Puma IFV / SPz (Németország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 732
19 579
113
SPz-Puma-bei-Verladung-in-A400M_Bild_Bundeswehr_Julia-Dahlmann-1536x864.jpg.webp



Puma gyalogos harcjármű első repülését hajtja végre az A400M-mel

A 62-es Légi Szállítási Ezred (LTG) évek óta szállít nehéz rakományokat, például helikoptereket, járműveket és konténereket nagy távolságokon A400M szállító repülőgépeivel. Június végén új mérföldkőhöz érkezett egy régóta tervezett hivatalos vizsgálat részeként. Első alkalommal szállítottak légi úton egy 30 tonnánál nehezebb Puma gyalogos harcjárművet (IFV)ez a legnehezebb egyszeri rakomány, amelyet valaha jármű szállított – áll az LTG 62 sajtóközleményében.

A Puma-t kezdettől fogva úgy tervezték, hogy az A400M repülőgéppel lehessen szállítani. A mára 43 tonnára megnövekedett tank nehéz alkatrészei repülés közben eltávolíthatók.

Az LTG 62 szerint intenzív előkészületekre és tervezésre volt szükség egy Puma harcjárművel a rakterében szállított A400M sikeres felbocsátásához. Mivel a projekt egyetlen rakomány megengedett súlyhatárán működik, előzetesen intenzív konzultációkra került sor a légierő, a hadsereg, a Bundeswehr Felszerelési, Információtechnológiai és Szolgáltatásközi Támogatási Hivatala (BAAINBw), valamint a fegyverrendszer-gyártók között.

Egy évnyi felkészülés
A tanulmány első találkozójára 2024 közepén került sor. Mivel ilyen nagyságrendű összehasonlítható kísérletek még nem történtek, szimulációkat végeztek.

...és szorosan összehasonlították a gyártó specifikációival. Az LTG 62 Tesztcsoport (TTVG) a más kísérletekből származó sokéves tapasztalatára támaszkodva tanácsot tudott adni és támogatni tudta az illetékes Hadsereg Fejlesztési Hivatalát. Többek között megvizsgálták, hogy mennyire kell lekicsinyíteni a páncélozott szállító járművet, hogy ne lépje túl a megengedett 32 tonnás súlyhatárt. Ezenkívül az LTG 62 asztalosműhelye speciális teherelosztó raklapokat készített.


Miután az összes elméleti előzetes tervezés sikeresen befejeződött, a gyakorlati megvalósítás júniusban megkezdődött. Erre a célra az augustdorfi 212. Panzergrenadier zászlóalj két gyalogos harcjárművét kezdetben Wunstorfba helyezték át. A Pumát ezután két lépésben szétszerelték a szintén a wunstorfi légibázison állomásozó 23. rendszerközpont területén.

A cél az volt, hogy olyan végső súlyt érjenek el, amely megfelel az A400M rakterére vonatkozó maximális előírásoknak. A teljes rakomány 32 tonnája mellett a pályaoldalanként megengedett maximális terhelés 16,2 tonna volt. Itt a harckocsin belüli súlyeloszlás további kihívást jelentett, ahogy azt az LTG 62 is megjegyzi. A harckocsi az egyik oldalon körülbelül egy tonnával nehezebb, mint a másikon. Ez kulcsfontosságú a légi szállítás és az A400M raktere szempontjából.

Az LTG 62 szerint a munka kezdetén még nem volt világos, hogy a célok elérhetők-e. Az első két nap után azonban egyértelmű volt, hogy a légi szállítási szintre való csökkentést sikerült elérni.

Az LTG 62 TTVG rakodómesterei és a hadsereg képviselői mellett a Szövetségi Repülőgép-karbantartási és -ellenőrzési Hivatal (BAAINBw) projektmenedzsere is Wunstorfba utazott. Az Airbus szakértői is kihasználták ezt a lehetőséget, hogy értékes információkhoz jussanak az A400M további fejlesztéséhez.

Az LTG 62 szerint a legnagyobb kihívást a páncélozott szállító repülőgép rakterébe manőverezése jelentette a szállító repülőgép sérülése nélkül. Ezért a Pumát kezdetben az A400M csörlőjével húzták be alapjáraton. A folyamat során különös figyelmet fordítottak a kiegészítő stabilizátorrugók teljesítményére. Miután elérték a pontosan kiszámított megállási pontot, nehéz láncokkal rögzítették. Fontos volt figyelembe venni, hogy a Puma korlátozott számú rögzítési ponttal rendelkezik, amelyek mindegyike különböző terheléseket képes befogadni. Ezek viszont csak korlátozott számú láncot tudnak befogadni. Továbbá az A400M rakterében lévő rögzítési pontok különböző terhelésekhez vannak kialakítva. Mindazonáltal biztosítani kellett, hogy a Puma abszolút biztonságosan rögzüljön a repülőgéphez. A terhelés elmozdulása felszállás vagy leszállás közben egyébként katasztrofális következményekkel járhatna, írja az LTG 62.

A wunstorfi légi közlekedési szakemberek szerint a későbbi tesztrepülés meglehetősen látványosnak nem mondható, ezért annál sikeresebb volt. A nehéz teher nem jelentett különösebb kihívást az A400M és a tapasztalt TTVG pilóták számára.

A Puma mérete és súlya ellenére egy ilyen rakodást a jövőben két rakodómester és egy harckocsivezető körülbelül két óra alatt el tudna végezni.

Mi történik a tesztek után?
A Hadsereg Fejlesztési Hivatala a Szövetségi Fegyveres Erők Hivatala (BAAINBw) megbízásából a 62-es számú hadtest és a 212-es páncélosgránátos zászlóalj tesztcsoportjának támogatásával végezte el a vizsgálatot. A vizsgálat operatív értékelése mostanra befejeződött, és a tesztjelentések elkészültek. Az LTG 62 szerint a jövőben további vizsgálatokra kerül sor. A légierő általi képesség használatának végső jóváhagyását a BAAINBw adja meg ezen adatok alapján

Én az A400 esetében kb. 37 tonnás szállítható tömegre emlékeztem. Itt 32-t írnak, ami a padló terhelés, meg egyéb okok miatt előfordulhat.
Viszont ez mutatja, mennyire nem megbízhatók a reklám anyagok, gyártói közlemények.
Lehetett érezni, hogy valami nem kafa, csak eddig mindig azt mondták, hogy a Puma lett túl nehéz, de hát eleve leszerlhető a kiegészítő páncélja, és még akkor is védett.
Az aszimmetrikus tömeg eloszlás viszont gáz, mert akkor a jármű tömegközéppontja nem közepén van. Ennek folyamodványa lehet más is:
  • Egy rohamhídon nem egyformán terheli a két híd pályát. Azok eltérő mértékben hajolnak meg, így a jármű kissé oldalra billenhet áthaladáskor.
  • Ezek szerint a megengedhető oldaldőlés sem egyforma a két oldalon. Vagy ha túllépik, eltérő túllépés esetén borul fel.
  • A kanyarokban sem biztos, hogy egyformán viselkedik.
  • Daruzás esetén vagy billen, vagy nem egyformán terheli a köteleket.
  • Lehet, hogy a talajnyomása is eltér a két oldalon. Ez a terepjáró képességét befolyásolhatja sárban, mert valamerre elhúzhat.

Az egy tonna különbséget a két oldal között sokallom.
Ha úszna, akkor ferdén állna a vízen?

Nagyon szeretem ezt a gépet, de ez picit csalódás, ha igaz. A kiegészítő páncél asszimetriaja lehetne magyarázat, de csak a hűtőrácsnál van különbség. Kívülről nézve.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 453
90 435
113
Én az A400 esetében kb. 37 tonnás szállítható tömegre emlékeztem. Itt 32-t írnak, ami a padló terhelés, meg egyéb okok miatt előfordulhat.
Viszont ez mutatja, mennyire nem megbízhatók a reklám anyagok, gyártói közlemények.
Lehetett érezni, hogy valami nem kafa, csak eddig mindig azt mondták, hogy a Puma lett túl nehéz, de hát eleve leszerlhető a kiegészítő páncélja, és még akkor is védett.
Az aszimmetrikus tömeg eloszlás viszont gáz, mert akkor a jármű tömegközéppontja nem közepén van. Ennek folyamodványa lehet más is:
  • Egy rohamhídon nem egyformán terheli a két híd pályát. Azok eltérő mértékben hajolnak meg, így a jármű kissé oldalra billenhet áthaladáskor.
  • Ezek szerint a megengedhető oldaldőlés sem egyforma a két oldalon. Vagy ha túllépik, eltérő túllépés esetén borul fel.
  • A kanyarokban sem biztos, hogy egyformán viselkedik.
  • Daruzás esetén vagy billen, vagy nem egyformán terheli a köteleket.
  • Lehet, hogy a talajnyomása is eltér a két oldalon. Ez a terepjáró képességét befolyásolhatja sárban, mert valamerre elhúzhat.

Az egy tonna különbséget a két oldal között sokallom.
Ha úszna, akkor ferdén állna a vízen?

Nagyon szeretem ezt a gépet, de ez picit csalódás, ha igaz. A kiegészítő páncél asszimetriaja lehetne magyarázat, de csak a hűtőrácsnál van különbség. Kívülről nézve.
Nem lehet, hogy csak az egyik oldalról vették le a kötényt?
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
7 367
16 779
113
SPz-Puma-bei-Verladung-in-A400M_Bild_Bundeswehr_Julia-Dahlmann-1536x864.jpg.webp



Puma gyalogos harcjármű első repülését hajtja végre az A400M-mel

A 62-es Légi Szállítási Ezred (LTG) évek óta szállít nehéz rakományokat, például helikoptereket, járműveket és konténereket nagy távolságokon A400M szállító repülőgépeivel. Június végén új mérföldkőhöz érkezett egy régóta tervezett hivatalos vizsgálat részeként. Első alkalommal szállítottak légi úton egy 30 tonnánál nehezebb Puma gyalogos harcjárművet (IFV)ez a legnehezebb egyszeri rakomány, amelyet valaha jármű szállított – áll az LTG 62 sajtóközleményében.

A Puma-t kezdettől fogva úgy tervezték, hogy az A400M repülőgéppel lehessen szállítani. A mára 43 tonnára megnövekedett tank nehéz alkatrészei repülés közben eltávolíthatók.

Az LTG 62 szerint intenzív előkészületekre és tervezésre volt szükség egy Puma harcjárművel a rakterében szállított A400M sikeres felbocsátásához. Mivel a projekt egyetlen rakomány megengedett súlyhatárán működik, előzetesen intenzív konzultációkra került sor a légierő, a hadsereg, a Bundeswehr Felszerelési, Információtechnológiai és Szolgáltatásközi Támogatási Hivatala (BAAINBw), valamint a fegyverrendszer-gyártók között.

Egy évnyi felkészülés
A tanulmány első találkozójára 2024 közepén került sor. Mivel ilyen nagyságrendű összehasonlítható kísérletek még nem történtek, szimulációkat végeztek.

...és szorosan összehasonlították a gyártó specifikációival. Az LTG 62 Tesztcsoport (TTVG) a más kísérletekből származó sokéves tapasztalatára támaszkodva tanácsot tudott adni és támogatni tudta az illetékes Hadsereg Fejlesztési Hivatalát. Többek között megvizsgálták, hogy mennyire kell lekicsinyíteni a páncélozott szállító járművet, hogy ne lépje túl a megengedett 32 tonnás súlyhatárt. Ezenkívül az LTG 62 asztalosműhelye speciális teherelosztó raklapokat készített.


Miután az összes elméleti előzetes tervezés sikeresen befejeződött, a gyakorlati megvalósítás júniusban megkezdődött. Erre a célra az augustdorfi 212. Panzergrenadier zászlóalj két gyalogos harcjárművét kezdetben Wunstorfba helyezték át. A Pumát ezután két lépésben szétszerelték a szintén a wunstorfi légibázison állomásozó 23. rendszerközpont területén.

A cél az volt, hogy olyan végső súlyt érjenek el, amely megfelel az A400M rakterére vonatkozó maximális előírásoknak. A teljes rakomány 32 tonnája mellett a pályaoldalanként megengedett maximális terhelés 16,2 tonna volt. Itt a harckocsin belüli súlyeloszlás további kihívást jelentett, ahogy azt az LTG 62 is megjegyzi. A harckocsi az egyik oldalon körülbelül egy tonnával nehezebb, mint a másikon. Ez kulcsfontosságú a légi szállítás és az A400M raktere szempontjából.

Az LTG 62 szerint a munka kezdetén még nem volt világos, hogy a célok elérhetők-e. Az első két nap után azonban egyértelmű volt, hogy a légi szállítási szintre való csökkentést sikerült elérni.

Az LTG 62 TTVG rakodómesterei és a hadsereg képviselői mellett a Szövetségi Repülőgép-karbantartási és -ellenőrzési Hivatal (BAAINBw) projektmenedzsere is Wunstorfba utazott. Az Airbus szakértői is kihasználták ezt a lehetőséget, hogy értékes információkhoz jussanak az A400M további fejlesztéséhez.

Az LTG 62 szerint a legnagyobb kihívást a páncélozott szállító repülőgép rakterébe manőverezése jelentette a szállító repülőgép sérülése nélkül. Ezért a Pumát kezdetben az A400M csörlőjével húzták be alapjáraton. A folyamat során különös figyelmet fordítottak a kiegészítő stabilizátorrugók teljesítményére. Miután elérték a pontosan kiszámított megállási pontot, nehéz láncokkal rögzítették. Fontos volt figyelembe venni, hogy a Puma korlátozott számú rögzítési ponttal rendelkezik, amelyek mindegyike különböző terheléseket képes befogadni. Ezek viszont csak korlátozott számú láncot tudnak befogadni. Továbbá az A400M rakterében lévő rögzítési pontok különböző terhelésekhez vannak kialakítva. Mindazonáltal biztosítani kellett, hogy a Puma abszolút biztonságosan rögzüljön a repülőgéphez. A terhelés elmozdulása felszállás vagy leszállás közben egyébként katasztrofális következményekkel járhatna, írja az LTG 62.

A wunstorfi légi közlekedési szakemberek szerint a későbbi tesztrepülés meglehetősen látványosnak nem mondható, ezért annál sikeresebb volt. A nehéz teher nem jelentett különösebb kihívást az A400M és a tapasztalt TTVG pilóták számára.

A Puma mérete és súlya ellenére egy ilyen rakodást a jövőben két rakodómester és egy harckocsivezető körülbelül két óra alatt el tudna végezni.

Mi történik a tesztek után?
A Hadsereg Fejlesztési Hivatala a Szövetségi Fegyveres Erők Hivatala (BAAINBw) megbízásából a 62-es számú hadtest és a 212-es páncélosgránátos zászlóalj tesztcsoportjának támogatásával végezte el a vizsgálatot. A vizsgálat operatív értékelése mostanra befejeződött, és a tesztjelentések elkészültek. Az LTG 62 szerint a jövőben további vizsgálatokra kerül sor. A légierő általi képesség használatának végső jóváhagyását a BAAINBw adja meg ezen adatok alapján
Beszarás ez a balfaszoskodás.:robot:
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 943
6 303
113
Én az A400 esetében kb. 37 tonnás szállítható tömegre emlékeztem. Itt 32-t írnak, ami a padló terhelés, meg egyéb okok miatt előfordulhat.
Viszont ez mutatja, mennyire nem megbízhatók a reklám anyagok, gyártói közlemények.
Lehetett érezni, hogy valami nem kafa, csak eddig mindig azt mondták, hogy a Puma lett túl nehéz, de hát eleve leszerlhető a kiegészítő páncélja, és még akkor is védett.
Az aszimmetrikus tömeg eloszlás viszont gáz, mert akkor a jármű tömegközéppontja nem közepén van. Ennek folyamodványa lehet más is:
  • Egy rohamhídon nem egyformán terheli a két híd pályát. Azok eltérő mértékben hajolnak meg, így a jármű kissé oldalra billenhet áthaladáskor.
  • Ezek szerint a megengedhető oldaldőlés sem egyforma a két oldalon. Vagy ha túllépik, eltérő túllépés esetén borul fel.
  • A kanyarokban sem biztos, hogy egyformán viselkedik.
  • Daruzás esetén vagy billen, vagy nem egyformán terheli a köteleket.
  • Lehet, hogy a talajnyomása is eltér a két oldalon. Ez a terepjáró képességét befolyásolhatja sárban, mert valamerre elhúzhat.

Az egy tonna különbséget a két oldal között sokallom.
Ha úszna, akkor ferdén állna a vízen?

Nagyon szeretem ezt a gépet, de ez picit csalódás, ha igaz. A kiegészítő páncél asszimetriaja lehetne magyarázat, de csak a hűtőrácsnál van különbség. Kívülről nézve.

A toronynál keresd a választ. (Nem szimetrikus, balra sokkal nagyobb a kiterjedése)
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 732
19 579
113
A toronynál keresd a választ. (Nem szimetrikus, balra sokkal nagyobb a kiterjedése)

Így van, de a meghajtás meg kissé jobbra van, a vezető mellett.
Én csak addig variállnék ezekkel, amíg kezelhető a tömegközéppont eltolódás.
A légi szállításnál már kihívás volt, nem tudom ez távolságban mennyit jelent, de pl. vasúti szállítás esetén az 1435 mm nyomtávú sín felett van a tömegközéppont kb. 3,3-3,5 méterrel...
Ha itt van 10-20 centiméterrel valamelyik irányba eltolódva, az lehet, hogy befolyásolja a szállítást.
De az is lehet, hogy a toronyban lévő lőszer kompenzál, így harcban jó helyen van minden. Csak a légi szállításnál nincs benne az 1-1,5 tonna lőszer.

Biztos kitalálta ezt a német.
 
  • Tetszik
Reactions: ms07

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 829
36 443
113
Így van, de a meghajtás meg kissé jobbra van, a vezető mellett.
Én csak addig variállnék ezekkel, amíg kezelhető a tömegközéppont eltolódás.
A légi szállításnál már kihívás volt, nem tudom ez távolságban mennyit jelent, de pl. vasúti szállítás esetén az 1435 mm nyomtávú sín felett van a tömegközéppont kb. 3,3-3,5 méterrel...
Ha itt van 10-20 centiméterrel valamelyik irányba eltolódva, az lehet, hogy befolyásolja a szállítást.
De az is lehet, hogy a toronyban lévő lőszer kompenzál, így harcban jó helyen van minden. Csak a légi szállításnál nincs benne az 1-1,5 tonna lőszer.

Biztos kitalálta ezt a német.
Nem úszóképes,de egy 30tonnás gépen 1 tonnás oldalhúzás nem sok vizet zavar.
A repülőgépnek viszont számit,azt ki kell egyesúlyozni.De ki lehet az üzemanyag tartályokkal.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed