1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Összefoglaló a légi harcászatról és légvédelmi eszközökről

Diskurzus a(z) 'Egyéb katonai repüléssel, légi harcászattal kapcso' témában - DrStrangelove által indítva @ 2010. szeptember 3..

  1. silurusglanis

    silurusglanis Well-Known Member

    Arma, azonnal felismeri bárki aki játszik vele.
    Amúgy meg:
     
    gacsat likes this.
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Hm...
    Csak nem ezt a videót nézték meg páran? Mert abban is felbukkan a fenti videó.


    Ha már így alakult, akkor a szokásos összefoglaló az érdekesebb dolgokról. Ez is rohadt jó videó, ezért több részben jön.

    T-34, T-28 és T-33-on képezték ki. F-86F gépre képezték ki végül, ahol Luke támaszponton tanultak meg mindent, ami kellett (bombaoldás, gépágyúhasználat, stb.).
    Később F-100A-ra került, ahol a haladó szintű kiképzésen (advanced gunnery school) két dolgot tanult meg Nellisen

    no.1. Hogyan kell használni az atombombát.
    no.2. A kimenőn rájöttek, hogy a las vegasi showgirlsök nem érdeklődnek 295 dolláros fizetésen tengődő hadnagyok irányában...

    Első állomáshelye 1958-ban Németországban volt F-100 típuson Ramstein támaszponton.
    Az F-100 gépről alkotott véleménye egy tesztpilótának az volt, hogy veszélyes gép és nem ajánlotta beszerzésre, mert sok kezdő pilóta halálát fogja okozni. Nos, az előadó Gary Barnhill szerint a Légierő vette az adást és ezért csak cirka 2300 darabot vásárolt belőle...Az első 100 ezer órára eső baleseti statisztikája a gépnek 44 gépveszteség volt. Ez az F-15 flottánál ma 2 körüli érték (a flotta teljes élettartamára nézve az összes változatot beleszámítva.)

    megj. A lenti linken elérhető az F-15 későbbi baleseti statisztikája. Az első 145 ezer óra után az F-15A-nál ez 6,9 gép/100 ezer óra volt.)
    https://htka.hu/2012/12/04/mcdonnell-douglas-f-15-eagle/
    Statisztika a kezdetektől. A 80-as évek vége óta lényesgében 2 alatt van a mutató.
    https://www.safety.af.mil/Portals/71/documents/Aviation/Aircraft Statistics/F-15.pdf


    Az első két hónapos szolgálata alatt a 13 tárásból, akikkel együtt végzett már 6-an (!!) nem éltek, mert katasztrófákban életüket vesztették. Miért? Túl sok repülőgép, túl kevés tapasztalat. A példaképe, az alakulat parancsnoka is katasztrófában vesztette életét. Gépágyús lövészet közben felhúzás után kifordulva elvesztette irányítását a gép felett és az jobbra átfordulva zuhanni kezdett. A pilóta katapultált, de a gép már fejjel lefelé volt alig 100 lábon. Esélye sem volt a túlélésre...

    (Na persze, mégis az F-104G volt az özvegycsináló. Ez még háborús veszteségnek is durva lenne.)

    A lenti képen látható eszementen aszimmetrikus függesztéssel repültek, mert az atombombát csak így volt képes megfelelő távolsága juttatni a gép. Veszélyes volt. Mindösszesen 300 repült órával rendelkező újoncok repültek így a borzalmas karakterisztikájú gépekkel. (A függőleges vezérsík túl kicsi volt.)
    [​IMG]

    Elsődleges feladatuk Mark 7 típusú atombomba célba juttatása volt. 15 perces készültséget adott 3 évig.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Mark_7_nuclear_bomb

    3 év szolgálat után 1961-ben a Skyblazer bemutató kötelék tagjává választották. A gyémánt kötelék bal oldali tagjaként repült volna. Mire kiképezték feloszlatták az alakulatot az 1962-es szezon előtt. Ennek oka az volt, hogy a Thunderbirds alakulatot légi utántölthető F-100D gépekkel látták el és nem volt szükség így már dedikált európai műrepülő alakulatra, aminek áttelepülése nagyobb távolságon nehézkes volt.
    https://aerobaticteams.net/en/teams/i162/Skyblazers.html


    Ennek az ügynek a pozitív kimenete az volt, hogy a következő szolgálat helyét ő választhatta meg a Légierőn (USAF) belül. Ő az F-105-öt választotta, oktatói pozícióban a Nellis támaszponton.

    Az F-105 kezdeti megbízhatósága is csak annyira volt jó, hogy számtalan vicc született a gépről. Pl, hogy azért készült acélból és lett nehéz, mert a gyártó megtudta, hogy az nehezebb, mint beton. Vagy az F-105 háromféleképpen is képes az ellenséget pusztítani. Gépágyúzhat, bombázhat, vagy simán csak lezuhan és a fejére esik...

    A gép leszállósebessége még teljesen kiengedett fékszárnyakkal is 350 km/h volt. A gépre kerülők a negyedik felszálláson hajtották végre az első Mach 2 sebességű repülést, aztán kb. soha többet, mert arra csak fegyverzet nélkül volt képes. A repülés során teljesen simán ment minden, semmiféle visszajelzés nem volt a sebességmérő mutatóján kívül, hogy 35 ezer láb magasságban elérték ezt a sebességet. A korai hajtóművek üzemeltetési módja miatt lassítani nem szabadott a géppel ennél a pontnál a gáz visszavételével, hanem a gép hátulján levő féklapokkal lassítottak vissza M1,3-ra. Aki ezt elfelejtette azok igen hamar megtapasztalták annak következményét. A hajtómű rendellenes működése ugyanis hatalmas vibrációt okozott, aminek hatására azonnal előre tolták a gázkart a pilóták és féklappal lassultak le.

    Na ez csak 11:30-ig az előadás...
     
    fishbed, HAndrás, misinator and 3 others like this.
  3. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A fenti videó folytatása.


    A Rolling Thunder hadműveletbe azzal vágtak bele, hogy 6 hét alatt térdre kényszerítik az északi erőket. A cél az volt, hogy rákényszerítsék a politikai vezetést, hogy ne támogassák a déli oldalon tevékenykedő kommunista felkelők harcát. Az F-105-ösök 100 ezernél több bevetést repültek Észak- és Dél-Vietnám felett. A bevetés szabályai (Rules of Engagement) akadályozták a hatásos harcot, minta hátrakötött kézzel kellett volna harcolni. Nem támadhattak bizonyos célokat, pl. reptereket.

    (A hadművelet 3 évig tartott leállításáig, majd a háború 1973 elejéig húzódott és az 1975-ös kivonulással ért véget. Az Linbacker II hadművelet volt az utolsó jelentős légi hadművelet a vietnamizációt követően.)

    Jellemzően 6000 font bombateherrel repültek csapásmérő bevetéseket. Érdekes összehasonlítás, hogy a II. vh alatt a B-17-esek jellemzően 4000 font bombateherrel (8x500 font) repültek bevetéseket és 10 ember életét kockáztatták, addig az F-105 ezt egy pilótával tette meg. Gyorsabban és több „bummal”. Iszonyatos ütemű volt a fejlődés a hidegháború alatt.

    (A szubszonikus A-6 Intruder gépek néha 30 db 500 fontos bombát juttattak célba, ami 15000 font össztömeg. Két fős személyzettel és kb. 2-3-szor gyorsabban, mint a B-17.)

    Az 53 ezer font felszálló tömegű gép felgyorsításához felszálláskor vízbefecskendező rendszer volt szükséges. Ha feleszállás közben hibásodott meg a rendszer a legrosszabb pillanatban, akkor a gépnek nem volt meg a kellő ereje a felszálláshoz, azonban már lefékezni sem tudott... Az előadó elmondása szerint ez úgy havonta egyszer előfordult a Takhli támaszpontot töltött ideje alatt.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Takhli_Royal_Thai_Air_Force_Base

    753 F-105D és F modellt repült Vietnámban bevetéseket ebből 397 veszett oda a flotta 53%-a.

    A bevetések 1300-1400 mérföldes repülést jelentettek oda-vissza, ami akár 3 óráig is eltartott, légiutántöltéssel. A térképen a kék lóversenypálya formájú helyeken zajlottak jellemzően az utántöltés. Nagyon respektálták a tankerek személyzetét, akik időnként Laosz fölé is berepültek, hogy az üzemanyag hiánnyal küszködő hazatérő gépek elé menjenek.

    (Hogy miféle veszély leselkedett a KC-135 pilótákra Laosz felett az nem igazán értem...)

    [​IMG]

    A tanker személyzetek szinte sportot űztek abból, hogy elmondhassák magukról, hogy egy James Bond gonosz női szereplője által ihletett merész festésű F-105-öst éppen ők tankoljanak meg.
    [​IMG]

    Bentről ezt látta a pilóta tankolás alatt.
    [​IMG]

    Egy a Nellisen történt esetet idézett fel, amikor még oktató volt. Egy az akadémián frissen végzett növendéket oktatott utántöltésre éppen, amikor történt egy „apró” incidens. Éppen utántöltés közben rándul össze a növendék, pontosan az összecsatlakozás pillanatában, aminek következtében a botkormányt is megmozgatta. A gép erre 320 csomós sebességnél (ez nagy magasságban sok, ez alacsony CAS értéket jelent) igen erős orr leadással válaszolt. Ennek eredményeképpen a tankerből kitépte a 47 láb, tehát kb. 16 méter hosszú utántöltő csövet. A billegés ekkora ellentétes irányba váltott és feldobta a csövet a levegőbe, ami kb. alig 30 centire a fejétől zúgott el az oktatónak.

    Az utántöltéssel a levegőben neki is akadt problémája...

    Éppen zajlott az üzemanyag átadása, amikor a mellette várakozó kísérője (John Bets) hirtelen beleszólt a rádióba parancsoló hangon:

    „Dodge 2*, szivárog az üzemanyag, válj le!”

    Majd rögtön ezután a helyzet súlyosbodott.

    „Dodge 2*, ég a géped, katapultálj, katapultálj, katapultálj!”

    14 ezer lábon 400 csomós sebességnél hagyta el a gépet. Az eltelt idő az üzemanyagtank repedés, a leválás és katapultálás között összesen 6 másodperc volt. 1 másodperccel a gépelhagyás után a kísérő látta, ahogy a teljes gép egy hatalmas tűzgolyóvá változott. A gépben akkor kb. 3000 gallon (ez kb. 20 ezer font, tehát úgy 9 tonna) üzemanyagot volt.

    *Ez volt a pilóta hívójele. gyakori volt sportkocsik neve alapján hívójelet választani.

    A katapultálás élményeit röviden összefoglalta. Az ernyő nyitása miatti lassulás igen kemény nyomokat, zúzódásos sebeket tudott hagyni a pilóta testét a hevedereknél. Az sűrű erdős felületek feletti katapultálás számtalan pilóta halálát okozta. Egy ilyen eseményen az előadó nagyjából ott, ahol katapultált hallotta nyílt csatornán(GUARD CHANEL) a beszélgetést, ahogy egy helikopterből acélhuzalon leeresztett menő személyzet feltette a kérdést az orvosnak, hogy

    „A pilóta a heréje közelében van felnyársalva a fára. Hol kellene vágnom, hogy leszedjem a fa tetejéről?”

    Lefelé ereszkedés közben az jutott eszébe, amit a túlélő oktatáson tanult.

    „A mentőernyő a gépelhagyás után nem igazán irányítható. Csak arra jó, hogy a pilóta úgy ahogy biztonságos sebességgel érjen földet. Ha valami van alattad, így jártál öregem, arra fogsz érkezi. De ha eléggé kétségbeesett vagy, akkor elvághatsz néhány szíjat a nyakad körül. Akkor az ernyő alakja megváltozik és kismértékben kormányozhatóvá válik az ernyő.”

    Na, ezek után ő csak a saját golyóira tudott gondolni éppen miközben a zsebéből elővette a szükséges kampó alakú vágó szerszámot... Sikerült 2-2 szíjat elvágnia és nyílt területre kormányoznia magát. 10 percig tarott, míg földet ért. Ezalatt a köteléktársa már odafent szervezni kezdte a mentést. Közölte, hogy a helikopter már úton van, veszi a vészjeladód jeleit. Amennyiben egy kis kézi rádió keresztül nem történt kapcsolatfelvétel, akkor nem hajtották végre a mentést. Kb. 1 órát volt már odalent, amikor meghallotta a közeledő helikopter hangját. Ekkor annyira izgatott lett, hogy minden jelző eszközét egyszere előtte.

    A kivizsgálás kiderítette, hogy egy automatikus záró szelep hibája okozta az üzemanyag szivárgást majd a tüzet. 183 ezer légi utántöltés alatt ez volt az egyetlen ilyen hiba.

    26:00-nál vagyunk még mindig csak...
    Folyt köv.
     
    fishbed, HAndrás, misinator and 3 others like this.
  4. Negan

    Negan Well-Known Member

    Laosz abban az időben egy átjáróház,teljes káosz.A Ho Shi Minh ösvény is rajta keresztül vezetett.Északiak rendszeresen telepitettek légvédelmet,rakétákat is az utánpótlási vonal védelmében,és aféle gyakorló-kiképző terepnek is számitott.És még az északi vadászgépek hatótávjába is belekerülhettek
     
  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ebből max. AAA és gáz esetén kiugrás valid. Ha az utántöltött gépek mögött nem volt vadász, akkor a tankerre semmi veszélyt nem jelentettek. A MiG-21 hatósugara irgalmatlanul kicsi.
     
  6. Negan

    Negan Well-Known Member

    De az utántőltő szinte csemege egy SA2nek,ha bekerül a hatótávjába(hogy melik alváltozatokat használták,az Te tudod).Az ország nagy részét meg a kommunista Pateth Lao és a vieth minh uralta.A maradékot meg mindenféle hadurak,részben amerikai támogatással.Az utánpótlási vonalat szilárdan uralták az északiak,a többi részen meg bárhol lehetett bárki-aki éppen arra járt.
     
  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Bevallom soha nem tudtam, hogy Laosz milyen állapotú is volt a háború idején. Hogy a Dvinákat telepítették-e Laoszba, azt nem tudom. De azok HMZ-je 40 km alatti volt szubszonikus nem manőverező cél ellen.
     
  8. Negan

    Negan Well-Known Member

    Mel Gibson Air America filmje egész jól bemutatja.És jó film.Hivatalosan egy mindenki által tiszteletbe tartott békés kirélyság,valóságban meg ott volt mindeki.Az északiak szabályos reguláris csapatokat állomásoztattak az utánpótlási útvonalon,a többi részen támogatták a pateth laot(helyi vietcong),amerikaiak zsoldosokat küldtek be,és támogattak mindenkit aki harcolt a kommunistákkal,CIA szervezte a motangart miliciákat,korabeli drogmaffiák meg ópiumot termesztettek és magánmilisiákat tartottak fen,időnként a dél vietnámi reguláris csapatok is betörtek-teljes káosz.
    Mivel nemigazán lehetett tudni,hol van,éppen egy Dvina üteg,nem volt éppen kockázatmentes.Ráadásul a nagyrésze magas hegyvidék.Még a Sztrela(miután megjelent),vagy a nagyobb hatómagasságú AA tüzérség is játszott.Plusz a dél kinai hegyvidékről az északi részt belátták a nagy hatósugarú felderitőrdarok.(ez is káosz.Északon szovjet kinai határincidensek,délen meg közösen támogatják a VDK-t)
     
  9. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Szrela-2-vel nem hinném, hogy egy 6 km magasan repülő tankert le lehetett volna lőni. 30 fokos szögnél kisebb rálátás kellett a hajótómű turbinára. Régen HMZ-n kívül repülne elvileg a repülő, mire ez teljesük.
     
  10. Negan

    Negan Well-Known Member

    Ezt nem tudom.De a Ho Si Minh ösvény védelmére telepitettek 85 és 100milis AA ágyúkat is.
    És magas hegyvidék.Ráadásul arrafelé már a pilótamentés se volt éppen 100%os,szoval nem érezhették magukat egy nyugis sétarepülésen.
     
  11. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Az előtérben a hatalmas N-57D, 57mm-es kísérleti gépágyú látható, ami a MiG-9-esek kezdeti fő fegyvere volt. Ezt végül a nálunk is jól ismert N-37-esekre cserélték le, ezt örökölte meg később a MiG-15-ös is.
    Hanem ami engem érdekel, az a háttérben látható nagyon sok kamrás csőszájfékkel ellátott gépágyú típusa. Innen nézve inkább hasonlít egy német Mk-103-asra, ami a FW-190-esek egyik függeszthető fegyvere volt. De nem egészen az.

    [​IMG]
     
    Kurfürst, fishbed, HAndrás and 2 others like this.
  12. Negan

    Negan Well-Known Member

    Igy ránézésre egy nagy kaliberű,talán 37milis,több töltényűres revolverező ágyűnak látszik.Mint a DEFA,csak nagyobba
     
  13. DINAMO

    DINAMO Well-Known Member

    Ami meg jobra az eloterben van az meg tiszta MK-108
     
  14. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Én nem. Megint beszoptam.
     
  15. Negan

    Negan Well-Known Member

  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Úgy néz ki, mint valami lézerágyú a Star Warsból.
    Mi a fenének kellett volna ekkora ágyú?
     
  17. misinator

    misinator Well-Known Member

    "...A gép leszállósebessége még teljesen kiengedett fékszárnyakkal is 350 km/h volt..."
    Az igen!
    A wikipedia szerint a Szu-7-esnek is ennyi volt, de egy - persze azóta megszűnt, én meg nem mentettem le - oldal táblázata szerint még az oktató változata is 310 km/h óra volt, a többi változat meg 280-290 km/h volt.
    Aztán meg kit tudja.

    Durva!
     
  18. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    A Tu-2-esnek volt egy verziója, amin volt egy hosszabb csövű 57mm-es gépágyú, az RSR-57-es. Ezen kívül volt még az említett N-57D és az NSz-57-es.
    De ez egyik sem.
     
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    #2782
    https://forum.htka.hu/threads/Össze...gvédelmi-eszközökről.387/page-140#post-628146
    #2783
    https://forum.htka.hu/threads/Össze...gvédelmi-eszközökről.387/page-140#post-628168

    Folytatás.

    A helikopteres mentés után a kimentés után ahol kirakták (nem a saját támaszpontján) a kantinba betérve egy volt évfolyamtársával találkozott, aki jelöletlen T-28 gépen vitte vissza Takhli támaszpontra. A CIA-nak repült havi 5000 dollárért, amikor Gary Barnhill zsoldja 1000 dollár volt havonta. Az Air Americanál szerzett neki CIA-s munkát a régi ismerős. A stressz levezetés az akkor elfogadott módon ment, piálással...

    A lenti képen a létrán John Bets. aki a katapultálás idején a köteléktársa volt. A jobb oldali képen taktikai megbeszélést tartottak éppen a létesítményben. A kis bajusszal John Bets, balról a második, tőle balra Bates hadnagy. Gale Whims (?) korábbi Thunderbirds left wing balról a harmadik, ő volt a vezetőjük. Tőle jobbra Jamie Mclaughlin, tőle eggyel jobbra Foxie Flower őrnagy és végén táblával a nyakában Gary Barnhill.

    [​IMG]

    Foxie egy esetben, amikor interjút adott egy fiatal női riporternek elég seggfej módon viselkedett, mert láthatóan hülye kérdést tett fel neki. A hölgy megkérdezte, hogy mennyi ideig tart az ellenségnek a hidat újraépíteni, mire hűvösen válaszolt:

    „Hölgyem, mi nem építjük, mi csak szétcsapjuk azokat...”

    Foxienak később katapultálnia kellett gépéből, de a kabintető nem robbant le a katapultálás során, a kabintető áttörésekor az lefejezte a szerencsétlen pilótát.



    A katapultálását követően a Clark támaszpontra akarták küldeni Barnhillt a Fülöp-szigetekre egészségügyi felülvizsgálatra a nyaki és hátsérülései miatt. Ő ezt visszautasította, mert mind minden repülésért odáig levő pilóta félt attól, hogy letiltják a repülésről. Nem hogy nem akart menni, de ragaszkodott hozzá, hogy már a következő nap repülhessen annak ellenére, hogy még a fejét sem volt képes forgatni oldalra magától, a kezeivel mozgatta. Hülye döntés volt, teszi fel a kérdést ő. Naná, hogy az volt, de az akkori körülmények és ügymenet hozzásegítette az embert ilyen hülye döntések hozatalához. Ha már a letiltás szóba került, akkor egy történetet hoz erről. Mi kell ahhoz, hogy harctéri fáradtság miatt letiltsák az embert? Egy klasszikus „22-es csapdája történet következik.

    Nasty Ned Miller a század egyik kedvelt tagja egy különleges, közelségi gyújtós fél-kísérleti állapotban levő 3000 fontos bombával ment bevetésre. A tanker megközelítésekor a bomba gyújtója meghibásodott és felrobbant a bomba. A gép azonnal darabokra esett egy hatalmas tűzgolyóban, a pilótának esélye sem volt a túlélésre. Még a levegőben hallotta Barnhill társa halálának hírét (ő nem volt a jelen ott). Egy érzés támadt benne, hogy valami különlegest kell tennie, amivel megemlékezik a barátja elvesztéséről. Hazatérve 50 láb magasságban (kb. 18 méter) végigszáguldott a futópálya felett majd felhúzta a gépet és órsókat írt le, mintha csak egy airshown lett volna. így tisztelegve Miller emléke előtt. A ground chief és a pilóták odáig voltak tőle, de a századparancsnok már kevésbé... Magához parancsolta, majd így szólt:

    „Barnhill, harctéri fáradtság miatt 1 hétre letiltom a repülésről”.

    Ennek a büntetésnek a komolyságáról a következőket meséli el Barhnill. Amíg társai Hanoi környékén repültek veszélyes bevetéseket, estek fogságba vagy haltak meg, addig az ő büntetése az volt, hogy sehova nem mehetett egyedül egy hétig...



    Röviden beszél a légvédelmi rakéta fenyegetésről.* Az első Dvina alakulatok 1965 elején érkeztek az ÉV-ba, de csak 4 hónappal később történt az első éles indítás. Ezt úgy említi, hogy Lyndon B. Johnson elnök és McNamara védelmi miniszter adtak négy hónap nyugodt időszakot az ellenséges felkészülni...

    *Sajnos több ponton súlyos tévedésekkel, pl. a 6-9 másodperc alatt célponthoz érő rakétákról és M3.5 végsebességről beszél. Ez nettó tévedés. A realitás inkább M2.5 és 9 sec alatt kb. az 5 km-en HMZ alsó távolságot érte el a rakéta, nem a 20-25 km távolságban levő célpontokat.

    Az F-105 pilótákra vetített veszteségi átlag a beszéd a vetített dia szerint az, hogy 33 bevetésenként lőttek le egy F-105 pilótát átlagosan. Csak ezt én nem értem.
    Maga az előadó mondta, hogy 379 db F-105 gép veszett oda és ezek egy része ráadásul balesetben, amire nem tért ki. Az én egyik forrásom összesítő táblázata 334 darabos HARCI F-105 veszteségről ír. Tehát ez a veszteség oldal. De legyen a nagyobb szám. 379*33 = 13 101. OK. A bibi az, hogy az előadás elején azt mondta, hogy az F-105 gépek 100 ezernél több bevetést repültek. Itt valahogy nagyságrendi tévedés van... Vagy a bevetés számban van tévedés, de nagyon nem ér össze a mérce két vége...


    158 pilóta vesztette életét bevetés közben F-105-ön és 105 esett fogságba.

    Ezt követően rövid összefoglaló az első SAM szovjet sikerekről. No.1. Gery Powers, no.2 Rduy Anderson (szintén U-2-ben Kuba felett), no.3. Keirn százados F-4C-vel 1965-ben ÉV felett júliusban. Erről a HTÖ is megemlékezett.

    A történet abból a szempontból különleges, hogy Richard Paul Kerin százados, a gép fegyverzet operátor tisztje a II. világháborúban is részt vett, másodpilótaként szolgált B-17-en, gépének lelövésekor 1944 szeptemberében esett fogságba. A háború utáni leszerelések és pilótahiány miatt újra belépett a Légierőhöz és átképezték F-86, F-100 majd végül F-4 típusra, a 11. bevetésén lőtték le. Túlélte az ismételt lelövést és fogságba esett, de a szabadulásra ezúttal nem kilenc hónapot, hanem majdnem 9 évet kellett várnia, 1973 februárjában engedték szabadon. 1976-ban vonult nyugdíjba.

    Többszöri kérés után engedélyezte csak LBJ elnök a SAM-ek elpusztítását.

    Folyt köv.
    (Még mindig csak 36:00-nál vagyunk.)
     
    fishbed, misinator, Negan and 3 others like this.
  20. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Na most akkor volt az amerikaiak részéről ballisztikus rakéta elleni tevékenység? Eltüntették a videókat.
     

Ezen oldal megosztása