Azzal nem értek egyet, hogy az állam rossz gazda. Meg kell fizetni jó menedzsereket, egy részben állami tulajdonú cég is működhet flottul.
Én is így látom. Max az aknavetőknél látnám esetleg reálisnak, hogy hosszabb távon szakmai befektetőket bevonjanak. De előbb azt is fel kell futtatni. Jelenleg portfólió bővítés alatt áll, hülye lenne az államunk, ha eladna egy olyan cég 51%-át, ahol a fejlesztési kapacitások alapból le vannak kötve és üzletvezetéssel nincs gond. És hazai befektetőknek csak azért, hogy ne legyen állami többségben meg pláne őrültség.
Egyelőre piacszerző fázisban van az összes cég és mint ilyet nem éri meg elkótyavetyélni, hanem a meglévő elképzeléseket végig vinni és amikor már látni fogjuk, hogy nagyjából elérte a piaci szegmenst, amit kitűztünk, akkor lehet beszélni arról, hogy bevonjunk bárkit. De én nem random pénzügyi befektetőket céloznék meg akkor sem, hanem mondjuk RM részvényekért átadni az aknavető többségi tulajdonát, akkor szintén további növekedés előnye lehetséges azáltal, hogy fixen ezt a típust fogják integrálni a jövőbeli járművekre.
És én a meghatározó állami részesedést (az akár 49% elképzelést) meg továbbra is elengedhetetlennek tartanám. Szóval RM H és Airbus teljesen jó kondíció.
Hazai légvédelmi fegyver fejlesztésről is beszélt. Ez mi lehet?
Idehozzák a Skyranger fejlesztést meg gyártást?
Azért az munka lesz, hogy Boxer helyett Lynxre legyen az integráció. Az a variáns náluk lesz fejlesztve. És ügye a gpú+rakéta kombináció sincs sehol kész. A lézer szintén esélyes a tervekben.
Egyelőre ezek már nagyobb dolgok, mint amiről 1 évvel ezelőtt álmodtunk.