[BIZTPOL] Amerikai Egyesült Államok, Kanada

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 001
32 374
113
Nem ez volt az első ilyen eset, bár ritka. Az USA-ban 1980-ban Tampa öböl feletti hidat tarolta le egy teherhajó.

Skywayaccident.jpg

ezt építették a helyére:
SunshineSkywayBridge-4SC_6643-15.jpg

Ja, 7 évvel később, 1987-ben nyitották meg.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 233
33 705
113
Nem ez volt az első ilyen eset, bár ritka. Az USA-ban 1980-ban Tampa öböl feletti hidat tarolta le egy teherhajó.

Skywayaccident.jpg

ezt építették a helyére:
SunshineSkywayBridge-4SC_6643-15.jpg

Ja, 7 évvel később, 1987-ben nyitották meg.
az a baj a régi amcsi hidakkal hogy sokat kelett építeniük rövid idő alatt gazdaságosan. ezért allulméretezték a pilléreket a lehető legkevesebbet tették le és azt is a lehető legkevesebb anyagfelhasználással. no nem komcsi rakjuk bele az anyagot hozzá állás. és nem is építsünk a örökkévalóságnak lánchíd minta...
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 001
32 374
113
Tudod nekem furcsa hogy összehasonlítja valaki a totál magukra maradt és minden volt tagköztársasággal háborúban álló Szerbiát megbombazó NATO-t ami szárazföldi tevékenységbe nem is mert belevágni, egy olyan Orosz-Ukrán konfliktussal ahol a NATO (tagországok) képezte, fegyverezte, aktívan a helyszínen is szervezte és irányította az ellenállást. Elköltöttek rájuk időközben annyit, mint Afganisztánra 20+ év alatt se, és éppen szopóra áll a komplett nyugat pártolta Ukrajna úgy, hogy anyagilag már a nyugatnak is fáj, az ukiknak meg minden szinten végük van, katonailag, gazdaságilag, demográfiaiag, szuverenitásuk semmi, a Donbassz/Krím az 1000% hogy örökre bukta, s Te azt látod ki belőle hogy az Oroszok a gyengék...

Milyen az a Te olvasatodban akkor, ha erősek, ezt komolyan kérdezem?!

Mit gondoltál 2022 február végén, mi lesz 2 év múlva? De tudom, minden terv szerint halad... :)

Mennyit is költött a Nyugat Ukrajnára, a GDP hány százalékát? Mennyi modern MBT-t adott át? Mennyi vadászgépet?

Nem, az orosz gazdaság jobban állta sokkal a szankciókat, mint képzelték ezt Nyugaton, az nyilvánvaló. A háború meg teljesen másképp alakult, mint elképzeltük a háború előtt. De ezt szerintem senki sem így gondolta előre, mindenki korábbi háborúk megismétlődésében gondolkodott. Nem kerítették be és morzsolták fel az orosz páncélos ékek az ukránokat. De a nagy ukrán ellentámadás is befuccsolt, egy statikus védelemmel szemben.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 001
32 374
113
az a baj a régi amcsi hidakkal hogy sokat kelett építeniük rövid idő alatt gazdaságosan. ezért allulméretezték a pilléreket a lehető legkevesebbet tették le és azt is a lehető legkevesebb anyagfelhasználással. no nem komcsi rakjuk bele az anyagot hozzá állás. és nem is építsünk a örökkévalóságnak lánchíd minta...

Mondjuk egy hatalmas konténerhajó belerohanását valószínűleg beton akadályokkal sem lehetett volna kivédeni (a fent linkelt Tampa-öböli Sunshine Skyway Bridge-t ilyenek is védik az elődből okulva).
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 233
33 705
113
Mondjuk egy hatalmas konténerhajó belerohanását valószínűleg beton akadályokkal sem lehetett volna kivédeni (a fent linkelt Tampa-öböli Sunshine Skyway Bridge-t ilyenek is védik az elődből okulva).
maga a szerkezetek akkor is kispórolósak és ennek az infrastruktúrából kispórolt anyagnak már érzik a következményeit. csak ma már nincsenek olyan "fejlődő" pozícióba hogy újjáépítésük megengedhessék maguknak. ez nagy katasztrófa lessz a gazdaság számára (megjegyzem ha most nekünk újravillamosítani kellene az országot vagy annyi burkolt utat építeni mint fénykorába vagy panellakásokat nekünk se menne gazdaságilag belerottyannánk)
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 535
45 023
113
Mit gondoltál 2022 február végén, mi lesz 2 év múlva? De tudom, minden terv szerint halad... :)

Mennyit is költött a Nyugat Ukrajnára, a GDP hány százalékát? Mennyi modern MBT-t adott át? Mennyi vadászgépet?

Nem, az orosz gazdaság jobban állta sokkal a szankciókat, mint képzelték ezt Nyugaton, az nyilvánvaló. A háború meg teljesen másképp alakult, mint elképzeltük a háború előtt. De ezt szerintem senki sem így gondolta előre, mindenki korábbi háborúk megismétlődésében gondolkodott. Nem kerítették be és morzsolták fel az orosz páncélos ékek az ukránokat. De a nagy ukrán ellentámadás is befuccsolt, egy statikus védelemmel szemben.
Nyilván gyorsabb befejezést vártam én is, de eszembe nem jutott volna hogy ennyi fegyvert átad a nyugat, német tabornokok beszélnek a Krím Taurusozásáról, Macron francia katonák nyílt küldéséről!
Ha ukránok lettek volna csak a képben, le is rendezik őket az oroszok pikk pakk, ezt mindketten tudjuk szerintem.

Hagyd a picsába a számháborút hogy mennyi % GDP, hány MBT, meg vadászgép, mert amit csak tudtak felkajtattak, átadattak, sokan mar a saját aktív állományból is adva légvédelmet, PUMA-t, lőszert etc. Kurva sokat, tízezerszám ATGM és Manpadsot, nyakig beleállt a nyugat, és cumi gyanús a helyzet!!!
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 211
3 560
113
https://www.portfolio.hu/global/202...yit-az-elnok-ujravalasztasi-eselyeirol-676767
"A mostanra gyakorlatilag lezárult demokrata előválasztás nem sok izgalmat tartogatott: Joe Biden amerikai elnök minden egyes államban elsőként futott be a célvonalba, és hivatalosan is elég delegáltat gyűjtött a párt jelöltségének megszerzéséhez a 2024-es elnökválasztáson. Ám Biden sorozatos diadalainak árnyékában felsejlik egy olyan hiányosság, amely, ha nem kezelik, igazán fájdalmassá válhat: amellett, hogy Trump egyre több függetlent és színesbőrűt, különösen munkásosztálybelieket csábít át magához, a fiatal szavazók körében is csökken Biden támogatottsága. Ez pedig az elnök Izrael-politikájának is köszönhető."
 
  • Tetszik
Reactions: enzo

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 657
55 318
113
Én ehhez sem èrtek, de talán van itt egy szakember: :)

Ez a tipusú hid akkor is összedölt volna, ha 2x ennyi anyagot tettek volna bele. Az összedölès oka nem a bele tett anyag hiánya, vagy az alúlmèretezés, hanem a hid szerkezetènek jellege. Szerintem.
Ezen túlmenöen nem tudom, hogy egyáltalâban lehet-e védeni a pilléreket egy ekkora hajóval való ütközéstöl, amik nem léteztek még, amikor a hidat épitették.
Ettöl függetlenül az összeomlâs is rámutat arra, hogy az US infrastruktura nagyon el van hanyagolva. Ezt a hidat is már helyettesiteni kellett volna.
Ami furcsa, hogy aránylag gyakran fordul elö a "total power loss" nagy hajóknâl is. ( YT-on sok videó van, ahol meghajtâs nélküli nagy hajók fél konténerkikötöket letarolnak)
 

Shed

Well-Known Member
2016. október 7.
828
4 210
93
Én ehhez sem èrtek, de talán van itt egy szakember: :)

Ez a tipusú hid akkor is összedölt volna, ha 2x ennyi anyagot tettek volna bele. Az összedölès oka nem a bele tett anyag hiánya, vagy az alúlmèretezés, hanem a hid szerkezetènek jellege. Szerintem.
Ezen túlmenöen nem tudom, hogy egyáltalâban lehet-e védeni a pilléreket egy ekkora hajóval való ütközéstöl, amik nem léteztek még, amikor a hidat épitették.
Ettöl függetlenül az összeomlâs is rámutat arra, hogy az US infrastruktura nagyon el van hanyagolva. Ezt a hidat is már helyettesiteni kellett volna.
Ami furcsa, hogy aránylag gyakran fordul elö a "total power loss" nagy hajóknâl is. ( YT-on sok videó van, ahol meghajtâs nélküli nagy hajók fél konténerkikötöket letarolnak)
50-60.000 konténerhajó aktiv jelenleg a Földön. Ahoz képest elég csekély a balesetek száma.

"The average ship occurrence indicator in the period from 2014 to 2022 was 115, with a maximum of 125 in 2019, a minimum of 101 in 2020 and 109 in 2022. Both passenger ships and cargo ships had the greater average ship occurrence indicators, 211 and 152 respectively."

"Between 2013 and 2022, some 807 vessels were lost at sea. The majority of ships lost during this period—around 311—were cargo ships."

Ez egy veszélyes üzem, ahoz képest a számok alapján nagyjából rendben van. Volt ismerősöm aki hajón szolgált. Azt mondta hogy olyan mint a repülés, az indulás és az érkezés érdekes, közte meg dögunalom.
 

Flamand

Well-Known Member
2021. augusztus 26.
3 444
16 768
113
Valami ilyesmit akartak a krími híddal:
GJlZ-CZXUAANLW3

A hajó amúgy indonéz volt.

Tényleg, akkor maradt még egy hídjuk, pár alagút, de kb. lehet is elköltözni a családi házas részből, akkora ingatlanáresés lesz mire magához tér majd a város miután felépült az új híd.

Ahogy nézem, a helyi FEDEX is le fog építeni ... (ők voltak a híd mellett).
Majd beállítanak néhány kompot,és mehet tovább az élet.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and zsolti

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 001
32 374
113
maga a szerkezetek akkor is kispórolósak és ennek az infrastruktúrából kispórolt anyagnak már érzik a következményeit. csak ma már nincsenek olyan "fejlődő" pozícióba hogy újjáépítésük megengedhessék maguknak. ez nagy katasztrófa lessz a gazdaság számára (megjegyzem ha most nekünk újravillamosítani kellene az országot vagy annyi burkolt utat építeni mint fénykorába vagy panellakásokat nekünk se menne gazdaságilag belerottyannánk)

Elfogyott a munkaerő, illetve az egekbe ment a költsége...
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 657
55 318
113
50-60.000 konténerhajó aktiv jelenleg a Földön. Ahoz képest elég csekély a balesetek száma.

"The average ship occurrence indicator in the period from 2014 to 2022 was 115, with a maximum of 125 in 2019, a minimum of 101 in 2020 and 109 in 2022. Both passenger ships and cargo ships had the greater average ship occurrence indicators, 211 and 152 respectively."

"Between 2013 and 2022, some 807 vessels were lost at sea. The majority of ships lost during this period—around 311—were cargo ships."

Ez egy veszélyes üzem, ahoz képest a számok alapján nagyjából rendben van. Volt ismerősöm aki hajón szolgált. Azt mondta hogy olyan mint a repülés, az indulás és az érkezés érdekes, közte meg dögunalom.
Biztos igazad van. A YT -ot nézve sok videó van hajós balesetekröl.( Nem süllyedésröl beszélek)
Különösen látvânyos némelyik, ahol kormânyhiba miatt a hajó sorba dönti a konténerdarukat.:)
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Ursula

Well-Known Member
2022. február 25.
5 379
45 781
113
Elég sokat tett ez a fiók már azért, hogy ne higgyek el rajta semmit utánanézés nélkül:

vZm58oA.png


A teljes legénység indiai volt amúgy + két helyi révkalauz.

Nekem a Hableány tragédiája ugrott be. Úgy látszik, veszélyesek az ukrán kapitányok. (Ez vicc akart lenni.) Állítólag elektromos hiba lépett fel.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Pogány

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 233
33 705
113
https://www.krone.at/3311134
Áramkimaradás, semmi nem utal terrorizmusra.

A gáz az, h a hídon túl van a kikötő, és most se ki, se be. Durva anyagi veszteségek lesznek.
a Maersk be is indult zuhanni bár estére kicsit visszakapaszkodott ez valószínüleg short hatás (24 órán bellűl kiderül) mindenesetre egy újabb szög a koporsóba. vörös tengerről kiszorultak ott a kínai cégek kapaszkodnak. Lessz itt olcsó konténer hamarosan.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány