Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
Ha ezzel rám célzol, akkor mellé. De az a mosdatás, amit előad az oldal, amikor gázt adott a motoros, az nevetséges. Nem tudok rá jobb szót mondani.
Motoron nem lehet úgy bevágni a satuféket, mint egy autón, mert akkor el fog esni, és a csúszó motor fogja kiütni a gyalogost. Lassíthatott volna, hogy kisebb sebességgel üsse el, de nem ez a javasolt megoldás. Nem véletlen, hogy a youtube tele van olyan videóval, ahol a motorosoknak azt próbálják elmagyarázni, hogyan kell kikerülni a hirtelen eléjük került akadályt. (Érdekes módon pl. a linkelt videóban is megértőek a hülyeséget csináló autósokkal... Semmi extra, csak minimális empátia, ahogy megpróbálják beleképzelni magukat a másuk helyébe. :rolleyes:)
Azt is jól számolta ki, hogy gyorsítania kell, ha el akarja kerülni a balesetet, de sajnos éppen ugyanezt gondolta a gyalogos is... Pech, mert a puhatestűek általában csak meg szoktak állni ott helyben, amikor észlelik a bajt.
Ez így nem "gyilkosság", csak egy véletlen baleset, amit a motorosok 90 %-a ugyanígy beszopott volna,. Gondolom a gyalogosok egy kis része is ugyanígy reagálna, néhányan közülük éppen a sérülékenyebb öregek...
 
M

molnibalage

Guest
Motoron nem lehet úgy bevágni a satuféket, mint egy autón, mert akkor el fog esni, és a csúszó motor fogja kiütni a gyalogost. Lassíthatott volna, hogy kisebb sebességgel üsse el, de nem ez a javasolt megoldás. Nem véletlen, hogy a youtube tele van olyan videóval, ahol a motorosoknak azt próbálják elmagyarázni, hogyan kell kikerülni a hirtelen eléjük került akadályt. (Érdekes módon pl. a linkelt videóban is megértőek a hülyeséget csináló autósokkal... Semmi extra, csak minimális empátia, ahogy megpróbálják beleképzelni magukat a másuk helyébe. :rolleyes:)
Azt is jól számolta ki, hogy gyorsítania kell, ha el akarja kerülni a balesetet, de sajnos éppen ugyanezt gondolta a gyalogos is... Pech, mert a puhatestűek általában csak meg szoktak állni ott helyben, amikor észlelik a bajt.
Ez így nem "gyilkosság", csak egy véletlen baleset, amit a motorosok 90 %-a ugyanígy beszopott volna,. Gondolom a gyalogosok egy kis része is ugyanígy reagálna, néhányan közülük éppen a sérülékenyebb öregek...
Fokozott óvatosság. Ennyi kéne.
Én amikor ezt nem tette meg a cikk mély jön azzal a marhasággal, hogy takarásban volt a zebra egy része...

Nissan Leaf Acenta 40 kW teszt
https://tesztelok.hu/a-tamogatasok-...llanyos-nissan-leaf-acenta-40-kwh-2019-teszt/

Tulajdonképpen egészen szimpatikus, jópofa kisautó és még ideális is lenne agglomerációba, kisebb utakhoz, csak hát az ára, az még mindig nagyautós..
Az ilyen cikkeket se vagyok képes megérteni. Kisebb lett a Cd. Szuper. De, ha meg ezzel arányosan kb. nő a homlokfelület, akkor erőben ugyanott vagy...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Ez Cds szöveg valami kötelező marketingelem mostanság, valamivel el kell adni, hogy miért jó hogy effektíve visszatérünk a 90-es évek csepp alakú kocsidesignjához és akkori Cd jobbfajta értékekhez. :D
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Jó sok Szent István gyűjt össze.

A prímet azért a kisírt gerisáv helyett a villamossíneken tekerő gyökér viszi.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 446
20 678
113
T

Törölt tag 4082

Guest
A leírás alapján ez baleset volt, nem gyilkosság. Sajnos történnek ilyenek. Nem hiszem, hogy fogházzal kéne büntetni egy ilyen szomorú esetet, bár nyilván büntetni kell valahogy, hogy mások körültekintőbbek legyenek.
Fegyházzal. Ráhúzta a gázt, és megölte. Kevesebbet kapott mint az a szerencsétlen buszsofőr, aki elbambult, és kb 20al nekikoccant a gyalogosnak. Az baleset, ez nem.
 
M

molnibalage

Guest

London. Azt nem tudom mennyi idő alatt gyűlt össze a faszinak az anyag, de akkor is...
BP Ferenciek tere turistaszezonban kb. ugyanez. És én hangtalanul érkezem...
Gyakorlatilag nem volt olyan eset, hogy a Petőfi Sándor utcánál ne léptek le volna elém full pirosnál és a túlodalon a templommal szemben dettó,

A sárga és piros sávok a járda mellett figyelmeztetés a lefelé bambulóknak?
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 760
10 756
113
Fegyházzal. Ráhúzta a gázt, és megölte. Kevesebbet kapott mint az a szerencsétlen buszsofőr, aki elbambult, és kb 20al nekikoccant a gyalogosnak. Az baleset, ez nem.

Kíváncsi lennék, mi az igazság, bár ebben a helyzetben minden jobbnak tűnik, mit egy kövérgáz...
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 113
9 465
113

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 776
18 013
113
Osztrákoknál is lehet látni ezt a "szokást". De képzeljük már el ezt egy magyar autópályán! Ha csinálnánk el is nevezhetnénk a középen kihagyott részt BMW -sávnak! (A BMW nem a járműtípust, hanem a vezetői attitűdöt jelentené)

Ez a németeknél 250€-s csekk és vagy 4 vagy 6 pont. A mentőn van kamera, ez alapján meg a bünti. Ha pedig az akadályozással összefüggésben van mondjuk haláleset - vagy valami fogyatékosság marad vissza, mert a mentő később ért oda (itt megcsinálják ezt, hogy perelnek minden szarért, ezért IS van a mentőn kamera), akkor tovább lehet tolni a bringát. Majdnem azt mondom, hogy automatikusan csinálja mindenki.

Mostanában már azért is megy a csekk, mert baleset van az egyik oldalon és elkezdesz fényképezni/nézelődni a másik oldalon. Videón láttam, hogy volt egy tűzoltó, aki állt a balesetnél és a szemközti oldalon lelassítókat bekínálta a tömlővel.

Mondjuk érdekes, hogy olyan horror-karavánt itt még nem láttam, mint amit odahaza a románok előadnak. Fék- és műszaki ellenőrzés viszont elég gyakori.


 
T

Törölt tag 1711

Guest
Mondjuk érdekes, hogy olyan horror-karavánt itt még nem láttam, mint amit odahaza a románok előadnak. Fék- és műszaki ellenőrzés viszont elég gyakori.

Azt az osztrák-magyar határon állítják össze, addig szabályosan jönnek.
Múltkor én is belefutottam egybe, kisteher utánfutón vitt egy platós kistehert, aminek a platóján volt egy utánfutó amin volt egy személyautó...
 
T

torsen

Guest
Ez a németeknél 250€-s csekk és vagy 4 vagy 6 pont. A mentőn van kamera, ez alapján meg a bünti. Ha pedig az akadályozással összefüggésben van mondjuk haláleset - vagy valami fogyatékosság marad vissza, mert a mentő később ért oda (itt megcsinálják ezt, hogy perelnek minden szarért, ezért IS van a mentőn kamera), akkor tovább lehet tolni a bringát. Majdnem azt mondom, hogy automatikusan csinálja mindenki.

Mostanában már azért is megy a csekk, mert baleset van az egyik oldalon és elkezdesz fényképezni/nézelődni a másik oldalon. Videón láttam, hogy volt egy tűzoltó, aki állt a balesetnél és a szemközti oldalon lelassítókat bekínálta a tömlővel.

Mondjuk érdekes, hogy olyan horror-karavánt itt még nem láttam, mint amit odahaza a románok előadnak. Fék- és műszaki ellenőrzés viszont elég gyakori.



Nem tudom, hogy nálunk van-e büntetési tétele, de nem is ez a lényeg. A mentalitás és az empátia hiányzik itthon. Az, hogy belegondol-e, hogy a mentő/tűzoltó haladásán élet múlik! De leszarja, mert az életünk arra tanította meg, hogy ha egy kis rést hagyunk (amire a jogszabály is kötelezne) akkor azzal mások visszaélnek. Itt a közlekedésben csak a fizikai erőszak működik. Ha blokkolod a forgalmat nem előznek meg jogtalanul, de persze közben te is szabályt sértesz. Nem tudom, hogy amíg ilyen a köz(lekedési)morál, addig kivitelezhető-e egy ilyen szabály betartása?
Visszautalnék egyébként egy korábbi videora is, amit egy londoni (szándékosan nem írtam, hogy angol) motoros csinált a belvárosban. Tipikusan magyar szemlélettel készült, és láttam az itteni kommenteket amik ezt a gondolatomat beigazolták. Aki gyalogolt már Londonban az láthatta, hogy a gyalogoslámpa tilos jelzése ott inkább iránymutatás. A családommal minket is mosolyogva "küldött át" több autós is a zebrán, nekünk tilos jelzésnél, mikor neki zöld volt a lámpa. Nem élek Londonban, de több ilyen esetünk is volt. Egyszerűen tisztelik a másikat a közlekedésben és ha megtehetik a gyengébbnek adnak elsőbbséget, és nem követelik ki az elsőbbségüket. (Annyit kérnék, hogy csak olyan hülyézzen le, aki volt már Londonban és nem csak a médiából kiragadott cikkekből ismeri az ottani közlekedést)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Nem tudom, hogy nálunk van-e büntetési tétele, de nem is ez a lényeg. A mentalitás és az empátia hiányzik itthon. Az, hogy belegondol-e, hogy a mentő/tűzoltó haladásán élet múlik! De leszarja, mert az életünk arra tanította meg, hogy ha egy kis rést hagyunk (amire a jogszabály is kötelezne) akkor azzal mások visszaélnek. Itt a közlekedésben csak a fizikai erőszak működik. Ha blokkolod a forgalmat nem előznek meg jogtalanul, de persze közben te is szabályt sértesz. Nem tudom, hogy amíg ilyen a köz(lekedési)morál, addig kivitelezhető-e egy ilyen szabály betartása.

Én még nem nagyon láttam olyat, hogy mentőt vagy tűzoltót nem engedtek volna el az emberek itthon, úgyhogy nem tudom milyen tapasztalataid vannak (ha vannak..) ezzel kapcsolatban. Teljesen általános és szerintem kifejezetten jó a közlekedési morál ezzel kapcsolatban. Az más kérdés hogy időbe telik míg az emberek észlelik hogy honnan és mi jön, de ez természetes.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7