A-50 Shmel , Mainstay / A-100 Premjer (Berjev)

A gép saját ön-stabilitásának csökkentése a cél. Ekkora felületű szárnyak 0, vagy pláne pozitív V-beállítással akkor stabilitást adnának a gépnek, hogy a megszüntetéshez, vagyis a kormányzáshoz túl nagy felületű vagy/és kitérítésű kormánylapokat kellene alkalmazni. A túl nagy méretű és/vagy kitérítésű kormányfelületek meg nagyobb szilárdságot igényelnének, vagyis nagyobb súlyt jelentenének. Normál utazósebességnél (persze terhelés függvényében is), a negatív V-ben lógó szárnyak a gép törzsét "cipelve" úgyis közel 0 V-beállításra állnak a levegőben, ennyit változik a sárkány a terhelés hatására. Nem véletlen hogy a nagy manőverképességet igénylő vadászgépeknél is általában vagy 0, vagy negatív a szárnyak V-beállítása.
Dehát az vadászgép.
Direkt nézegettem a levegőben levő Il-76osokat is, és ott is negatív a szárnyállás.
 
Dehát az vadászgép.
Direkt nézegettem a levegőben levő Il-76osokat is, és ott is negatív a szárnyállás.
Amit írtam, az minden repülőgépre vonatkozik, hogy mekkora stabilitást álmodtak meg az egyes típusok tervezői az meg nagyon eltérhet. Ráadásul a hangsebesség fölötti vadászoknál még a szárnyprofil kialakítása is számít, ott nem lehet az egyszerű hagyományos elöl vastag hátul vékonyodó profilt alkalmazni. Ott a legvastagabb profil-pont általában a hátsó harmad környékén van, és teljesen más a szárny-törzs átmenet kialakítása is. Az is alapból fennáll, hogy minél nagyobb a szárny és minél nagyobb sebességgel repül a gép, annál nagyobb a gép keresztirányú stabilitása, vagyis annál nagyobb kormányerő kell a kormányzásához. Ha kisebb szerkezeti súllyal meg akarják ezt úszni, a sárkány aerodinamikai kialakításával így tudják csökkenteni a stabilitást.
 
Mi érteme van a leflé V szárnyaknak?
Alig 1 hónapja posztoltam...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Dehát az vadászgép.
Direkt nézegettem a levegőben levő Il-76osokat is, és ott is negatív a szárnyállás.
Attól függően, hogy alsó vagy felső szárnyas változik a V beállítás.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
221709.jpg

263056.jpg
 
A cikk fordítását sem értetted meg? A gépeket gyárják, a hadrendbe állítási folyamat húzódik el.
Ne haragudj Roni, de baromságod az irritáló szinten túl van. Tényleg jobb lenne, ha a folyamatos "hülye béne oroszok" skandálás helyett...

Kussolnál.
Vagy iknább csak kérdezz.

Az, amit előadsz kimeríti a topikrombolás fogalmát már.
 
Ez kötözkodes akart lenni? 2024 re all szolgalatba es kész. Kit érdekel ha hogy most elkezdik gyártani de haszna nem sok? Hadrendbe állítást értettem 2024 alatt. Nyilvan a bomerang utan ez is elhuzodik kivancsian varom meg hogy mi fog meg elhuzodni mert a mi-28nm gepnek sem latom a végét
 
Ez kötözkodes akart lenni? 2024 re all szolgalatba es kész. Kit érdekel ha hogy most elkezdik gyártani de haszna nem sok? Hadrendbe állítást értettem 2024 alatt. Nyilvan a bomerang utan ez is elhuzodik kivancsian varom meg hogy mi fog meg elhuzodni mert a mi-28nm gepnek sem latom a végét
Az első szériának nevezhető F-22A 2000-ben készült el. IOC 2005 dec.
 
A-100 Premier
A lokátor elnevezése a Premier (РЛС Премьер). Az új Premier lokátor S sávú, forgó radarantennával rendelkezik, aktív elektronikus függőleges letapogatással és mechanikus azimut pásztázással. A lokátor antenna forgási sebessége 12 fordulat/s, ami kétszer gyorsabb, mint az A-50 repülőgép Smel (РЛС Шмель) lokátorának az antenna forgási sebessége, ami 5 fordulat/s. Ezzel a nagy sebességű célokat jobban nyomon lehet követni.
Az lokátor a következő feladatokat hajtja végre:
- Felderíti és automatikusan követésbe vesz mindenféle típusú 90-3.600 km/h sebességű légi célt,max. 300-t,
- Érzékeli és automatikusan követi a tengeri és a szárazföldi célpontokat. A nagyokat max. 500 km távolságban,
- Automatikusan kiszűri a mesterséges és természetes rádiózavarokat, észleli a repülőgépet fenyegető veszélyeket, elvégzi a légi fedélzeti védelmi komplexum előzetes hangolását, amely magában foglalja az EW eszközöket.
- Adatokat továbbít minden típusú parancsnoki központnak, AWACS, irányító és elfogó repülőgépeknek, légvédelmi rendszereknek, komplexumoknak, beleértve a közvetlen célmegjelölést is,
- Vezeti a pilóta nélküli repülőgépeket a kiválasztott célokhoz,
- Kezeli a drónok csoportját;

2016. október 26-án Taganrogban megtörtént az A-100LL repülőgép-laboratórium első repülése a Premier-476 K + F projekt keretében, az átalakított A-50 repülőgéppel (piros 52, sorozatszám: 69-05). A rádiótechnikai komplexum egyes elemeinek földi és repülési tesztjeihez, az abban foglalt rendszerek elektromágneses kompatibilitásának ellenőrzéséhez, protokollok és információ csere módok kidolgozásához és egyéb tervezési célokhoz.
a100ll.jpg

2019. február 9
a100-scaled.jpg

A teljes rendszer tesztelésének végét 2020 végére, az A-100 AWACS repülő komplexumot az A-50 és A-50U AWACS repülőgépek kiegészítésére és nem leváltására tervezik.