Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

T

Törölt tag 1711

Guest
Visszautalnék egyébként egy korábbi videora is, amit egy londoni (szándékosan nem írtam, hogy angol) motoros csinált a belvárosban. Tipikusan magyar szemlélettel készült, és láttam az itteni kommenteket amik ezt a gondolatomat beigazolták. Aki gyalogolt már Londonban az láthatta, hogy a gyalogoslámpa tilos jelzése ott inkább iránymutatás. A családommal minket is mosolyogva "küldött át" több autós is a zebrán, nekünk tilos jelzésnél, mikor neki zöld volt a lámpa. Nem élek Londonban, de több ilyen esetünk is volt. Egyszerűen tisztelik a másikat a közlekedésben és ha megtehetik a gyengébbnek adnak elsőbbséget, és nem követelik ki az elsőbbségüket. (Annyit kérnék, hogy csak olyan hülyézzen le, aki volt már Londonban és nem csak a médiából kiragadott cikkekből ismeri az ottani közlekedést)

Én még csak Athénban bóklásztam, ott rendőr állt a fontosabb lámpáknál és ha nem jött autó kézijelzéssel áthesegette a turistákat a piroson.
Ungváron meg mocskosul vigyáznak az emberek az autó-gyalogos kölcsönhatásra mindkét oldalról mert levágja a nemi szervüket a rendőrség ha elkapja őket.
Közeli szomszédoknál meg ugyanaz van, mint nálunk.
 
  • Tetszik
Reactions: torsen
M

molnibalage

Guest
Osztrákoknál is lehet látni ezt a "szokást". De képzeljük már el ezt egy magyar autópályán! Ha csinálnánk el is nevezhetnénk a középen kihagyott részt BMW -sávnak! (A BMW nem a járműtípust, hanem a vezetői attitűdöt jelentené)
Itthon ilyent látni...

De ez is jó.

Ezek szerint vak vagy agyhalottakat is engednek vezetni, mert a tábla záróvonal nem egyértelmű egyes kreténeknek...
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 701
28 132
113
Itthon ilyent látni...
Naná, hogy a nyolcason csinálta ezt a parasztja meg se lepődök :D

Amúgy megint csak nagy az Isten állatkertje, mert múltkor megyek szépen fel M7-en Pestre és valahol Fehérvárnál nézem kollega Teslaban ott csattog max 100-al külső sávban kamion mögött, gyaníthatóan spórolva a delejjel, mert már a végét járta. Szépen megelőzöm teljesen normálisan mire a drágában elengedett az áramköri forrasztás, ugyanis 2 percre rá 180-al belső sávban a "leelőzlek köcsög" mutatványt vitte végbe. Nehogy már egy szaros kis Golf előzze meg a 30 milliós varrógépet, megmutatta ki a kemény. Egészen a következő leállóig, mivel a fizika törvényeit még a nagy Elon Musk se tudja felülírni és azok az utolsó coulombok sajna a faszacsávós előzés oltárán áldozták fel magukat. Harcosunk fejvesztve gurult ki töltőt keresni a parkoló területén (pro tipp: ott momentán nincs) én meg röhögés közben próbáltam nem lemenni az útról.
 
T

torsen

Guest
Én még nem nagyon láttam olyat, hogy mentőt vagy tűzoltót nem engedtek volna el az emberek itthon, úgyhogy nem tudom milyen tapasztalataid vannak (ha vannak..) ezzel kapcsolatban. Teljesen általános és szerintem kifejezetten jó a közlekedési morál ezzel kapcsolatban. Az más kérdés hogy időbe telik míg az emberek észlelik hogy honnan és mi jön, de ez természetes.

Nem arról beszéltem, hogy nem engedik el a mentőt, mert elengedik (van is egy legendás pesti video erről de nem találtam hirtelen) Szimplán arról, hogy ha beáll a pálya, akkor két szélen álljanak a járművek. Ha mozgásban van a sor (még ha lassan is) akkor le tudnak húzódni. Ha állnak már sokkal problémásabb és főleg lassabb a dolog.
 
T

torsen

Guest
Itthon ilyent látni...

De ez is jó.

Ezek szerint vak vagy agyhalottakat is engednek vezetni, mert a tábla záróvonal nem egyértelmű egyes kreténeknek...

Ezek nem vakok és nem agyhalottak. A "mindenki le van szarva, csak én számítok" KRESZ alapelvet követik. Kár hogy ilyen nincs a KRESZben. Nagyon is látnak és nagyon is gondolkodnak. De csak magukra gondolnak...
 
T

torsen

Guest
Én még csak Athénban bóklásztam, ott rendőr állt a fontosabb lámpáknál és ha nem jött autó kézijelzéssel áthesegette a turistákat a piroson.
Ungváron meg mocskosul vigyáznak az emberek az autó-gyalogos kölcsönhatásra mindkét oldalról mert levágja a nemi szervüket a rendőrség ha elkapja őket.
Közeli szomszédoknál meg ugyanaz van, mint nálunk.

A cseheknél meg szinte automatikusan meszelik el az autóst a gyalogosgázolásnál.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 4082
M

molnibalage

Guest
Naná, hogy a nyolcason csinálta ezt a parasztja meg se lepődök :D

Amúgy megint csak nagy az Isten állatkertje, mert múltkor megyek szépen fel M7-en Pestre és valahol Fehérvárnál nézem kollega Teslaban ott csattog max 100-al külső sávban kamion mögött, gyaníthatóan spórolva a delejjel, mert már a végét járta. Szépen megelőzöm teljesen normálisan mire a drágában elengedett az áramköri forrasztás, ugyanis 2 percre rá 180-al belső sávban a "leelőzlek köcsög" mutatványt vitte végbe. Nehogy már egy szaros kis Golf előzze meg a 30 milliós varrógépet, megmutatta ki a kemény. Egészen a következő leállóig, mivel a fizika törvényeit még a nagy Elon Musk se tudja felülírni és azok az utolsó coulombok sajna a faszacsávós előzés oltárán áldozták fel magukat. Harcosunk fejvesztve gurult ki töltőt keresni a parkoló területén (pro tipp: ott momentán nincs) én meg röhögés közben próbáltam nem lemenni az útról.
Minden pillanat arany.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 763
17 841
113
Naná, hogy a nyolcason csinálta ezt a parasztja meg se lepődök :D

Amúgy megint csak nagy az Isten állatkertje, mert múltkor megyek szépen fel M7-en Pestre és valahol Fehérvárnál nézem kollega Teslaban ott csattog max 100-al külső sávban kamion mögött, gyaníthatóan spórolva a delejjel, mert már a végét járta. Szépen megelőzöm teljesen normálisan mire a drágában elengedett az áramköri forrasztás, ugyanis 2 percre rá 180-al belső sávban a "leelőzlek köcsög" mutatványt vitte végbe. Nehogy már egy szaros kis Golf előzze meg a 30 milliós varrógépet, megmutatta ki a kemény. Egészen a következő leállóig, mivel a fizika törvényeit még a nagy Elon Musk se tudja felülírni és azok az utolsó coulombok sajna a faszacsávós előzés oltárán áldozták fel magukat. Harcosunk fejvesztve gurult ki töltőt keresni a parkoló területén (pro tipp: ott momentán nincs) én meg röhögés közben próbáltam nem lemenni az útról.
Ezt kint is eljátszák. Külsősáv kamion, aztán lakókocsis (külön állatfaj), majd 2 teszla a belső sáv mellett. Megyek a normális 180-al, erre ezek tandembiciklist játszanak, helycsere, aki hátul volt, előre megy.

Szerintem autopilotban mentek kemény 100-al. Kaptak dudakoncertet. Aztán a benzinkúton volt egy érdekes jelenet. Éppen vártam, hogy legyen egy üres kút, mire a rendőrök begurulnak, mögöttük egy másik teszlás meg egy kamion. A kamionst meg akarták vágni 112,5€-val, mert nem tartotta a követési távolságot. A zsaruk azt csinálják, hogy felvesznek videóra telefonnal, egyszerre mutatják a vonalak hosszából, hogy mennyi a követési távolság.

A kamionos mondja, hogy a teszlás pofátlankodott be a két kamion közé. Erre mondják a zsaruk, hogy az nem lehet, mert a kamionok mellett mentek balról. Kiderült, hogy a kamionon is van kamera, a teszlás a leállósávon előzgette a kamionokat jobbról bevágva.

Kamionos ment tovább, a teszlásnak meg vitték a bankkártya-terminált...
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 350
10 739
113
Én még nem nagyon láttam olyat, hogy mentőt vagy tűzoltót nem engedtek volna el az emberek itthon, úgyhogy nem tudom milyen tapasztalataid vannak (ha vannak..) ezzel kapcsolatban. Teljesen általános és szerintem kifejezetten jó a közlekedési morál ezzel kapcsolatban. Az más kérdés hogy időbe telik míg az emberek észlelik hogy honnan és mi jön, de ez természetes.

Mivel a munkahelyemen tilos fényképezni, mozgóképet rögzíteni...szóval nincs videó.:rolleyes:

Kettő percig szirénázott a mentő (a kórház területén természetesen már csak fényjelzést szoktak alkalmazni), mert az alárendelt útszakaszról balra akart (amerről a mentő jött) kikanyarodni az autós, de arra meg nem tudott, mert a közútra kivezető fölérendelt úton már visszatorlódás volt. A mentős meg az alárendelt útszakaszon végig parkoló (természetesen megállni tilos táblánál) autósok miatt nem fért el, csak ha civilünk óhajtott volna jobbra kikanyarodni...de neeem, inkább görcsösen markolta a kormányt taposva a féket, mer' ő akkor leesik a kórházi tájékoztató térképről, ha jobbra hagyja el az útszakaszt.

Talán lassan lesz javulás, mert ha minden igaz, átminősítették a kórház belső útjait, s talán végre lehet majd jogszerűen büntetni, mert most már simán megállnak - mit megállnak; leparkolnak (fizettem érte vazze'!) a sürgősségi ellátó sorompója előtt.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 374
55 023
113
Lap timing. Elektromos autó vs. elektromos motor vs. elektromos bicikli vs. elektromos kerekesszék vs. elektromos sport drón :D
 
  • Tetszik
Reactions: zeal

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 956
19 257
113
https://totalcar.hu/tesztek/haszon/2020/08/29/teszt_renault_master_ze_-_2020.

Villanyautózás 2020: drága hobbi, valójában használhatatlan (még). Ez a kisteher így mi a fene? teljesen értelmetlen koncepció, tényleg csak adóoptimalizálás lehet a szerepe, ahogy a cikkíró is megjegyzi. Mindez 2,5x annyi pénzért, mint ugyanaz dízellel. A dízel karbantartása drágább lesz (mondják mostanában, de a dízel valós karbantarás igényét már jól lehet becsülni, mert tapasztalat, és szervízháttér is van bőségesen) az álettartam során, de a TCO még úgy is bőven jobb a dízelre.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Vasút, tervek a jövőre.

Remélem picit jobban sikerül majd mint az újpesti állomás vágányainak és peronjainak rendbetétele.
Ott az volt az ígéret, hogy javul a menetidő, ehhez képest ugyanúgy vemhes csiga sebességével kúsznak a vonatok az állomásra, valamint a peronok rendbetétele is ilyen jól sikerült, miközben ugyanúgy a síneken kell szökdécselni és a mozgó vonatok közötti 1 méteres peronon lehet várakozni, gondolom ez is jelentősen hozzájárul ahhoz, hogy a vonatoknak lépésben kell áthaladni az állomáson.
67932742_134345294465740_8849592642380496896_n.jpg

67579712_134345271132409_2338941766658424832_n.jpg

Annak aki nem ismerné ezt a csodálatosan biztonságos állomást, Budapest egyik fontos közlekedési csomópontját.
rakospalota_ujpest_vasutallomas_05_f-nb-1024x683.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
M

molnibalage

Guest
Remélem picit jobban sikerül majd mint az újpesti állomás vágányainak és peronjainak rendbetétele.
Ott az volt az ígéret, hogy javul a menetidő, ehhez képest ugyanúgy vemhes csiga sebességével kúsznak a vonatok az állomásra, valamint a peronok rendbetétele is ilyen jól sikerült, miközben ugyanúgy a síneken kell szökdécselni és a mozgó vonatok közötti 1 méteres peronon lehet várakozni, gondolom ez is jelentősen hozzájárul ahhoz, hogy a vonatoknak lépésben kell áthaladni az állomáson.
67932742_134345294465740_8849592642380496896_n.jpg

67579712_134345271132409_2338941766658424832_n.jpg

Annak aki nem ismerné ezt a csodálatosan biztonságos állomást, Budapest egyik fontos közlekedési csomópontját.
rakospalota_ujpest_vasutallomas_05_f-nb-1024x683.jpg
Pont erről beszélt Vitézy. Ez a "rendbetétel" csak annyi volt, hogy a meglevő állapotot konzerválta és újította volna fel. Úgy látszik még ezt sem sikerült.
Az elővárosi vasúti reformhoz ennél sokkal több kell.
Te azt várod el, hogy egy ház festés után változzon egy lakás belső szoba elosztása. Ez lehetetlen. Meg lehet csinálni, de akkor hosszabb ideig nem lakik senki odabent. Értsd úgy, hogy lehet, hogy majd egyszer itt is lesznek új vágányok és elbontottak ,de az nem olyan volumenű munka, hogy sitty sutty.

Bár az rejtély, hogy pl. Budán, a Hamzsabégi után miért lesz 6 évig (!) feltúrva a környék.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Te azt várod el, hogy egy ház festés után változzon egy lakás belső szoba elosztása. Ez lehetetlen. Meg lehet csinálni, de akkor hosszabb ideig nem lakik senki odabent. Értsd úgy, hogy lehet, hogy majd egyszer itt is lesznek új vágányok és elbontottak ,de az nem olyan volumenű munka, hogy sitty sutty.

Itt pontosan vágányokat szedtek fel, és újakat raktak a helyére, de ennek ellenére nem változott semmi.
D_MTZ201907110036.jpg

28597817_2193331_5c25867dfca941f735fa9addca563503_wm.jpg

4.vasutallomas-felujitas-mti-mathe_zoltan.jpg
 
M

molnibalage

Guest
Itt pontosan vágányokat szedtek fel, és újakat raktak a helyére, de ennek ellenére nem változott semmi.
D_MTZ201907110036.jpg

28597817_2193331_5c25867dfca941f735fa9addca563503_wm.jpg

4.vasutallomas-felujitas-mti-mathe_zoltan.jpg
Változott a vágányok elrendezése?
Ha te azonos darabszámú vágányt akarsz, de szélesebb hellyel az utasok számára, akkor lényegében az egész állomást újra kell építeni.
Ha kevesebb vágány marad, akkor jut csak több hely az utasnak.
Tehát a lakás "belső elrendezése" nem változott. Az állomás területe adott...
Azt még olyan korban tervezték, amikor azt gondolták, hogy ez így jó.

A Bartók Béla úton a Gárdonyi térnél 2002 nyarán az átépítés előtt olyan villamos sziget volt, hogy az út felett talán 5 cm sem volt és korlát nuku. Azt is megcsinálták, csak az egész BB szét volt akkor bombázva...
 
M

molnibalage

Guest
Változott a vágányok elrendezése?
Ha te azonos darabszámú vágányt akarsz, de szélesebb hellyel az utasok számára, akkor lényegében az egész állomást újra kell építeni.
Ha kevesebb vágány marad, akkor jut csak több hely az utasnak.
Tehát a lakás "belső elrendezése" nem változott. Az állomás területe adott...
Azt még olyan korban tervezték, amikor azt gondolták, hogy ez így jó.

A Bartók Béla úton a Gárdonyi térnél 2002 nyarán az átépítés előtt olyan villamos sziget volt, hogy az út felett talán 5 cm sem volt és korlát nuku. Azt is megcsinálták, csak az egész BB szét volt akkor bombázva...

Lényegében kb. ezt az állapotot láttam 2002-ben is. Vagy majdnem ezt. Lehet, hogy akkor a két megálló egymással szembe volt. Arra emlékszem, hogy barna volt és alacsony. Lehet ezen változtatni, csak akkor az van, amit fent írok. A hely nem lesz a semmiből...
Bart%C3%B3k_B%C3%A9la_%C3%BAt_a_G%C3%A1rdonyi_t%C3%A9rn%C3%A9l%2C_a_Zenta_utca_fel%C3%A9_n%C3%A9zve._Fortepan_58334.jpg
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
12 999
32 360
113
Változott a vágányok elrendezése?
Ha te azonos darabszámú vágányt akarsz, de szélesebb hellyel az utasok számára, akkor lényegében az egész állomást újra kell építeni.
Ha kevesebb vágány marad, akkor jut csak több hely az utasnak.
Tehát a lakás "belső elrendezése" nem változott. Az állomás területe adott...
Azt még olyan korban tervezték, amikor azt gondolták, hogy ez így jó.

A Bartók Béla úton a Gárdonyi térnél 2002 nyarán az átépítés előtt olyan villamos sziget volt, hogy az út felett talán 5 cm sem volt és korlát nuku. Azt is megcsinálták, csak az egész BB szét volt akkor bombázva...

Mindegy, a képen látható megoldás elképesztő. Ráköltöttek egy halom pénzt, hogy újjáépítsék változatlan elrendezésben az állomást. Egyébként mi indolja ott azt a sok vágányt? Fel kellett volna számolni őket, és vasúti megállóvá alakítani a helyet. A kb. 150 éves állomásépületet meg lebontani (tele van hasonlókkal az egész volt OMM, túlzás lenne ritka értékes műemléknek tartani).
 
M

molnibalage

Guest
Mindegy, a képen látható megoldás elképesztő. Ráköltöttek egy halom pénzt, hogy újjáépítsék változatlan elrendezésben az állomást. Egyébként mi indolja ott azt a sok vágányt? Fel kellett volna számolni őket, és vasúti megállóvá alakítani a helyet. A kb. 150 éves állomásépületet meg lebontani (tele van hasonlókkal az egész volt OMM, túlzás lenne ritka értékes műemléknek tartani).
Nem mondtam, hogy racionális vagy jó. De a kivitelező azt kivitelezi, amit kérnek tőle.
Itthon tudjuk mi az ábra sajnos.