A-50 Shmel , Mainstay / A-100 Premjer (Berjev)

A D-30KP-ról PSz-90-re áthajtóművezés a sárkány komolyabb módosítása nélkül még nemis akkora truváj, hiszen az eleve új szárnyakkal, pilonokkal, FbW-vel, futóművel... stb-vel készült új Il-76MD-90A, Il-78MD-90A, A-100 Premier (ezek azonos sárkányok) mellett már kb 10-15 éve létezik a használt, hagyományos Il-76MD és TD modellek áthajtóművezése is. Tehát, ha Il-76 üzemeltető vagy, akkor a meglévő gépet is át tudják építeni D-30KP-ról PSz-90-esre, a fenti "extrák" nélkül.
Ebből az következik, hogy az A-50U programhoz is meg lehetett volna oldani a dolgot, de nagyon úgy fest, itt a költségek csökkentése miatt maradt a nagyjavított D-30KP hajtómű.
Szerintem ez nem helyes, hiszen így megint széthúzódik a flotta. Ha komolyan gondolják az A-100 Premijer-t és az A-50U upgrade-et is egyszerre, akkor célszerűbb lenne a hajtóművek terén némi előrelátás és rendszerazonosság. Már csak azért is, mert a Szolovjov a D-30KP-t már csak nagyjavítja, amíg nagyjavítja, hiszen mostanság már csak a PSz-90-est gyártja és a PD-14-es családra készül fel.
Ráadásul a leendő alternatíva, a Tu-214-esen alapuló majdani AWACS is PSz-90-essel van szerelve.
 
A-50U Vajon miért van 2 féle festéssel?
252190.jpg

252141.jpg

"41"
247416.jpg

250071.jpg

"33"
249690.jpg

249516.jpg
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Ezt tartottam fontosnak megjegyezni. Amúgy ez valami félszerzet, mert az A-100-as valódi prototípusa az Il-76MD-90-esen alapszik, ennek meg D-30KP hajtóművei vannak. Ez egy IL-76MD sárkány, vagyis félúton van az A-100 és a korábbi A-50/A-50U között.
 
Mi érteme van a leflé V szárnyaknak?
A gép saját ön-stabilitásának csökkentése a cél. Ekkora felületű szárnyak 0, vagy pláne pozitív V-beállítással akkor stabilitást adnának a gépnek, hogy a megszüntetéshez, vagyis a kormányzáshoz túl nagy felületű vagy/és kitérítésű kormánylapokat kellene alkalmazni. A túl nagy méretű és/vagy kitérítésű kormányfelületek meg nagyobb szilárdságot igényelnének, vagyis nagyobb súlyt jelentenének. Normál utazósebességnél (persze terhelés függvényében is), a negatív V-ben lógó szárnyak a gép törzsét "cipelve" úgyis közel 0 V-beállításra állnak a levegőben, ennyit változik a sárkány a terhelés hatására. Nem véletlen hogy a nagy manőverképességet igénylő vadászgépeknél is általában vagy 0, vagy negatív a szárnyak V-beállítása.