Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 481
72 131
113
Ez egy komoly képesség. De pont a látottak alapján kéne még legalább három ilyen gép. Mert egy gép nem gép, két gép egy gép, három gép két gép és négy gép egy rajkötelék, ami a típus mérete, feadatköre és a hozzá rendelhető állomány mérete alapján már önálló századként funkcionálhatna, amihez már indokolt lenne a saját, szuverén felügyeletű karbantattói háttér is.

Továbbá - szintén a látottak alapján - egy ekkora léptékű élőerő földi mobilitásához és további tűzerejéhez kellenének ernyővel ledobható kétszemélyes quadok és négyszemélyes buggy-k, rakétafegyverzettel és nehézgéppuskákkal, drónokkal kiegészítve, melyek szállítása a további gépek feladata lenne.
Tehát már ez is a legalább négygépes flottát követeli meg.
És akkor még nem beszéltünk a párhuzamos feladatkörökről, melyek szintén ugyanennél a harcfeladatnál jönnének elő, mint pl a művelet légi fedezetét biztosító harcászati repülők levegőbeni utántöltése, illetve az előretolt tábori repülőterekre történő teherszállítás.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 823
17 095
113
Ez egy komoly képesség. De pont a látottak alapján kéne még legalább három ilyen gép. Mert egy gép nem gép, két gép egy gép, három gép két gép és négy gép egy rajkötelék, ami a típus mérete, feadatköre és a hozzá rendelhető állomány mérete alapján már önálló századként funkcionálhatna, amihez már indokolt lenne a saját, szuverén felügyeletű karbantattói háttér is.

Továbbá - szintén a látottak alapján - egy ekkora léptékű élőerő földi mobilitásához és további tűzerejéhez kellenének ernyővel ledobható kétszemélyes quadok és négyszemélyes buggy-k, rakétafegyverzettel és nehézgéppuskákkal, drónokkal kiegészítve, melyek szállítása a további gépek feladata lenne.
Tehát már ez is a legalább négygépes flottát követeli meg.
És akkor még nem beszéltünk a párhuzamos feladatkörökről, melyek szintén ugyanennél a harcfeladatnál jönnének elő, mint pl a művelet légi fedezetét biztosító harcászati repülők levegőbeni utántöltése, illetve az előretolt tábori repülőterekre történő teherszállítás.
Nem.
Ez egy alibi képesség, amely nagyon látványos, jól mutat egy repülőnapon, de gyakorlati értelme nincs, csak viszi a pénzt.
Még Gosztomelnél sem dobtak ejtőernyősöket a ruszkik, hanem géppel, helikoptertel landoltak, de már arról is leszoktak.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
25 106
49 777
113
Ez egy komoly képesség. De pont a látottak alapján kéne még legalább három ilyen gép. Mert egy gép nem gép, két gép egy gép, három gép két gép és négy gép egy rajkötelék, ami a típus mérete, feadatköre és a hozzá rendelhető állomány mérete alapján már önálló századként funkcionálhatna, amihez már indokolt lenne a saját, szuverén felügyeletű karbantattói háttér is.

Továbbá - szintén a látottak alapján - egy ekkora léptékű élőerő földi mobilitásához és további tűzerejéhez kellenének ernyővel ledobható kétszemélyes quadok és négyszemélyes buggy-k, rakétafegyverzettel és nehézgéppuskákkal, drónokkal kiegészítve, melyek szállítása a további gépek feladata lenne.
Tehát már ez is a legalább négygépes flottát követeli meg.
És akkor még nem beszéltünk a párhuzamos feladatkörökről, melyek szintén ugyanennél a harcfeladatnál jönnének elő, mint pl a művelet légi fedezetét biztosító harcászati repülők levegőbeni utántöltése, illetve az előretolt tábori repülőterekre történő teherszállítás.
A fő kérdés, hogy mire akarjuk használni ezeket e gépeket.
Látványos ez az ejtőernyőzés, csak valójában semmire nem jó: senki nem csinál már ejtőernyős akciókat. Modern légvédelem mellett lehetetlen küldetés. Inkább földközelben repülő helikkel viszik be a "kommandót".

Ha a feladat csak a külföldi missziók támogatása meg néha légi utántöltés gyakorlása, akkor elég 2-3 gép is és akkor sem lenne mindig feladata a gépeknek. Teljesen üzemképes gépek is hét több napján csak a földön fognak álldogálni.

Reális, "életképes" műveletekre kell tervezni a haderőt.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 835
11 366
113
A fő kérdés, hogy mire akarjuk használni ezeket e gépeket.
Látványos ez az ejtőernyőzés, csak valójában semmire nem jó: senki nem csinál már ejtőernyős akciókat. Modern légvédelem mellett lehetetlen küldetés. Inkább földközelben repülő helikkel viszik be a "kommandót".

Ha a feladat csak a külföldi missziók támogatása meg néha légi utántöltés gyakorlása, akkor elég 2-3 gép is és akkor sem lenne mindig feladata a gépeknek. Teljesen üzemképes gépek is hét több napján csak a földön fognak álldogálni.

Reális, "életképes" műveletekre kell tervezni a haderőt.
A magyar legieros tisztikar egyik szent grálja az eje kepesseg. En ezt nem vitatom, de igazabol a KM katonak kis kotelekben végrehajtott elsosorban ejszakai hi-lo ugrasainak van ertelme. Meg a kozep és nagyhatalmak sem hajtanak vegre, csak adszimetrikus viszonyok kozott tomeges eje deszantott. Ezt robbszor is nálunk gyakoroltak az USAFE 173. eje dd pld. Es igwn nincs az MZR homokfutokon kivul kvazi tamogato fegyver a konnyu eje egységnek. Hazank területén a helikopteres deszantnak joval tobb létjogosultsága van.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 481
72 131
113
Reális, "életképes" műveletekre kell tervezni a haderőt.
Nem. Általános képességekre kell tervezni a haderőt és flexibilis, a fejlesztéseket gyorsan adoptáló, a kihivásokhoz gyorsan adaptálódó gondolkodásmódú kell legyen az állomány és a gazdaságpolitika egyaránt.

Ha csak előre megtervezett, bizonyos, békeidőben jónak gondolt koncepciókhoz igazítjuk a haderőt, akkor a szembejövő ellenséges kihívások richtig meg fogják kerülni ezeket a kreativitásukkal.

Mindettől teljesen függetlenül a repülés üzemtanának alapvetései magasról tesznek arról, hogy az aktuális védelempolitika doktrinálisan mekkora minimum géplétszámra lő.
Átfogó, garantált, flexibilis, kellő műveleti tartalékkal bíró gépállomány minimum darabszáma 4 különálló gép és a hozzájuk szükséges kiszolgáló apparátus.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 835
11 366
113
Nem. Általános képességekre kell tervezni a haderőt és flexibilis, a fejlesztéseket gyorsan adoptáló, a kihivásokhoz gyorsan adaptálódó gondolkodásmódú kell legyen az állomány és a gazdaságpolitika egyaránt.

Ha csak előre megtervezett, bizonyos, békeidőben jónak gondolt koncepciókhoz igazítjuk a haderőt, akkor a szembejövő ellenséges kihívások richtig meg fogják kerülni ezeket a kreativitásukkal.

Mindettől teljesen függetlenül a repülés üzemtanának alapvetései magasról tesznek arról, hogy az aktuális védelempolitika doktrinálisan mekkora minimum géplétszámra lő.
Átfogó, garantált, flexibilis, kellő műveleti tartalékkal bíró gépállomány minimum darabszáma 4 különálló gép és a hozzájuk szükséges kiszolgáló apparátus.
En haromta emlékszem amikor a beszerzes folyt minimalis allomanynak.. Szamoljuk.ki hany km felesleges autopalya arabol jonne ki amit a konzorciumnak építenek?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 835
11 366
113
Autópálya?.Nos tobb van mint a sogiroknak. A konzorciumnak allami penzen epitenek garanciával es eppen a konzorciumnak van ra epito kapacitasa tularazottan elkészíteni. Az elsobbrendu utakra mem.koltenek pedig auokra kéne, de azon nem nyer a koncesszios tarsasag. Sima autopalya helyetti gyorsforgalmi utak építésével lejetne koltseg megtakarítás es igy lehetne penz is... Kozgazdasagi alaptetel. Ja annyi a TEK 5mrd ft vel.kap tobbet...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
48 007
91 872
113
Nem en szamoltam. A tajekoztatast adok momdtak. de csak kettore volt penz.. Egyébként A319.es Falconbol is 2 van, tehat akik mondtak a harmat hiszek nekik.
Mondtak már itt biztos forrásra hivatkozva korábban 3-2-3-at, 2-3-2-őt és 2-3-3-at is, aztán végül az egyik verzió csak bejött... (2-2-2)
Illetve arról is több "biztos forrásból származó" történet volt már itt hogy miért lett 3-ból 2. Pl. hogy az A330 beszerzés miatt húzták le a harmadik KC-t vagy mert a többszörösére drágult a gép az ígérthez képest és így a keretbe már nem fért bele harom csak kettő.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
48 007
91 872
113
Ez a tipikus bullshit. A Tiborcek Bosnyak teri es budai irodai tripla aron lettek szamlazva.
Ez mikor történt? Mikor rendelték a KC gépeket? Mikor vették az A330-ast?
Kevesebbet vesznek bérelnek?
Emlékszel, hogy ment a trükközés a második Falconnál? Kezdetben civil lajstrommal fehérre festve repült, amíg le nem bukott. Aztán lefestették szürkére és megkapta a Honvédség. És azóta is kérdés hogy lett-e végül civil lajstromos harmadik-negyedik bizjet is véve ... vagy tartósan bérelve.
( az volt a magyarázat hogy azért kell a civil gép, mert arra könnyebb átrepülési engedélyt kérni és akkor sem olyan feltünő ha a terrorelhárítás embereit kell vinni valahová)
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 835
11 366
113
Ez mikor történt? Mikor rendelték a KC gépeket? Mikor vették az A330-ast?

Emlékszel, hogy ment a trükközés a második Falconnál? Kezdetben civil lajstrommal fehérre festve repült, amíg le nem bukott. Aztán lefestették szürkére és megkapta a Honvédség. És azóta is kérdés hogy lett-e végül civil lajstromos harmadik-negyedik bizjet is véve ... vagy tartósan bérelve.
( az volt a magyarázat hogy azért kell a civil gép, mert arra könnyebb átrepülési engedélyt kérni és akkor sem olyan feltünő ha a terrorelhárítás embereit kell vinni valahová)
Akármikor lehetne 3. példányt rendelni. Ezért bullshit. A falcon7x helyett mar az Otp 8x-e a meno meg a tiborc-medzaros bombardier globalja...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
48 007
91 872
113
Akármikor lehetne 3. példányt rendelni. Ezért bullshit.
Persze lehetne három, de úgy látszik hogy 5 éve nincs rá szándék a döntéshozók részéről, a katonák hiába szeretnék hogy legalább három legyen mindenből...
Ki emlékszik már arra hogy 5 éve arról volt szó hogy az A330-asból is hármat vesznek, hasonló okokból.
 

ZsoltHun

Well-Known Member
2018. október 26.
1 045
2 901
113
Persze lehetne három, de úgy látszik hogy 5 éve nincs rá szándék a döntéshozók részéről, a katonák hiába szeretnék hogy legalább három legyen mindenből...
Ki emlékszik már arra hogy 5 éve arról volt szó hogy az A330-asból is hármat vesznek, hasonló okokból.
A B777 mi a helyzet, valahol olvastam, hogy lesz majd valamikor az A330 mellé?
Megkeresem, hogy hol láttam és berakom, ha megtalálom.
 
  • Hűha
Reactions: weasel007

ZsoltHun

Well-Known Member
2018. október 26.
1 045
2 901
113
A B777 mi a helyzet, valahol olvastam, hogy lesz majd valamikor az A330 mellé?
Megkeresem, hogy hol láttam és berakom, ha megtalálom.
Ez az:

ÚJ CARGO JÁRATOT INDÍTOTT A HUNGARY AIRLINES
Közvetlen teherszállító járatot indított a Hungary Airlines szeptember 5-én a kínai Csengcsou és Budapest között. Az első járattal 60 tonna áru érkezett a magyar fővárosba - közölte a China Civil Aviation Network.
A Hungary Airlines heti öt járatot tervez üzemeltetni az új útvonalon az Airbus A330-200F tehergépével, amelyekkel elsődlegesen e-kereskedelmi árukat szállítanak Budapestre, majd onnan továbbítják a régió többi országába.
A Hungary Airlines a hamarosan forgalomba álló B777-es gépet is üzemeltetni kívánja majd az útvonalon.

Linket sajna nem tudom mutatni. De a Budflyer facebook-on osztotta meg szeptember 5-én (21:18)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
11 442
39 207
113
Ez az:

ÚJ CARGO JÁRATOT INDÍTOTT A HUNGARY AIRLINES
Közvetlen teherszállító járatot indított a Hungary Airlines szeptember 5-én a kínai Csengcsou és Budapest között. Az első járattal 60 tonna áru érkezett a magyar fővárosba - közölte a China Civil Aviation Network.
A Hungary Airlines heti öt járatot tervez üzemeltetni az új útvonalon az Airbus A330-200F tehergépével, amelyekkel elsődlegesen e-kereskedelmi árukat szállítanak Budapestre, majd onnan továbbítják a régió többi országába.
A Hungary Airlines a hamarosan forgalomba álló B777-es gépet is üzemeltetni kívánja majd az útvonalon.

Linket sajna nem tudom mutatni. De a Budflyer facebook-on osztotta meg szeptember 5-én (21:18)
Ez egy kínai csóka cége csak van Magyar állampolgársága így a magyar média szerint már magyar cég de amúgy szerintem kínai állami hitelből pumpálják fel a céget