A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

További infó a tegnapi AV látogatásról.

Az L -39NG kiképző repülőgépek megvásárlásáról a cseh hadsereg számára ez év végéig lehet dönteni. Négy repülőgép és kettő opció alatt áll. Lubomír Metnar honvédelmi miniszter (ANO) újságíróknak mondta az Aero Vodochody magyar küldöttséggel tett mai látogatása során. Szerinte ma nem esett szó Magyarország esetleges repülőgép -vásárlásáról.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Kíváncsi leszek, hogy a Szittya zászlóaljat terv szerint mire ültetik. Terepjáró, BTR, Gidrán, vagy majdan Lynx?
Az ötlet jó: gyors reagálású, könnyen mozgó de erős fegyverzetű zászlóalj.
Eros... hogy mi van? CG meg mesterloveszfegyverrel? :)
A létszáma mekkora? Egyedüli gond az lehet, hogy ha kevesebben vannak, akkor nincs benne erőtartalék, és veszteségek esetén hamar felmorzsolódhat.
A kipakolt haditechnika alapján 4 szakasz van a
Regen sem volt tobb, mint 4-5 szerintem...
...egy szazadban.
 
  • Tetszik
Reactions: beat
Fel kellene tűnjön - végre - hogy itthon éppen hogy nem azok realizálódnak. :rolleyes:
Érsd már meg, hogy egy 2025 utánra realizálódó Albatrosz beszerzés 2050-ig fog kiképzőgépet biztosítani a magyar légierőnek. Addigra már a hatodik generációs típusok is vastagon realitás lesznek úgy, hogy az Albatrosz évtizedek óta elavult már most is! Nem bonyolult ez. Ez olyan kis ország, mint Magyarország nem engedheti meg magának az Albatroszt, mert ez legföljebb egy négyszintű kiképzési rendszernek lehetne a része!

  • motoros kiépzés: Zlin
  • haladó kiképzés: Tucano
  • jet alapkiképzés: Albatrosz
  • harci pilótaképzés: Master

De még nagyhatalmaknak is drága gyakran, ezért néz ki így egy korszerű saját pilótaképzés:

  • motoros kiépzés: Zlin
  • haladó kiképzés: Tucano
  • jet alap és harci pilótaképzés: Master

Ennek ráadásul így kellene kinéznie nálunk egyszerű racionalitás okán (rendkívül csekély számú pilótára van szükségünk vadászgépre):

  • motoros kiépzés: Zlin
  • haladó kiképzés: Tucano
  • jet alap és harci pilótaképzés: külföldi program részeként, nem magyar tulajdonú eszközzel!
 
Eros... hogy mi van? CG meg mesterloveszfegyverrel?
Szakasz szinten mindenképpen!
És nem elsősorban a CG miatt, hanem mert valódi mesterlövész fegyver nem nagyon van sehol sem rendszerben - szakasz szinten. A DMR az más.
Illetve most hirtelen másik olyan nemzetet sem tudnék mondani (persze ettől még lehet), ahol reguláris könnyű-gyalogságnál (nem emelt kiképzésű SF, ranger, miegymás) lenne 60mm-es aknavető. Ráadásul 2db.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses
Értem hogy az L39-NG nem M-346, de az ára sem annyi.

A Zlin és a Gripen D közé jó lesz. 2030 - 35-re meg előállhat mással is az AV, közös kooprodukcióban vkivel. A Zlinekkel és az L39-NG-vel tudjuk itthon biztosítani a Gripen pilóták képzését, mielőtt továbbmennek az olasz vagy kanadai tréningre.

Illetve a repültetésük itthon olcsóbb, mint Gripenen. Nem a Gripen repülési időkből csípném le, hanem további költséghatékony repülőidőt lehet potenciális vadaszgéppilótáknak biztositani. Vagy amíg felépülnek további vadászgépszázadok, nem szállítógépre kell kényszerből küldeni őket.

Illetve megszereztük a térségben egyedül megszerezhető katonai repülőgyárat. Erre alapozva lehet álmodozni, mit akarunk majd az Embraerrel, Saabbal közösen csinálni, még egy vakfoltot kiszíneztünk újra a hadiipari térképen.

Ráadásul fél Afrika, Közép - Ázsia repül vahy repült ezzel. Ezek az exportpiacok élnek. De a gépek javítása, felújítása is termeli a pénzt meg a befolyást, további más hadiipari üzleteket is hozhat.

Sztem ezzel az AV vétellel felléptünk az első lépcsőfokra katonai repülőiparban és tervekben. Ez alapján én nem húznám le a vételt. Ha csak ennyi és itt megálltunk, akkor hülyeség. De sztem messze nem ez volt a cél, ez a vége. Éppen ez csak a kezdete.
Bingo - ha emlekszel, legutobb @Green Leader (a nap susson le ra orokke!) kerdesere mar maga Gasparunk is konkretan elismerte, hogy a Saab-Embraer-AV konteom kifejezetten eletkepes otlet.

Az meg meg ratesz a dologra, hogy a svedeknek 2-3 even belul meg kell rendelniuk a cseretipust a leroppano, lassan 60 (!) eve repulo 5 Herculesuket es 1 C-130 tanker utodjanak, marpedig a Hercules nemcsak kevesebbet visz, de meg dragabb is, mint Millenium, raadasul nem is multirole. :cool: Elvileg a svedek is benne vannak a papai HAW gepekben valamennyi oraval, azaz ha nem mennek uj misszioba, elvileg eleg lenne nekik is 3-4 Millenium melle (Maliba helikoptert vitt a sved SOG.)
 
Bingo - ha emlekszel, legutobb @Green Leader (a nap susson le ra orokke!) kerdesere mar maga Gasparunk is konkretan elismerte, hogy a Saab-Embraer-AV konteom kifejezetten eletkepes otlet.

Az meg meg ratesz a dologra, hogy a svedeknek 2-3 even belul meg kell rendelniuk a cseretipust a leroppano, lassan 60 (!) eve repulo 5 Herculesuket es 1 C-130 tanker utodjanak, marpedig a Hercules nemcsak kevesebbet visz, de meg dragabb is, mint Millenium, raadasul nem is multirole. :cool: Elvileg a svedek is benne vannak a papai HAW gepekben valamennyi oraval, azaz ha nem mennek uj misszioba, elvileg eleg lenne nekik is 3-4 Millenium melle (Maliba helikoptert vitt a sved SOG.)
Hát a svédek még mindig a C-130-ban gondolkodnak,de persze bármi előfordulhat...
 
Szakasz szinten mindenképpen!
És nem elsősorban a CG miatt, hanem mert valódi mesterlövész fegyver nem nagyon van sehol sem rendszerben - szakasz szinten. A DMR az más.
Illetve most hirtelen másik olyan nemzetet sem tudnék mondani (persze ettől még lehet), ahol reguláris könnyű-gyalogságnál (nem emelt kiképzésű SF, ranger, miegymás) lenne 60mm-es aknavető. Ráadásul 2db.
En eloszor SzPG rajpk kikepzest kaptam, azota nalam ott kezdodik a heavy weapon... :D

Amugy a mai lineupbol nekem a Spike LR2 all legkozelebb hozza, ami raadasul 5km elvisz:

LR-02.jpg
 
Utoljara csak annyi volt, hogy a kormany azt akarta, hogy a meglevoket hekkeljek tovabb, hogy 2030-ig repuljenek, de az szerintem eleg eros lesz, 70 evig repulni 5-6 gepet... :D
Nem elsősorban arra gondolok hanem arra amit korábban linkeltem a C-130-s topikba, a környező országokba csak C-130-s flotta van és van közöttük egy egyezmény, hogy gyakorlatilag elosztják a költségek egy részét a C-130-k üzemeltetésével reporáival kapcsolatban ha a svédek új C-130-t vesznek akkor a jelenlegi szintnél még jobban kitudják használni a megállapodásból származó előnyöket arról nem is beszélve, hogy már évtizedek óta kiépült náluk a C-130-ok üzemeltetési/logisztikai háttere, így aztán nem gondolom, hogy ők Mileniumot vennének.
 
Nem elsősorban arra gondolok hanem arra amit korábban linkeltem a C-130-s topikba, a környező országokba csak C-130-s flotta van és van közöttük egy egyezmény, hogy gyakorlatilag elosztják a költségek egy részét a C-130-k üzemeltetésével reporáival kapcsolatban ha a svédek új C-130-t vesznek akkor a jelenlegi szintnél még jobban kitudják használni a megállapodásból származó előnyöket arról nem is beszélve, hogy már évtizedek óta kiépült náluk a C-130-ok üzemeltetési/logisztikai háttere, így aztán nem gondolom, hogy ők Mileniumot vennének.
Meglatjuk. En siman el tudom kepzelni, hogy azzal egy valag ellentetelezest letudnanak a brazilok fele, azert megicsak $.5B korul volt a 36 Gripen + teljes gyartas & tech transzfer...

...ami egyebkent megint csak megerositi a masik konteomat, hogy a Harangozos 1300 milliardba vidaman belefer akar 2 szazad E, sot meg egy AEW&C is. ;)
 
Nem elsősorban arra gondolok hanem arra amit korábban linkeltem a C-130-s topikba, a környező országokba csak C-130-s flotta van és van közöttük egy egyezmény, hogy gyakorlatilag elosztják a költségek egy részét a C-130-k üzemeltetésével reporáival kapcsolatban ha a svédek új C-130-t vesznek akkor a jelenlegi szintnél még jobban kitudják használni a megállapodásból származó előnyöket arról nem is beszélve, hogy már évtizedek óta kiépült náluk a C-130-ok üzemeltetési/logisztikai háttere, így aztán nem gondolom, hogy ők Mileniumot vennének.
Pont ott szerepel, hogy a jelenlegi gépeik nem vonhatók be a dánok és norvégok szerviz szerződésébe.
Az együttműködés max. a közös repidő poolból adódhat.
 
Igen részben ez így van,de ha új C-130-t vesznek akkor már maximalizálhatják az megállapodás előnyeit...
Benne van az is, hogy a már megkötött szerződések keretébe nem szállhatnak be, mivel a norvégok és a dánok szerviz anyagait 3. félnek nem adhatják át.
Tehát, max. arra lehet lehetőségük, hogy megpróbálnak utólag szerződést módosíttatni. De az már egy új tárgyalás lesz.
De ha ez lett volna a céljuk, akkor minek kötöttek repidő hasznosítási megállapodást? Megvehettek volna mondjuk 2-3 új C-130J-t, és a dánokhoz, svédekhez csatlakozva szerviz szerződést kötnek.
Ezen felül még egy érdekesség: A svédek igazán szeretik az ilyen közös védelmi megállapodásokat. A finneknek pont ilyet ajánlottak a HX tender keretein belül. Hja és megjegyzem, a finn légierő légiszállítási kapacitása 2db C295-tel belefullad a nihilizmusba. :oops:
 
Érsd már meg, hogy egy 2025 utánra realizálódó Albatrosz beszerzés 2050-ig fog kiképzőgépet biztosítani a magyar légierőnek. Addigra már a hatodik generációs típusok is vastagon realitás lesznek úgy, hogy az Albatrosz évtizedek óta elavult már most is! Nem bonyolult ez. Ez olyan kis ország, mint Magyarország nem engedheti meg magának az Albatroszt, mert ez legföljebb egy négyszintű kiképzési rendszernek lehetne a része!

  • motoros kiépzés: Zlin
  • haladó kiképzés: Tucano
  • jet alapkiképzés: Albatrosz
  • harci pilótaképzés: Master

De még nagyhatalmaknak is drága gyakran, ezért néz ki így egy korszerű saját pilótaképzés:

  • motoros kiépzés: Zlin
  • haladó kiképzés: Tucano
  • jet alap és harci pilótaképzés: Master

Ennek ráadásul így kellene kinéznie nálunk egyszerű racionalitás okán (rendkívül csekély számú pilótára van szükségünk vadászgépre):

  • motoros kiépzés: Zlin
  • haladó kiképzés: Tucano
  • jet alap és harci pilótaképzés: külföldi program részeként, nem magyar tulajdonú eszközzel!
Te megfogtad az F-35-ös ötletedet, és úgy ragaszkodsz hozzá, mint Gollam a Drágaszághoz. :cool:
BVQufyM.png

Per pillanat fogalmunk sincs, hogy milyen kiképzési igénye lesz a 6. generációnak. De legalább nem veszünk Gripen áron kiképzőgépet.
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: kamm and éber
Annak (Protar) más lehet majd az apropója.
Jó ez a sajtónap. Mindenki fossa magából a képeket, aztán én meg csak kapkodom a fejem...
Valamelyik, azóta már nem elérhető galériában találtam a következő képet (sajnos már csak a kimentett link működik - még egy kicsi...).
243031825_165833232369821_2568030136887600875_n.jpg

Jelenleg ott tart a történet, hogy ez egy célgép és szeretnék eladni külföldre is.