molnibalage
"A hajtómű fajlagos tolóerejét nézzed meg, hogy saját tömegéhez képest mekkora tolóerőt ad le. "
Ezt én inkább evolúciós, mint generációs fejlődésnek látom.
Az EJ200-hoz és a GE414-hez is van olyan "csomag" amely több erőt adna, csak sajnálják rá a pénzt.
Az EJ200 esetén ez az EJ230-as variáns. Ott 9 helyet 10:1-hez a tolóerő/tömeg arány.
A GE414 EPE variáns esetén meg 11:1-hez a tolóerő/tömeg arány.
Mind kettőben az a közös, hogy kutyának se kellenek egyelőre.... Ettől még valóban létező dolgok.
Én nem látom, hogy ezek más generációk lennének, mint az F135. Ez nekem kicsit olyan, mint a repülőgépeknél az Gripen A vs. Gripen E. Mind a két gép negyedik generációs, csak éppen ég és föld a tudás béli különbség. Az én szememben az F110 vs F135 esete pont ugyan ez.
A Generációs ugrás a GE YF120 lehetett volna. (szerintem)
"Ezzel azért nem értek egyet, mert ezzel az erővel a repülőgépek gen. megkülönböztetése megbicsaklana, hiszen minden gépnek szárnya van és a difi az volt, hogy fix vagy variaszárny."
Hát én a repülőgépek generációs besorolását sem érzem kőbe vésetnek, mert sok olyan típus van, amely két generáció között mozog. Pl. F-14.
Nálam vadászgépek esetén leegyszerűsítve így néz ki a generációs besorolás:
0. Sugárhajtás+gépágyú
1. Sugárhajtás+kis hatótávolságú rakétafegyverzet
2. Sugárhajtás+hangsebesség fölötti repülés+ IR rakéta fegyverzet
3. Sugárhajtás+hangsebesség fölötti repülés+ IR+BVR rakéta fegyverzet
4. Sugárhajtás+hangsebesség fölötti repülés+ IR+BVR rakéta fegyverzet+jó manőverező képesség
4+. Sugárhajtás+hangsebesség fölötti repülés+IR+BVR+multirole + jó manőverező képesség + hálózat alapú hadviselés
5. Sugárhajtás+hangsebesség fölötti repülés+IR+BVR+multirole + jó manőverező képesség + hálózat alapú hadviselés+ lopakodás
Hajtóművekben meg már írtam csak kicsit színesítem:
1. Generáció: Sima egyáramú hajtómű , hangsebesség alatti repüléshez.
2. Generáció: Egyáramú hajtómű+utánégető hangsebesség feletti repüléshez
3. Generáció: Kétáramú hajtómű+utánégető optimális hangsebesség alatti és feletti repüléshez
3+ Generáció: Kétáramú hajtómű+utánégető+FADEC+Jobb anyagok, optimális hangsebesség alatti és feletti repüléshez (itt tartunk most)
4. Generáció: Változtatható áramlási viszonyú hajtómű