Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Ez eddig ok, de az FBW diagnoszikája ezt simán ki kell szúrja a földön - valamelyik before checklistben benne van a teszt. Ráadásul pont ezért zongorázod végig felszállás előtt a kezelőszerveket, mozgatsz meg mindent, hogy lásd - mi történik. És egy vadásznál hátranézel látod, mi merre, mennyire tér ki. Nem fordítva vagy alig. pl. erre van adott sorrend (magassági-csűrő-oldal sorrend, bal és jobb), hogy ne az legyen, hogy ok kitér, csak balra, míg te jobbra húztad (forított bekötés).

Másik meg az, hogy ismerek tesztpilótákat - valami megdöbbentően képzett emberek. Ha ők nem kezelnek le egy helyzetet, ott valami nagy szar kell legyen, simán úgy ismerik a gépet és úgy tudnak repülni, mint senki más. Nekem ők az istenek.

Szep alom semmi mas. Nem hogy egy rohadt osszetett FBW rendszernel de ennel sokkal egyszerubb szoftver vezerelt dolgoknal is elofordul glich amikor a rendszer leall megakad vagy eppen csak reszben mukodik. Egy vadaszgep BW programja tobbszazezer millio sor. Egy berepules alatt folyaamatosan jonnek elo a problemak. Szerencsetlen eesetben a lvegoben mint most. Ott meg nem lehet felrehuzodni es felnyitni a motorhaztetot.
 

Király Fika

Well-Known Member
2019. március 22.
2 907
4 744
113
Akkor szóljál azoknak is akik egész oldalas német, angol szövegeket szoktak bemásolni... Két mondatos orosz szöveggel igen könnyen meg lehe birkózni a fordítókban, másik dolog, hogy gyakorolhatnak akiknél kissé kikopott az orosz nyelv ismerete.
Nem azért írtam, mert csak magyarul tudok A szojúzban jártam suliba, majd az usákoknál, de ez magyar nyelvű fórum!!! Szerény véleményem szerint nem itt kell a fordítót használni.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 870
9 822
113
Lefordítottam haverommal (google translate).
Az van, hogy 8000m-en a gép, vélhetően az irányító rendszer hibája miatt, dugóhúzóba ment át. A pilóta megpróbálta "kézi vezérléssel" kihozni a spirális zuhanásból a gépet, de nem sikerült (lehet, hogy mechanikus hiba volt? Ez már az én kérdésem) így 2000 m magasságban inkább katapultált.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 091
25 050
113
Nem a Szu-57 balesetének helyszíne. Szerintem nem is fognak róla képet nyilvánosságra hozni.
Szerintem a baleset helyszinét úgy lezárták, hogy még egy egér se mehetett oda.
Szíriában
maxresdefault.jpg


maxresdefault.jpg
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Lefordítottam haverommal (google translate).
Az van, hogy 8000m-en a gép, vélhetően az irányító rendszer hibája miatt, dugóhúzóba ment át. A pilóta megpróbálta "kézi vezérléssel" kihozni a spirális zuhanásból a gépet, de nem sikerült (lehet, hogy mechanikus hiba volt? Ez már az én kérdésem) így 2000 m magasságban inkább katapultált.
Az ilyen korszerű gépeken mechanikus működés a kormányvezérlő rendszerben már alig van:
- a lábpedál és a botkormány MECH. működik, de elektromos áttétellel/potméterekkel képez vezérlőjeleket a fed. számítógép/ek felé, azok szintén elektromos kábeleken keresztül vezérlik a kormánylapok hidraulikus szervóit. Ezek nyomással való táplálásához a hajtómű/vek MECH. áttétellel hajtják a hidraulika-szivattyút/kat, a nyomást csövekkel vezetik a szervókhoz. A szervók elektromos vezérléssel és hidraulikus működéssel mozgatják a MECH. működő kormánylapokat.
Szóval nem sok MECH. rész van itt. A pilótáról nehezen tudom elképzelni, hogy a nagy erőlködésben egy berepülés közben letörte a botkormányt vagy lábpedált. Az előfordulhat, hogy a szivattyú meghajtásában eltörik valami, de itt ugye nem egy hajtómű és nem egy hidraulika-szivattyú van. Szóval a leginkább elképzelhető számomra, hogy leszakadt valamelyik kormánylap, és esetleg még valami mást is vitt magával. A kormánylap leszakadását okozhatta pl. túlzott terhelés, túl nagy kitérítés de ez is már a számítógép/szoftver vagy valami sebességi/magassági/állásszög-szenzor hibája.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 011
54 001
113
Az ilyen korszerű gépeken mechanikus működés a kormányvezérlő rendszerben már alig van:
- a lábpedál és a botkormány MECH. működik, de elektromos áttétellel/potméterekkel képez vezérlőjeleket a fed. számítógép/ek felé, azok szintén elektromos kábeleken keresztül vezérlik a kormánylapok hidraulikus szervóit. Ezek nyomással való táplálásához a hajtómű/vek MECH. áttétellel hajtják a hidraulika-szivattyút/kat, a nyomást csövekkel vezetik a szervókhoz. A szervók elektromos vezérléssel és hidraulikus működéssel mozgatják a MECH. működő kormánylapokat.
Szóval nem sok MECH. rész van itt. A pilótáról nehezen tudom elképzelni, hogy a nagy erőlködésben egy berepülés közben letörte a botkormányt vagy lábpedált. Az előfordulhat, hogy a szivattyú meghajtásában eltörik valami, de itt ugye nem egy hajtómű és nem egy hidraulika-szivattyú van. Szóval a leginkább elképzelhető számomra, hogy leszakadt valamelyik kormánylap, és esetleg még valami mást is vitt magával. A kormánylap leszakadását okozhatta pl. túlzott terhelés, túl nagy kitérítés de ez is már a számítógép/szoftver vagy valami sebességi/magassági/állásszög-szenzor hibája.


Dri by wire,kb annyit tesz,hogy vezetés vezetékkel,már a 15 éves homlokrakodóban is egy poti van a gázpedál alatt,meg egy motor az adagolón,és az húzogatja lécet.
Ezt értem a repülésben,gondolom ott sok súlyt megspórolnak a rudazatok/bowdenek(Magyarul bovden,vagy bowden? ) mellőzésével,bár így is oda kell vinni az olajnyomást,kell egy hidrómotor,ami a nyomást forgó,vagy alternáló mozgássá alakítja,meg kell egy(pár) szivattíú is,most,hogy átgondolom,a repülésben inkább a biztonság miatt kell a drive by wire,mármint,hogy a kalkulátor bele tudjon szólni,ha angyalkánk másnaposan túl nagyot húzna a boton,vagy nagyot rúgna a pedálon,meg a tempomat ott kicsit bonyolultabb,mint a skodámban :rolleyes: ,a robot pilótához is kellhet,meg nyilvánvalóan mindent rögzít így a rendszer,látják,hogy mit kefélt el a pilóta,vagy mit nem.
Ennyi kütyüből nem nagy kunszt egynek megnyekkenni.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 870
9 822
113
Az ilyen korszerű gépeken mechanikus működés a kormányvezérlő rendszerben már alig van:
- a lábpedál és a botkormány MECH. működik, de elektromos áttétellel/potméterekkel képez vezérlőjeleket a fed. számítógép/ek felé, azok szintén elektromos kábeleken keresztül vezérlik a kormánylapok hidraulikus szervóit. Ezek nyomással való táplálásához a hajtómű/vek MECH. áttétellel hajtják a hidraulika-szivattyút/kat, a nyomást csövekkel vezetik a szervókhoz. A szervók elektromos vezérléssel és hidraulikus működéssel mozgatják a MECH. működő kormánylapokat.
Szóval nem sok MECH. rész van itt. A pilótáról nehezen tudom elképzelni, hogy a nagy erőlködésben egy berepülés közben letörte a botkormányt vagy lábpedált. Az előfordulhat, hogy a szivattyú meghajtásában eltörik valami, de itt ugye nem egy hajtómű és nem egy hidraulika-szivattyú van. Szóval a leginkább elképzelhető számomra, hogy leszakadt valamelyik kormánylap, és esetleg még valami mást is vitt magával. A kormánylap leszakadását okozhatta pl. túlzott terhelés, túl nagy kitérítés de ez is már a számítógép/szoftver vagy valami sebességi/magassági/állásszög-szenzor hibája.
Valami ilyesmire gondoltam én is. Mivel átváltva "kézi vezérlésére" sem sikerült kihozni a gépet a zuhanásból, arra tippeltem, hogy nem szoftveres hiba volt. Inkább mechanikai sérülés vagy hiba.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Dri by wire,kb annyit tesz,hogy vezetés vezetékkel,már a 15 éves homlokrakodóban is egy poti van a gázpedál alatt,meg egy motor az adagolón,és az húzogatja lécet.
Ezt értem a repülésben,gondolom ott sok súlyt megspórolnak a rudazatok/bowdenek(Magyarul bovden,vagy bowden? ) mellőzésével,bár így is oda kell vinni az olajnyomást,kell egy hidrómotor,ami a nyomást forgó,vagy alternáló mozgássá alakítja,meg kell egy(pár) szivattíú is,most,hogy átgondolom,a repülésben inkább a biztonság miatt kell a drive by wire,mármint,hogy a kalkulátor bele tudjon szólni,ha angyalkánk másnaposan túl nagyot húzna a boton,vagy nagyot rúgna a pedálon,meg a tempomat ott kicsit bonyolultabb,mint a skodámban :rolleyes: ,a robot pilótához is kellhet,meg nyilvánvalóan mindent rögzít így a rendszer,látják,hogy mit kefélt el a pilóta,vagy mit nem.
Ennyi kütyüből nem nagy kunszt egynek megnyekkenni.
Pont azért van annyi kütyü, mert egy csomó dolog meg van duplázva/triplázva a biztonságos működés miatt (még az egyhajtóműves gépeken is általában két hidraulika-rendszer van MIN. két szivattyúval), szóval végzetes hibához sok hibapont kell, vagy olyan ponton előforduló hiba, mikor egy funkcióra csak egy berendezés/elem van. Pl. ha egyhajtóműves gépen leáll az egyetlen hmű, és nem sikerül időben az újraindítás. Vagy egy pilóta kezébe csak egy botkormányt/gázkart lehet adni, vagy alá pl. csak egy katapultülést lehet beépíteni. De pl. ha leszakad a fél szány valami miatt, keveset/semmit se segít hogy ott van a másik szárny ...
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 011
54 001
113
Pont azért van annyi kütyü, mert egy csomó dolog meg van duplázva/triplázva a biztonságos működés miatt (még az egyhajtóműves gépeken is általában két hidraulika-rendszer van MIN. két szivattyúval), szóval végzetes hibához sok hibapont kell, vagy olyan ponton előforduló hiba, mikor egy funkcióra csak egy berendezés/elem van. Pl. ha egyhajtóműves gépen leáll az egyetlen hmű, és nem sikerül időben az újraindítás. Vagy egy pilóta kezébe csak egy botkormányt/gázkart lehet adni, vagy alá pl. csak egy katapultülést lehet beépíteni. De pl. ha leszakad a fél szány valami miatt, keveset/semmit se segít hogy ott van a másik szárny ...



Ja,egyik discoveris repülőbalesetes filmben láttam,hogy a szuperbiztos nyugati masina,talán valamelyik boeing,tele utasokkal földhözverte magát,rá egy hétre még egy,mert a hátsó kormánylapok,talán a vízszintes menetes orsója befagyott,és működött minden,szépen letekerte a motor a menetet az orsóról,és lejött a technika,rá pár hónapra jöttek rá,hogy mi történt,egy másik géppel,valami irgalmatlan mákjuk volt,mert ott valahogy úgy fagyott le,még kis magasságon,hogy tudott lassan ereszkedni,így volt ideje kiolvadni,és földközelben újra irányíthatóvá vált a gép,szóval Murphy nem alszik,és alig várja,hogy,mint a munkásököl,odabasszon,ahova köll.
:)
 
  • Tetszik
Reactions: notaricon

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Lefordítottam haverommal (google translate).
Az van, hogy 8000m-en a gép, vélhetően az irányító rendszer hibája miatt, dugóhúzóba ment át. A pilóta megpróbálta "kézi vezérléssel" kihozni a spirális zuhanásból a gépet, de nem sikerült (lehet, hogy mechanikus hiba volt? Ez már az én kérdésem) így 2000 m magasságban inkább katapultált.
Máshol azt írták, leszakadt belőle egy darab.