M
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Nem tudja valaki hogy a kübbelwagennek a késői kiadásán (44-45) mekkora felni volt? Gyanús hogy találtam két dobot felnivel.
Totális téveszme ez a komment. Az Dobpergés hadművelet 1942 elején indult, amikor már hadiállapot volt a két ország között. 1941-ben nem támadták az amerikai part menti hajózást.Tudom, hogy unalmas már a téma, de éppen most volt a National Geographic-on egy műsor róla, hogy ez a hadüzenet nélküli háború azért elég jól jövedelmezett a Németeknek. Pl.: mivel nem volt hadüzenet, ezért Amerika nem rendelhetett el teljes elsötétítést a keleti parton, így éjszaka a parti városok fényénél jól látszottak a hajók sziluettjei, amelyek emiatt könnyű célpontjai voltak a Német tengeralattjáróknak. Elmondták a műsorban, hogy mennyi hajót sűlyesztettek el a Németek az ameriaki partok mellett, amerikai vizeken (ami azért nem szép tőlük) és a Német tengeralattjárósok ezt az időszakot úgy hívták, hogy az "amerikai szezon".
Tehát azért a Németeknek is jó volt az, hogy nem volt hadüzenet, mégis ment a lövöldözés, és amikor Japán megtámadta az USA-t, akkor elvileg fel kellett volna lélegezniük, hogy egy csomó hadianyag, katona, tengerész, repülők, hadihajók, ... most átmennek a keleti partról a Csendes Óceánra. Ha lett volna némi esze Hitlernek, akkor megmarad ennél a piszkos háborúnál.
A számok intenzív ugrása mögött Albert Speer személye áll , kiváló szervező képessége , (üzemek a föld alá) és az hogy a hadiüzemek éléről elmozdította a katona embereket , és helyette volt gyárigazgatókat , üzemvezetőket nevezett ki uniformisba bújtatva - szervezési hatékonyság ugrásszerűen nőt . 43-végétől 44-45 -ben szintén ezeknek az hadiüzem vezetőknek volt köszönhető , hogy mind repülőgépeknél , páncélosoknál , rakétáknál az innováció szárnyalni kezdett . (Ez a műszaki réteg teremtette meg az NSZK-ban a német gazdasági csodát.Azért erdekes megnézni a nemet repülőgép termelést a hàború folyamàn,
föleg 43-44-ben:
1940 10247 db +23%
1941 11776 +15%
1942 15409 +31%
1943 24807 +61%
1944 39807 +61%
Mindezt az intenziv bombàzàsok ellenére.
Koszi, megnezem. Igazabol eddig arra jutottam hogy 44-tol 5x14-el gyartottak a kubbelt, es a haboru utan a T1 mikrobuszt meg valamelyik bogar valtozatot is a 60 - as evek kozepeig. Latszolag teljesen ugyan az a dob, plusz a felnik. Szoval dontse el a wv igazgatoja hogy mirol lehet pontosan. Csak elsore nagyon ismeros volt a ket felni meg a dobok, es mivel kubbelt tobbet nezegetek mint T1-est hat elindult a gondolat. De egyszer atnezem alaposan, hatha valami kobor sas van beleutve valahol.Hatha ez valamelyest segit neked:
http://www.kaeferblog.com/vw-kubelwagen-typ-82-felgen-frage
Egyebkent en ugy tudom 5X14-es.
Talán egy Ludwig Erhard nevű nem műszaki végzettségű embert inkább illeti a német gazdasági csoda atyja cím. Nem véletlenül....A számok intenzív ugrása mögött Albert Speer személye áll , kiváló szervező képessége , (üzemek a föld alá) és az hogy a hadiüzemek éléről elmozdította a katona embereket , és helyette volt gyárigazgatókat , üzemvezetőket nevezett ki uniformisba bújtatva - szervezési hatékonyság ugrásszerűen nőt . 43-végétől 44-45 -ben szintén ezeknek az hadiüzem vezetőknek volt köszönhető , hogy mind repülőgépeknél , páncélosoknál , rakétáknál az innováció szárnyalni kezdett . (Ez a műszaki réteg teremtette meg az NSZK-ban a német gazdasági csodát.
Most jöhetnék azzal a bölcsességgel , hogy " egy fecske nem csinál nyarat" de … talán ha megnéznél egy olyan légifelvételt mely Németországot mutatja 45-ben levegőből , hogy az emberek éheztek és cipőjük autógumi külsőből készült , kukorica csuhé felsőrésszel ….ha az indulást ide teszed gondolatilag …Talán egy Ludwig Erhard nevű nem műszaki végzettségű embert inkább illeti a német gazdasági csoda atyja cím. Nem véletlenül....
Most jöhetnék azzal a bölcsességgel , hogy " egy fecske nem csinál nyarat" de … talán ha megnéznél egy olyan légifelvételt mely Németországot mutatja 45-ben levegőből , hogy az emberek éheztek és cipőjük autógumi külsőből készült , kukorica csuhé felsőrésszel ….ha az indulást ide teszed gondolatilag …
Olvasod a német ipar első reakcióját , arra , hogy Németországból örökre mezőgazdasági országot kell csinálni (szövetségesek szerint) , hogy soha ne tudjon ilyen rettenetes lenni...és ők erre hogy reagáltak ?
Az UNIMOG rövid történelme
A család első prototípusa 1946-ra készült el a Mercedes Wörth am Rhein-i gyárában. A típus 1947-ben mutatkozott be a frankfurti mezőgazdasági kiállításon, hatalmas sikert aratva. A Mercedes-Benznek ekkor még nem volt megfelelő gyártókapacitása, ezért a Boehringer Szerszámgépgyár vállalkozott a gyártás nehéz feladatára. Így 1948–1951 között Boehringer UNIMOG néven készült az egyszerű szerkezetű terepjáró-mezőgazdasági vontató-teherautó egyveleg. A típus képességeire hamarosan felfigyelt a francia haderő is, ahol azonnal rendszeresítették a típust. Ezen a ponton kezdődött az UNIMOG-család katonai pályafutása: manapság változatlanul a család egyik fő felhasználási területei közé tartozik. A Mercedes-Benz 1951-ben vette saját kézbe a járműcsalád gyártását. A MB általi gyártás Gaggenauban kezdődött, és mindmáig itt folyik.
Adenauer 1949- ben beszélte rá Ludwig Erhard-t hogy kormányzati tisztséget vállaljon , bár tény rendkívül tehetséges ember volt (63-66 között mint kancellár megbukott) , de ha már csak egy nevet akarsz mondani , mond Adenauer nevét .(sok-sok műszaki - gazdasági szakembert -szorgalmas munkásokat )
OFF
Azért volt ottan egy Marshall segély is...
ON
A számok intenzív ugrása mögött Albert Speer személye áll , kiváló szervező képessége , (üzemek a föld alá) és az hogy a hadiüzemek éléről elmozdította a katona embereket , és helyette volt gyárigazgatókat , üzemvezetőket nevezett ki uniformisba bújtatva - szervezési hatékonyság ugrásszerűen nőt . 43-végétől 44-45 -ben szintén ezeknek az hadiüzem vezetőknek volt köszönhető , hogy mind repülőgépeknél , páncélosoknál , rakétáknál az innováció szárnyalni kezdett . (Ez a műszaki réteg teremtette meg az NSZK-ban a német gazdasági csodát.
No jó … Hitler nem volt 100% hibás , csak abban ,hogy olyanba is beleszólt amihez nem értett :Meg az hogy a németek Sztálingrád után elővettek a másik kezüket a hátuk mögül, és rájöttek hogy hülyeség ráparázni arra, hogy nehogy a Hinterland érezzen valamit a háborúból, és az első vh-hoz hasonlóan bedobja a kulcsot, hogy elég volt. 8 órás üzem volt 1943 előtt, civil felhasználásra gyártottak egy csomó mindent. De ehhez az is kellett, hogy az infrastruktúrális feltételeket megteremtsék, ami már évekkel ezelőtt megindult, pl. műbenzin kapacitás fejlesztése, új tömegtermeléses repülő és harckocsi üzemek felépítése, gyártási racionalizálás a fölösleges, duplikált típusok kiszórásával, túl jó minőségben gyártott harceszközökkel. Pl. olyan dolgok elhagyásával, hogy a Daimler Benz a Messerschmittekbe gyártott motorok borítását a háború elején szépen lepolírozta csillogóra (!!), mert ugye Mercedes. Szóval nem egyedül Speer érdeme, bár ő a háború után eljátszotta a jó, technokrata nácit, és persze Hitler volt a hibás mindenért.
Egyetértek , még annyit hozzá tennék , hogy az USA az I világháborút ~10,5 Mrd $ plusszal zárta , hol ott 1914-ben még az államháztartási hiánya 15 Mrd $ volt . Hát nem jó üzlet a háború ?? (Morálisan NEM) , a 2 vh.-t , nem emlékszem ,de ettől jóval többel .Most fogok kapni a nácitól kezdve szinte mindent....de.... szerintem Hitler eszköz volt, esszencia. Olyan eszköz, melyet a jó öreg történelmi szükségszerűség teremtett meg, mert igény volt rá. Igényelte a német nép, mert kifosztották, megalázták. Igényelte a hadsereg, mert a revans vágya és a "rend" tiszteletének igénye kívánta őt. Igényelte a gazdaság, mert a győztes hatalmak diktátuma és a baloldali erők olyan mélységbe taszították a német gazdaságot, amely a túlélést veszélyeztette plusz a gazdasági válság "áldásos" hatása. Végül igényelte az ellenség, az egykori Antant is.. Hiszen Németország kifosztva, megalázva, térdre rogyott. Egy térdre rogyott országtól nem lehet jóvátételt behajtani. Igényelte a világpolitika, hisz keleten egy új diktatúra pirkadata veszélyeztette a "szabad világot"...Sztálin Szovjetuniója. A történelem pedig gondolt egyet.. Nesztek! és még Hitler a mumus.... Hmmmm.....
Biztos igazad van, de azért a németek név szerint csak Erhardot emelik ki: https://de.wikipedia.org/wiki/WirtschaftswunderMost jöhetnék azzal a bölcsességgel , hogy " egy fecske nem csinál nyarat" de … talán ha megnéznél egy olyan légifelvételt mely Németországot mutatja 45-ben levegőből , hogy az emberek éheztek és cipőjük autógumi külsőből készült , kukorica csuhé felsőrésszel ….ha az indulást ide teszed gondolatilag …
Olvasod a német ipar első reakcióját , arra , hogy Németországból örökre mezőgazdasági országot kell csinálni (szövetségesek szerint) , hogy soha ne tudjon ilyen rettenetes lenni...és ők erre hogy reagáltak ?
Az UNIMOG rövid történelme
A család első prototípusa 1946-ra készült el a Mercedes Wörth am Rhein-i gyárában. A típus 1947-ben mutatkozott be a frankfurti mezőgazdasági kiállításon, hatalmas sikert aratva. A Mercedes-Benznek ekkor még nem volt megfelelő gyártókapacitása, ezért a Boehringer Szerszámgépgyár vállalkozott a gyártás nehéz feladatára. Így 1948–1951 között Boehringer UNIMOG néven készült az egyszerű szerkezetű terepjáró-mezőgazdasági vontató-teherautó egyveleg. A típus képességeire hamarosan felfigyelt a francia haderő is, ahol azonnal rendszeresítették a típust. Ezen a ponton kezdődött az UNIMOG-család katonai pályafutása: manapság változatlanul a család egyik fő felhasználási területei közé tartozik. A Mercedes-Benz 1951-ben vette saját kézbe a járműcsalád gyártását. A MB általi gyártás Gaggenauban kezdődött, és mindmáig itt folyik.
Adenauer 1949- ben beszélte rá Ludwig Erhard-t hogy kormányzati tisztséget vállaljon , bár tény rendkívül tehetséges ember volt (63-66 között mint kancellár megbukott) , de ha már csak egy nevet akarsz mondani , mond Adenauer nevét .(sok-sok műszaki - gazdasági szakembert -szorgalmas munkásokat )