. Mindkét torony ki volt állítva Kecskeméten.
De ezt már mind olvasnod kellett, még ha vissza nem is szoktál olvasni. ;-)
Ezeket mind olvastam, tudom. Az érdekelt volna, hogy lehet-e valami tök új projekt, amiről beszélt...
A Skyranger rendszer nagy rész ki van már fejlesztve, ahhoz sokat nem tudunk már hozzátenni...legfeljebb tesztelés, végső finomítás, rakétaintegráció HM igény szerint.
 
Nem piszkálódás, de te pedig ékezet nélküli angol billentyűvel írsz, amiért még senki nem szólt és remélem nem is fog.
Nem is erről van szó - én altalaban telefonrol írok amugy -, meg gepelesi hibak sem idegesitenek, de random nagybetűvel írt jelzők es hasonló éktelen marhaságok megorjitenek...
 
Valószínűleg úgy tudják (és ők szerintem általában jól tudják), hogy a következő pár évben nem aktuális nálunk egy kerekes 155-ös.
Ez a 8x8-as kerekes IFV-kra épülő közepes dandárunkhoz lenne érdekes, amiből inkább az évtized második felében lesz valami.

Azt hozták Kecskemétre, amiből szinte biztos, hogy venni fogunk - pl. Skyranger / Mantis nyilt titok, hogy rendszeresítve lesz...
 
Valószínűleg úgy tudják (és ők szerintem általában jól tudják), hogy a következő pár évben nem aktuális nálunk egy kerekes 155-ös.
Ez a 8x8-as kerekes IFV-kra épülő közepes dandárunkhoz lenne érdekes, amiből inkább az évtized második felében lesz valami.

Azt hozták Kecskemétre, amiből szinte biztos, hogy venni fogunk - pl. Skyranger / Mantis nyilt titok, hogy rendszeresítve lesz...
Az első Rábákat akkor is cserélni kell lassan.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses
Na jó, bevallom, én meg sosem használom a hosszú i-t (í-t) a billentyűzetkiosztásom miatt, egész nap ugrálok magyar/szlovák/angol között...,remélem nem veszi észre senki. :rolleyes: :)

Természetesen semmi gond. Egyébként Alt+i=Í és Alt+j=í. Már én is úgy használom, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne ... :)
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
Azzal nem értek egyet, hogy az állam rossz gazda. Meg kell fizetni jó menedzsereket, egy részben állami tulajdonú cég is működhet flottul.

Én is így látom. Max az aknavetőknél látnám esetleg reálisnak, hogy hosszabb távon szakmai befektetőket bevonjanak. De előbb azt is fel kell futtatni. Jelenleg portfólió bővítés alatt áll, hülye lenne az államunk, ha eladna egy olyan cég 51%-át, ahol a fejlesztési kapacitások alapból le vannak kötve és üzletvezetéssel nincs gond. És hazai befektetőknek csak azért, hogy ne legyen állami többségben meg pláne őrültség.
Egyelőre piacszerző fázisban van az összes cég és mint ilyet nem éri meg elkótyavetyélni, hanem a meglévő elképzeléseket végig vinni és amikor már látni fogjuk, hogy nagyjából elérte a piaci szegmenst, amit kitűztünk, akkor lehet beszélni arról, hogy bevonjunk bárkit. De én nem random pénzügyi befektetőket céloznék meg akkor sem, hanem mondjuk RM részvényekért átadni az aknavető többségi tulajdonát, akkor szintén további növekedés előnye lehetséges azáltal, hogy fixen ezt a típust fogják integrálni a jövőbeli járművekre.

És én a meghatározó állami részesedést (az akár 49% elképzelést) meg továbbra is elengedhetetlennek tartanám. Szóval RM H és Airbus teljesen jó kondíció.

Hazai légvédelmi fegyver fejlesztésről is beszélt. Ez mi lehet?
Idehozzák a Skyranger fejlesztést meg gyártást?

Azért az munka lesz, hogy Boxer helyett Lynxre legyen az integráció. Az a variáns náluk lesz fejlesztve. És ügye a gpú+rakéta kombináció sincs sehol kész. A lézer szintén esélyes a tervekben.
Egyelőre ezek már nagyobb dolgok, mint amiről 1 évvel ezelőtt álmodtunk.
 
Azért az munka lesz, hogy Boxer helyett Lynxre legyen az integráció. Az a variáns náluk lesz fejlesztve. És ügye a gpú+rakéta kombináció sincs sehol kész. A lézer szintén esélyes a tervekben.
Egyelőre ezek már nagyobb dolgok, mint amiről 1 évvel ezelőtt álmodtunk.
Boxerről Lynx-re teszik az szerintem nem nagy dolog megugrani műszakilag.
A rakétaintegráció az már macerásabb - azt sem lehet tudni egyelőre melyik rakétát kéri majd a HM rá... (sokak szerint Halcon/Skyknight, szerintem meg Mistral, mert az már rendszerben van, olcsó egy ARH rakétához képest. Nyilván nem tud annyit mint egy radaros rakéta, de legalább van és viszonylag könnyű integrálni.)
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85 and borisz