Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

T

torsen

Guest
Skoda fizikailag sem lehetett jobb a magyar gyártóknál.

Csehország egy osztrák gyarmat volt és folyamatosan osztrákosodott el.
A habsburgok terve az volt, hogy teljesen elnémetisiti az osztrákok által felügyelt területet. és egy csehet sem akartak látni, ami önmagában nem volt hülyeség mert a csehek olyan retardáltakat is kitudtak termelni mint Benes, igy jobb lett volna ha elosztrákosodnak.
De a lényeg önmagában hülyeség a Skodát felreprezentálni.
Maximum a magyarok alatt kulloghattak, egyfajta kiszolgáló személyzetként. Ugyanis a Monarchiában két domináns nép volt akár tetszik akár nem a mai liberális majmoknak, az osztrák és a magyar és akármilyen liberális volt sajnos a monarchia ez a domancia így is érvényesült. A kultúrnép az osztrák volt és a magyar, de a monarchia végénél már a magyar dominált leginkább.

Az pedig szimplán nem normális és hazudik, aki szerint a Monarchia ipara nem volt jelentős... Nagyhatalomhoz méltóan nagy volt az ipara. Nem véletlenül reteget tőle a nyugat és irigykedett-irigykedik a senki románja is a Monarchiára.
Az osztrákok konkrétan bevoltak fosva a magyaroktól mert jobban fejlődött mint Ausztria, és Budapestet mondták a jövő monarchia fővárosának a fejlődése alapján és Bécset a kukába kellet volna dobni.
Ezek a tények és vannak a mesék, mint az, hogy a Skoda volt a legjobb és minden jobb csak a magyar nem hazugságok.


Menj már el a mai Bécsbe és nézd már meg, hogy néz ki egy birodalmi főváros ( a Ringen belül). A mesék azok, amiket te olvasol valahol arról, hogy itt "minten natyon szep, minten natyon jo, mintennel meg fagyok elegedve". Én mint " liberális majom" az ilyen szemellenzős "turbomagyar" (copyright molni) történelem ferditgetést gyűlölöm. "Kultúrnép" mi? A tények ne zavarjanak! Pl. az, hogy amig a Monarchiában az osztrák tartományokban kb. 6% volt az analfabéták aránya 1900-ban, addig Magyarországon 41%, és a kiszolgáló személyzetnél ez az arány 5,3 %! De a tények ne zavarjanak, Te csak nézd a világot a saját szemüvegeden keresztül. "Olvass többet"
 
Last edited by a moderator:
T

Törölt tag 1711

Guest
Ugyan dehogy. Vasutrol beszel, aminek meg o sem tagadja a meretet, a mozdonyokrol en adatokat irtam, o meg levegobe beszel, es kinjaban hol a nemeteket, hol masokat rang

Írtál számokat, és? Wikipédiát bárki tud olvasni.

A birodalomban milliós nagyságrendű lett volna az éhhalál, még ha a magyarok elegendő táplálékhoz is jutottak.
Ja és ez is hozzájárult ahhoz, hogy a Csehek a Románokkal szövetkeztek a háború után...

Az I. VH idején már volt dízelmozdonya "mindegyik félnek"? Én úgy tudtam, hogy komolyan vehető dízelmozdonyok csak a húszas évektől épültek... persze lehet, ha van forrásod, örülnék neki!

Dízel írok reflexből, de nagyrészt benzinesek voltak :)
Kivéve a németet, az 1 db hatalmas fekvőhengerrel szerelt "repcedízel" volt, rángatózott mint állat :D

Monarchiában is gyártottak azzal az elbaszott motorral szerelt front traktorokat, kényelmetlen, szar és megbízhatatlan volt, de legalább a miénk.

Railways at war című könyvben olvastam, anno ebből a témából akartam írni a szakdolgozatomat, de olyan siralmas eredményeket produkált a Monarchia vasútja, hogy feladtam.
Youtube-on is van erről videó, hogy gőzmozdonnyal a front közelében nagyon veszélyes volt, az utolsó 20km-t már füstmentesen kellett megtenni, ha emberek által tolva akkor úgy, de nem ugrik be a címe.


A hajó legjobban sikerült részeit, az első és másodlagos lövegeket bizony az általad nem sokra tartott Skoda gyártotta.

A német csatahajók lövegei is ott készültek, ahogy a háború második felében Monarchia részére licenszgyártott német tüzérség is.

Sokan el vannak tévedve a Monarchiával kapcsolatban.
Nem volt tényező a világpolitikában, különösen Bosznia megszállása után, aminek hatására a Németeken kívül szinte minden külső diplomáciai kapcsolatuk megszakadt (sokat elmond, hogy a háborúba később belépő államok mindegyike csak a Németeknek üzent hadat, élükön Portugáliával, Japánnal és USA-val).

Az első világháború nevű tragédia 2 dolog miatt alakult ki:
Németek le akartak számolni az Oroszokkal 1917 előtt, mivel úgy vélte a katonai vezetés, hogy akkorra annyira megerősödtek volna, hogy nem lett volna többé esélyük rá.
Franciák bosszút akartak állni a Németeken a Francia-Porosz háborúért és visszaszerezni az elfoglalt területek.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Skoda fizikailag sem lehetett jobb a magyar gyártóknál.

Csehország egy osztrák gyarmat volt és folyamatosan osztrákosodott el.
A habsburgok terve az volt, hogy teljesen elnémetisiti az osztrákok által felügyelt területet. és egy csehet sem akartak látni, ami önmagában nem volt hülyeség mert a csehek olyan retardáltakat is kitudtak termelni mint Benes, igy jobb lett volna ha elosztrákosodnak.
De a lényeg önmagában hülyeség a Skodát felreprezentálni.
Maximum a magyarok alatt kulloghattak, egyfajta kiszolgáló személyzetként. Ugyanis a Monarchiában két domináns nép volt akár tetszik akár nem a mai liberális majmoknak, az osztrák és a magyar és akármilyen liberális volt sajnos a monarchia ez a domancia így is érvényesült. A kultúrnép az osztrák volt és a magyar, de a monarchia végénél már a magyar dominált leginkább.

Az pedig szimplán nem normális és hazudik, aki szerint a Monarchia ipara nem volt jelentős... Nagyhatalomhoz méltóan nagy volt az ipara. Nem véletlenül reteget tőle a nyugat és irigykedett-irigykedik a senki románja is a Monarchiára.
Az osztrákok konkrétan bevoltak fosva a magyaroktól mert jobban fejlődött mint Ausztria, és Budapestet mondták a jövő monarchia fővárosának a fejlődése alapján és Bécset a kukába kellet volna dobni.
Ezek a tények és vannak a mesék, mint az, hogy a Skoda volt a legjobb és minden jobb csak a magyar nem hazugságok.

A Skodáról és a felsőbbrendű magyarokról.
https://ipartortenet.hu/hu/ipartorteneti-emlekhelyek/magyar-agyugyar-rt/

Megjegyzésként, nem tudom ki volt a hülyébb a retardált csehek, akik beleszartak az első világháborúba, meg az egész Monarchiába és gyakorlatilag alkalmatlannak találtattak a frontvonalra, vagy mi, akik büszkén kivéreztünk az első vonalban az osztrák érdekekért.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
A Skodáról és a felsőbbrendű magyarokról.
https://ipartortenet.hu/hu/ipartorteneti-emlekhelyek/magyar-agyugyar-rt/

Megjegyzésként, nem tudom ki volt a hülyébb a retardált csehek, akik beleszartak az első világháborúba, meg az egész Monarchiába és gyakorlatilag alkalmatlannak találtattak a frontvonalra, vagy mi, akik büszkén kivéreztünk az első vonalban az osztrák érdekekért.

Nem csak a csehek. A komplett szláv brigád tömegesen állt át a másik oldalra.
Németek se álltak jobban, volt, hogy 5000 württenbergi adta meg magát 3 brit katonának, mivel utálták a poroszokat. 1915-ben!
 
  • Tetszik
Reactions: torsen and rappali_

igaziigaz

Well-Known Member
2019. február 11.
351
288
63
Eszembe jutott egy dalszöveg "keresztrejtvény megfejtésből szerezted a műveltséged, képezd magad, olvass többet! Könyvvel, könnyebb, könyvvel könnyebb". Bár szerintem a keresztrejtvény rész nálad sajnos nem állja meg a helyét....

Menj már el a mai Bécsbe és nézd már meg, hogy néz ki egy birodalmi főváros ( a Ringen belül). A mesék azok, amiket te olvasol valahol arról, hogy itt "minten natyon szep, minten natyon jo, mintennel meg fagyok elegedve". Én mint " liberális majom" az ilyen szemellenzős "turbomagyar" (copyright molni) történelem ferditgetést gyűlölöm. "Kultúrnép" mi? A tények ne zavarjanak! Pl. az, hogy amig a Monarchiában az osztrák tartományokban kb. 6% volt az analfabéták aránya 1900-ban, addig Magyarországon 41%, és a kiszolgáló személyzetnél ez az arány 5,3 %! De a tények ne zavarjanak, Te csak nézd a világot a saját szemüvegeden keresztül. "Olvass többet"


Van egy alapelvem, aki rendes velem azzal rendes vagyok, aki alapból és ok nélkül hülye mint te az minimum az kapja vissza amit "nyújtott"

Akkor a te stilusodban kapsz egy kommentet te senkiházi magyarellenes barom!

Annyira primitív hülye vagy, hogy fel sem tudod fogni a mondatokat. Bécset nem most kell nézni hanem az akkori viszonylatokban.
41% valami cionista-retardált haverodnál olvastad? És ha a hazugság igaz is lenne nem jelent semmit, ugyanis te is tudsz valamilyen szinten kommunikálni egy majomhoz képest még is hülye vagy, szóval ez nem mond el semmit.

A tény a magyar igenis domináns volt a monarchiába és egyetlen egy hibája volt, hogy a magadfajta és rosszindulatú, senkiházi, hálátlan és magyarelleneseket mint te nem olvasztották be erőszakosan vagy nem dobták ki az országból, ahogy a Franciák csinálták a selejteikkel.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 861
15 261
113
Menj már el a mai Bécsbe és nézd már meg, hogy néz ki egy birodalmi főváros ( a Ringen belül). A mesék azok, amiket te olvasol valahol arról, hogy itt "minten natyon szep, minten natyon jo, mintennel meg fagyok

Szerintem Budapest ‘birodalmibb’ ilyen szempontból, ami nem csoda, mert iszonyat összegeket nyomtam bele a nagy rivalizálásban anno, hogy lenyomják az osztrák fővárost.

A Nagykörúton vagy az Andrássyn ha sétálsz egyet és felemeled kicsit a fejed, rögtön látható. És ez már a kopott, lecsupaszított állapot a századelőhöz képest, rengeteg dísz lekerült azóta. Bécs ehhez képest egy szürke, kispolgári város ahol akad egy-két nagy középülettel, aminek itt is megvan a megfelelője.

Amúgy érdekes módon ez anno Hitler szemét is annyira bökte, hogy külön bejegyzést is szentelt neki valami naplóban, ti. hogy hogyan lehet hogy alja mongoloid magyaroknak ilyen fővárosa van a Duna partján, Bécs meg ehhez kepest egy szemétdomb. Pedig ugye eredetileg inkább bécsi volt a drága.

A többi része persze meseszerű, annyi belőle a tény, akadt pár nemzetközi szinten is többé-kevédbé versenyképesnek mondható magyar vállalat - Weiss Manfréd, Ganz, Mávag, Tungsram, FÉG, de kb ennyi.

Annyira én nem írnám le ezeket a cégeket, mert az tény hogy világszínvonalú dolgokat gyártottak.. gyakorlatilag a magyar ipar aranykora volt, nem lett volna olyan rossz, ha ezek megmaradnak és képesek tovább fejlődni, ahogy a nagy nyugati vállalatok tehették.

Hogy nemzetközi összehasonlításban hogyan állt a monarchia vagy Magyarország össziparosodottsága a nagyhatalmakhoz képest az más kérdes, de ettől még ne essünk át a ló túloldalára.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
T

torsen

Guest
Van egy alapelvem, aki rendes velem azzal rendes vagyok, aki alapból és ok nélkül hülye mint te az minimum az kapja vissza amit "nyújtott"

Akkor a te stilusodban kapsz egy kommentet te senkiházi magyarellenes barom!

Annyira primitív hülye vagy, hogy fel sem tudod fogni a mondatokat. Bécset nem most kell nézni hanem az akkori viszonylatokban.

Köszönöm kedves soraidat.... Téged minősít minden betű.

A kommented meg... nos... emlékeztet arra, amikor a boltban a hátán fekve, visítva hisztizik a 4 éves, hogy "akkor is akarom"! Bármi érvet írtál? Azon kívül, hogy Te úgy GONDOLOD, meg azt HISZED. Ne gondold meg hidd, olvass hiteles dolgokat és TUDJ!

Azért...

Bécs Ringen belüli része a palotákkal, műemlékekkel, szobrokkal a Monarchia idején, illetve előtte épült. Nem egy 8 milliós ország építette. (Nagyon impozánsak és szépek, menj el, nézd meg, érdemes, menj be a múzeumokba is, bár van belépő, nem tudom a kultúrára mennyit szánsz... ) Mai "viszonylatokban" is látványosak, hát még a XIX. (segítek 19.) században!

41% valami cionista-retardált haverodnál olvastad? És ha a hazugság igaz is lenne nem jelent semmit, ugyanis te is tudsz valamilyen szinten kommunikálni egy majomhoz képest még is hülye vagy, szóval ez nem mond el semmit.

Magyarországi analfabétizmus cionista-retardált modellje szerint az adatok helyesek:
"Ennek eredményeképpen az analfabéták aránya folyamatosan és gyorsan csökkent:1900-ban a 6 éven felüli lakosság 40.7 %, 1910-ben a 6 éven felüli lakosság 33.3 % volt már csak írástudatlan." Idézet innen (7. oldal, hogy ne kelljen annyit olvasnod):
http://www.irasszakerto-endrefi.hu/...magyarországi-analfabétizmus-történetéből.pdf
Bár Te azt akarod HINNI, hogy másként van és ráfogod a zsidókra és retardáltakra (illetve a retardált zsidókra) hogy hazudnak (mi mást is tud csinálni egy zsidó, nem igaz, kedves igaziigaz?), attól még a tény, tény marad. Az meg hogy egy írástudatlan ember mennyire felsőbbrendű, vagy ahogy Te írod "domináns", hát jó kérdés. Bár tudom a választ: egy MAGYAR analfabéta is többet ér és többet tud, mint egy cseh hadmérnök, mondjuk a Skodánál. (csak hogy még tovább soroljak HIHETETLEN tényeket, az írástudásban a zsidók vezettek az össze felekezet közül, gondolom leginkább a retardált-zsidók:
10.5_abra.jpg

Forrás: https://www.tankonyvtar.hu/hu/tarta...vezetes_a_torteneti_demografiaba/ch10s02.html 10.5. ábra.

A tény a magyar igenis domináns volt a monarchiába és egyetlen egy hibája volt, hogy a magadfajta és rosszindulatú, senkiházi, hálátlan és magyarelleneseket mint te nem olvasztották be erőszakosan vagy nem dobták ki az országból, ahogy a Franciák csinálták a selejteikkel.




Legfőbb "érv" : igenis
A következő rám vonatkozó rész meg nettó nácizmus, de ez már a korábbi gondolataidból is kiderült, bár nem tudom a franciáknál mire akarsz utalni. Rosszindulat= tények figyelembe vétele? Senkiházi= zsidó?, hálátlan= kinek is? Magyarellenes= mert olyan tényeket veszek figyelembe, ami szerint a magyarok nem a Sziriuszról jöttek?

Komolyan sajnállak... nehéz életed lehet!
(Bocsánat Mack, ha túlléptem a határt!)
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Monarchia relatív későn kezdett el iparosodni, ha lett volna még 10 évünk...
Így viszont a háború miatt a fejlődő gyárakban átvette a magyar/osztrák munkaerő helyét a szerb, orosz, román hadifogoly akinek a termelékenysége átlagban 40%-ot hozott.
 
  • Tetszik
Reactions: hunter85
T

torsen

Guest
Szerintem Budapest ‘birodalmibb’ ilyen szempontból, ami nem csoda, mert iszonyat összegeket nyomtam bele a nagy rivalizálásban anno, hogy lenyomják az osztrák fővárost.

A Nagykörúton vagy az Andrássyn ha sétálsz egyet és felemeled kicsit a fejed, rögtön látható. És ez már a kopott, lecsupaszított állapot a századelőhöz képest, rengeteg dísz lekerült azóta. Bécs ehhez képest egy szürke, kispolgári város ahol akad egy-két nagy középülettel, aminek itt is megvan a megfelelője.

Amúgy érdekes módon ez anno Hitler szemét is annyira bökte, hogy külön bejegyzést is szentelt neki valami naplóban, ti. hogy hogyan lehet hogy alja mongoloid magyaroknak ilyen fővárosa van a Duna partján, Bécs meg ehhez kepest egy szemétdomb. Pedig ugye eredetileg inkább bécsi volt a drága.

A többi része persze meseszerű, annyi belőle a tény, akadt pár nemzetközi szinten is többé-kevédbé versenyképesnek mondható magyar vállalat - Weiss Manfréd, Ganz, Mávag, Tungsram, FÉG, de kb ennyi.

Annyira én nem írnám le ezeket a cégeket, mert az tény hogy világszínvonalú dolgokat gyártottak.. gyakorlatilag a magyar ipar aranykora volt, nem lett volna olyan rossz, ha ezek megmaradnak és képesek tovább fejlődni, ahogy a nagy nyugati vállalatok tehették.

Hogy nemzetközi összehasonlításban hogyan állt a monarchia vagy Magyarország össziparosodottsága a nagyhatalmakhoz képest az más kérdes, de ettől még ne essünk át a ló túloldalára.

Bécs mai arculatát erősen meghatározza a 2 vh. közötti szociáldemokrata korszak, ami tényleg kispolgáribbá tette a várost, de ugyanakkor élhetővé is.
Senki nem akarta kicsinyíteni a tényeket, de nagyítani SE! Én nagyra tartom az általad említett cégeket, különösen, hogy az I.Vh után is (világ)cégek tudtak maradni.
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 845
5 046
113
Monarchia relatív későn kezdett el iparosodni, ha lett volna még 10 évünk...
Így viszont a háború miatt a fejlődő gyárakban átvette a magyar/osztrák munkaerő helyét a szerb, orosz, román hadifogoly akinek a termelékenysége átlagban 40%-ot hozott.


Így van, a lehető legrosszabbkor jött az I. vh.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 226
4 578
113
Szent István csatahajó.
Ehhez még:
"A Škoda eredetileg fegyvergyár is volt, az SMS Szent István csatahajó fegyverzetét is a Škoda szállította...
A Szent István fő fegyverzetét végül 12 darab 30,5 cm űrméretű, 45 kaliberhosszúságú K10 mintájú Škoda löveg alkotta (Škoda 30.5 cm L/45 K10), melyeket hármasával helyeztek el négy lövegtoronyban (4×3), kettőt-kettőt lépcsőzetes elrendezésben a felépítmények előtt illetve mögött a hajó középvonala mentén. Ezen lövegek tömege 54 250 kg volt, és -4° +20° emelkedési tartományban (szögtartományban) lehetett őket mozgatni. A 300 tonnás lövegtornyok vízszintes irányzási szöge 280° volt, azaz mindkét irányban 140°-ra lehetett elforgatni a középvonaltól 3°/sec forgatási sebességgel. A lövedékek tömege 450 kg volt, és 800 m/s torkolati sebességgel lőhették ki őket percenként kétszer. A 912 darabos lőszerjavadalmazás (azaz az induláskor betárolt, rendelkezésre álló lőszermennyiség) mellett minden csőre 76 lövedék jutott.
A 30,5 cm-es gránátok 50 m-ről képesek voltak átütni az 1065 mm-es Krupp cementált páncélzatot, 6000 m-ről pedig a 470 mm vastagot. A lövegek maximális lőtávolsága 20 000 m volt."
Ilyen egy jó "kiszolgáló személyzet" :cool:
 
T

torsen

Guest
Ehhez még:
"A Škoda eredetileg fegyvergyár is volt, az SMS Szent István csatahajó fegyverzetét is a Škoda szállította...
A Szent István fő fegyverzetét végül 12 darab 30,5 cm űrméretű, 45 kaliberhosszúságú K10 mintájú Škoda löveg alkotta (Škoda 30.5 cm L/45 K10), melyeket hármasával helyeztek el négy lövegtoronyban (4×3), kettőt-kettőt lépcsőzetes elrendezésben a felépítmények előtt illetve mögött a hajó középvonala mentén. Ezen lövegek tömege 54 250 kg volt, és -4° +20° emelkedési tartományban (szögtartományban) lehetett őket mozgatni. A 300 tonnás lövegtornyok vízszintes irányzási szöge 280° volt, azaz mindkét irányban 140°-ra lehetett elforgatni a középvonaltól 3°/sec forgatási sebességgel. A lövedékek tömege 450 kg volt, és 800 m/s torkolati sebességgel lőhették ki őket percenként kétszer. A 912 darabos lőszerjavadalmazás (azaz az induláskor betárolt, rendelkezésre álló lőszermennyiség) mellett minden csőre 76 lövedék jutott.
A 30,5 cm-es gránátok 50 m-ről képesek voltak átütni az 1065 mm-es Krupp cementált páncélzatot, 6000 m-ről pedig a 470 mm vastagot. A lövegek maximális lőtávolsága 20 000 m volt."
Ilyen egy jó "kiszolgáló személyzet" :cool:

Na meg a Skoda Mörser M.11.
 
  • Tetszik
Reactions: migfun

hlln

Well-Known Member
2019. május 17.
310
1 001
93
Szerintem Budapest ‘birodalmibb’ ilyen szempontból, ami nem csoda, mert iszonyat összegeket nyomtam bele a nagy rivalizálásban anno, hogy lenyomják az osztrák fővárost.

A Nagykörúton vagy az Andrássyn ha sétálsz egyet és felemeled kicsit a fejed, rögtön látható. És ez már a kopott, lecsupaszított állapot a századelőhöz képest, rengeteg dísz lekerült azóta. Bécs ehhez képest egy szürke, kispolgári város ahol akad egy-két nagy középülettel, aminek itt is megvan a megfelelője.

Ez így enyhén túlzás - és még finoman fogalmaztam:) A középületeik (Városháza, laktanyák, Opera, színház, egyházi épületek, császári épületek) összességében azért monumentálisabbak - rakd a két város Operáját és Városházáját egymás mellé...

És hát Bécsben a polgárság is vastagabb és gazdagabb volt, így ez a réteg is látványosabban építkezett. Több és nagyobb ún. századfordulós bérházuk van mint "nekünk", ráadásul 5x-10x jobban karban is vannak tartva...ez már a mi sarunk.

Arról nem is beszélve, hogy nagyvonalúbban, szellősen építkeztek. Nálunk szokás szerint a telekspekuláció mindent agyonvert, Liszt Ferenc Zeneakadémia, Iparművészeti, Opera, hold utcai Postapalota, New York palota...egy nagy csokor különleges épületünk nagyon szerencsétlenül szorosan körbeépítve, random tucat bérházak közé benyomorítva került elhelyezésre. Ott erre figyeltek...megint hasonlítsd csak össze a Ringet a Nagykörúttal.

Persze Budapest ettől függetlenül világszenzáció, és szó szerint egy kész csoda. De azért ne szürke kispolgározzuk le az évszázados birodalmi fővárost:)

Az biztos, hogy a WW2 a város talán két legnagyobb szenzációját törölte el a föld színéről: Erzsébet híd és a Hauszmann-féle Budavári Királyi palota, ők nagyon hiányoznak a városképből. És hát valóban vannak fájó hiányok, sebek a városképen. De most szerencsére egy olyan korszakot élünk, hogy ezeket elkezdték helyreállítani..
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 211
3 559
113
https://m.origo.hu/itthon/20190621-szijjarto-tengerparti-beruhazas-trieszt.html
"Szijjártó Péter, külgazdasági és külügyminiszter a V4+ Logisztikai Fórum megnyitó ünnepségén tartott beszédet. Itt egy trieszti beruházásról beszélt, amely nagy segítség lesz a tengerentúlra exportáló magyar vállalatoknak."
"Magyarország az olaszországi Triesztben 32 hektáros területen kikötőt és logisztikai bázist hoz létre."
"A 60-100 millió euró közötti beruházással megteremtik a megfelelő infrastrukturális feltételeket ahhoz is, hogy a magyar cégek 24 órán belül eljuthassanak közúton vagy vasúton a tengeri kijárathoz."
Tengerre magyar!:hadonaszos:

"A külgazdasági és külügyminiszter hangsúlyozta, hogy Magyarország logisztikai versenyképességének erősítése érdekében javítania kell a történelmi adottságokból fakadó infrastrukturális lemaradását Nyugat-Európához képest."
"Az észak-dél irányú infrastruktúra fejlesztését, a határkeresztező út és vasúti kapcsolatok számának növelését, a közép-Európából ma még hiányzó gyorsvasút építését és az Eurázsiai kereskedelmi övezetre vonatkozó kínai kezdeményezésekből fakadó előnyök kihasználását."
"A miniszter beszélt arról, hogy 2024-ig a teljes magyar közúti és vasúti hálózaton rendkívüli fejlesztéseket hajt végre a kormány;közút fejlesztésre 3200 milliárd forintot, vasút fejlesztésre 2022-ig 1500 milliárd forintot fordítanak."
"Szijjártó Péter elmondta, hogy a Via Kárpátia elnevezésű, Lengyelország által javasolt kereskedelmi és szállítási útvonal, amely észak-déli irányban metszi ketté Közép-Európát és Litvániától Görögországig tart, Magyarországra eső 229 kilométeres szakaszát 2022-re teljes terjedelmében kiépíti a magyar kormány, így Kassa - Miskolc - Debrecen - Nagyvárad útvonalon autópályán lehet majd közlekedni."
"A határkeresztező fejlesztések keretében a jövő év végéig elkészül az új komáromi Duna híd, valamint a szlovák-magyar határt átszelő gyorsforgalmi út is, amely összeköti Budapestet és Pozsonyt."
"Hozzátette, hogy még az idén megkezdi a kormány egy újabb Ipoly-híd építését is a szlovák-magyar határon."
Az Eurázsiai gazdasági lehetőségekről szólva Szijjártó Péter azt mondta,Magyarországnak ki kell használnia Kína Európára és Ázsiára kidolgozott kereskedelmi tervét, és a leggyorsabb szállítási lehetőséget kell biztosítani vasúton a görög kikötőkből Nyugat-Európa felé.Nagy hangsúlyt fektet ezért a kormány a Budapest - Belgrád vasútvonal kiépítésére is - jegyezte meg."
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 323
4 506
113

Márciusban írták alá az Olaszokkal a Kínaiak a szerződéseket. Trieszt és Genova van kiszemelve:
https://magyarhang.org/gazdasag/201...nfrastrukturalis-beruhazasat-a-kinaiak-terve/

Az mondják Pireusba gondol forgalom nagy részét átirányítják oda. Emiatt Budapest-Belgrád vasútvonal értelme megkérdőjeleződött. (De mér nagyon nehéz ezen kiigazodni annyi kikötő nevét bedobták már a kínaiak...)
De itt is ezt irják (Svájciaktól vette át a Népszava):
https://nepszava.hu/3029470_labon-megvennek-italiat-az-olasz-kormany-is-kina-penzere-palyazik

"Luigi Di Maio kormányfőhelyettes, az M5S elnöke előzőleg Pekingben készítette elő Hszi Csin-ping római útját. Akkor négyoldalas szándéknyilatkozatot írtak alá, amely ugyan nem mérhető egy nemzetközi megállapodáshoz, de minden kétséget kizáróan kiderül belőle, hogy a kabinet egyfajta megmentőként tekint Pekingre. Di Maio szerint az olasz kisvállalkozások számára valóságos aranybánya a világ legnépesebb állama, ahol egyébként az olasz luxuscégek sem tudtak eddig gyökeret verni. Különösen Trieszt és Genoa remél sokat a kínai kapcsolattól – véli a Neue Zürcher Zeitung. Az Új Selyemútnak köszönhetően ugyanis e két város kikötője kivételes jelentőségűvé válhat. A remények szépek, ám az eddigi gyakorlat alapján a valóság sokkal keserűbb."
 
Last edited:
  • Tetszik
Reactions: Loken