K
kamm
Guest
Hat ez qrvara nem igy megy es nem is igy tortent. TIpikus kelet-europai elkepzeles az uzleti vilagrol.Felszabadult a világ legdrágább építési területe. A tulajt kifizette a biztosító.
A "tulajoknak" nemigen jar semmi, mert senki, ismetlem senki nem finansziroz meg ilyen lepteku uzletet sajat zsebbol - hulye lenne sajat penzt kockaztatni, amikor erre itt van kulon egy iparag, kolcsonozni megauzletekre (financial lending.)
A biztositast sem jokedvukbol kotottek - biztos qrva draga lehetett, hiszen mar akkor $7-8 milliard korul becsultek a ket tornyot. Eppen ellenkezoleg, a "tulajok" (Larry Silverstein plusz mellette GMAC Mortgage, a General Motors egyik penzugyi befekteto-szolgaltato cege, a Westfield Properties, egy mallokat fejleszto megaceg, es Lloyd Goldman ingatlanbefekteto) csak a 99 eves berlet 2001 juniusi alairasa utan voltak kenytelenek mindenre kiterjedo, uj biztositast kotni, maskulonben nem kaptak volna meg a finanszirozast az uzletre (a lenderektol.)
Evtizedeken at a merenyleteket automatikusan tartalmaztak a biztositasok, igy ebben is biztosan benne voltak alapbol.
Miutan megtortent a baj, Silversteinek a kettos tamadas miatt mentek birosagra, azaz az esemenyenkenti osszeg duplajat, $7B kertek (ez addigra mar $1-2B kevesebb is volt, mint az ujjaepites becsult ktge) - nem is ment konnyen, 17 evig (!) ment a pereskedes a biztositokkal, vegul a $3.5B egyszeri tetejebe kaptak $1B extrat egy megallapodasban es annyi. Ez jo sansszal mind ment a lendereknek, befektetoknek. Ja es mindekozben fizettek a $10M/honap eredeti berleti dijat a Port Authoritynek (NY-NJ kozos allami "kikotoi hatosag" cege), maskulonben buktak volna a teruletet is.
FYI ugyanigy ment a cirkusz Deutsche Bank lezuzott tornya miatt, amit a DB szerint bontani kellett is stb stb.