[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 570
10 754
113

A típusnak saját "lépcsője" van:
_mg_1861.jpg
_mg_1863.jpg


A rendszeresítésre kerülő L-39 Skyfox típusú repülőgépek nem váltanak le más típust, hanem a pilótaképzés rendszerében a Zlin gépeket (Szolnokon települnek) követően, mint a képzés következő lépcsőjének szerepét fogják betölteni. Maga a repülőgép család nem ismeretlen a pilóta- és repülőműszaki állománynak, mivel korábban már üzemeltették, illetve repülték az L-39 Skyfox elődjét", a hadrendből már kivont L-39 Albatros repülőgépeket.

A Légkondicionáló és oxigénrendszer az orr részben. Emiatt a gépnek nincsen fedélzeti radarj
_mg_1879.jpg
a:
Nem azért nincs mert a légkondi és oxigén ott van, hanem mert drágította volna a típust. Az izraeliek és az olaszok is adtak volna AESA lokátort (is).. viszont mivel ott volt éppen a radar hiánya miatt hely, berakták a fent leírt berendezéseket. Ne keverjük össze az okot és okozatot. Az Aero a legolcsóbb Low cost kiképző repcsit akarta létrehozni.. Ennyi
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 033
103 598
113
Az osztrákok két napja azon ölik magukat a neten, hogy mi a fenti gépet jóval olcsóbban vettük, mint ők az M-346-ot.

Addig eljutnak, hogy az magasabb kategóriás gép,csak felteszik a kérdést, minek, ha úgyis lesz külön vadaszgepük.
Mhol mindig a szomszéd fűje a zöldebb.


Ausztria 12 vadászgépet vásárol 860 millió euróval (340 mrd HUF) többért, mint Magyarország – most reagál a Védelmi Minisztérium

Természetesen minden különleges funkció felhajtja az árat – de ez egy másik fontos kérdést is felvet: Tényleg megengedheti-e az Osztrák Köztársaságnak a legdrágább sugárhajtású modellt pillanatnyilag, amikor az emberek rekordméretű költségvetési hiánytól szenvednek, amikor a nyugdíjasok még jobban megfosztva vannak a megemelkedett egészségbiztosítási járulékok miatt, amikor minden drágább lesz az osztrák családok számára, mert a szövetségi kormány eltörli az inflációhoz való alkalmazkodást?

Vagy most már a védelmi beszerzésekben is ésszerű csökkentéseket kellene végrehajtanunk? Ahogy a magyarok teszik?

A Védelmi Minisztérium hivatalos szóvivője most kissé duzzogva reagált az X-ről szóló jelentésre: Egy bejegyzésben azt állítja, hogy az exxtra24 szándékosan eltitkolja a cseh gépek gyártójának tulajdonosi szerkezetét – a többségi tulajdonos valójában „Orbán Viktor egykori biztonsági tanácsadója”.

Örömmel adunk tájékoztatást: 2022-ben a HSC Aerojet Zrt. részvényeinek 80 százalékát birtokló Szalay-Bobrovniczky Kristóf 2022-ben eladta részesedését Hernádi Zsoltnak, a MOL magyar olajtársaság elnök-vezérigazgatójának. Az Aero Vodochodyt azóta több magyar üzletember is közvetetten irányítja, köztük Hernádi Zsolt, Világi Oszkár (a MOL vezérigazgató-helyettese), Bacsa György (a MOL Magyarország igazgatója) és Habony Árpád (Orbán Viktor miniszterelnök tanácsadója). Az osztrák védelmi minisztérium szerint a részvények 51 százaléka Tombor András, Orbán korábbi biztonságpolitikai tanácsadója. Tombor a budapesti Mathias Corvinus Collegium (MCC) társalapítója is.
(Azért mekkora lúzer és dilettáns az osztrák védelmi minisztérium, hogy sztük Tombor Andrásé a cég és a tulajdoni arányt sem ismerik.)

A Védelmi Minisztériumnak most meg kell magyaráznia, miért nem szabad repülőgépeket vásárolni ezektől az emberektől, akiket nem üldöznek – az osztrák katonai vezetés ezen hozzáállása valószínűleg az ausztriai magyar nagykövetséget is érdekli majd.

Ui.: az exxtra24-et már korábban is élesen bírálta a Védelmi Minisztérium szóvivője, amiért az Ausztriának vásárolt Leonardo M-346 FA vadászgépek többszörösen drágák, mint a Nigéria vagy Lengyelország által megrendelt gépek. Mindazonáltal az exxtra24 továbbra is függetlenül fog tudósítani erről a fegyverüzletről.

Skyfox 20 millió euró (8 mrd HUF)
M-346 90 millió euró (36 mrd HUF)
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 570
10 754
113
Ne keverjük össze, a M346FA és a Skyfox repülőgépeket. Az FA nem azt jelenti, hogy nem a kiképzőt vették meg, hanem a
könnyűvadász, csapásmérőt. Radarral az orrában, precíziós fegyverekkel ellátható és ténylegesen harci alkalmazási lehetőséggel.

Multirole variant capable of air-to-air and air-to-surface combat with a 3 tonne payload spread over 7 hardpoints, advanced Grifo-M346 radar radar, countermeasures and stealth features including engine intake grids and radar-absorbing coatings on the canopy and wing leading edge. It is being marketed as a light attack aircraft also suitable for aggressor and companion training purposes.

Ettől függetlenül az M-346 drága kiképző repülőgépnek, hiszen a koreai KAI T-50 képességben jobb ára pediog hasonló, de persze nem európai gyártmány. Egyébként ha a kormányunk európai lenne, akkor kaphatna haderőfejlesztésre is európai forrásokat..
 

ZsoltHun

Well-Known Member
2018. október 26.
1 021
2 817
113
De minek az Osztrákoknak egy könyű csapásmérő vadászgép?
Ha oktatásra kell nekik is, akkor ott a sima M-346. Vagy az L-39 Skyfox.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

TribunusAlex

Well-Known Member
2021. június 21.
382
1 827
93
De minek az Osztrákoknak egy könyű csapásmérő vadászgép?
Ha oktatásra kell nekik is, akkor ott a sima M-346. Vagy az L-39 Skyfox.
Tekintve, hogy az osztrák Typhoonok a Tranche-1 szériához tartoznak csapásmérő/támadó képességük a zéróval vetekszik.
Ezek az első generációs Eurofighterek esélyesen 2037-ig maradnak a sógorok légierejében és jelenleg még elfogóvadász feladatkörben is csak nagyon korlátozott lehetőségekkel bírnak. Még az AIM-120 alkalmazásához is korszerűsítésre szorulnak.
Ezért van szükség valami olyan kiegészítő típusra, ami valamilyen szinten pótolni tudja ezt a képesség hiányt.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
24 239
48 216
113
De minek az Osztrákoknak egy könyű csapásmérő vadászgép?
Ha oktatásra kell nekik is, akkor ott a sima M-346. Vagy az L-39 Skyfox.
Mert közel nulla légierejük van!

Az első generációs Eurofighterjeiknek nulla, zéró a csapásmérő képessége. Ezt a hiányt pótolják most ezekkel a gépekkel.
Előbb-utóbb majd kell nekik "rendes" vadászgép is, de egyelőre ellesznek ezzel.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 570
10 754
113
Mert közel nulla légierejük van!

Az első generációs Eurofighterjeiknek nulla, zéró a csapásmérő képessége. Ezt a hiányt pótolják most ezekkel a gépekkel.
Előbb-utóbb majd kell nekik "rendes" vadászgép is, de egyelőre ellesznek ezzel.
Tegyük hozzá, hogy a SAAB 105Oe repülőgépek szintén többfeladatú gyakorló-könnyű csapásmérő repülőgépek voltak. Tehát ez kvázi hagyomány a sogóroknál. De a csehek is alkalmazzák az L-159-est, oktatásra is (Gripen előtt) és csapásmérőnek is.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
24 239
48 216
113
Tegyük hozzá, hogy a SAAB 105Oe repülőgépek szintén többfeladatú gyakorló-könnyű csapásmérő repülőgépek voltak. Tehát ez kvázi hagyomány a sogóroknál. De a csehek is alkalmazzák az L-159-est, oktatásra is (Gripen előtt) és csapásmérőnek is.
én is jobban örültem volna egy kettős feladatkörű gépnek. Mivel kevés a Gripenünk, így nem ártott volna olyan ami tud bombázni is.
Másfelől ami nekünk egy dilemma, hogy a komolyabb csapásmérő képességgel bíró "kiképző" gépek (pl. F/A-50) áráért már alig használt/felújított Gripen-C is kapható.

Az is lehet indokolt, hogy nálunk olcsón akarták megúszni ezt a kiképző gép beszerzést, csak akkor ezt a felderítő könnyű támadót nem kellene erőltetni. A prosi szerint bármilyen függesztménnyel max 500 km/h körül tud csak repkedni - vagyis alig mozgékonyabb egy drónnál: simán lelövik.
Akkor inkább már egy nagyobb drón kéne helyette.

Ha jövőre úgy alakulnak a dolgok, akkor valszeg ezt úgy is visszamondják a fenébe... :p
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 570
10 754
113
én is jobban örültem volna egy kettős feladatkörű gépnek. Mivel kevés a Gripenünk, így nem ártott volna olyan ami tud bombázni is.
Másfelől ami nekünk egy dilemma, hogy a komolyabb csapásmérő képességgel bíró "kiképző" gépek (pl. F/A-50) áráért már alig használt/felújított Gripen-C is kapható.

Az is lehet indokolt, hogy nálunk olcsón akarták megúszni ezt a kiképző gép beszerzést, csak akkor ezt a felderítő könnyű támadót nem kellene erőltetni. A prosi szerint bármilyen függesztménnyel max 500 km/h körül tud csak repkedni - vagyis alig mozgékonyabb egy drónnál: simán lelövik.
Akkor inkább már egy nagyobb drón kéne helyette.

Ha jövőre úgy alakulnak a dolgok, akkor valszeg ezt úgy is visszamondják a fenébe... :p
Igy van, inkább Griff - legalább egy típus és megvan hozzá a szupport, a tudás stb. és legyen négy-hat L-39, ha már itthon akarnak oktatni politikai okból.. Jobb lett volna egy közös cseh-magyar oktatás, de a nagysebességű és alacsonyrepüléshez akkor is máshol kell légtér. Nekün ott lenne Svéd, a csehek viszont az F_35A-re amcsiban kapják amúgy is a kiképzést.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 748
26 706
113
"2025. június 4. – Az AERO Vodochody AEROSPACE a modern történelem legjobb gazdasági eredményeit jelentette 2024-ben. Tulajdonosai támogatásával és egy új vezetési stratégiával, amely elsősorban a saját L-39 Skyfox repülőgépek értékesítésére összpontosít, az Aero több mint 6 milliárd korona forgalmat ért el, a korrigált EBITDA 821 millió koronára nőtt, a vállalat pedig 102 millió korona nettó nyereséget ért el. 2021-hez képest az Aero több mint egymilliárd koronával növelte EBITDA-ját, és további növekedést tervez."
https://www.aero.cz/aero-nabira-vysku-ebitda-vzrostla-o-miliardu/
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 033
103 598
113
"2025. június 4. – Az AERO Vodochody AEROSPACE a modern történelem legjobb gazdasági eredményeit jelentette 2024-ben. Tulajdonosai támogatásával és egy új vezetési stratégiával, amely elsősorban a saját L-39 Skyfox repülőgépek értékesítésére összpontosít, az Aero több mint 6 milliárd korona forgalmat ért el, a korrigált EBITDA 821 millió koronára nőtt, a vállalat pedig 102 millió korona nettó nyereséget ért el. 2021-hez képest az Aero több mint egymilliárd koronával növelte EBITDA-ját, és további növekedést tervez."
https://www.aero.cz/aero-nabira-vysku-ebitda-vzrostla-o-miliardu/
100 mrd HUF forgalom, 1,6 mrd HUF nyereség.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 033
103 598
113
"2025. június 4. – Az AERO Vodochody AEROSPACE a modern történelem legjobb gazdasági eredményeit jelentette 2024-ben. Tulajdonosai támogatásával és egy új vezetési stratégiával, amely elsősorban a saját L-39 Skyfox repülőgépek értékesítésére összpontosít, az Aero több mint 6 milliárd korona forgalmat ért el, a korrigált EBITDA 821 millió koronára nőtt, a vállalat pedig 102 millió korona nettó nyereséget ért el. 2021-hez képest az Aero több mint egymilliárd koronával növelte EBITDA-ját, és további növekedést tervez."
https://www.aero.cz/aero-nabira-vysku-ebitda-vzrostla-o-miliardu/
Az Aero 2024-es forgalma 6,007 milliárd korona volt, ami 1,75 milliárddal több az előző évhez képest. A növekedés fő mozgatórugója az L-39 Skyfox vietnami, cseh és magyar ügyfeleknek történő leszállítása volt. Az L-39 Skyfox program az összes árbevétel 63%-át tette ki. Az Aerostructures szegmens programjai, különösen az Airbus A220 és az Embraer C-390 Millennium, az árbevétel 23%-át tették ki, és a termelési volumen is jelentősen nőtt. A fennmaradó 14%-ot az L-39 és L-159 repülőgépek támogatása és javítása tette ki.

2024 végére az Aero 12 repülőgépet szállított Vietnamnak, és 2025 februárjában az első két repülőgépet átadták a cseh állami tulajdonban lévő LOM PRAHA vállalatnak, amelyet F-35-ös pilóták kiképzésére használnak. 2024-ben az Aero befejezte az első repülőgép gyártását Magyarország számára is, az első három repülőgépet 2025 májusában adta át a Magyar Légierőnek. 2024-ben az Aero két új ügyféllel kötött szerződést L-39 Skyfox repülőgépek szállítására, és ezzel egyidejűleg intenzív tárgyalásokat folytatott más érdeklődőkkel Európából, Ázsiából és Afrikából.

A220 és C-390: felemelkedőben lévő polgári programok

A növekedés második pillére továbbra is az együttműködési programok a repülőgép-szerkezetek területén. Az ebből a szegmensből származó árbevétel 1,39 milliárd koronát tett ki (a teljes árbevétel 23%-a), és több mint félmilliárddal nőtt éves szinten. A legjelentősebb projektek az Airbus A220 voltak, ahol az Aero jelentősen növelte az elülső élek gyártását, és megerősítette a termelés további bővítését az elkövetkező években. Az A220 program az együttműködési program árbevételének 58%-át tette ki. A második az Embraer C-390 Millennium, ahol az Aero jelentősen növeli a termelést a 2024 őszén megkötött szerződésmódosítás alapján. Ez a program az együttműködési szegmens árbevételének 35%-át tette ki, és a szerződésnek megfelelően tovább fog erősödni.

2024-ben az Aero összesen 164 millió cseh koronát fektetett be gépekbe, informatikai infrastruktúrába és telephely modernizálásába. A főbb tételek közé tartozik egy új formázóprés, az IFS ERP rendszerének bevezetése és egy Siemens PLM megoldás bevezetése a termékéletciklus-menedzsmenthez. Ezzel párhuzamosan 70 millió cseh koronát fektettek be az L-39 Skyfox repülőgép fejlesztésébe és továbbfejlesztésébe, és folytatódott az L-159 repülőgép avionikájának fejlesztése, ahol az Aero teszteli fejlesztési és innovációs képességeit.

A fenntarthatóság és a felelősségvállalás prioritás

A gazdasági eredmények mellett az Aero nagy hangsúlyt fektet az emberi potenciál fejlesztésére, az iskolákkal való együttműködésre, a munkakörülmények javítására és a működés fenntarthatóságára. A vállalat megerősítette ESG tevékenységeit, korszerűsítette infrastruktúráját, és felelősségteljes megközelítésre épül az alkalmazottak, az ügyfelek és a helyi közösségek
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 748
26 706
113
Érdekes, hogy ez a két új ügyfél továbbra is titok.
Április elején még Kalinák heteken belüli döntést emlitett, a mi gépeink körül parolázott. Szinte biztos vagyok a Szlovák rendelésben, de a tendencia az, hogy mindent is akarnak, pénz és ember meg nincs. A tervezett 22 pilótából az F-16-ra is asszem 8-nál tartanak úgy ahogy...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
46 331
89 116
113
Nem tudom pontosan mennyibe kerülhet a fejlesztése, de a telex szerint a 12 gép beszerzése 70 mrd körül van és maga az L-39NG fejlesztése 30 mrd HUF körül volt. Nos most ebből a gépből kellene megoldani a felderítő változatot. Ez max 2-3 mrd..
70 milliárd HUF / 12 gép = 5,83 milliárd HUF

Skyfox 20 millió euró (8 mrd HUF)
100 mrd HUF forgalom, 1,6 mrd HUF nyereség.
Az Aero 2024-es forgalma 6,007 milliárd korona volt, ami 1,75 milliárddal több az előző évhez képest. A növekedés fő mozgatórugója az L-39 Skyfox vietnami, cseh és magyar ügyfeleknek történő leszállítása volt. Az L-39 Skyfox program az összes árbevétel 63%-át tette ki. Az Aerostructures szegmens programjai, különösen az Airbus A220 és az Embraer C-390 Millennium, az árbevétel 23%-át tették ki, és a termelési volumen is jelentősen nőtt. A fennmaradó 14%-ot az L-39 és L-159 repülőgépek támogatása és javítása tette ki.

2024 végére az Aero 12 repülőgépet szállított Vietnamnak, és 2025 februárjában az első két repülőgépet átadták a cseh állami tulajdonban lévő LOM PRAHA vállalatnak, amelyet F-35-ös pilóták kiképzésére használnak. 2024-ben az Aero befejezte az első repülőgép gyártását Magyarország számára is, az első három repülőgépet 2025 májusában adta át a Magyar Légierőnek.

Akkor számolgassunk...

Meddig tart náluk egy üzleti év, májustól májusig vagy januártól januárig?

Ha úgy értelmezem, hogy májustól májusig, akkor 12+2+3= 17 L-39NG lett átadva egy üzleti év alatt amiből a 6 milliárd koronás bevétel 63%-a, azaz 3,78 milliárd korona lett. Így az egy eladott L-39NG-re jutó átlagos bevétel 0,222 milliárd CZK / 8,95 millió Euro / 3,6 milliárd HUF volt.

Ha januártól januárig tart az üzleti év, akkor csak 12 vietnámi gép számít bele az eredméybe, akkor így egy eladott L-39NG-re jutó átlagos bevétel 0,315 milliárd korona / 12,7 millió Euro / 5,1 milliárd HUF. (És ebben valószínűleg benne lehet a garanciás supporttól a szimulátorig minden.)

Akkor most olcsón vagy drágán vettük a gépeket? Mit számoltam rosszul?

Mi lesz a nyereséggel? Osztalék lesz belőle, eredménytartalék vagy visszaforgatják fejlesztésre? Mikor lesz a részvényesek közgyűlése, ahol erről döntenek?

Van olyan adatbázis, ahol meg lehet nézni hogy az egyes részben vagy teljesen állami tulajdonban levő cégek mennyi osztalékot fizettek ki a magyar költségvetésnek?

2024-ben az Aero két új ügyféllel kötött szerződést L-39 Skyfox repülőgépek szállítására, és ezzel egyidejűleg intenzív tárgyalásokat folytatott más érdeklődőkkel Európából, Ázsiából és Afrikából.
Lehet hogy pl. két amerikai magánszemély vett 1-1 gépet?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 033
103 598
113
Április elején még Kalinák heteken belüli döntést emlitett, a mi gépeink körül parolázott. Szinte biztos vagyok a Szlovák rendelésben, de a tendencia az, hogy mindent is akarnak, pénz és ember meg nincs. A tervezett 22 pilótából az F-16-ra is asszem 8-nál tartanak úgy ahogy...
Sztem nem a szlovákok, mert ez a döntés még a múltra vonatkozik. 2 új ügyfél 2024-ben.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
46 331
89 116
113
"2025. június 4. – Az AERO Vodochody AEROSPACE a modern történelem legjobb gazdasági eredményeit jelentette 2024-ben. Tulajdonosai támogatásával és egy új vezetési stratégiával, amely elsősorban a saját L-39 Skyfox repülőgépek értékesítésére összpontosít, az Aero több mint 6 milliárd korona forgalmat ért el, a korrigált EBITDA 821 millió koronára nőtt, a vállalat pedig 102 millió korona nettó nyereséget ért el. 2021-hez képest az Aero több mint egymilliárd koronával növelte EBITDA-ját, és további növekedést tervez."
https://www.aero.cz/aero-nabira-vysku-ebitda-vzrostla-o-miliardu/

In 2024, Aero also completed production of the first aircraft for Hungary, delivering the first three aircraft to the Hungarian Air Force in May 2025.

És a 4. géppel mi a helyzet?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 748
26 706
113
In 2024, Aero also completed production of the first aircraft for Hungary, delivering the first three aircraft to the Hungarian Air Force in May 2025.

És a 4. géppel mi a helyzet?
Az én tippem, hogy a típusátképzésre (pilóta és műszaki egyaránt) továbbra is kint tartunk egy kész magyar festésű, de cseh/gyári lajstromú gépet.
 

AchtungPanzer

Well-Known Member
2020. február 9.
291
1 360
93
Igen. Sajnos beteg vagyok jelenleg 10-15 percet tudok sétálni a lakásom körül, így nem tudtam menni ide sem (és még egy ideig máshova se). Lesz a közeljövőben egy műtétem is, amely a további életemről, sorsomról is dönthet..
Szerintem Bobo azért nincs ott, mert akkor jönnek a kellemetlen kérdések esetleg RSzR-ről. Az ünnepségre nem csak a kormánynak tetsző minimális médium lett meghívva, hanem bloggerek, ujságírók stb. (nagyon helyesen egyébként)
Jobbulást és mielőbbi gyors felépülést kávánok !