Érdekességek a világ országaiból

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 379
24 794
113
Ez érdekes hírnek tűnik, de a cirill betűk miatt elakadtam.

http://function.mil.ru/news_page/co...@egNews&utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

9k%3D%281%29.jpg


A Google ford.
"
A Pszkov régió kezdett hirtelen ellenőrzést mobil tartalék erők parancsnoka ZVO"

Beírtam a Gugliba keresésként, hogy "Pszkov régió" . Rögtön érdekes találatokat kaptam. :D
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 842
65 500
113
Ott van fenn északon , a finnek alatt és Lettországtól keletre. Régen önálló hercegség volt. A középkorban mozgalmas volt arrafelé az élet a Német lovagrend majd később a Lengyel-Litván és a svéd szomszédság miatt. Szép vidék. Ma ott csoportosul egy komoly orosz sereg, ami érthető a Nato szomszédság miatt. A helyzet ugyanaz mint régen.
 
  • Tetszik
Reactions: jani22

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 379
24 794
113
Ott van fenn északon , a finnek alatt és Lettországtól keletre. Régen önálló hercegség volt. A középkorban mozgalmas volt arrafelé az élet a Német lovagrend majd később a Lengyel-Litván és a svéd szomszédság miatt. Szép vidék. Ma ott csoportosul egy komoly orosz sereg, ami érthető a Nato szomszédság miatt. A helyzet ugyanaz mint régen.
Köszönöm.Tény mozgalmas egy terület. Nyüzsge ez a humanoid.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 388
8 593
113
Én is nagy intenzitással kutatom a női agy rejtelmeit, mégsem fogom soha megérteni őket.

Sosem az volt a gond az emberiség történelmében, hogy nem tudták a férfiak, hogy mit akarnak a nők, hanem annak elérése okozott mindig problémát. :)

A nagy német autógyárak közűl mégis melyik az amelyik nem akarja a motorjait fejleszteni? A VW csoport, a BMW, a Mercedes, az Opel (tudom az amerikai)?

Csak olvastam a hírt valahol. Majd megpróbálok utánanézni neki.

Nem az elektromos hálózatról van szó meg hogy azt tákolják, hanem hogy azt bővíteni kell és főként táplálni, ráadásul olcsó és tiszta árammal. Erre a megújuló nem jó, atomerőművet nem tudnak ennyit építeni egyelőre, olajat meg szenet égetni erőműben és azzal táplálni villanyautót aztán kurvanagy ötlet lesz. Se mennyiségben, se minőségben nem áll rendelkezésünkre a szükséges két alapvető dologból kettő a villanyautóra váltáshoz globálisan.

Ha az olajat autó helyett erőműben égetnénk az nem feltétlenül lenne rossz ötlet. Erőműben hatékonyabb égetni és kevesebb is a szennyeződés. Valamint az erőmű nem a városban, hanem a várostól távolabb eregetné a füstöt, ami azért jó, mert a városi légszennyezettség súlyos gond. Az elektromos autók kevesebb energiával is elérik ugyanazt a menetteljesítményt, így az olaj-áram-villanymotor meghajtás energetikai szempontból se feltétlenül rosszabb, mint a közvetlen olajfelhasználás. Ráadásul egy ilyen rendszerbe a megújulók is könnyen integrálhatóak. Kb az áram 10%-át kényelmesen meg lehetne termelni velük.

A gond ezzel az, hogy ehhez megfelelő villanyautó kéne, amihez meg aksi kell. Olyan aksi, ami teherautók ellátásához is elég. Szóval itt pár év alatt is alaposan megváltozhat a helyzet.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
Sosem az volt a gond az emberiség történelmében, hogy nem tudták a férfiak, hogy mit akarnak a nők, hanem annak elérése okozott mindig problémát. :)



Csak olvastam a hírt valahol. Majd megpróbálok utánanézni neki.



Ha az olajat autó helyett erőműben égetnénk az nem feltétlenül lenne rossz ötlet. Erőműben hatékonyabb égetni és kevesebb is a szennyeződés. Valamint az erőmű nem a városban, hanem a várostól távolabb eregetné a füstöt, ami azért jó, mert a városi légszennyezettség súlyos gond. Az elektromos autók kevesebb energiával is elérik ugyanazt a menetteljesítményt, így az olaj-áram-villanymotor meghajtás energetikai szempontból se feltétlenül rosszabb, mint a közvetlen olajfelhasználás. Ráadásul egy ilyen rendszerbe a megújulók is könnyen integrálhatóak. Kb az áram 10%-át kényelmesen meg lehetne termelni velük.

A gond ezzel az, hogy ehhez megfelelő villanyautó kéne, amihez meg aksi kell. Olyan aksi, ami teherautók ellátásához is elég. Szóval itt pár év alatt is alaposan megváltozhat a helyzet.
Nincs az az erőmű, ami az olajadat olyan hatékonyan égetné el, hogy a hatásfoka, feltranszformálás, szállítás, letranszformálás, akku hatásfoka / hidrogéngyártás + üzemanyagcella hatásfoka, villanymotor hatásfoka jobban jöjjön ki, mint egy (akár nem is olyan modern) benzinesé vagy dízelé. A megújulók meg drágák, integrálhatóak minden rendszerbe, de csak drágítják az áram átlagos árát és megbízhatatlanúl termelik az áramot, ezzel rángatva a hálózatot. Ha neked sok áram kell, olcsón és megbízhatóan akkor alaperőművekben kell gondolkozz, ha még CO2-t sem akarsz belőle akkor atom vagy vízerőmű, az meg nem megoldás, hogy valahol máshol füstöljön, esetleg ha egy másik kontinensen, de akkor a szállítás lenne drága.
A gond az, hogy se akksi, se üzemanyagcella nincs olcsón, nem elég a teljesítményük sem, de nincs is elég anyag a Földön hozza, hogy eleget termeljenek még a szar teljesítményűből sem. Emellett annyi áramot termelünk amennyi kell jelenleg, erőművünk is ennyi van, építeni is annyit fogunk meg tudunk amennyivel szép lassan a jövőben nő az áramfogyasztás meg a régiek kicserélésére. Villanyautózni kellene még ennyi, ha azt fosszilisből állítod elő akkor nem csiáltál semmit, csak egy nagy adag környezetszennyezést. De ezt már leírtam, és a Villamosenergia topikban is volt téma. Szóval már unalmas. Jelenleg technológiailag se minőségbe se mennyiségbe nem vagyunk ott, hogy elektromosra váltsunk, még a személyautók sem.