Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Érdekes, hogy elterjedt a legenda, hogy Szergej Bogdan rendszeresen PPK nélkül repüli a bemutatóit. Egy átrepülésből indult, amikor tavaly vitte a gépet Kínába. Ott taktikai nadrágban, meg málhamellényben repült 4000km-et , de ugye PPK nélkül. Ahogy meglátták, amint kiszáll, el voltak képedve rajta, és több külföldi youtube-os tartalomgyártó elkezdte terjeszteni, hogy Szergej Leonyidovics sosem hord PPK-t a bemutatórepülései alatt. Mindezt azért, mert egy sima útvonalrepülés végén úgy szállt ki a gépből, hogy nem volt rajta PPK ruha. Csak egy sima útvonalon szerintem még akkor sem fog nekiállni 6-9g-t beletépkedni a repülőgépbe, ha egyébként nagyon hosszú az útvonal, és unja azt. Ha pedig nem csinál ilyet, akkor nem is kell neki különösebben a PPK, mert végig +1 maximum +2,5g mellé nem fontos. PPK-t akkor vesz fel valaki általában,ha: 1.Biztos benne, hogy nagy túlterheléssel járó műrepülő feladatra megy(légiharc gyakorlat, légibemutató) 2.Légtérvédelmi készültségben van és bármi lehet, tehát kell a PPK. 3. Ez teljesen esetleges: alapvetően nem kéne a PPK a feladathoz, "de jöhet bármi" alapon felveszi, mindenre is felkészülve, és nem is zavarja, ha a PPK "csak úgy" rajta van.
A képet tovább árnyalja egy általam nyugati pilótáknál soha, de magyaroknál és oroszoknál gyakran látott szokás: az, hogy hová veszik fel a PPK-t/g-ruhát. Az oroszoknál és a magyaroknál is, amíg orosz gépekkel repültek, nem egyszer láttam, hogy nem a hajózóruha fölé veszik fel, mint nyugaton, hanem az alá. És azt, hogy van e rajta vagy nincs, csak az árulja el, hogy kilóg e a PPK ruha csöve a csatlakozóvéggel a hajózóruha bal oldalán. Nyilván a jelenlegi magyar vadászpilóták már nem csinálják így, hiszen egy Gripenes g-ruha kialakítása nem is tenné lehetővé nekik mindezt. Szergej Bogdannak viszont szokása időnként a hajózóruha alá venni a PPK-t. Most láthatóan nem is hajózóruhában repült, hanem taktikai ingben és taktikai nadrágban. Ha mutatták volna ahogy kiszáll a gépből, az eloszlatta volna a találgatásokat.
Szerintem egyébként biztosan volt rajta PPK is, én legalábbis sosem láttam PPK nélkül műrepülni, plusz garantáltan jóval okosabb annál, minthogy kockáztassa feleslegesen a saját életét, és a nézőkét is, ilyen jellegű teljesen felesleges vagánykodással, hogy ő 63 évesen PPK nélkül tolja, mint a Blue Angels. Igen, a Blue Angels valóban g-ruha és sőt oxigénmaszk nélkül tolja, de volt is az elmúlt 20 éven legalább kettő halálos repülőkatasztrófájuk a "g-lock" kialakulása miatt, és az egyik esetben a hajózójukon kívül még az is életét vesztette akinek a házára ráesett az irányítatlan F-18-as. De nyilván nagy nézettséget hoz ez a legenda terjesztés a short videókkal. Bogdan zsenialitásából egyébként abszolút nem von le semmit, hogy PPK-ban repüli a bemutatóit, sőt inkább növeli a történet hozzáadott értékét, mert jelzi, hogy egy biztonságtudatos pilóta, aki minden lehetséges egyéni védőeszközt használ a saját és a közönség élete védelmében.
Itt az egyik ilyen videó, ami szerint ő túlterhelés elleni védőruha nélkül repül bemutatókat:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Egyszer ide:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
⚡️A Szu-57-es repülőgép először emelkedett a magasba a fejlett ötödik generációs "Product 177" hajtóművel.

A United Aircraft Corporation és a United Engine Corporation (a Rostec Állami Vállalat része) szakemberei megkezdték a "Product 177" hajtómű repülési tesztjeit az ötödik generációs Szu-57 repülőgép-rendszer részeként.

⭐️A repülőgépet Roman Kondratyev, Oroszország tiszteletbeli tesztpilótája hajtotta végre. A repülés a tervezett módon, a repülési feladattal összhangban zajlott. „A Szu-57 valós harci körülmények között is bizonyította képességeit, és megerősítette, hogy megfelel az ötödik generációs repülőgép-rendszerekkel szemben támasztott követelményeknek, beleértve a lopakodó képességet is. A repülőgép természetesen nagy érdeklődést váltott ki a külföldi vásárlókból, és az exportszállítások már folyamatban vannak. A Szu-57-es modernizálása a légvédelmi övezetben szerzett tapasztalatok alapján folytatódik: fegyvereinek és fedélzeti rendszereinek képességeit bővítik. Az új, megnövelt tolóerővel rendelkező 177-es modell tovább javítja a repülési teljesítményt, és jelentős teret biztosít a repülőgép további fejlesztéséhez” – mondta Rostec.


A Szu-57 multifunkcionális frontvonalbeli repülőgép-rendszert széles körű harci feladatok végrehajtására tervezték. Képes légi, földi és tengeri célpontok elleni harcra. A repülőgép a nap 24 órájában bevethető, beleértve a kedvezőtlen időjárási körülményeket és a kihívást jelentő zavaró környezeteket is. Alacsony megfigyelhetősége lehetővé teszi, hogy a célpontokat akkor is megsemmisítse, ha a modern légvédelmi rendszerek ellen küzdenek.


„Manapság a Szu-57 a legfejlettebb ötödik generációs vadászgép. Ennek ellenére nem ülünk a babérjainkon, és a Szu-57 platform evolúciós fejlesztésen megy keresztül, hogy fokozza harci képességeit és beépítse a legújabb technológiákat. „A Szu-57 platformba beépített megoldások lehetővé teszik számunkra, hogy bármilyen modern kihívásra reagáljunk a fejlesztés minden szakaszában szükséges technológiák gyors integrációja révén” – mondta Mihail Strelets, az UAC Szuhoj Tervezőirodájának igazgatója.

A fejlett „177-es termék” hajtóművet az UEC fejlesztette ki az ötödik generációs repülőgéprendszerekben való használatra. Ez az új hajtómű 16 000 kgf utánégető tolóerőt biztosít. Az új hajtómű minden üzemmódban csökkentett üzemanyag-fogyasztással és megnövelt élettartammal is rendelkezik.

„Az ötödik generációs „177-es termék” repülőgéphajtómű az UEC élvonalbeli fejlesztése az operatív-taktikai repülőgépek számára. A legmodernebb technológiák és anyagok, valamint az innovatív tervezési megoldások lehetővé tették az UEC számára, hogy egy olyan hajtóművet hozzon létre, amelynek műszaki jellemzői jelentősen javultak az előző generációs erőművekhez képest.” Az első tesztrepülés a UAC kollégáival közös munka kezdetét jelentette a Szu-57 új hajtóművel felszerelt repülési tesztelésén. „A repülés során az új hajtómű a vártnak megfelelően teljesített, és megbízható működést mutatott a Szu-57-es repülőgépen” – jegyezte meg Jevgenyij Marchukov, az A. Ljulka Tervezőiroda főtervezője és igazgatója, amely a United Engine Corporation PJSC UEC-UMPO fióktelepe.


A United Aircraft Corporation jelenleg egy termelési kapacitás bővítésére irányuló programot hajt végre. Ez lehetővé teszi a vadászgépek hadseregnek történő szállításának növelését, és a Szu-57-es aktív exportváltozatként való kínálatát külföldi ügyfelek számára. A Rostec vállalatok széles körben együttműködnek a repülőgép gyártásában.
 
⚡️A Szu-57-es repülőgép először emelkedett a magasba a fejlett ötödik generációs "Product 177" hajtóművel.

A United Aircraft Corporation és a United Engine Corporation (a Rostec Állami Vállalat része) szakemberei megkezdték a "Product 177" hajtómű repülési tesztjeit az ötödik generációs Szu-57 repülőgép-rendszer részeként.

⭐️A repülőgépet Roman Kondratyev, Oroszország tiszteletbeli tesztpilótája hajtotta végre. A repülés a tervezett módon, a repülési feladattal összhangban zajlott. „A Szu-57 valós harci körülmények között is bizonyította képességeit, és megerősítette, hogy megfelel az ötödik generációs repülőgép-rendszerekkel szemben támasztott követelményeknek, beleértve a lopakodó képességet is. A repülőgép természetesen nagy érdeklődést váltott ki a külföldi vásárlókból, és az exportszállítások már folyamatban vannak. A Szu-57-es modernizálása a légvédelmi övezetben szerzett tapasztalatok alapján folytatódik: fegyvereinek és fedélzeti rendszereinek képességeit bővítik. Az új, megnövelt tolóerővel rendelkező 177-es modell tovább javítja a repülési teljesítményt, és jelentős teret biztosít a repülőgép további fejlesztéséhez” – mondta Rostec.


A Szu-57 multifunkcionális frontvonalbeli repülőgép-rendszert széles körű harci feladatok végrehajtására tervezték. Képes légi, földi és tengeri célpontok elleni harcra. A repülőgép a nap 24 órájában bevethető, beleértve a kedvezőtlen időjárási körülményeket és a kihívást jelentő zavaró környezeteket is. Alacsony megfigyelhetősége lehetővé teszi, hogy a célpontokat akkor is megsemmisítse, ha a modern légvédelmi rendszerek ellen küzdenek.


„Manapság a Szu-57 a legfejlettebb ötödik generációs vadászgép. Ennek ellenére nem ülünk a babérjainkon, és a Szu-57 platform evolúciós fejlesztésen megy keresztül, hogy fokozza harci képességeit és beépítse a legújabb technológiákat. „A Szu-57 platformba beépített megoldások lehetővé teszik számunkra, hogy bármilyen modern kihívásra reagáljunk a fejlesztés minden szakaszában szükséges technológiák gyors integrációja révén” – mondta Mihail Strelets, az UAC Szuhoj Tervezőirodájának igazgatója.

A fejlett „177-es termék” hajtóművet az UEC fejlesztette ki az ötödik generációs repülőgéprendszerekben való használatra. Ez az új hajtómű 16 000 kgf utánégető tolóerőt biztosít. Az új hajtómű minden üzemmódban csökkentett üzemanyag-fogyasztással és megnövelt élettartammal is rendelkezik.

„Az ötödik generációs „177-es termék” repülőgéphajtómű az UEC élvonalbeli fejlesztése az operatív-taktikai repülőgépek számára. A legmodernebb technológiák és anyagok, valamint az innovatív tervezési megoldások lehetővé tették az UEC számára, hogy egy olyan hajtóművet hozzon létre, amelynek műszaki jellemzői jelentősen javultak az előző generációs erőművekhez képest.” Az első tesztrepülés a UAC kollégáival közös munka kezdetét jelentette a Szu-57 új hajtóművel felszerelt repülési tesztelésén. „A repülés során az új hajtómű a vártnak megfelelően teljesített, és megbízható működést mutatott a Szu-57-es repülőgépen” – jegyezte meg Jevgenyij Marchukov, az A. Ljulka Tervezőiroda főtervezője és igazgatója, amely a United Engine Corporation PJSC UEC-UMPO fióktelepe.


A United Aircraft Corporation jelenleg egy termelési kapacitás bővítésére irányuló programot hajt végre. Ez lehetővé teszi a vadászgépek hadseregnek történő szállításának növelését, és a Szu-57-es aktív exportváltozatként való kínálatát külföldi ügyfelek számára. A Rostec vállalatok széles körben együttműködnek a repülőgép gyártásában.
Viszont, ha jobban megnézzük a felvételeket, akkor megint csak annyi történt, mint 2017-ben. A 052-es "LL", azaz repülő próbapad gép baloldali hajtóművét lecserélték az újra, a másik még mindig az AL-41F-1-es.

Itt van a 2017 decemberi cikk:


Egy random cikk a netről, de lehet más google, vagy youtube találat is, vagy mi is beszéltük itt a HTKA-n nyolc évvel ezelőtt.

Ami újdonság azóta történt az a diverzifikálódás. Mert amit nyolc éve még 30-as gyártmánynak gondolt a világ, abból azóta a 177-es hibrid lett, míg a valódi 30-as hajtómű most épp szögletes fúvócsővel van szerelve és egy következő lépcsőfokot képvisel.
 
A világ legfejlettebb 5. gen. repülője aminek nincs 5.gen. hajtóműve...
A koreai KF-21-nek és a török KAAN-nak sincs, a WS-15-nél meg annyira nem vagyok képben, hogy akkor most melyik generációs.

De továbbra is, az Izgyelije 177/Sz megy exportra, az AL-51F meg a saját gépekbe, de ez csak a második etappal - Megapolisz - fog érdemben megtörténni. Miután pedig Dubajban körbehordozták mind a Szu-57E-t, mind az Izgyelije 177-et, logikus, hogy év végével toljanak egy PR videót neki
 
Viszont, ha jobban megnézzük a felvételeket, akkor megint csak annyi történt, mint 2017-ben. A 052-es "LL", azaz repülő próbapad gép baloldali hajtóművét lecserélték az újra, a másik még mindig az AL-41F-1-es.

De nem is állítottak mást, mint hogy az új hajtóművet kipróbálták a gépben, így nem is kell többet belelátni.

Az teljesen megszokott és normális, hogy egy új hajtóművet a levegőben már valamilyen bevált és megbízhatónak tartott motorral hajtott gépen próbálnak ki - mivel ez két hajtóműves ezért adja magát hogy az egyik hajtómű maradjon a régi ha esetleg valami mégsem működne úgy, ahogy a mérnökök elgondolták a földön. ;)
 
A koreai KF-21-nek és a török KAAN-nak sincs, a WS-15-nél meg annyira nem vagyok képben, hogy akkor most melyik generációs.

De továbbra is, az Izgyelije 177/Sz megy exportra, az AL-51F meg a saját gépekbe, de ez csak a második etappal - Megapolisz - fog érdemben megtörténni. Miután pedig Dubajban körbehordozták mind a Szu-57E-t, mind az Izgyelije 177-et, logikus, hogy év végével toljanak egy PR videót neki
A koreai gép egy prototípus, a WS-15 pedig 5.gen. hajtómű, mondjuk túl sokat nem tudni róla.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger
⚡️A Szu-57-es repülőgép először emelkedett a magasba a fejlett ötödik generációs "Product 177" hajtóművel.

A United Aircraft Corporation és a United Engine Corporation (a Rostec Állami Vállalat része) szakemberei megkezdték a "Product 177" hajtómű repülési tesztjeit az ötödik generációs Szu-57 repülőgép-rendszer részeként.

⭐️A repülőgépet Roman Kondratyev, Oroszország tiszteletbeli tesztpilótája hajtotta végre. A repülés a tervezett módon, a repülési feladattal összhangban zajlott. „A Szu-57 valós harci körülmények között is bizonyította képességeit, és megerősítette, hogy megfelel az ötödik generációs repülőgép-rendszerekkel szemben támasztott követelményeknek, beleértve a lopakodó képességet is. A repülőgép természetesen nagy érdeklődést váltott ki a külföldi vásárlókból, és az exportszállítások már folyamatban vannak. A Szu-57-es modernizálása a légvédelmi övezetben szerzett tapasztalatok alapján folytatódik: fegyvereinek és fedélzeti rendszereinek képességeit bővítik. Az új, megnövelt tolóerővel rendelkező 177-es modell tovább javítja a repülési teljesítményt, és jelentős teret biztosít a repülőgép további fejlesztéséhez” – mondta Rostec.


A Szu-57 multifunkcionális frontvonalbeli repülőgép-rendszert széles körű harci feladatok végrehajtására tervezték. Képes légi, földi és tengeri célpontok elleni harcra. A repülőgép a nap 24 órájában bevethető, beleértve a kedvezőtlen időjárási körülményeket és a kihívást jelentő zavaró környezeteket is. Alacsony megfigyelhetősége lehetővé teszi, hogy a célpontokat akkor is megsemmisítse, ha a modern légvédelmi rendszerek ellen küzdenek.


„Manapság a Szu-57 a legfejlettebb ötödik generációs vadászgép. Ennek ellenére nem ülünk a babérjainkon, és a Szu-57 platform evolúciós fejlesztésen megy keresztül, hogy fokozza harci képességeit és beépítse a legújabb technológiákat. „A Szu-57 platformba beépített megoldások lehetővé teszik számunkra, hogy bármilyen modern kihívásra reagáljunk a fejlesztés minden szakaszában szükséges technológiák gyors integrációja révén” – mondta Mihail Strelets, az UAC Szuhoj Tervezőirodájának igazgatója.

A fejlett „177-es termék” hajtóművet az UEC fejlesztette ki az ötödik generációs repülőgéprendszerekben való használatra. Ez az új hajtómű 16 000 kgf utánégető tolóerőt biztosít. Az új hajtómű minden üzemmódban csökkentett üzemanyag-fogyasztással és megnövelt élettartammal is rendelkezik.

„Az ötödik generációs „177-es termék” repülőgéphajtómű az UEC élvonalbeli fejlesztése az operatív-taktikai repülőgépek számára. A legmodernebb technológiák és anyagok, valamint az innovatív tervezési megoldások lehetővé tették az UEC számára, hogy egy olyan hajtóművet hozzon létre, amelynek műszaki jellemzői jelentősen javultak az előző generációs erőművekhez képest.” Az első tesztrepülés a UAC kollégáival közös munka kezdetét jelentette a Szu-57 új hajtóművel felszerelt repülési tesztelésén. „A repülés során az új hajtómű a vártnak megfelelően teljesített, és megbízható működést mutatott a Szu-57-es repülőgépen” – jegyezte meg Jevgenyij Marchukov, az A. Ljulka Tervezőiroda főtervezője és igazgatója, amely a United Engine Corporation PJSC UEC-UMPO fióktelepe.


A United Aircraft Corporation jelenleg egy termelési kapacitás bővítésére irányuló programot hajt végre. Ez lehetővé teszi a vadászgépek hadseregnek történő szállításának növelését, és a Szu-57-es aktív exportváltozatként való kínálatát külföldi ügyfelek számára. A Rostec vállalatok széles körben együttműködnek a repülőgép gyártásában.
"Manapság a Szu-57 a legfejlettebb ötödik generációs vadászgép. "
Ezen nehéz nem röhögni...
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby
"Manapság a Szu-57 a legfejlettebb ötödik generációs vadászgép. "
Ezen nehéz nem röhögni...
Minden cigány a maga lovát dicséri, szóval érthetően nem fogják azt mondani, hogy nem az övék a legjobb
a WS-15 pedig 5.gen. hajtómű, mondjuk túl sokat nem tudni róla.
Igen, nekem is ez a problémám, mert nem mindegy, hogy most F135 szintű true 5th gen vagy Izgyelije 177 jellegű hibrid hajómű
 
Minden cigány a maga lovát dicséri, szóval érthetően nem fogják azt mondani, hogy nem az övék a legjobb

Igen, nekem is ez a problémám, mert nem mindegy, hogy most F135 szintű true 5th gen vagy Izgyelije 177 jellegű hibrid hajómű
De azt lehet úgy is csinálni, hogy legalább az ennyire szembetűnő ellentmondásokat kerülöd.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger
De nem is állítottak mást, mint hogy az új hajtóművet kipróbálták a gépben, így nem is kell többet belelátni.

Az teljesen megszokott és normális, hogy egy új hajtóművet a levegőben már valamilyen bevált és megbízhatónak tartott motorral hajtott gépen próbálnak ki - mivel ez két hajtóműves ezért adja magát hogy az egyik hajtómű maradjon a régi ha esetleg valami mégsem működne úgy, ahogy a mérnökök elgondolták a földön. ;)
Ezzel nincs is semmi baj, csak ez már megtörtént nyolc évvel ezelőtt.
Ez a nyolc év valahogy nem a mielőbbi rendszerbeállításról, hanem a helybenjárásról szólt, már ami az orosz 5gen hajtóművet illeti.
Nem az volt a kérdés, hogy hogyan szoktak kipróbálni egy új hajtóművet.
A MiG 1.44 AL-41F (20-as gyártmány) hajtóművét egy MiG-25 baloldali hajtóműve helyén tesztelték.
A Szu-35Sz AL-41F-1Sz hajtóművét a 710-es oldalszámú Szu-35-ös jobboldali gondolájában.
Most sem az az újdonság, hogy megreptették a 177Sz egyik példányát a 052-es Szu-57LL gépen.
Merthogy ez már megtörtént 8 évvel ezelőtt is.
Valószínű ez a gép repült már a 30-assal is, vagy még csak a földön tesztelték a szögletes fúvócsövet (akkor is csak az egyik hajtómű volt az új).

A baj az, hogy még mindig csak itt tartunk.
2010-ben 2013-ra igérték az új hajtóművet, ami ekkor megcsúszott, majd 2014-től jöttek is a szankciók egyre-másra.
Gyakorlatilag 15 év alatt még nem sikerült hivatalosan sorozatgyártás éretté fejleszteni egy F119, vagy EJ200 technológiájú hajtóművet az oroszoknak.
Tökmindegy, hogy kinek a hibájából, de ez a tény.

Amúgy az OAK évvégi videóklipje arról szól, hogy a potenciális vevőkör várjon türelemmel, nem alszunk, cselekszünk, ígértük az új hajtóművet az export piacra (Szu-30MKI upgrade, 35SzE, 57E), már a levegőbe is emeltük.

Nekem az a gyanúm, hogy a financiális korlátokon túl koncepcionális szkepticizmus is hátráltatta az új orosz hajtóművek fejlesztését.
Láthatjuk, hogy még az USA se tudja eldönteni, hogy milyen hajtóművet fejlesszen és mibe (XA100/XA101 a block 4-es F-35-ösbe, vagy inkább az NGAD-be, vagy inkább sehova, feljavított gázgenerátorral egyszerű teljesítménynövelés, vagy inkább komplex variálható háromáramú radikálisan új dizájn),
az oroszok is elvesztek egy jóidőre, hogy akkor elég-e mindenre az AL-41F-1 család (117Sz, A, vagy F), vagy a 30-as AL-51F kell, vagy kell inkább egy köztes hibrid (177Sz), amit exportálni is lehet majd a kurrens 30-as helyett.

Szóval úgy fest, csak a kínaiak tudják, hogy mit is akarnak.
Nekem pl a J-35-ös legújabb WS-21-ese kifejezetten szimpatikus, letisztult, modern dizájnnak tűnik, már amit eddig látni lehetett belőle.

(Az európaiak meg ne szóljanak egy szót se. Az EJ200 a legmodernebb alkotasuk, amit azóta is csak papíron álmodtak tovább, mentségükre legyen szó, eléggé nagyot léptek annó vele. Míg a franciák az M88-as továbbfejlesztett változatát már 2003-ban meghirdették, előbb M88-3, majd M88-4, utána M88-9, most meg már M88 T-REX néven, de még most is csak 2032 utánra ígérik és akkor is csak abban az esetben, ha lesz rá külön piaci igény. Érdekes, hogy 2012-ben az UAE már határozottan jelezte, hogy a Rafale-t megvenné, ha kész lenne hozzá az M88-9-es, de ebből végül nem lett semmi...)
 
míg a valódi 30-as hajtómű most épp szögletes fúvócsővel van szerelve és egy következő lépcsőfokot képvisel.
Igy van. A 30-ason még dolgoznak és szögletes fúvócsővel lesz ellátva. ha minden a terv szerint halad már 2026 folyamán a levegőbe emelkedhet a Szu-57M az új hajtómüvel. A 177-es a Szu-57E -be kerül és a már legyártott gépek is megkapják idővel.
 
Amúgy a tudomény ami állása szerint a 177Sz hajtómű, ami a 30-as egyszerűsített, vagy másképp hibrid átirata, úgy néz ki, két verzióban kerül piacra.
Ez egy univerzális hajtómű lesz és a kétféle tolóerő kategória érhető el vele:

photo-2025-11-16-16-06-13.jpg


Mielőtt bárki mondaná, hogy ez a nomemklatúra megint egy oroszos következetlen hülyeség, elmondom, hogy nagyon is van benne ráció.
Ugyanis pontosan leköveti a legújabbkori nevezéktant, ami a 117Sz esetében is történt.
A 117Sz a Szu-35Sz hajtóműve, AL-41F-1Sz típusnéven. Ez a hajtómű végül nem fért be a többi típus (Szu-27SzM, Szu-30, Szu-34) szívócsatornájába, mert a kompresszor átmérője nagyobb, viszont a Szu-57-esbe igen, mégpedig 117, illetve 117A, vagy F gyártmányjelöléssel. Azt hiszem, a hivatalos gyártmányjelölés a 117 lett, utótag nélkül.

Nos a 177-es gyártmányfamília is pontosan ezt a nevezéktant követi. Ugyanis a 177Sz lesz a negyedik generációs típusok hajtóműve, mert azokba befér (ezek szerint a Szu-35Sz-eket nem tervezik áthajtóművezni, igaz, nekik elég modern még most így is a hajtóművük. Na igen, elsőkből lesznek az utolsók...), hiszen a régi AL-31F 905mm-es belépő keresztmetszetét kapta meg a 177Sz is.
Viszont a Szu-57E gépbe már nem ez, hanem a 117 mintájára a 177-es fog kerülni, viszont 15 tonna helyett 16 tonna tolóerővel, így a Szu-57E gép még erősebb is lesz, mint a mostani orosz szériapéldányok.
Ezután viszont a hazai légierőnek már Szu-57M fog következni a 17-18 tonna tolóerővel és szögletes fúvócsővel.
 
Amúgy a tudomény ami állása szerint a 177Sz hajtómű, ami a 30-as egyszerűsített, vagy másképp hibrid átirata, úgy néz ki, két verzióban kerül piacra.
Ez egy univerzális hajtómű lesz és a kétféle tolóerő kategória érhető el vele:

photo-2025-11-16-16-06-13.jpg


Mielőtt bárki mondaná, hogy ez a nomemklatúra megint egy oroszos következetlen hülyeség, elmondom, hogy nagyon is van benne ráció.
Ugyanis pontosan leköveti a legújabbkori nevezéktant, ami a 117Sz esetében is történt.
A 117Sz a Szu-35Sz hajtóműve, AL-41F-1Sz típusnéven. Ez a hajtómű végül nem fért be a többi típus (Szu-27SzM, Szu-30, Szu-34) szívócsatornájába, mert a kompresszor átmérője nagyobb, viszont a Szu-57-esbe igen, mégpedig 117, illetve 117A, vagy F gyártmányjelöléssel. Azt hiszem, a hivatalos gyártmányjelölés a 117 lett, utótag nélkül.

Nos a 177-es gyártmányfamília is pontosan ezt a nevezéktant követi. Ugyanis a 177Sz lesz a negyedik generációs típusok hajtóműve, mert azokba befér (ezek szerint a Szu-35Sz-eket nem tervezik áthajtóművezni, igaz, nekik elég modern még most így is a hajtóművük. Na igen, elsőkből lesznek az utolsók...), hiszen a régi AL-31F 905mm-es belépő keresztmetszetét kapta meg a 177Sz is.
Viszont a Szu-57E gépbe már nem ez, hanem a 117 mintájára a 177-es fog kerülni, viszont 15 tonna helyett 16 tonna tolóerővel, így a Szu-57E gép még erősebb is lesz, mint a mostani orosz szériapéldányok.
Ezután viszont a hazai légierőnek már Szu-57M fog következni a 17-18 tonna tolóerővel és szögletes fúvócsővel.
Várj! Eddig az volt, hogy a 177-es lesza mindenbe rakom hajtómű, mert így olcsó, most pedig kiderül, hogy a 177-esből is két fajta lesz?Ha jól értem ugyanúgy 4 hajtóművük lesz mint most, két 177-es a 117Sz és egy szögletes fúvócsövű 30-as gyártmány a hazai Felonokban.
Hol itt a racionalizálás?
 
Várj! Eddig az volt, hogy a 177-es lesza mindenbe rakom hajtómű, mert így olcsó, most pedig kiderül, hogy a 177-esből is két fajta lesz?Ha jól értem ugyanúgy 4 hajtóművük lesz mint most, két 177-es a 117Sz és egy szögletes fúvócsövű 30-as gyártmány a hazai Felonokban.
Hol itt a racionalizálás?
A gázgenerátor valószínű azonos lesz, a kisnyomású forgórészben lesz eltérés, meg a fúvócsőben. A 117Sz-eket és a 117-est pedig idővel kivezetik. A fentiek alapján a 177-es csak az export gépekbe megy, illetve sanszos, hogy a már átadott, de régebbi orosz belpiacos gépek (Szu-27SzM, SzM3, Szu-30M2) hajtóműve is marad az, ami, ezeket már nem fogják cseréni.
Ezek után idővel csak a 30-as hajtómű, illetve annak közvetlen iterációja (177 és 177Sz, ami lényegében gyártástechnológiailag egy hajtóműnek tekinthető) marad gyártásban.
És akkor idővel az orosz Szu-34 és Szu-35Sz flotta is megkaphatja a 177Sz-t. Nyilván a 34-esben vektorálás nélkül.
Ugyanígy az indiaiak által emlegetett "Super Sukhoi" Szu-30MKI upgrade is meg fogja kapni a 177Sz-t és nekik a Szu-57E-t is 177-essel fogják eladni, ami azonos alkatrészbázisról és szerszámkészlettel, kiszolgálói-karbantartói háttérrel üzemeltethető.
És akkor ez lesz az algéroknál is, amikor a Szu-30MKA mellé megveszik majd a Szu-57E-t.
 
A gázgenerátor valószínű azonos lesz, a kisnyomású forgórészben lesz eltérés, meg a fúvócsőben. A 117Sz-eket és a 117-est pedig idővel kivezetik. A fentiek alapján a 177-es csak az export gépekbe megy, illetve sanszos, hogy a már átadott, de régebbi orosz belpiacos gépek (Szu-27SzM, SzM3, Szu-30M2) hajtóműve is marad az, ami, ezeket már nem fogják cseréni.
Ezek után idővel csak a 30-as hajtómű, illetve annak közvetlen iterációja (177 és 177Sz, ami lényegében gyártástechnológiailag egy hajtóműnek tekinthető) marad gyártásban.
És akkor idővel az orosz Szu-34 és Szu-35Sz flotta is megkaphatja a 177Sz-t. Nyilván a 34-esben vektorálás nélkül.
Ugyanígy az indiaiak által emlegetett "Super Sukhoi" Szu-30MKI upgrade is meg fogja kapni a 177Sz-t és nekik a Szu-57E-t is 177-essel fogják eladni, ami azonos alkatrészbázisról és szerszámkészlettel, kiszolgálói-karbantartói háttérrel üzemeltethető.
És akkor ez lesz az algéroknál is, amikor a Szu-30MKA mellé megveszik majd a Szu-57E-t.
Tehát a jövőt is 2,5 hajtóműtípussal képzelik el az oroszok. Azt nem értem, hogy a háborúban ronggyá repült gépek pótlasakor már miért nem az új hajtóművel rendelik meg a gépeket, vagy ami azért esélyesebb, hogy a gyári nagyjavításra visszaküldött gépek miért nem a 177 megfelelő verziójaval kerülnek vissza a csapatokhoz?

Termeszetesen ezt akkorra értem amikor elkészül a hajtómű.