A-50 Shmel , Mainstay / A-100 Premjer (Berjev)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 348
113
Most akkor vegyük külön azt,hogy hány célt jelenít meg a rendszer meg azt,hogy mennyi céllal képes dolgozni.
 
  • Tetszik
Reactions: ghostrider

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 348
113
molni

Tekintve,hogy fogalamad sincs,hogy mekkora számítógépek vannak az orosz gépben így elég bátor kijelentés az,hogy a duplája.
 
M

molnibalage

Guest
Most akkor vegyük külön azt,hogy hány célt jelenít meg a rendszer meg azt,hogy mennyi céllal képes dolgozni.
Ahhoz, hogy eldöntsd milyen célokat jelenítsél meg, akkor először foglalkozni kell velük.

Az full analóg radarok előnye az volt, hogy legfeljebb hardveres szűrés volt, de egyébként végtelen számú céljejjel képesek dolgozni, hiszen pusztán fizikai törvényszerűségek alapján kerülnek az indikátorra a céljelek. Csak ez éppen nagyon nem segíti a kezelőt, aki a két szép szemével kénytelen nézni, hogy akkor az a jel, amit lát, az egy felhő, egy helikopter, földi zavarjel,vagy sem, stb.

A digitális módszer előnye, hogy csak céljeleket látsz, de minden szarhoz memória kell, hogy legalább időlegesen tárold az adatokat meg gyors CPU. Ha ez nem megy, akkor egy idő után a fizikai visszaverődések egy részét egyszerűen el kell, hogy dobja a rendszer vagy csökkentet adatot kapsz egy célról. Pl. nem számol sebességt és tracket, hanem csak adatok nélküli céljel lesz. Vagy X távolság felett dobja a célokat, Y sebesség alatt dobja a célokat. Ezért volt (van?) nagyon komoly alsó doppler sebesség limit, hogy ne borítsa el a sok adat a rendszer. Az Sz-300PMU1 doppler sebesség limitja is asszem 125 km/h.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 348
113
Ahhoz, hogy eldöntsd milyen célokat jelenítsél meg, akkor először foglalkozni kell velük.

Az full analóg radarok előnye az volt, hogy legfeljebb hardveres szűrés volt, de egyébként végtelen számú céljejjel képesek dolgozni, hiszen pusztán fizikai törvényszerűségek alapján kerülnek az indikátorra a céljelek. Csak ez éppen nagyon nem segíti a kezelőt, aki a két szép szemével kénytelen nézni, hogy akkor az a jel, amit lát, az egy felhő, egy helikopter, földi zavarjel,vagy sem, stb.

A digitális módszer előnye, hogy csak céljeleket látsz, de minden szarhoz memória kell, hogy legalább időlegesen tárold az adatokat meg gyors CPU. Ha ez nem megy, akkor egy idő után a fizikai visszaverődések egy részét egyszerűen el kell, hogy dobja a rendszer vagy csökkentet adatot kapsz egy célról. Pl. nem számol sebességt és tracket, hanem csak adatok nélküli céljel lesz. Vagy X távolság felett dobja a célokat, Y sebesség alatt dobja a célokat. Ezért volt (van?) nagyon komoly alsó doppler sebesség limit, hogy ne borítsa el a sok adat a rendszer. Az Sz-300PMU1 doppler sebesség limitja is asszem 125 km/h.

Az nem derült ki,hogy ez a 300-as szám arra utal amivel képes számolni a gép(tehát az ami az E-2D-nél 2000 darab)vagy az amit meg tud jeleníteni tehát ami megjelenik az operátorok kijelzőjén.
 
  • Tetszik
Reactions: ghostrider
M

molnibalage

Guest
Az nem derült ki,hogy ez a 300-as szám arra utal amivel képes számolni a gép(tehát az ami az E-2D-nél 2000 darab)vagy az amit meg tud jeleníteni tehát ami megjelenik az operátorok kijelzőjén.
Mondjuk a fenti elv alapján elképzelhető, hogy a 300 db cél a track képzett célokat jelenti, a többi meg csak adat nélküli céljel.
Az E-2D 2000 db céljánál sincs ez az értelmezés megadva. Ennek fényében lehet, hogy elhamarkodottan ítélkeztem. A korlátozott AWACS is jobb, mint a semmilyen AWACS.

Számomra az a meglepő inkább, hogy az An-225-ön alkalmazott osztott vezérsíkor áttervezés nem történt meg, hanem ragaszkodtak a magas T vezérsíkoz. A B707-nél könnyebség, hogy az nem T függőleges vezérsíkos.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 709
28 776
113
A felderített objektumok esetén azok csak jelek, amik megjelennek és eltűnhetnek, amíg a követett objektumok esetén konkrétan már számolja a rendszer a paramétereket és azonosítva vannak, adott esetben számmal ellátva. Ezek nem tűnnek el csak úgy, mert a rendszer már követi (kapuzza) őket. Ezekre már dolgozhat az EW rendszer is. Az A-50 is képes az adott légihelyzet továbbítására az adott, meghatározott harcálláspont(ok) részére.
Az rendben van, hogy az operátorok szektorokkal foglalkoznak, akkor van a gáz, ha az összes, nagy mennyiségű cél egy szektorban van, ilyenkor vajon mi a helyzet? Szűkítik a szektorok méretét és úgy osszák meg a munkát? Valakinél (valószínűleg a pk.) biztos, hogy a teljes légi helyzet képet is megjelenítik.
 
M

molnibalage

Guest
A felderített objektumok esetén azok csak jelek, amik megjelennek és eltűnhetnek, amíg a követett objektumok esetén konkrétan már számolja a rendszer a paramétereket és azonosítva vannak, adott esetben számmal ellátva. Ezek nem tűnnek el csak úgy, mert a rendszer már követi (kapuzza) őket. Ezekre már dolgozhat az EW rendszer is. Az A-50 is képes az adott légihelyzet továbbítására az adott, meghatározott harcálláspont(ok) részére.
Az rendben van, hogy az operátorok szektorokkal foglalkoznak, akkor van a gáz, ha az összes, nagy mennyiségű cél egy szektorban van, ilyenkor vajon mi a helyzet? Szűkítik a szektorok méretét és úgy osszák meg a munkát? Valakinél (valószínűleg a pk.) biztos, hogy a teljes légi helyzet képet is megjelenítik.
Szerintem semmi akadálya nincs, hogy egy szektor szűl legyen, vagy kettem is dolgozznaka egy szektorban. Egy elképzelt hidegháborús helyzetben kelet felől nem nagyon érkezett volna NATO, gép az NSZK-NDK határtól 200 km-re nem nagyon kellett kelet felé árgus szemekkel figyelni ellenséges gépekre, ott már inkább csak a saját gépek irányítása kellett, hogy feladat legyen. Ennek megfelelően lehet osztani az erőforrásokat.

Számomra a kérdés az, hogy a Sz-300 vezetési osztály vezetéso pont automatizálása mennyire volt meg az A-50-en, hogy segítsék az operátort.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 709
28 776
113
Egy KJ-2000 (A-50E) AEW&C a kínai légierő 26 . hadosztályából.
1*QKaAM059W4HyaOUFt-cMFQ.jpeg