Most lehet hogy nem fog tetszeni sokaknak amit írok, de volt egy nemzeti minimum a Honvédség kapcsán, amit a szadesz nyomott át anno. Nem kell Honvédség. És ezzel a társadalom 4/5-e egyetértett.Zrínyinek is megvan az az előzménye, hogyha előtte a rendszerváltás után nem rohasztották volna le szó szerint kriminális mértékben a Honvédséget - lásd Szu-22M3-k kivonása nagyjavítás után, a tüzérség leszerelése, BMP-k kohóba küldése, a T-72-k eladása az Excaliburon keresztül Iraknak ésatöbbi -, akkor nem égett volna úgy ránk a ház azzal, hogy gyakorlatilag mindent is kellene azonnal venni a vadászgépek kivételével. Avagy honvédelem tekintetében egyáltalán nem volt átfogó hosszú távú koncepció egészen a Zrínyiig. Igaz ehhez még kapcsolódik a nemzeti minimum hiánya az alapvető kérdésekben, de az már belpol
Az volt a stratégia, hogy majd a NATO megvéd, megvesszük pénzért a védelem árát.
A 90-es években még éltek az ösztönök a komcsi vezérkarban, azaz kell haderő, de ezt szisztematikusan kiirtották. (Hogy néha írják jót is a komcsikról) Bár ugye a züllésért a 80-90-es évek alkoholista tiszti karról kialakult és valószínűleg jócskán felnagyitott kép is felelős. Természetesen nem mki, de ez volt a közhangulat, amit a liberális politika meglovagolt.
Koncepció VS. egyedi problémák.De közelmúltból való személyes példaként említhetném a 20-as vasútvonalat, ahol Veszprém-Ajka között a 2010-es években történt felújítás alatt basztak beépíteni Városlődnél a kanyar alá a vízelvezetőt, mert drááága. Erre a pálya megsüllyedt, asszem egyszer már síntörés is volt, most építhetik újra az egész párszáz méteres szakaszt, aminek hála év végéig vágányzár van és lehet bumlizni Ajkára. Pedig szóltak is előre, hogy figyu baj lesz ebből, nah, oszt most látjuk az eredményét.
A koncepció nem a vasútfejlesztés volt, hanem az autópályaépítés. Nagyon rossz minőségű utakat és egy viszonylag használható mávot hagyott ránk a kommunizmus. Viszont az emberek saját autót akartak és vettek. Ehhez nem voltak autópályák. Ez a fejlesztés ciklusokon átívelően zajlott, ezért van ma több autópályánk mint az osztrákoknak és 1&2 kivételtől már minden megyeszékhely autópályán elérhető. Megint a társadalmi akaratára reagált a politika.
Ezért a Máv nem volt prioritás.
Ma is sokszor a bringázás fontosabb.
Hozzánk kb 3 éve épült a megszékhelyről 20-25 km-es bringaút. Ezt sztem százszor annyian használják, mint a vonatot hozzánk. Mivel sokszor a vasúti sín mellett jön még lehet számolni hányan utaznak rajta még ma is, amikor kibaszott olcsó. A 10-20 az már egy nagy szám. Ráadásul qrvahangos.
Persze miliárdokért villamositva, járatsűrítéssel lehet működne, de mekkora dugókat csinálna reggel egy bedugult megyeszékhelyen ha 10 percenként állna mki a prirosnál. Ehhez rengeteg alul, feluljáró kellene újabb milliárdokért. Nagyon messze van ez ..
Szal ma az a koncepció, hogy minden minimum kétszámjegyű gyorsforgalmi út mellé bringautat is építenek vidéken.