Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 671
113
Erről jut eszembe, van a németeknél egy jó szokás, amit érdemes lenne átvenni. (9:34 - 10:05)

8 éve átvettük, csak baszik rá mindenki.

Noraly előtt meg le a kalappal. Néhány cimborám 300 kilométer autópálya után meg akar halni, a csaj meg maga szereli a gépét az argentin pampa közepén.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán
T

torsen

Guest
Gumikhoz vissza térve itt egy jó ADAC teszt, amin szerepelnek a fékutak is:
https://totalcar.hu/magazin/technik...akos_gumik_tesztje_2020_gumiteszt_teli_nyari/

Ehhez egy kis adalék: ebben a tesztben a "jó nyári gumi" -val szerelt autó átlagos lassulása 10,43 m/s2. A leggyengébbet fékező Uniroyalé 7,48m/s2 (ami rohadtul kilóg a sorból, annyira gyenge). Ehhez képest a magyar szabályozás (KöHéM 6/1990. rendelet 8. melléklet) továbbra is csak 5,8m/s2-t vár el a gépkocsitól. Hozzáteszem, az előírás ideális körülmények között, egy rövidebb fékezési idővel mér, mert a bemeneti sebesség csak 80km/h, ami 36%-kal kisebb mozgási energiát jelent. Még hozzátéve, hogy ezt a típusvizsgán csinálják meg, a vizsgafolyamatban a fékpadon reszelő durvaságú fékgörgőn, kb. 5-8km/h keréksebességnél vizsgálják a fékerőket (a fékmelegedés minimális), és abból számítják az elvi lassulást, aminek el kell érni az 5,8m/s2-t. Szerencsére van még egy feltétel, a határgörbe, ami megmutatja, hogy a féknek műszakilag milyen avulását engedik meg. Nyilván ez a határgörbe jóval az 5,8-as lassulást okozó fékerő fölött van. Valójában a fékvizsgálatnál a gumiabroncsok állapotát a szemrevételezésen kívül szinte semmi nem minősíti, mert a fékgörgő olyan durva, hogy a legócskább gumival is nagy valószínűséggel teljesíthető a műszaki vizsga. (itt jönnek a képbe az "odaadomfélároneztanyolcvanszázalékosgumit" típusú abroncsok.
 
T

torsen

Guest
8 éve átvettük, csak baszik rá mindenki.

Noraly előtt meg le a kalappal. Néhány cimborám 300 kilométer autópálya után meg akar halni, a csaj meg maga szereli a gépét az argentin pampa közepén.

Osztrákoknál is lehet látni ezt a "szokást". De képzeljük már el ezt egy magyar autópályán! Ha csinálnánk el is nevezhetnénk a középen kihagyott részt BMW -sávnak! (A BMW nem a járműtípust, hanem a vezetői attitűdöt jelentené)
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 274
113
Kezem közé került a 3. kerületi önkormányzati újság a hírekkel...

- Egész oldalas klímabarát étkezés hirdetés. Nem túl agresszív az üzenet.
- Sebesség csökkentés a Szentendrei úton. Nem vészes, és nem teljesen kretén. Mondjuk szerintem a zajérzetre nem lesz érdemben hatással, a gyalogosok biztonsága meg a 8 sávos szakaszon már az aluljárókkal biztosított...
- Megoldották végre a közterületen elhagyott autók problémájat: Autók amiken csak gyűlik a sok miuláscsomag, nincs gazdája, nem használják, egy roncs, nem fizetik ki a büntetést. A megoldás: KERÉKBILINCS! Na itt dobta le az agyam az ékszíjat... Hogy lesz a kerékbilinccsel az a parkolóhely felszabadítva?
 
M

molnibalage

Guest
Kezem közé került a 3. kerületi önkormányzati újság a hírekkel...

- Egész oldalas klímabarát étkezés hirdetés. Nem túl agresszív az üzenet.
- Sebesség csökkentés a Szentendrei úton. Nem vészes, és nem teljesen kretén. Mondjuk szerintem a zajérzetre nem lesz érdemben hatással, a gyalogosok biztonsága meg a 8 sávos szakaszon már az aluljárókkal biztosított...
- Megoldották végre a közterületen elhagyott autók problémájat: Autók amiken csak gyűlik a sok miuláscsomag, nincs gazdája, nem használják, egy roncs, nem fizetik ki a büntetést. A megoldás: KERÉKBILINCS! Na itt dobta le az agyam az ékszíjat... Hogy lesz a kerékbilinccsel az a parkolóhely felszabadítva?
Fura, pont ma ebéd közben beszélgettünk munkatárssal arról, hogy mekkora ökörség a bilincs. A súlyos szabálytalanságoknál elviszik a kocsit, a kisebbnél bilincs, ami meggátolja azt, hogy a tulaj, ha meg is érkezik, akkor megszüntesse a rendellenes állapotot.

A zajérzetre brutális hatása lenne annak, ha be is tartanák azt, hogy az 50 az legyen 50 a mai 70+ tempóhoz képest. Ezt anno számokkal is megmutattam.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 972
15 775
113
Kezem közé került a 3. kerületi önkormányzati újság a hírekkel...
- Egész oldalas klímabarát étkezés hirdetés. Nem túl agresszív az üzenet.

A közétkeztetés nagy biznisz és az előző brancs szolgáltatója pedig nyilván nem volt elég klímabarát. Nyóckerben is le kellett cserélni a közétkeztetést cserélni, de ugye a bolygót meg kell védeni a klímavészhelyzettől ugye. ;)

Sebesség csökkentés a Szentendrei úton. Nem vészes, és nem teljesen kretén. Mondjuk szerintem a zajérzetre nem lesz érdemben hatással, a gyalogosok biztonsága meg a 8 sávos szakaszon már az aluljárókkal biztosított...

Alapvetően sok értelmét én nem látom, a Szentendrei nagy részén alig van a közelben lakossági terület, ahol van (Pl Flórián tér környéke, város széle) ott meg eleve volt már szakaszos sebesség csökkentés. Kifelé menve meg nagyrészt ipari/kereskedelmi területek vannak, Aquincum környékén a Pók utcai lakótelep messze van és árnyékolják is a fák, a túloldalon a Csillaghegy felé meg egy-két családi ház van az út szélén elszórtan, ők meg bírják már ki vagy cseréljenek nyílászárót.

- Megoldották végre a közterületen elhagyott autók problémájat: Autók amiken csak gyűlik a sok miuláscsomag, nincs gazdája, nem használják, egy roncs, nem fizetik ki a büntetést. A megoldás: KERÉKBILINCS! Na itt dobta le az agyam az ékszíjat... Hogy lesz a kerékbilinccsel az a parkolóhely felszabadítva?

LOL. Kik ezek a kretének? Régen jött a tréler es egy idő után elvitte. De az ugye pénz.. Bizonyára pénzt akarnak benyűjteni, de aki valahol rohasztja a roncsát az sosem fog a bilincs levételére fizetni és el sem viszik így már onnan.

Így konzerválják a problémát és rohadhat tovább a roncs, csak most már a kerékbilinccsel együtt - gondolom valakinek a valakijének majd bérleti díjat fizetnek az így rohasztott bilincsért.

Amúgy vicces mert a belvárosban is feltűntek ezek a hűsítő Budapestes buszmegállók. ilyen alu színpadtechnikai rúdelemekből meg némi obis műborostyábból vannak összerakva. :D
Gondolom ott meg valakinek a valakijének meg koncerttechnikás bérbecége volt, és a koncertek most nem mennek...
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 476
10 016
113
A gyilkosozás kissé demagóg.

A probléma az, hogy bárkivel előfordulhat, hogy elüt egy gyalogost. És ő lesz a hibás. Még gyalogosan is neki lehet ütközni egy másik gyalogosnak. Ha normáisan megy valaki, akkor kisebb az esély, de nem nulla.És mindenki hibázik sokszor. Az is, aki emiatt legyilkosozza a másikat.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst
T

Törölt tag 4082

Guest
A probléma az, hogy bárkivel előfordulhat, hogy elüt egy gyalogost. És ő lesz a hibás. Még gyalogosan is neki lehet ütközni egy másik gyalogosnak. Ha normáisan megy valaki, akkor kisebb az esély, de nem nulla.És mindenki hibázik sokszor. Az is, aki emiatt legyilkosozza a másikat.
Persze, hogy bárki hibázhat, nem veszi észre, elgázolja, stb. Ha fékez, elesik, elsodorja, akkor azt mondom, hogy szigorú még a másodfok is. Csak itt nem ez a sztori. Itt motoroska észrevette, és húzott egy kövérgázt. A hyzet az, hogy ezért Németországban örülhet, ha nem minősítik át szándékos emberölésre a dolgot. Nálunk még az autós újság szerint hát tulajdonképpen senki sem hibázott.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 476
10 016
113
Persze, hogy bárki hibázhat, nem veszi észre, elgázolja, stb. Ha fékez, elesik, elsodorja, akkor azt mondom, hogy szigorú még a másodfok is. Csak itt nem ez a sztori. Itt motoroska észrevette, és húzott egy kövérgázt. A hyzet az, hogy ezért Németországban örülhet, ha nem minősítik át szándékos emberölésre a dolgot. Nálunk még az autós újság szerint hát tulajdonképpen senki sem hibázott.

Inkább mindkettő hibázott, ha igaznak tekintjük, amit olvasunk. Azt a gyalogost, aki óvatos, sokkal nehezebb elütni.
 
M

molnibalage

Guest
A gyilkosozás kissé demagóg.
És az "ő csak jót akart, ezért gázt ad" rész az mi?
Gajdos úr a csatornán jó, de ez a sokadik ilyen furcsa cikk azért kezdi kilengetni a barométert.

Hogy a búbánatos kutyafaszába lehet az, hogy én kerékpáron közlekedve meg tudom oldani a fokozott óvatossággal megközelítést és azonnal villan az agyam, de egyesek számára sok lóerővel a segge alatt ez nem reflex?

Az is micsoda mosdatás hogy takarta a zebra egy részét a parkoló kisteher? Ki a tökömet érdekli? Ha nem kopott a festés a zebra a TELJES útfelületen látszik. Okkal.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 4082

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 972
15 775
113
Az is micsoda mosdatás hogy takarta a zebra egy részét a parkoló kisteher? Ki a tökömet érdekli?

Gondolom azt a bíróságot, aki ennek a elbírálására egyedül jogosult, de ez csak egy tipp.

Az ‘akasszák fel a gyilkost’, ‘vegyék el tőle ami nekem nincs, t.i. a kocsiját’ című, folytatásos melodráma előadásához viszont nyilván már nem szükséges az a 10-20-30 évnyi tanulás és közlekedési bűncselekményes tapasztalat, ami a bíró(k)nak megvolt.

Többek között ugyanis ez is enyhítő körülmény, ahogy a balesetmentes előélet is, ezért kapott relatív enyhe ítéletet, viszont ha jól láttam a cikket, akkor azt az egy évet ténylegesen le is kell majd ülnie. Első bűntényesként ez azért nem jellemző, általában felfüggesztettet kapnak, itt nyilván a halálos kimenetel indokolta, hogy azért ne sétaljon el a delikvens csak úgy a történetből.
 
M

molnibalage

Guest
Gondolom azt a bíróságot, aki ennek a elbírálására egyedül jogosult, de ez csak egy tipp.

Az ‘akasszák fel a gyilkost’, ‘vegyék el tőle ami nekem nincs, t.i. a kocsiját’ című, folytatásos melodráma előadásához viszont nyilván már nem szükséges az a 10-20-30 évnyi tanulás és közlekedési bűncselekményes tapasztalat, ami a bíró(k)nak megvolt.

Többek között ugyanis ez is enyhítő körülmény, ahogy a balesetmentes előélet is, ezért kapott relatív enyhe ítéletet, viszont ha jól láttam a cikket, akkor azt az egy évet ténylegesen le is kell majd ülnie. Első bűntényesként ez azért nem jellemző, általában felfüggesztettet kapnak, itt nyilván a halálos kimenetel indokolta, hogy azért ne sétaljon el a delikvens csak úgy a történetből.
Ha ezzel rám célzol, akkor mellé. De az a mosdatás, amit előad az oldal, amikor gázt adott a motoros, az nevetséges. Nem tudok rá jobb szót mondani.

Ennek is minden másodperce aranyat ér. A busz is hol kolbászolt az elején, az rejtély...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 251
4 622
113
off
Nagy baj van a bringásokkal!


Minden tizedik balesetet a kerékpárosok okozzák.

https://boon.hu/orszag-vilag/nagy-baj-van-a-bringasokkal-4512248/

Hát, ez a vita már nem az autós-kerékpáros békés egymás mellett éléséről szól, szimpla politikai adok-kapok lett belőle.
Ezzel csak a közlekedők járnak rosszul, mert értelmes megoldáskeresés helyett erőből (fél)megoldások születnek.

on