<blockquote rel="emel">És jósolgatni lehet, hogy sikerült volna nekik kiharcolni, de könyörgöm, az agliai légicsata ténylegesen, a valóságban lezajlott, és bebizonyosodott, hogy NEM SIKERÜLT NEKIK KIHARCOLNI a légifölényt!! Vajon hallottad-e azt a kesernyés német bombázópilóta-szöveget, amit akkor morogtak, mikor azt mondták nekik, hogy a RAF Vadászrepülő-parancsnoksága már az utolsókat rúgja? Kétféle morgás is volt rá: "Ja, de miért pont az én seggembe rúgja az utolsókat?!", vagy "Ja, éppen most támad rám az utolsó 50 Spitfire?"
Szóval nem volt ott azért olyan rózsás a helyzete a Luftwaffának, nem verték meg őket, de ők se tudtak győzni. És saját hadműveleti terveik szerint ez kevés volt az invázióhoz.
Ne abból indulj ki, hogy miként fejeződött be az angliai csata, ugyanis az angliai légicsata 3 etapból állt.
Az első a Csatorna fölötti. Ezt megnyerték a németek, ezen semmit sem lehet vitatni, angol források is elismerik.
Lényegében ennyi kellett volna a partraszálláshoz.
A második volt a repterek és infrastruktúra támadása. Itt még nem győztek a németek, de az angoloknál már nagyon rezgett a léc. Viszont itt következett be London véletlen bombázása, utána Berlin bombázása és akkor Hitler agybajt kapott és már semmi más nem érdekelte, csak a városok bombázása. Na itt csesztek el a németek mindent.
</blockquote>
Igen, a németek megnyerték a Csatorna-csatát, mert az angolok szándékosan nem védekeztek ott teljes erővel, ugyanis nem voltak képesek a tengerbe zuhant pilótáik mentésére. A teljes déli és keleti partszakaszon össz. csak 18 mentőbárkájuk volt, azok is olyan kicsik, hogy csak csendes tengernél voltak használhatók, a nagyobb hajókat meg ugye támadta a Luftwaffe. Viszont ha az invázió megindult volna, ez már nem lett volna szempont, akkor már teljes erővel harcolt volna a RAF a csatorna fölött. És ahol az angolok teljes erővel felvették a harcot, ott nem volt meg az invázió feltételeként megkövetelt német légifölény soha.
Igen, a japok víz alá bombázták a PoW-t és a Repule-t - mert nem volt vadászgép-fedezetük! Pont a japánok mutatták meg Midway-nél, milyen könnyű halomra mészárolni a flottára támadó gépeket, ha azoknak nincs vadászvédelmük. A japán hordozókat is csak a sokadik amerikai hullám tudta elkapni, mert nagy magasságban nem vették észre a zubókat - a japoknak ui. nem volt radarjuk. Az angol flottának viszont a csatorna fölött lett volna vadászfedezete és radarjuk is, így a flottájukat hatásosan tudták volna védeni, a flotta meg hatékonyan tudta volna elsüllyeszteni az inváziós szállítóhajókat. Ezekből ráadásul kevés is volt a germánoknak, azok se speciális, direkt partraszálló egységek voltak, csak polgári teherhajók, uszályok, amik kiépített kikötőt, darukat igényeltek volna a nehézfegyverzet kirakodására, tehát amíg nincs kikötő a birtokukban, addig nincs nehézfegyverzetük. Tudsz-e róla, hogy a D-nap után meddig ostromolták a szövik Cherbourg-ot hogy használható kikötőjük legyen (pedig nekik volt Mulberry), de az elfoglalás után csak fél évvel!! tudták először használni, úgy tönkretették a németek. Szerinted az angolok hány kikötőt ajándékoztak volna a germánoknak épségben?!
És ne tekintsük a Stukákat a flotta elleni csodafegyvernek, az angliai csatából aug. 20-tól kivonták őket a hatalmas veszteségek miatt. Mikor is volt az Adlertag, a csata első napja? Aug 13.-án, vagyis a Stukákat az aktív RAF-vadászokkal való szembetalálkozás nyomán alig egy hét után kénytelenek voltak kivonni a harcból!
Az egész angliai invázós terv komolysága iránt egyébként kétségeim vannak: Hitler júli. 16.-án adta NYILVÁNOS utasításba a tervek elkészítését aug. 15.-i (??!) határidővel, és az invázió szept. 15.-i végrehajtásával, mintha csak egy erőszakos folyami átkelésről lett volna szó. Szerintem komolytalanul és végrehajthatatlanul rövid határidők voltak, normálisan felkészülni és spec partraszálló járművek tömegeit ennyi idő alatt képtelenség legyártani, inkább nyomásgyakorlásként szánhatta őket Churchill ellen fegyverszünet/békekötés érdekében.