Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 689
113
Ő nem Flórián teret írt...
Látom már, hogy ő másról beszélt, csak az én korábbi hsz-emet is beidézte, amit kiszúrtam a viszont-idézetben nálad. Flóriánnál már kint a tábla, a Bogdáni-ig. 60->50-es lett.

Ami kapcsolódóm, és ma figyeltem meg: 40-es lett a BAH csomópont környéke, a lámpák hozzáigazítva(?) úgy beállítva, hogy ha 40-el mégy, akkor piroshullámban vagy. 50-el zöldhullám faszán. Tudjátok ki fog így 40-el menni... én legközelebb már nem.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 722
4 613
113
Sztem lassan be kell látni, hogy nem maradhat fenn a budapesti autóbuzulás. Igazából ez puszta politika. Már harminc éve nézzük, hogy egyensúlyoz a mindenkori városvezetés az autós-bringás-bkvs szavazók között, a valóságtól totál elrugaszkodva.

Most sem hagyta ki a kormányzati PR, hogy rúgjon egyet a főpolgármesteren, muh biciklisávok. De emögött se számok, se semmi nincs, csak az autósokat lehet a legjobban uszítani.

A valóság az, hogy az autózás rohadt ártalmas, sok ezer ember betegszik és hal meg miatta évente. Ha már sikerült megmentenünk pár ezer embert a covidtól a gazdaság teljes szétrúgásával, akkor várhatunk egy kis együttműködést az autókárosultak megmentésében is.

De nem. "Csakazértis hetvennel megyek", "rohadt lipsibiciklisták", stb. Ennyit tud a nép, ami konkrétan inkább megöli a saját szüleit és gyerekeit, mintsem hogy elviseljen némi kényelmetlenséget. Ez a valóság, minden más csak buzisírás.
 
M

molnibalage

Guest
Látom már, hogy ő másról beszélt, csak az én korábbi hsz-emet is beidézte, amit kiszúrtam a viszont-idézetben nálad. Flóriánnál már kint a tábla, a Bogdáni-ig. 60->50-es lett.

Ami kapcsolódóm, és ma figyeltem meg: 40-es lett a BAH csomópont környéke, a lámpák hozzáigazítva(?) úgy beállítva, hogy ha 40-el mégy, akkor piroshullámban vagy. 50-el zöldhullám faszán. Tudjátok ki fog így 40-el menni... én legközelebb már nem.
Ha szemét akarnék lenni, akkor az általános autós vezetési jellemvonásra játszottak. El van érve az 50 = 50, csak az 50-et a magyar így tartja be, ha az 40.
Mert a 70 = 85 sokaknál.

Sztem lassan be kell látni, hogy nem maradhat fenn a budapesti autóbuzulás. Igazából ez puszta politika. Már harminc éve nézzük, hogy egyensúlyoz a mindenkori városvezetés az autós-bringás-bkvs szavazók között, a valóságtól totál elrugaszkodva.

Most sem hagyta ki a kormányzati PR, hogy rúgjon egyet a főpolgármesteren, muh biciklisávok. De emögött se számok, se semmi nincs, csak az autósokat lehet a legjobban uszítani.

A valóság az, hogy az autózás rohadt ártalmas, sok ezer ember betegszik és hal meg miatta évente. Ha már sikerült megmentenünk pár ezer embert a covidtól a gazdaság teljes szétrúgásával, akkor várhatunk egy kis együttműködést az autókárosultak megmentésében is.

De nem. "Csakazértis hetvennel megyek", "rohadt lipsibiciklisták", stb. Ennyit tud a nép, ami konkrétan inkább megöli a saját szüleit és gyerekeit, mintsem hogy elviseljen némi kényelmetlenséget. Ez a valóság, minden más csak buzisírás.
Sajnos.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 689
113
Ha szemét akarnék lenni, akkor az általános autós vezetési jellemvonásra játszottak. El van érve az 50 = 50, csak az 50-et a magyar így tartja be, ha az 40.
Mert a 70 = 85 sokaknál.
Ha betartható lenne a szabály, sokan be is tartanák, és akkor lenne értelme a számonkérésnek is. A "csináljunk piroshullámot mert kurva autósok!", és attól várják a zöld forradalmat hozzállás hozza azt, hogy igenis megnyomom a gázt, mert az, hogy mennyi a fogyasztásom a környezetszennyezésemmel szorosan korrelál, és nem szeretek többet fizetni egy paprikajancsi miatt. Amúgy a tegnap szabálytalanul közlekedő piroson átmenő kerékpárosok aránya 90% volt, szóval igaziból jól halad a város a teljes balkanizálódás felé.
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
Sztem lassan be kell látni, hogy nem maradhat fenn a budapesti autóbuzulás. Igazából ez puszta politika. Már harminc éve nézzük, hogy egyensúlyoz a mindenkori városvezetés az autós-bringás-bkvs szavazók között, a valóságtól totál elrugaszkodva.

Most sem hagyta ki a kormányzati PR, hogy rúgjon egyet a főpolgármesteren, muh biciklisávok. De emögött se számok, se semmi nincs, csak az autósokat lehet a legjobban uszítani.

A valóság az, hogy az autózás rohadt ártalmas, sok ezer ember betegszik és hal meg miatta évente. Ha már sikerült megmentenünk pár ezer embert a covidtól a gazdaság teljes szétrúgásával, akkor várhatunk egy kis együttműködést az autókárosultak megmentésében is.

De nem. "Csakazértis hetvennel megyek", "rohadt lipsibiciklisták", stb. Ennyit tud a nép, ami konkrétan inkább megöli a saját szüleit és gyerekeit, mintsem hogy elviseljen némi kényelmetlenséget. Ez a valóság, minden más csak buzisírás.
Jó olvasni az ilyen nyugodt véleményeket. Semmi autógyűlölet, semmi demagógia, csak a középutas kompromisszumkészség alátámasztva az objektív számokkal és remek szakmai ötletekkel. :p

Irónia off. :rolleyes:
 
M

molnibalage

Guest
Ha betartható lenne a szabály, sokan be is tartanák, és akkor lenne értelme a számonkérésnek is. A "csináljunk piroshullámot mert kurva autósok!", és attól várják a zöld forradalmat hozzállás hozza azt, hogy igenis megnyomom a gázt, mert az, hogy mennyi a fogyasztásom a környezetszennyezésemmel szorosan korrelál, és nem szeretek többet fizetni egy paprikajancsi miatt. Amúgy a tegnap szabálytalanul közlekedő piroson átmenő kerékpárosok aránya 90% volt, szóval igaziból jól halad a város a teljes balkanizálódás felé.
Én rajtam kívül bringást sem láttam tegnap...
Viszont akkor számoljak be arról, hogy MINDEN forgalmas útnál, MINDEN kereszteződésbe behajtottak és bent ragadtak kocsik? Tegnap és ma is. A zebrára is ráálltak.
 
M

molnibalage

Guest
Semmi nem változna, amúgy is mindig beszámolsz. ¯\_(ツ)_/¯
Ez a 90% szám biztosan nettó túlzás. 9 éve tekerek és ilyen arányt soha nem láttam. Szóval hagyjuk a népmesét.
Pirosba hajókat is csak egy helyen láttam ilyen gyakran, a Soroksári-Haller sarkán.

Bár ma reggel a Korányi-Üllői sarkán piros lámpa mellett hajtott ki szirénázó mentő elé a kettőt lehet találni milyen márkájú kocsival egy egyén...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 689
113
Ez a 90% szám biztosan nettó túlzás. 9 éve tekerek és ilyen arányt soha nem láttam. Szóval hagyjuk a népmesét.
Móricz környékén volt dolgom, és piros, elsőbbségadás kötelező teljesen figyelmen kívül volt hagyva. Szemből egyirányúba behajtott MOL bubival egy fasz, amikor zöldje volt a forgalomnak, és lehetett volna menni kifelé, és kis híján nekem jött... Az pléhcsordánál csak a városi kerékpárosok a nagyobb fogyatékok. Sajnálom ha érintve érzed magad, ha nem inged ne vedd magadra.
 
M

molnibalage

Guest
Móricz környékén volt dolgom, és piros, elsőbbségadás kötelező teljesen figyelmen kívül volt hagyva. Szemből egyirányúba behajtott MOL bubival egy fasz, amikor zöldje volt a forgalomnak, és lehetett volna menni kifelé, és kis híján nekem jött... Az pléhcsordánál csak a városi kerékpárosok a nagyobb fogyatékok. Sajnálom ha érintve érzed magad, ha nem inged ne vedd magadra.
Az olyan bringástól én is a falnak megyek, aki nem kétirányú egyirányú utcában szemben jön velem és majdnem nekem jön. Majd szólok neki, hogy KIJELÖLT egyirányú utca kétirányú a bringa számára. És néz rám, mint a birka...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Most sem hagyta ki a kormányzati PR, hogy rúgjon egyet a főpolgármesteren, muh biciklisávok. De emögött se számok, se semmi nincs, csak az autósokat lehet a legjobban uszítani.

Látod pontosan ez a baj, hogy a biciklik 10 éve folyó erőltetése mögött nincsenek meg a számok. Sehol. A budapesti közlekedők 2%-át sem teszik ki.

Néhány belterjes kretén nyomatja rendületlenül a témát, próbálja ráerőltetni egy törpe kisebbség akaratát a többségre, és tapsikol mindenhez, ami erre hat, bármilyen betanult PR szöveget vagy buzzwordöz képes a végtelenségig felbüfögni, függetlenül attól, hogy a mindenki által naponta tapasztalt valóság, és statisztikai hibahatáron vesznek részt a forgalomban, a KRESZT a nagy többség úgy ahogy van, vagy leszarja, vagy nem is ismeri. Jellemzően Felköltözött valami kisvárosból és most ő az éceszgéber / jómódú szülei eddig eltartották és azóta nem tudta/akarta/kellett nem kellett életvezetésben meghaladnia a napról napra élő egyetemista szintjét. Se családja, se egzisztenciája, semmilyen felmutatható eredménye az életben, ellézeng valami melóban, ezért pótlékként, hogy úgy tűnjön valami fontosat csinál, nyomatja ezt a rettentő gagyi passzív-agresszív zöld és/vagy woke dumát, látványosan viseli a hátán a Világ Baját, mert ahhoz nem kell teljesíteni semmit, és naponta fennen hirdetni magát, mint az ökotudatos Bolygó Kapitányt.

Pontosan azért megy ez a szöveg, mert neki csak ez a szánalmas pótlék jutott, úgyhogy másnak se jusson más, mert az összehasonlítástól szarul érzi magát. Inkább lehúzná magához. Igazi pronyó mentalitás.

Ja, szóval PR. A píárt itt bizony az új polgi nyomatja, aki 10 vödör sárga festék áráért akarja megszerezni ennek a nagyrészt válogatott gyökerekből álló nímandoknak szavazatait, mert ehhez kizárólag ők tapsoltak, pártállástól függetlenül..
 
M

molnibalage

Guest
Látod pontosan ez a baj, hogy a biciklik 10 éve folyó erőltetése mögött nincsenek meg a számok. Sehol. A budapesti közlekedők 2%-át sem teszik ki.
Nyáron ez egyes irányokban 10%.

Nettó marhaság a globális forgalmat nézni olyan irányokban, ahol nincs infrastruktúra. Ennyi erővel az Alföldi hajózás forgalmát is mérhetnéd a Dunáéhoz...
A teljes Bp gépjárműforgalom több, mint fele agglomerációs. 20-30 km távon is túl.

Ennyire buta számot benyögni, édes istenem...
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 722
4 613
113
Látod pontosan ez a baj, hogy a biciklik 10 éve folyó erőltetése mögött nincsenek meg a számok. Sehol. A budapesti közlekedők 2%-át sem teszik ki.

Néhány belterjes kretén nyomatja rendületlenül a témát, próbálja ráerőltetni egy törpe kisebbség akaratát a többségre, és tapsikol mindenhez, ami erre hat, bármilyen betanult PR szöveget vagy buzzwordöz képes a végtelenségig felbüfögni, függetlenül attól, hogy a mindenki által naponta tapasztalt valóság, és statisztikai hibahatáron vesznek részt a forgalomban, a KRESZT a nagy többség úgy ahogy van, vagy leszarja, vagy nem is ismeri. Jellemzően Felköltözött valami kisvárosból és most ő az éceszgéber / jómódú szülei eddig eltartották és azóta nem tudta/akarta/kellett nem kellett életvezetésben meghaladnia a napról napra élő egyetemista szintjét. Se családja, se egzisztenciája, semmilyen felmutatható eredménye az életben, ellézeng valami melóban, ezért pótlékként, hogy úgy tűnjön valami fontosat csinál, nyomatja ezt a rettentő gagyi passzív-agresszív zöld és/vagy woke dumát, látványosan viseli a hátán a Világ Baját, mert ahhoz nem kell teljesíteni semmit, és naponta fennen hirdetni magát, mint az ökotudatos Bolygó Kapitányt.

Pontosan azért megy ez a szöveg, mert neki csak ez a szánalmas pótlék jutott, úgyhogy másnak se jusson más, mert az összehasonlítástól szarul érzi magát. Inkább lehúzná magához. Igazi pronyó mentalitás.

Ja, szóval PR. A píárt itt bizony az új polgi nyomatja, aki 10 vödör sárga festék áráért akarja megszerezni ennek a nagyrészt válogatott gyökerekből álló nímandoknak szavazatait, mert ehhez kizárólag ők tapsoltak, pártállástól függetlenül..
Már mentünk veled egy csomó kört, értem, hogy nem érted.

Egyszerű: választhatsz, hogy ártalmas vagy-e, vagy sem. Ennyi. Minden más csak rizsa.
 
  • Tetszik
Reactions: alali77 and torsen

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 661
13 041
113
Már mentünk veled egy csomó kört, értem, hogy nem érted.

Egyszerű: választhatsz, hogy ártalmas vagy-e, vagy sem. Ennyi. Minden más csak rizsa.

Ami ártalmas, az köbö az amit az ember művel a bioszféra ellen gyakorlatilag az ipari forradalomtól kezdve; technikai eszközök gyártásában - használatában, lélekszámban, háborúkban, stb., stb., stb.
S igen, a kerékpárokat is le kell gyártani, el kell szállítani a vevők településeire, kellenek hozzájuk pótalkatrészek, stb., mindehhez kell energia, nyersanyag, szerszámgépek, azok előállításához energia, nyersanyag, szerszámgépek...

Tetszett volna mindenki a saját falujában/kerületében maradni, oszt' ott ténykedni, akkor nem kéne kerékpár sem...
Vagy ülni fel a lóra, s azzal is működött a világ ragyogóan sokezer évig, anélkül, hogy megborítottuk volna az ökológiai egyensúlyt.

Na látod; én is tudok demagóg, meg klaviatúratroll lenni;)
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 661
13 041
113
Már mentünk veled egy csomó kört, értem, hogy nem érted.

Egyszerű: választhatsz, hogy ártalmas vagy-e, vagy sem. Ennyi. Minden más csak rizsa.
Ami ártalmas, az köbö az amit az ember művel a bioszféra ellen gyakorlatilag az ipari forradalomtól kezdve; technikai eszközök gyártásában - használatában, lélekszámban, háborúkban, stb., stb., stb.
S igen, a kerékpárokat is le kell gyártani, el kell szállítani a vevők településeire, kellenek hozzájuk pótalkatrészek, stb., mindehhez kell energia, nyersanyag, szerszámgépek, azok előállításához energia, nyersanyag, szerszámgépek...

Tetszett volna mindenki a saját falujában/kerületében maradni, oszt' ott ténykedni, akkor nem kéne kerékpár sem...
Vagy ülni fel a lóra, s azzal is működött a világ ragyogóan sokezer évig, anélkül, hogy megborítottuk volna az ökológiai egyensúlyt.

Na látod; én is tudok demagóg, meg klaviatúratroll lenni;)

https://www.erdekesvilag.hu/hegyekben-allnak-kinaban-a-roncsbiciklik/
 
M

molnibalage

Guest
Ami ártalmas, az köbö az amit az ember művel a bioszféra ellen gyakorlatilag az ipari forradalomtól kezdve; technikai eszközök gyártásában - használatában, lélekszámban, háborúkban, stb., stb., stb.
S igen, a kerékpárokat is le kell gyártani, el kell szállítani a vevők településeire, kellenek hozzájuk pótalkatrészek, stb., mindehhez kell energia, nyersanyag, szerszámgépek, azok előállításához energia, nyersanyag, szerszámgépek...

Tetszett volna mindenki a saját falujában/kerületében maradni, oszt' ott ténykedni, akkor nem kéne kerékpár sem...
Vagy ülni fel a lóra, s azzal is működött a világ ragyogóan sokezer évig, anélkül, hogy megborítottuk volna az ökológiai egyensúlyt.

Na látod; én is tudok demagóg, meg klaviatúratroll lenni;)
Egy kerékpár úgy 12 kg.
Egy autó 1300-2400 kg.

Egy bringa elmegy 0,1 kW biomotorral, a kocsiban a fenti arányosság áll fent.

Ez valóban trollság.
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 722
4 613
113
Ami ártalmas, az köbö az amit az ember művel a bioszféra ellen gyakorlatilag az ipari forradalomtól kezdve; technikai eszközök gyártásában - használatában, lélekszámban, háborúkban, stb., stb., stb.
S igen, a kerékpárokat is le kell gyártani, el kell szállítani a vevők településeire, kellenek hozzájuk pótalkatrészek, stb., mindehhez kell energia, nyersanyag, szerszámgépek, azok előállításához energia, nyersanyag, szerszámgépek...

Tetszett volna mindenki a saját falujában/kerületében maradni, oszt' ott ténykedni, akkor nem kéne kerékpár sem...
Vagy ülni fel a lóra, s azzal is működött a világ ragyogóan sokezer évig, anélkül, hogy megborítottuk volna az ökológiai egyensúlyt.

Na látod; én is tudok demagóg, meg klaviatúratroll lenni;)
Jogos. Módosítsuk így: dönthetsz, hogy mennyire vagy ártalmas. Sok lehúzható tétel van mindenki listáján, az autó elengedése egy igen jelentős lépés. Így korrekt? :)

A lényeg úgyis az, hogy a körülményekre való hivatkozást nagyrészt olyanoktól hallom, akikkel csak úgy megtörténik az élet. Pedig a legtöbbször van mód jól dönteni.