A hajtóművek működéséről

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

KoviUbi

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
1 830
6 685
113
Várom a szakemberek véleményét.
FB-IMG-1565989393145.jpg

Néhány régebbi dolgozó visszacsempészi a korábbi dizájnt :D
 
  • Tetszik
Reactions: ghostface

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Milyen sérülések vannak ezen 0.43nál.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Milyen sérülések vannak ezen 0.43nál.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ez a 12es számú motor. A 14est és a 15öst szállítják le először az MC-21eshez.
20 új szerkezeti anyagot kellett kifejleszteni ehez a motorhoz.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya and fip7

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Enyhen off de a kacsa vezersik memmyivel kompenzalja a gyenge hajtomuvet egy vadaszgepen? /ugy nagyjabol ... Gondolom emelkedesben nem kicsit segithet ra es ezert szeretik alkalmazni azokon a gepeken ahol viszonylag kis teljesitmenyu a hajtomu./ es meg valami azon kivul hogy komolyabb szamitasi kapacitast es tobb tervezest igenyel a kacsaszarny koncepcio mi hatranya van meg a hagyomanyos kialakitashoz kepest?./ es esetleg van e egyeb hasznos tulajonsaga? Vagy epp nem annyira hasznos?/
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Érdekes új fejlesztés - mini turboprop hajtómű drónokhoz
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
ADT-0819-p16_fig2.jpg

Gyártó: UAV Turbines
teljesítmény: kb. 20 LE
Előny: csendesebb, takarékosabb, jet vagy dízel üzemanyag állítható állásszögű légcsavar, full FADEC vezérlés és állítólag megbízhatóbb (ebben azért látok kockázatokat. Az impeller fordulatszáma pl. 197.000 RPM)
ADT-0819-p17_fig1.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 857
67 410
113
Olvasgatok én itt össze-vissza, most épp a Kuznyecov NK-86-osokról. Ez volt a "Kozák Jumbo" Il-86-osok hajtóműve.
Szép nagy gép, négy jókora hajtóművel, amelyek úgy szóltak, mint egy bombázóé. Aki emlékszik még rájuk Ferihegyről, az tudja miről beszélek.
A hajtóműről készült képek inkább emlékeztettek a Tu-22M3-asok NK-25-öseire, de még a Tu-160-asok NK-32-eseire, mintsem egy "rendes" utasszállítógép hajtóművére.

Az is beszédes, hogy mikor elkészült az Il-96-os a konkurens PSz-90-esekkel, akkor az 3500km-es hatótáv valahogy egyből felkúszott 9500km-re. Úgy, hogy a sárkányon csak minimális változtatást eszközöltek.
Erre most olvasom, hogy anno a Kuznyecovnál javában nyakig benne voltak a Tu-22M hajtóművének fejlesztési munkájában, mikor is kaptak a minisztériumból egy visszautasíthatatlan felkérést a leendő Il-86-os hajtóművének záros határidőn belüli kifejlesztésére.
Hivatalosan jelezték, hogy erre se idő, se képesség nincs, de meg kellett csinálni a munkát.
Jobb nem lévén a nálunk is jól ismert NK-8-asokat és a fejlesztés alatt levő utánégetős NK-32-eseket alapul véve hozták létre az amúgy távolról sem kellően erőteljes, de annál sokkal többet fogyasztó, igencsak zajos NK-86-ost.
1979-ben, amikor a világ nyugatabbik felén ebben a kategóriában már olyan szerkezeteken dolgoztak, mint a P&W PW2000 (B757. C-17...stb), vagy épp odahaza a konkurens Szolovjov is a PSz-90-eset vetette papírra (ami a PW2000-es szovjet megfelelője), az 1.15-ös kétáramúsági fok önmagában anachronizmusnak számított.
A kezdeti 127kN-t fel tudták ugyan tornászni 130-ra, de az Il-86-os így is félelmetesen teljesítményszegény volt, gondoljunk csak a rettentő hosszú nekifutásigányre.
Kuznyecovék még megpróbálkoztak az NK-56-ossal és az NK-64-essel, de anélkül, hogy erre bármiféle állami megrendelés lett volna.
A hajtóművek elkészültek, de a fékpadi teszteken nem jutottak tovább, viszont szétszerelésre se kerültek. A soha ki nem próbált szerkezetek legutóbb akkor vették elő, mikor híre ment, hogy lesz PAK-DA projekt.
Senki egy szóval se mondta, hogy ennek a projektnek és a Kuznyecovnak bármi köze lesz egymáshoz, de a cég úgy marketingelte meg saját magát, hogy elővette az NK-56-ost a raktárból és berakta az egyik fékpadra, mintha aktív programról lenne szó.

http://www.leteckemotory.cz/motory/nk-56/index.php?en

A képek 2014-ben ekkor készültek.
Ha azt vesszük alapul, hogy az NK-56-os kortársa a jól ismert Szolovjov PSz-90-es, amelyet pont a Szolovjov PD-14-essel és annak további nagytestvéreivel akarnak majd leváltani, jól látható, hogy az immáron ősöreg, de soha meg nem rendelt és ki sem próbált NK-56-osnak semmiféle babér nem fog teremni.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 413
58 657
113
Már akartam kérdezni,hogy jellemzoen Mekkora a legnagyobb fordulatszáma egy modern hajtómunek?
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Am kerozin ide kerozin oda meg tudnátok mondani mi az elképzelés arról hogy mi lesz a kőolaj elfogyasztása után? Nem haltttatok valami forradalmi fejlesztést elképzelést amivel majd ki lehet váltani a kőolajat a nem túl távoli jövőben?
 
M

molnibalage

Guest
Am kerozin ide kerozin oda meg tudnátok mondani mi az elképzelés arról hogy mi lesz a kőolaj elfogyasztása után? Nem haltttatok valami forradalmi fejlesztést elképzelést amivel majd ki lehet váltani a kőolajat a nem túl távoli jövőben?
10+ éves HTKA hír, hogy szintetikus üzemanyag gyártása lehetséges. Pl. földgázból is. Hegyekben áll abból. A szénből dettó. Bármilyen szénhidrogén előállítható. A kérdés az ár.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 857
67 410
113
Ez a kis modellhajtómű a házi készítésű utánéegtőjével kiválóan szemlélteti, hogy mennyire nem egyszerű az utánégetés művelete. Egy jól működő hajtómű mögé applikált utánégető gond és erőlködés nélkül vissza tudja fojtani a sugárhajtóművet annyira, hogy az akár le is álljon.
Sőt, a tüzelőanyag vezetéket is visszafojtja, amitől az ki tud gyulladni.
És ne felejtsük el, hogy itt még léghűtés sincs, ami pedig már a korai valódi forszázskamrákon is meg kellett, hogy legyen.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 413
58 657
113
A napokban írta valaki,hogy nem érti a radiál,meg az X henger elrendezésü motorok kenési rendszerét,ez ügyben kódorogtam a csövön,amikor belebotlottam ebbe a motorba,28 hengeres,4 sorban,spirál alakban van elrendezve a 4x7 henger,1944-ben építették,cirka 71.4 literes,4300 lóerő,és 18696 darabot készítettek el belőle,pöppet tárva maradt a szám.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Üzem közben

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Így néz ki belül



To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Allesmor fórumtársat kérném közben a mikrofonhoz,mutasson már nekünk valami ábrát,hogy is van a kenése a radiál motoroknak,most már engem is érdekel,van pár videó a csövön,hogy,hogy működik a radiál motor,de az olajzásról nem esik szó egyikben sem.