A-50 Shmel , Mainstay / A-100 Premjer (Berjev)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
A gép saját ön-stabilitásának csökkentése a cél. Ekkora felületű szárnyak 0, vagy pláne pozitív V-beállítással akkor stabilitást adnának a gépnek, hogy a megszüntetéshez, vagyis a kormányzáshoz túl nagy felületű vagy/és kitérítésű kormánylapokat kellene alkalmazni. A túl nagy méretű és/vagy kitérítésű kormányfelületek meg nagyobb szilárdságot igényelnének, vagyis nagyobb súlyt jelentenének. Normál utazósebességnél (persze terhelés függvényében is), a negatív V-ben lógó szárnyak a gép törzsét "cipelve" úgyis közel 0 V-beállításra állnak a levegőben, ennyit változik a sárkány a terhelés hatására. Nem véletlen hogy a nagy manőverképességet igénylő vadászgépeknél is általában vagy 0, vagy negatív a szárnyak V-beállítása.
Dehát az vadászgép.
Direkt nézegettem a levegőben levő Il-76osokat is, és ott is negatív a szárnyállás.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Dehát az vadászgép.
Direkt nézegettem a levegőben levő Il-76osokat is, és ott is negatív a szárnyállás.
Amit írtam, az minden repülőgépre vonatkozik, hogy mekkora stabilitást álmodtak meg az egyes típusok tervezői az meg nagyon eltérhet. Ráadásul a hangsebesség fölötti vadászoknál még a szárnyprofil kialakítása is számít, ott nem lehet az egyszerű hagyományos elöl vastag hátul vékonyodó profilt alkalmazni. Ott a legvastagabb profil-pont általában a hátsó harmad környékén van, és teljesen más a szárny-törzs átmenet kialakítása is. Az is alapból fennáll, hogy minél nagyobb a szárny és minél nagyobb sebességgel repül a gép, annál nagyobb a gép keresztirányú stabilitása, vagyis annál nagyobb kormányerő kell a kormányzásához. Ha kisebb szerkezeti súllyal meg akarják ezt úszni, a sárkány aerodinamikai kialakításával így tudják csökkenteni a stabilitást.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 709
28 772
113
221709.jpg

263056.jpg
 
M

molnibalage

Guest
A cikk fordítását sem értetted meg? A gépeket gyárják, a hadrendbe állítási folyamat húzódik el.
Ne haragudj Roni, de baromságod az irritáló szinten túl van. Tényleg jobb lenne, ha a folyamatos "hülye béne oroszok" skandálás helyett...

Kussolnál.
Vagy iknább csak kérdezz.

Az, amit előadsz kimeríti a topikrombolás fogalmát már.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Ez kötözkodes akart lenni? 2024 re all szolgalatba es kész. Kit érdekel ha hogy most elkezdik gyártani de haszna nem sok? Hadrendbe állítást értettem 2024 alatt. Nyilvan a bomerang utan ez is elhuzodik kivancsian varom meg hogy mi fog meg elhuzodni mert a mi-28nm gepnek sem latom a végét
 
M

molnibalage

Guest
Ez kötözkodes akart lenni? 2024 re all szolgalatba es kész. Kit érdekel ha hogy most elkezdik gyártani de haszna nem sok? Hadrendbe állítást értettem 2024 alatt. Nyilvan a bomerang utan ez is elhuzodik kivancsian varom meg hogy mi fog meg elhuzodni mert a mi-28nm gepnek sem latom a végét
Az első szériának nevezhető F-22A 2000-ben készült el. IOC 2005 dec.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 709
28 772
113
A-100 Premier
A lokátor elnevezése a Premier (РЛС Премьер). Az új Premier lokátor S sávú, forgó radarantennával rendelkezik, aktív elektronikus függőleges letapogatással és mechanikus azimut pásztázással. A lokátor antenna forgási sebessége 12 fordulat/s, ami kétszer gyorsabb, mint az A-50 repülőgép Smel (РЛС Шмель) lokátorának az antenna forgási sebessége, ami 5 fordulat/s. Ezzel a nagy sebességű célokat jobban nyomon lehet követni.
Az lokátor a következő feladatokat hajtja végre:
- Felderíti és automatikusan követésbe vesz mindenféle típusú 90-3.600 km/h sebességű légi célt,max. 300-t,
- Érzékeli és automatikusan követi a tengeri és a szárazföldi célpontokat. A nagyokat max. 500 km távolságban,
- Automatikusan kiszűri a mesterséges és természetes rádiózavarokat, észleli a repülőgépet fenyegető veszélyeket, elvégzi a légi fedélzeti védelmi komplexum előzetes hangolását, amely magában foglalja az EW eszközöket.
- Adatokat továbbít minden típusú parancsnoki központnak, AWACS, irányító és elfogó repülőgépeknek, légvédelmi rendszereknek, komplexumoknak, beleértve a közvetlen célmegjelölést is,
- Vezeti a pilóta nélküli repülőgépeket a kiválasztott célokhoz,
- Kezeli a drónok csoportját;

2016. október 26-án Taganrogban megtörtént az A-100LL repülőgép-laboratórium első repülése a Premier-476 K + F projekt keretében, az átalakított A-50 repülőgéppel (piros 52, sorozatszám: 69-05). A rádiótechnikai komplexum egyes elemeinek földi és repülési tesztjeihez, az abban foglalt rendszerek elektromágneses kompatibilitásának ellenőrzéséhez, protokollok és információ csere módok kidolgozásához és egyéb tervezési célokhoz.
a100ll.jpg

2019. február 9
a100-scaled.jpg

A teljes rendszer tesztelésének végét 2020 végére, az A-100 AWACS repülő komplexumot az A-50 és A-50U AWACS repülőgépek kiegészítésére és nem leváltására tervezik.