[BIZTPOL] Oroszország (a Szovjetunió utódállama)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

krokomach

Well-Known Member
2010. április 27.
10 729
11 461
113
http://politic.karpat.in.ua/?p=27756&lang=hu
"Menesztések az SZBU-nál: Zelenszkij elbocsátotta Bakanov két helyettesét i
Volodimir Zelenszkij ukrán államfő menesztette az Ukrán Biztonsági Szolgálat (SZBU) két vezetőhelyettesét is.
A hírt az Elnöki Hivatal közölte. A közlemény szerint Ruszlan Baraneckijt és Vaszil Maljukot bocsátották el. Bakanov új első helyettese és a terrorelhárítási központ új vezetője Szerhij Andruscsenko lett.
Elbocsátották továbbá Olekszij Kornyijcsukot, az SZBU információs biztonságért felelős osztályának vezetőjét, valamint Vitalij Monasztireckijt, az SZBU Csernyivci megyei vezetőjét is."
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

krokomach

Well-Known Member
2010. április 27.
10 729
11 461
113
http://podiji.karpat.in.ua/?p=55108&lang=hu
"Megkezdődött Grúziában a NATO nemzetközi katonai gyakorlata
Kezdetét vette július 26-án a NATO AgileSpirit 2021 katonai gyakorlat, melyen Ukrajna is képviselteti magát.
A gyakorlaton, mely augusztus 6-ig tart majd körülbelül 2500 katona vesz részt, 1600-an Grúziából, 700-an az USA-ból, s közel 250-en Ukrajnából, Észtországból, Litvániából, Lettországból, Lengyelországból, Romániából, Spanyolországból, Törökországból, Nagy-Britanniából, Kanadából, Olaszországból és Azerbajdzsánból érkeztek.
A katonai gyakorlatot immáron tizedik alkalommal szervezik meg, 2020-ban a világjárvány miatt elmaradt."
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
9 829
30 448
113
http://politic.karpat.in.ua/?p=27756&lang=hu
"Menesztések az SZBU-nál: Zelenszkij elbocsátotta Bakanov két helyettesét i
Volodimir Zelenszkij ukrán államfő menesztette az Ukrán Biztonsági Szolgálat (SZBU) két vezetőhelyettesét is.
A hírt az Elnöki Hivatal közölte. A közlemény szerint Ruszlan Baraneckijt és Vaszil Maljukot bocsátották el. Bakanov új első helyettese és a terrorelhárítási központ új vezetője Szerhij Andruscsenko lett.
Elbocsátották továbbá Olekszij Kornyijcsukot, az SZBU információs biztonságért felelős osztályának vezetőjét, valamint Vitalij Monasztireckijt, az SZBU Csernyivci megyei vezetőjét is."
Megy a tisztogatás. Urajnában már Mr.Kent-a-úr. Átveszik az államigazgatást, a hadsereg vezetését, a titkosszolgálatokat. Zelenszkij meg bohóckodhat a Vidám színpadon a (fehérfejű)Sas kabaréban.
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
8 835
35 406
113
http://podiji.karpat.in.ua/?p=55108&lang=hu
"Megkezdődött Grúziában a NATO nemzetközi katonai gyakorlata
Kezdetét vette július 26-án a NATO AgileSpirit 2021 katonai gyakorlat, melyen Ukrajna is képviselteti magát.
A gyakorlaton, mely augusztus 6-ig tart majd körülbelül 2500 katona vesz részt, 1600-an Grúziából, 700-an az USA-ból, s közel 250-en Ukrajnából, Észtországból, Litvániából, Lettországból, Lengyelországból, Romániából, Spanyolországból, Törökországból, Nagy-Britanniából, Kanadából, Olaszországból és Azerbajdzsánból érkeztek.
A katonai gyakorlatot immáron tizedik alkalommal szervezik meg, 2020-ban a világjárvány miatt elmaradt."
Nagyon örülök, hogy Magyarország nincs rajta a listán.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 844
65 504
113
https://karpathir.com/2021/07/26/joe-biden-nem-lesz-ott-a-krimi-platform-elnevezesu-csucson/
"JOE BIDEN NEM LESZ OTT A KRÍMI PLATFORM ELNEVEZÉSŰ CSÚCSON
Az augusztus 23-ra időzített csúcstalálkozón az USA részéről nem lesz ott az elnök, sem az alelnök, írja a focus.ua.
A hírt egy interjúban közölte George Kent az amerikai külügyminiszter helyettes tanácsadója, aki szerint az eseményen egy kormánytag fogja képviselni az Egyesült Államokat. Elmondta, nem rég találkozott a krími tatárok több képviselőjével és tájékozódott az orosz megszállás alatt lévő félszigeten kialakult helyzetről.
ÁLLÍTÁSA SZERINT FONTOS, HOGY NE CSAK AZ USA ÉS KANADA, DE EURÓPA IS MEGÉRTSE A HELYZETET AZ UKRÁNOK SZEMSZÖGÉBŐL."

http://politic.karpat.in.ua/?p=27716&lang=hu
Nem merik mar Bident emberek koze engedni?
 

krokomach

Well-Known Member
2010. április 27.
10 729
11 461
113
https://rusnext.ru/recent_opinions/1627125717243673
24.07.2021 - 17:22
Szergej Bondarenko

"Ukrajna USA kolónia státuszba került

A külső kormányzás Ukrajnában valamilyen formában már régóta létezik, kezdve a függetlenség kikiáltásával, amelynek harmincadik évfordulóját a jelenlegi kormány hamarosan nagy pompával és örömmel ünnepli. A jelenlegi időszak jellemzője nem csupán a külső ellenőrzés megléte, hanem az is, hogy ez már nem félénk, hanem törvényileg formalizálódik!

Ukrajna Egyesült Államok általi gyarmatosításának jelei és sajátosságai

Nem titok, hogy az úgynevezett harmadik világbeli országokkal kapcsolatban nem ritka a külső adminisztráció. Természetesen ez csak azokra az államokra vonatkozik, amelyeknek az uralkodói nem tisztelik magukat és polgáraikat, és elnökségükben csak a meggazdagodás lehetőségét látják, miközben a jövőjüket a kívánatos Nyugaton látják, ahová gyermekeiket és unokáikat küldik, ahová vagyonuk és bankszámláik vannak. Az ilyen uralkodókat komprádoroknak nevezik. Az ilyen országokban a külső irányítást általában kényszerítő szerződések révén gyakorolják, úgy, hogy a legfontosabb minisztériumokba és hivatalokba tanácsadókat visznek be, és hallgatólagos utasításokat kapnak egyik vagy másik nyugati ország nagykövetségeitől (kezdetben Nagy-Britanniától vagy Franciaországtól, most pedig az USA-tól vagy az EU küldöttségén keresztül).
Ukrajnában természetesen mindhárom formát széles körben alkalmazzák, de most egy negyedik is megjelenik: a külső ellenőrzés jogszabályokon keresztül történő bevezetése. Nyílt és gátlástalan. Ez már nem egy harmadik világbeli ország, hanem egy gyarmat.
A formalizált gyarmati rendszer egyes elemeit a Nyugat más országokra is ráerőltette. Ukrajna annyiban más, hogy számos ilyen elemet kényszerítenek rá, és a Nyugattól való jogalkotási függőséget rendkívül merev formában formalizálják. Ez csak a gyarmatosítás korai szakaszában volt fellelhető, legalábbis a XIX. században, és a modern korban a Nyugat kezdetben inkább eltitkolta ezt a megközelítést. Most már nincs elrejtve.

Ukrajna leigázásának okai és tényezői

Az első ok az, hogy Ukrajna fontos ugródeszkaként szolgál a Nyugat (elsősorban az USA) számára az Oroszország elleni harcban. A második ok azonban az lehet, hogy a Nyugat most döntött úgy, hogy Ukrajnával kezd. Végül is a Szovjetunió már harminc éve eltűnt, és nincs más, akit szégyellni kellene, így egy új gyarmati rendszert lehet tervezni, figyelembe véve a régi hibáit. De nem azért, hogy a gyarmatokat nyíltan magához kösse, hogy ne úgy járjon, mint Franciaország Algériával vagy Belgium Kongóval, amikor a volt gyarmatokról származó afrikaiak aktívan behatolnak az egykori metropoliszok területeire. A Nyugat nem fogja tovább engedni ezt az ostobaságot. Sokkal egyszerűbb és biztonságosabb egy gyarmaton törvényhozás útján uralkodni, szégyentelenül kirabolva azt rabszolgasorozási szerződésekkel, de nem vállalva semmilyen felelősséget a leigázott terület lakossága előtt. A "törvényhozás" szó a gyarmatosított országok törvényeinek megváltoztatását jelenti, nem pedig a gyarmatosítóét. A harmadik világ országainak törvényeiben, nem a nyugati országokban. Más szóval, törvények a szolgáknak, nem az uraknak.

Nyugati hatalmi rendszer létrehozása Ukrajnában

Talán Ukrajna csak egy láncszem egy nagyobb láncban. Annál is inkább, mert az úgynevezett "korrupcióellenes rendszer" néhány más harmadik világbeli országban előbb jelent meg, mint Ukrajnában. Ennek a rendszernek a lényege, hogy a korrupció elleni küzdelem jelszavai alatt párhuzamos hatalmi rendszert hoz létre.
Ukrajnában a "korrupcióellenes rendszer" a következőket foglalja magában: a Nemzeti Korrupcióellenes Hivatal (NABU), amely egy bűnüldöző szerv; a Korrupcióellenes Szakosított Ügyészség (SAP), amely a Főügyészség független egysége, de csak a látszat kedvéért - az SAP nem tartozik a Főügyészség alá; a Nemzeti Korrupciómegelőzési Ügynökség (NACP), a központi végrehajtó hatóság; és a Legfelsőbb Korrupcióellenes Bíróság (SAC), amelyet a Nemzetközi Valutaalap közvetlen kérésére hoztak létre, és amely ennek a struktúrának a megkoronázása.
Ezeket a struktúrákat a nyugati világ képviselői alkotják. Amikor Ukrajna vezetése megpróbálta azt állítani, hogy ez ellentétes az ukrán alkotmánnyal, a külföldről érkező vezető kollégáik megnyugtatták őket, hogy a Nemzetközi Szakértők Közjogi Tanácsa csak közvetve vesz részt a bírák kinevezésében, és csak a kétes jelölteket zárja ki. De ennek a tanácsnak a tagjai, amely valójában a Legfelsőbb Korrupcióellenes Bíróságot alkotja, Ukrajna Legfelsőbb Bíróságának bírói fizetését kapják, ami ukrán mércével mérve óriási - a munkaképes személyek számára a 75-ös létminimum (a mai állás szerint 178425 hrivnya havonta, ami 485660 rubel vagy 6556 dollár). És ez csak a SACS bírák kiválasztására vonatkozik!
A Nyugat nemcsak uralkodni akar a harmadik világon, hanem a legkisebb lehetőségnél is megpróbál hasznot húzni belőle. Ez a Tanács "kizárólag a nemzetközi szervezetek", azaz a nyugati struktúrák javaslatai alapján alakul, és hat tagból áll. Aurelius Gutauskas (Litvánia Legfelsőbb Bíróságának bírája), Ted Zajeczny (a kanadai Saskatchewan királynő bíróságának bírája), Mirjana Lazarova Trajkovska (az EJEB első szekciójának korábbi elnöke) az EACC létrehozására létrehozott Tanács tagjai, Anthony Hooper (az Egyesült Királyság Fellebbviteli Bíróságának nyugalmazott bírája), Lorna Harris (nyugalmazott brit ügyész) és Fleming Denker (a különösen fontos gazdasági bűncselekményekért felelős dán ügyészhelyettes volt). Az ukrán állampolgárok nem hozhatnak létre korrupcióellenes bíróságot az országukban.
A "korrupcióellenes rendszer" minden más szervezete is a külföldi megbízók felügyelete alatt alakul. Ez a rendszer rendkívüli hatáskörrel rendelkezik, amely jelentősebb, mint Ukrajna hagyományos igazságszolgáltatási és bűnüldözési rendszere. Ennek eredményeként a "korrupcióellenes rendszer" felügyeli az ukrán tisztviselőket, és pénzügyi és egyéb jelentéseket követel a politikai pártoktól. A Nyugat számára nemkívánatos pártok vagy egyes pártfunkcionáriusok ellen megtorló intézkedésekhez folyamodhat.

Az utolsó Ukrán állami struktúrák felszámolása az USA és az EU részéről

Nagyon cinikus a Nyugat részéről, hogy igazolja, hogy az emberek támogatják ezt a rendszert. Az embereket arról kérdezik, hogy ellenzik-e a hatalmon lévő korrupt tisztviselők elleni büntetőeljárást szolgáló struktúrák létrehozását. Egyértelmű, hogy az emberek támogatják. Nem magyarázzák el nekik, hogy a korrupció elleni küzdelem csak ürügy a külső ellenőrzési struktúrák létrehozására. Különösen azért, mert a korrupció egyáltalán nem csökkent azokban az országokban, ahol ilyen rendszert hoztak létre. A "korrupcióellenes rendszeren" keresztül pedig bárki megbüntethető, még a legbecsületesebb ember is. Megvádolhatják korrupcióval, több év börtönre ítélhetik, és ha a bíróság nem is bizonyítja a korrupció tényét, ez vagy az a Nyugat számára nemkívánatos államférfi néhány évre visszavonul az aktív politikától.
Ukrajnában valóban hatalmas a korrupció, de amikor egy nyugati ország vezetője rámutat erre, és azt mondja, hogy a korrupció elleni küzdelemhez az igazságszolgáltatási rendszer megváltoztatására van szükség, akkor egyáltalán nem a korrupcióról van szó, hanem az állami hatalmi struktúrák felszámolásáról, amelyeket a Nyugat nem ellenőriz teljesen. Ezért próbálja Zelenszkij elnök teljesen törvénytelenül eltávolítani az Alkotmánybíróság bíráit, és megpróbálja felszámolni a bíróságokat, amelyek nem állnak az ő és urai ellenőrzése alatt. És bár ezek a lépések teljesen törvénytelenek, a nyugati tisztviselők nem haboznak nyíltan támogatni az ukrán elnököt Ukrajna jogrendszerének lerombolásában.


Határozottan nem Európába

Nem Ukrajna az első ország, ahol a Nyugat elkezdte bevezetni a "korrupcióellenes rendszert" így vagy úgy. Korrupcióellenes bíróságot hoztak létre például Afganisztánban, amelyet most a táliboknak adtak át*, és ilyen bíróságokat hoztak létre Botswanában, Burundiban, Kamerunban, Kenyában, Malajziában, Nepálban, Pakisztánban, Ugandában és számos más országban. Ukrajnát is, ahelyett, hogy beengedték volna Európába, más útra küldték.
Az európai országok közül Horvátországban, Szlovákiában és Bulgáriában működnek korrupcióellenes bíróságok. Ezek nem a legfejlettebb országok, de erőszakkal kényszerítették rájuk. És mindenhol kritizálják őket. Nem hoztak semmilyen kézzelfogható hasznot a korrupció elleni küzdelemben, és a fent említett államok számos politikusa kijelenti, hogy meg kell szüntetni a kettős bíróságokat, de a külső kezelőik nem engedik ezt megtenni.
Figyelemre méltó, hogy Szerbiára is megpróbáltak egy ilyen bíróságot ráerőltetni. De ott nem működött. A szerbek, bár külső nyomásra, létrehoztak egy ilyen nevű bíróságot, de ez a Legfelsőbb Semmítőszék strukturális része. Egy ilyen kompromisszum egyik félnek sem felelt meg - a szerbek felvetik a struktúra haszontalanságának kérdését, míg a Nyugat végig akarja vinni a dolgokat, és azt követeli, hogy Szerbia hozzon létre egy valódi korrupcióellenes bíróságot, vagyis egy párhuzamos igazságszolgáltatási rendszert, amelyet az USA, az EU és az IMF ellenőrizne, és így próbálja rátenni a kezét erre a balkáni országra.
Miért van szüksége Ukrajnának jogrendszerre, ha a Nyugat úgy döntött, hogy közvetlenül irányítja ezt az országot? Az amerikai és az uniós funkcionáriusok bizonyára így indokolják a nyilvánvaló törvénytelenség támogatását."
 

OhioNurse

Well-Known Member
2020. szeptember 14.
1 537
8 826
113
https://rusnext.ru/recent_opinions/1627125717243673
24.07.2021 - 17:22
Szergej Bondarenko

"Ukrajna USA kolónia státuszba került

A külső kormányzás Ukrajnában valamilyen formában már régóta létezik, kezdve a függetlenség kikiáltásával, amelynek harmincadik évfordulóját a jelenlegi kormány hamarosan nagy pompával és örömmel ünnepli. A jelenlegi időszak jellemzője nem csupán a külső ellenőrzés megléte, hanem az is, hogy ez már nem félénk, hanem törvényileg formalizálódik!

Ukrajna Egyesült Államok általi gyarmatosításának jelei és sajátosságai

Nem titok, hogy az úgynevezett harmadik világbeli országokkal kapcsolatban nem ritka a külső adminisztráció. Természetesen ez csak azokra az államokra vonatkozik, amelyeknek az uralkodói nem tisztelik magukat és polgáraikat, és elnökségükben csak a meggazdagodás lehetőségét látják, miközben a jövőjüket a kívánatos Nyugaton látják, ahová gyermekeiket és unokáikat küldik, ahová vagyonuk és bankszámláik vannak. Az ilyen uralkodókat komprádoroknak nevezik. Az ilyen országokban a külső irányítást általában kényszerítő szerződések révén gyakorolják, úgy, hogy a legfontosabb minisztériumokba és hivatalokba tanácsadókat visznek be, és hallgatólagos utasításokat kapnak egyik vagy másik nyugati ország nagykövetségeitől (kezdetben Nagy-Britanniától vagy Franciaországtól, most pedig az USA-tól vagy az EU küldöttségén keresztül).
Ukrajnában természetesen mindhárom formát széles körben alkalmazzák, de most egy negyedik is megjelenik: a külső ellenőrzés jogszabályokon keresztül történő bevezetése. Nyílt és gátlástalan. Ez már nem egy harmadik világbeli ország, hanem egy gyarmat.
A formalizált gyarmati rendszer egyes elemeit a Nyugat más országokra is ráerőltette. Ukrajna annyiban más, hogy számos ilyen elemet kényszerítenek rá, és a Nyugattól való jogalkotási függőséget rendkívül merev formában formalizálják. Ez csak a gyarmatosítás korai szakaszában volt fellelhető, legalábbis a XIX. században, és a modern korban a Nyugat kezdetben inkább eltitkolta ezt a megközelítést. Most már nincs elrejtve.

Ukrajna leigázásának okai és tényezői

Az első ok az, hogy Ukrajna fontos ugródeszkaként szolgál a Nyugat (elsősorban az USA) számára az Oroszország elleni harcban. A második ok azonban az lehet, hogy a Nyugat most döntött úgy, hogy Ukrajnával kezd. Végül is a Szovjetunió már harminc éve eltűnt, és nincs más, akit szégyellni kellene, így egy új gyarmati rendszert lehet tervezni, figyelembe véve a régi hibáit. De nem azért, hogy a gyarmatokat nyíltan magához kösse, hogy ne úgy járjon, mint Franciaország Algériával vagy Belgium Kongóval, amikor a volt gyarmatokról származó afrikaiak aktívan behatolnak az egykori metropoliszok területeire. A Nyugat nem fogja tovább engedni ezt az ostobaságot. Sokkal egyszerűbb és biztonságosabb egy gyarmaton törvényhozás útján uralkodni, szégyentelenül kirabolva azt rabszolgasorozási szerződésekkel, de nem vállalva semmilyen felelősséget a leigázott terület lakossága előtt. A "törvényhozás" szó a gyarmatosított országok törvényeinek megváltoztatását jelenti, nem pedig a gyarmatosítóét. A harmadik világ országainak törvényeiben, nem a nyugati országokban. Más szóval, törvények a szolgáknak, nem az uraknak.

Nyugati hatalmi rendszer létrehozása Ukrajnában

Talán Ukrajna csak egy láncszem egy nagyobb láncban. Annál is inkább, mert az úgynevezett "korrupcióellenes rendszer" néhány más harmadik világbeli országban előbb jelent meg, mint Ukrajnában. Ennek a rendszernek a lényege, hogy a korrupció elleni küzdelem jelszavai alatt párhuzamos hatalmi rendszert hoz létre.
Ukrajnában a "korrupcióellenes rendszer" a következőket foglalja magában: a Nemzeti Korrupcióellenes Hivatal (NABU), amely egy bűnüldöző szerv; a Korrupcióellenes Szakosított Ügyészség (SAP), amely a Főügyészség független egysége, de csak a látszat kedvéért - az SAP nem tartozik a Főügyészség alá; a Nemzeti Korrupciómegelőzési Ügynökség (NACP), a központi végrehajtó hatóság; és a Legfelsőbb Korrupcióellenes Bíróság (SAC), amelyet a Nemzetközi Valutaalap közvetlen kérésére hoztak létre, és amely ennek a struktúrának a megkoronázása.
Ezeket a struktúrákat a nyugati világ képviselői alkotják. Amikor Ukrajna vezetése megpróbálta azt állítani, hogy ez ellentétes az ukrán alkotmánnyal, a külföldről érkező vezető kollégáik megnyugtatták őket, hogy a Nemzetközi Szakértők Közjogi Tanácsa csak közvetve vesz részt a bírák kinevezésében, és csak a kétes jelölteket zárja ki. De ennek a tanácsnak a tagjai, amely valójában a Legfelsőbb Korrupcióellenes Bíróságot alkotja, Ukrajna Legfelsőbb Bíróságának bírói fizetését kapják, ami ukrán mércével mérve óriási - a munkaképes személyek számára a 75-ös létminimum (a mai állás szerint 178425 hrivnya havonta, ami 485660 rubel vagy 6556 dollár). És ez csak a SACS bírák kiválasztására vonatkozik!
A Nyugat nemcsak uralkodni akar a harmadik világon, hanem a legkisebb lehetőségnél is megpróbál hasznot húzni belőle. Ez a Tanács "kizárólag a nemzetközi szervezetek", azaz a nyugati struktúrák javaslatai alapján alakul, és hat tagból áll. Aurelius Gutauskas (Litvánia Legfelsőbb Bíróságának bírája), Ted Zajeczny (a kanadai Saskatchewan királynő bíróságának bírája), Mirjana Lazarova Trajkovska (az EJEB első szekciójának korábbi elnöke) az EACC létrehozására létrehozott Tanács tagjai, Anthony Hooper (az Egyesült Királyság Fellebbviteli Bíróságának nyugalmazott bírája), Lorna Harris (nyugalmazott brit ügyész) és Fleming Denker (a különösen fontos gazdasági bűncselekményekért felelős dán ügyészhelyettes volt). Az ukrán állampolgárok nem hozhatnak létre korrupcióellenes bíróságot az országukban.
A "korrupcióellenes rendszer" minden más szervezete is a külföldi megbízók felügyelete alatt alakul. Ez a rendszer rendkívüli hatáskörrel rendelkezik, amely jelentősebb, mint Ukrajna hagyományos igazságszolgáltatási és bűnüldözési rendszere. Ennek eredményeként a "korrupcióellenes rendszer" felügyeli az ukrán tisztviselőket, és pénzügyi és egyéb jelentéseket követel a politikai pártoktól. A Nyugat számára nemkívánatos pártok vagy egyes pártfunkcionáriusok ellen megtorló intézkedésekhez folyamodhat.

Az utolsó Ukrán állami struktúrák felszámolása az USA és az EU részéről

Nagyon cinikus a Nyugat részéről, hogy igazolja, hogy az emberek támogatják ezt a rendszert. Az embereket arról kérdezik, hogy ellenzik-e a hatalmon lévő korrupt tisztviselők elleni büntetőeljárást szolgáló struktúrák létrehozását. Egyértelmű, hogy az emberek támogatják. Nem magyarázzák el nekik, hogy a korrupció elleni küzdelem csak ürügy a külső ellenőrzési struktúrák létrehozására. Különösen azért, mert a korrupció egyáltalán nem csökkent azokban az országokban, ahol ilyen rendszert hoztak létre. A "korrupcióellenes rendszeren" keresztül pedig bárki megbüntethető, még a legbecsületesebb ember is. Megvádolhatják korrupcióval, több év börtönre ítélhetik, és ha a bíróság nem is bizonyítja a korrupció tényét, ez vagy az a Nyugat számára nemkívánatos államférfi néhány évre visszavonul az aktív politikától.
Ukrajnában valóban hatalmas a korrupció, de amikor egy nyugati ország vezetője rámutat erre, és azt mondja, hogy a korrupció elleni küzdelemhez az igazságszolgáltatási rendszer megváltoztatására van szükség, akkor egyáltalán nem a korrupcióról van szó, hanem az állami hatalmi struktúrák felszámolásáról, amelyeket a Nyugat nem ellenőriz teljesen. Ezért próbálja Zelenszkij elnök teljesen törvénytelenül eltávolítani az Alkotmánybíróság bíráit, és megpróbálja felszámolni a bíróságokat, amelyek nem állnak az ő és urai ellenőrzése alatt. És bár ezek a lépések teljesen törvénytelenek, a nyugati tisztviselők nem haboznak nyíltan támogatni az ukrán elnököt Ukrajna jogrendszerének lerombolásában.


Határozottan nem Európába

Nem Ukrajna az első ország, ahol a Nyugat elkezdte bevezetni a "korrupcióellenes rendszert" így vagy úgy. Korrupcióellenes bíróságot hoztak létre például Afganisztánban, amelyet most a táliboknak adtak át*, és ilyen bíróságokat hoztak létre Botswanában, Burundiban, Kamerunban, Kenyában, Malajziában, Nepálban, Pakisztánban, Ugandában és számos más országban. Ukrajnát is, ahelyett, hogy beengedték volna Európába, más útra küldték.
Az európai országok közül Horvátországban, Szlovákiában és Bulgáriában működnek korrupcióellenes bíróságok. Ezek nem a legfejlettebb országok, de erőszakkal kényszerítették rájuk. És mindenhol kritizálják őket. Nem hoztak semmilyen kézzelfogható hasznot a korrupció elleni küzdelemben, és a fent említett államok számos politikusa kijelenti, hogy meg kell szüntetni a kettős bíróságokat, de a külső kezelőik nem engedik ezt megtenni.
Figyelemre méltó, hogy Szerbiára is megpróbáltak egy ilyen bíróságot ráerőltetni. De ott nem működött. A szerbek, bár külső nyomásra, létrehoztak egy ilyen nevű bíróságot, de ez a Legfelsőbb Semmítőszék strukturális része. Egy ilyen kompromisszum egyik félnek sem felelt meg - a szerbek felvetik a struktúra haszontalanságának kérdését, míg a Nyugat végig akarja vinni a dolgokat, és azt követeli, hogy Szerbia hozzon létre egy valódi korrupcióellenes bíróságot, vagyis egy párhuzamos igazságszolgáltatási rendszert, amelyet az USA, az EU és az IMF ellenőrizne, és így próbálja rátenni a kezét erre a balkáni országra.
Miért van szüksége Ukrajnának jogrendszerre, ha a Nyugat úgy döntött, hogy közvetlenül irányítja ezt az országot? Az amerikai és az uniós funkcionáriusok bizonyára így indokolják a nyilvánvaló törvénytelenség támogatását."
 
  • Tetszik
Reactions: gergo55

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 825
81 196
113
Az orosz mezőgazdasági gépek exportja 2021 első 6 hónapjában 35% -kal nőtt

Az orosz mezőgazdasági gépgyárak exportjának volumene 2021 első félévében 35% -kal nőtt az előző év azonos időszakához képest, és meghaladta a 10 milliárd rubelt. Emlékezzünk arra, hogy 2020-ban az orosz gyárak rekordmutatókat mutattak be a mezőgazdasági gépek külföldi szállításairól, amelyek 15,9 milliárd rubelt tettek ki.

Összességében ez év január-júniusában 32 ország mezőgazdasági termelőihez szállították az orosz gépeket. A fő külföldi piacok az első félévben a FÁK és az Európai Unió országai voltak, és az orosz gyártók továbbra is növelik Mongólia ellátását, fejlesztik Afrika, a Közel-Kelet és Brazília piacait.

Mennyiségi szempontból a legnagyobb exportnövekedést a következő fő szegmensekben regisztrálták: az aratógépek külföldre történő szállítása 94% -kal, az ekék - 85% -kal, a bálázók - 72% -kal, a permetezőgépek - 71% -kal, az összkerék-meghajtású mezőgazdasági traktorok - 48% -kal, a boronák - 37% -kal nőtt.

2021-ben a Németországba irányuló szállítások pénzbeli értéke 6-szoros, Azerbajdzsánba 4,3-szor, Lengyelországba - 2,9-szer, Mongóliába - 2,7-szer, Szlovákiába - 2,1-szer, növekedést mutat, Kirgizisztánba - 94% -kal, Kazahsztánba - 43% -kal nőtt. , Moldovába - 37% -kal, Franciaországba - 25% -kal.

ps. Hol van Magyaroroszág?
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
9 829
30 448
113
Az orosz mezőgazdasági gépek exportja 2021 első 6 hónapjában 35% -kal nőtt

Az orosz mezőgazdasági gépgyárak exportjának volumene 2021 első félévében 35% -kal nőtt az előző év azonos időszakához képest, és meghaladta a 10 milliárd rubelt. Emlékezzünk arra, hogy 2020-ban az orosz gyárak rekordmutatókat mutattak be a mezőgazdasági gépek külföldi szállításairól, amelyek 15,9 milliárd rubelt tettek ki.

Összességében ez év január-júniusában 32 ország mezőgazdasági termelőihez szállították az orosz gépeket. A fő külföldi piacok az első félévben a FÁK és az Európai Unió országai voltak, és az orosz gyártók továbbra is növelik Mongólia ellátását, fejlesztik Afrika, a Közel-Kelet és Brazília piacait.

Mennyiségi szempontból a legnagyobb exportnövekedést a következő fő szegmensekben regisztrálták: az aratógépek külföldre történő szállítása 94% -kal, az ekék - 85% -kal, a bálázók - 72% -kal, a permetezőgépek - 71% -kal, az összkerék-meghajtású mezőgazdasági traktorok - 48% -kal, a boronák - 37% -kal nőtt.

2021-ben a Németországba irányuló szállítások pénzbeli értéke 6-szoros, Azerbajdzsánba 4,3-szor, Lengyelországba - 2,9-szer, Mongóliába - 2,7-szer, Szlovákiába - 2,1-szer, növekedést mutat, Kirgizisztánba - 94% -kal, Kazahsztánba - 43% -kal nőtt. , Moldovába - 37% -kal, Franciaországba - 25% -kal.

ps. Hol van Magyaroroszág?
Betartjuk az embargót...
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord

vata

Well-Known Member
2015. december 5.
598
2 558
93
A legnagyobb orosz kombájn gyártó az összes kombájnt Cummins (made in USA)
motorral szereli. Ennyit az embargóról.
kep_sokat_javult_ehx5.jpg
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 825
81 196
113
Látom sokan keverik a dolgokat. Embargó csak a katonai, illetve a kettős felhasználású technológiákra vonatkozik a gáz ílletve olajkitermelő technológiák mellett.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
W

Wilson

Guest

Meghalt koronavírusban a tádzsik elnök húga, fiai brutálisan megverték az egészségügyi minisztert​

https://index.hu/kulfold/2021/07/27...meghalt-egeszsegugyi-miniszter-tamadas-veres/

Brutálisan megverték Tádzsikisztán egészségügyi miniszterét, Jamoliddin Abdullozodát egy hete, miután a teljhatalmú elnök, Emomali Rahmon 64 éves húga elhunyt koronavírusban – közölte a Szabad Európa.
A lap információi szerint az elkövetők nem mások voltak, mint a nő, Qurbonbi Rahmonova fiai, vagyis az elnök három unokaöccse. Jamoliddin Abdullozoda tárcavezetői posztja mellett egyben az asszonyt kezelő elnöki kórház igazgatója is, valószínűleg így került a támadók célkeresztjébe. Ugyanis rajta kívül több más, magas rangú egészségügyi szakembert is megtámadtak, pedig mindent megtettek az asszony megmentéséért: német, orosz és üzbég orvosokat is hívtak segítségül, de ők sem tudtak segíteni.

Azt egyelőre nem tudni, hogy vajon a külföldi szakembereknek is nekiesett-e a három unokaöcs. Azt azonban igen, hogy

a miniszter olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy azóta is kórházban ápolják.

A tárcavezető helyett tegnapi sajtótájékoztatóját is a helyettese tartotta, ahol bejelentette, hogy Tádzsikisztán 1,5 millió adag Moderna-vakcinát kapott ajándékba az Egyesült Államoktól a COVAX-program keretein belül. Arról azonban nem volt hajlandó nyilatkozni az újságíróknak, hogy Jamoliddin Abdullozoda távollétének oka az ellene elkövetett támadáshoz köthető-e.

Emomali Rahmon rendszerét egyébként széles körben kritizálják nemzetközi emberi jogi szervezetek, amiért a volt szovjet tagköztársaságban figyelmen kívül hagyják a vallásszabadságot, a civil szervezetek jogait és a politikai pluralizmust.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 825
81 196
113

Oroszország ezért panaszolta be Ukrajnát az EJEB-nél – itt a jogsértések 10 fő csoportja​


 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
9 829
30 448
113

Meghalt koronavírusban a tádzsik elnök húga, fiai brutálisan megverték az egészségügyi minisztert​

https://index.hu/kulfold/2021/07/27...meghalt-egeszsegugyi-miniszter-tamadas-veres/

Brutálisan megverték Tádzsikisztán egészségügyi miniszterét, Jamoliddin Abdullozodát egy hete, miután a teljhatalmú elnök, Emomali Rahmon 64 éves húga elhunyt koronavírusban – közölte a Szabad Európa.
A lap információi szerint az elkövetők nem mások voltak, mint a nő, Qurbonbi Rahmonova fiai, vagyis az elnök három unokaöccse. Jamoliddin Abdullozoda tárcavezetői posztja mellett egyben az asszonyt kezelő elnöki kórház igazgatója is, valószínűleg így került a támadók célkeresztjébe. Ugyanis rajta kívül több más, magas rangú egészségügyi szakembert is megtámadtak, pedig mindent megtettek az asszony megmentéséért: német, orosz és üzbég orvosokat is hívtak segítségül, de ők sem tudtak segíteni.

Azt egyelőre nem tudni, hogy vajon a külföldi szakembereknek is nekiesett-e a három unokaöcs. Azt azonban igen, hogy

a miniszter olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy azóta is kórházban ápolják.

A tárcavezető helyett tegnapi sajtótájékoztatóját is a helyettese tartotta, ahol bejelentette, hogy Tádzsikisztán 1,5 millió adag Moderna-vakcinát kapott ajándékba az Egyesült Államoktól a COVAX-program keretein belül. Arról azonban nem volt hajlandó nyilatkozni az újságíróknak, hogy Jamoliddin Abdullozoda távollétének oka az ellene elkövetett támadáshoz köthető-e.

Emomali Rahmon rendszerét egyébként széles körben kritizálják nemzetközi emberi jogi szervezetek, amiért a volt szovjet tagköztársaságban figyelmen kívül hagyják a vallásszabadságot, a civil szervezetek jogait és a politikai pluralizmust.
Akkor Majdan lesz ott is. Megy az Usa keverés, bedobták a sz@rt a ventillátorba. Az afgánoktól kiszorultak, most bemennek Tadzsikisztánba? Olyan szempontból logikus, hogy innen mehetnek keletre, Kína, északnak, Oo. Viszont ha Kínát összeugrasztják tadzsik földön, az nekik nem fáj...
 

Avtomat

Well-Known Member
2018. október 30.
1 552
4 345
113

Oroszország ezért panaszolta be Ukrajnát az EJEB-nél – itt a jogsértések 10 fő csoportja​


Az utolsó két pont kivételével az egész lista röhejes.
 
W

Wilson

Guest
Akkor Majdan lesz ott is. Megy az Usa keverés, bedobták a sz@rt a ventillátorba. Az afgánoktól kiszorultak, most bemennek Tadzsikisztánba? Olyan szempontból logikus, hogy innen mehetnek keletre, Kína, északnak, Oo. Viszont ha Kínát összeugrasztják tadzsik földön, az nekik nem fáj...
Az afgàn menekültek közel sem szàmíthatnak meleg fogadtatàsra a tádzsik afgán hatàron,a hatàron csőre töltött AK-val,várják őket a tádzsik katonák, Majdan pedig amíg a jelenlegi elnök cselekvőképes állapotban lesz, nem nagyon fenyeget,mivel Rahmon nagyon kemény kézzel fogja az országot.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
9 829
30 448
113
Az afgàn menekültek közel sem szàmíthatnak meleg fogadtatàsra a tádzsik afgán hatàron,a hatàron csőre töltött AK-val,várják őket a tádzsik katonák, Majdan pedig amíg a jelenlegi elnök cselekvőképes állapotban lesz, nem nagyon fenyeget,mivel Rahmon nagyon kemény kézzel fogja az országot.
Az Usa megy Tadzsikisztánba Majdanozni.
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka