A-50 Shmel , Mainstay / A-100 Premjer (Berjev)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 589
28 039
113
Konkrét különbségek az A-50U és A-100 között külsőleg.
1. A szárnyvégek alatt valamilyen elektronikus berendezések.
2. PSz-90A-76 hajtóművek.
3. A vízszintes vezérsíkok végén kis wingletek (szárnyvégfülek).
4. Festés, egyszínű világos szürke.
5. Stabilizátorok a törzsvég alatt.
6. Spec. antenna (valószínűleg saját-idegen rendszer) a pilóta fülke felett.
7. A pilóta fülke két oldala mögötti dudorok hiányoznak.
8. Az antenna dóm rajzolata.
9. A függőleges vezérsík tövében antenna burkolat.
10. Az orr alatti dudor felső részén egy kidudorodás.
11. A törzs végében alul két oldalon 7 db "kis ablakok", rések.
Egyenlőre ennyi, aki talál még, legyen szíves egészítse ki a listát.
Festés nélküli példány.
1511072937_1.jpg

Festett, számozott (78651) példány. A háttérben egy A-50U.
263056.jpg

Felszállás közben
E5yXVMOWEAEGsNw

Egy A-50U
33132783852_65fd1545c8_k.jpg
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 666
12 069
113
Konkrét különbségek az A-50U és A-100 között külsőleg.
1. A szárnyvégek alatt valamilyen elektronikus berendezések.
2. PSz-90A-76 hajtóművek.
3. A vízszintes vezérsíkok végén kis wingletek (szárnyvégfülek).
4. Festés, egyszínű világos szürke.
5. Stabilizátorok a törzsvég alatt.
6. Spec. antenna (valószínűleg saját-idegen rendszer) a pilóta fülke felett.
7. A pilóta fülke két oldala mögötti dudorok hiányoznak.
8. Az antenna dóm rajzolata.
9. A függőleges vezérsík tövében antenna burkolat.
10. Az orr alatti dudor felső részén egy kidudorodás.
11. A törzs végében alul két oldalon 7 db "kis ablakok", rések.
Egyenlőre ennyi, aki talál még, legyen szíves egészítse ki a listát.
Festés nélküli példány.
1511072937_1.jpg

Festett, számozott (78651) példány. A háttérben egy A-50U.
263056.jpg

Felszállás közben
E5yXVMOWEAEGsNw

Egy A-50U
33132783852_65fd1545c8_k.jpg

A 100-asnak a pilótafülke felett is van egy gondolája, az 50-esnek késantennák.
A 100-asnak a futómű gondolákon is vannak késantennái.
 
M

molnibalage

Guest
A 7. A-50U-t (RF-50602) megkapta az orosz légierő decemberben.
CwUfcgMXAAIaWkx

CwUfdehW8AAwcqG
Az A-50 az alap hh végi kvázi alig használható cucc ugye?
Az A-50U az mondhatni a 201x-es szinten levő.

Az A-100 hogyan létezhet az A-50U mellett? Nincs pénz új gépre és akkor ilyen és olyan is van?

Az A-100-on úgy látom újabb hajtómű van, addig az A-50 és U-nál ez azonos?
Kőkorszaki turbojet van rajta?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 495
84 641
113
Az A-50 az alap hh végi kvázi alig használható cucc ugye?
5 darab van még szolgálatban és abból is kb 2 repülőképes. Ezek is modernizálva lesznek U-szintre.
Az A-100 hogyan létezhet az A-50U mellett? Nincs pénz új gépre és akkor ilyen és olyan is van?

A-100 az teljesen új gép, már Oroszországban a 0-ról gyártott Il-76 mély modernizációja. Új hajtómüvekkel(PS-90A-76), avionikával, radarral...stb. Az A-50U-a szovjet-még Taskentben gyártott Il-76MD légtérellenőrző változatának modernizációja, illetve a radarjának modernizációja , a régi szovjet D-30KP hajtómüvek megmaradtak a gépen. Az új A-100 tesztelése 2024 végéig eltart és csak utána kezdik a sorozatgyártását. Addig szükség van az A-50U-ra.
Az A-100-on úgy látom újabb hajtómű van, addig az A-50 és U-nál ez azonos?
A-100-on 4x PS-90A-76 míg az A-50/U-n régi szovjet D-30KP
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 589
28 039
113
Az A-100 leváltja az A-50 és A-50U gépeket teljesen. Addig, amíg az A-100 nem lesz elegendő mennyiségben, addig az A-50U modernizációs programra szükség van. Nem várhatnak az A-100 teljes felfutásáig. A következő A-50U átadását 2023-ra tervezik.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 495
84 641
113
Miért késik az A-100 átadása és a szérigyártás beindítása?!

A fejlesztők egy óriási stratégiai hibát vétettek a munka során, ugyanis nyugati alkatrészeket is bőséggel beterveztek a radargépbe. Ez aztán az oroszokra az elmúlt időszakban kivetett nyugati szankciók miatt keményen visszaütött, így a program résztvevői már évek óta azon dolgoznak, hogy a külföldi elemek hazai megfelelőit kifejlesszék, és sorozatgyártásra alkalmassá tegyék.

A teljes anyag:
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 666
12 069
113
Miért késik az A-100 átadása és a szérigyártás beindítása?!

A fejlesztők egy óriási stratégiai hibát vétettek a munka során, ugyanis nyugati alkatrészeket is bőséggel beterveztek a radargépbe. Ez aztán az oroszokra az elmúlt időszakban kivetett nyugati szankciók miatt keményen visszaütött, így a program résztvevői már évek óta azon dolgoznak, hogy a külföldi elemek hazai megfelelőit kifejlesszék, és sorozatgyártásra alkalmassá tegyék.

A teljes anyag:

Ez nem stratégiai hiba volt, hanem az egyetlen lehetőségük. :D
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
W

Wilson

Guest
Ez. egy repülési prototípus,
Ez az 1 van belőle?

Az A-100 radarrendszer szűzrepülését a BRTK bekapcsolásával hajtotta végre......​


au91xn1et05oawhx7mpeerkdyezp2hxh.jpg


A Concern Vega, a Roselectronics Holding Company és az UAC PJSC (mindkettő a Rostec State Corporation része) Beriev Aircraft Design Bureau szakemberei végrehajtották az A-100 nagy hatótávolságú radaros képalkotó és irányító rendszer első repülését a fedélzeti rádiórendszerrel (ORTK). A tesztek megerősítették a speciális berendezések és a repülőgép fedélzeti rendszereinek normál működését magas elektromágneses sugárzás mellett.

A repülés során ellenőrizték a repülőgép aerodinamikai jellemzőit, az avionika működőképességét és a BRTK néhány célberendezését. A repülőgép rendszerei a beállított paramétereknek megfelelően működtek, és készen állnak a további típusú tesztekre.

"A repülés normál üzemmódban zajlott. Minden rendszer és berendezés megfelelően működött. A személyzet teljes egészében végrehajtotta a repülési feladatot, ellenőrizve a repülőgép stabilitását és irányíthatóságát az adott pilóta üzemmódokban, valamint a repülőgépre szerelt komplexum működését. Az IL-76MD-90A platform megerősítette a megadott jellemzőket" - mondta Szergej Parkhaev, a személyzet parancsnoka, a Beriev TANTK tesztpilótája, az első osztályú kitüntetett tesztpilótája.

"Az A-100-as, a legfejlettebb fejlesztéseket megtestesítő repülőgép-komplexum tesztelésének fontos szakasza kezdődött meg. A tudósok és a tervezők megerősítették, hogy az orosz radar- és irányító repülőgép-technológiák világszínvonalon állnak. Azt tervezzük, hogy 2022-ben befejezzük az előzetes repülési tesztciklust, és átadjuk a komplexumot állami közös tesztelésre" - mondta Vlagyimir Verba, az Orosz Tudományos Akadémia levelező tagja, a Concern Vega főtervezője.

Valójában ez több, mint egy új légi korai előrejelző repülőgép első repülésének híre.

Néhány hete több aktuális kiadvány is leközölte a Vesznyik VPC cikkét, amely valamiért széles körben beszámolt az ipari együttműködés néhány jellemzőjéről 2014 előtt és után, az importhelyettesítés helyzetéről és a "belső konyha" egyéb olyan részleteiről, amelyeket egyáltalán nem szükséges a nyilvánosság elé tárni. Bár ugyanez a cikk úgy is értékelhető, mint egy figyelemelterelés a nyugati szakavatott olvasó számára, aki minden bizonnyal figyelmet fordít a nyílt forrásokra, hogy félrevezesse és elhitesse vele, hogy komoly problémák vannak az A-100-as programmal.

És kit érdekel az ipari együttműködés, hogy a szankciók hogyan érintették a nemzeti védelmi ipart, hogyan valósult meg az importhelyettesítés az A-100-as program keretében és még sok más árnyalat, ha a gép felszállt az égbe, és a berendezései a meghatározott követelményeknek megfelelően működnek?

Ez a válasz arra a kérdésre, hogy a szankciók megölték-e az orosz védelmi ipart vagy annak egyes szegmenseit?

Colonelcassad
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed