A D-30KP-ról PSz-90-re áthajtóművezés a sárkány komolyabb módosítása nélkül még nemis akkora truváj, hiszen az eleve új szárnyakkal, pilonokkal, FbW-vel, futóművel... stb-vel készült új Il-76MD-90A, Il-78MD-90A, A-100 Premier (ezek azonos sárkányok) mellett már kb 10-15 éve létezik a használt, hagyományos Il-76MD és TD modellek áthajtóművezése is. Tehát, ha Il-76 üzemeltető vagy, akkor a meglévő gépet is át tudják építeni D-30KP-ról PSz-90-esre, a fenti "extrák" nélkül.
Ebből az következik, hogy az A-50U programhoz is meg lehetett volna oldani a dolgot, de nagyon úgy fest, itt a költségek csökkentése miatt maradt a nagyjavított D-30KP hajtómű.
Szerintem ez nem helyes, hiszen így megint széthúzódik a flotta. Ha komolyan gondolják az A-100 Premijer-t és az A-50U upgrade-et is egyszerre, akkor célszerűbb lenne a hajtóművek terén némi előrelátás és rendszerazonosság. Már csak azért is, mert a Szolovjov a D-30KP-t már csak nagyjavítja, amíg nagyjavítja, hiszen mostanság már csak a PSz-90-est gyártja és a PD-14-es családra készül fel.
Ráadásul a leendő alternatíva, a Tu-214-esen alapuló majdani AWACS is PSz-90-essel van szerelve.
Ebből az következik, hogy az A-50U programhoz is meg lehetett volna oldani a dolgot, de nagyon úgy fest, itt a költségek csökkentése miatt maradt a nagyjavított D-30KP hajtómű.
Szerintem ez nem helyes, hiszen így megint széthúzódik a flotta. Ha komolyan gondolják az A-100 Premijer-t és az A-50U upgrade-et is egyszerre, akkor célszerűbb lenne a hajtóművek terén némi előrelátás és rendszerazonosság. Már csak azért is, mert a Szolovjov a D-30KP-t már csak nagyjavítja, amíg nagyjavítja, hiszen mostanság már csak a PSz-90-est gyártja és a PD-14-es családra készül fel.
Ráadásul a leendő alternatíva, a Tu-214-esen alapuló majdani AWACS is PSz-90-essel van szerelve.