T
Törölt tag 1711
Guest
Háború vége felé/nem sokkal befejezése után amerikai katona irányításával német hadifoglyok kocsikat rendeznek egy kikötőben.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Pedig ha bele gondolsz akár hadihajók nélkül, pusztán a levegőből is meg tudták volna bénítani a teljes földközi tengeri hajó forgalmat ha akarják.
Kellet volna nekik hozzá:
1. Normális nagy hatótávolságú tengerészeti járőr gép torpedó vető és bombázó képességgel. (FW 200 például vagy hasonló)
2. Egy normális nagy hatótávolságú egy vagy két hajtóműves kísérő vadászgép. (Egy P-38 Lighting szerű gép, vagy BF 110)
3. Meg venni kellet volna pár stukát a németektől vagy licencet hozzá.
Egyik se volt egy irreális elvárás akkoriban. Szerintem.
A szárazföldi erőknél is voltak licenc lehetőségek:
1. 1935-től svéd L60-s harckocsi könnyű tanknak (Vagy a Panzer II)
2. 1939-től a Panzer IV
3. Belga FN cégtől megvehették volna akár a BAR (Mle 1930) akár Hi Power (P35) licencét. (A gyártott Breda 30 helyet ami nem kicsit szar volt)
4. Breda-SAFAT géppuskákat nem csak repülőn lehetett volna használni (12.7 mm-s)
5. Carcano helyet valami normális puskát is rendszeresíthettek volna nem az 1800-s évekből származó szerkezettel és lőszerrel....
Ezek alapján az én magánvéleményem az, hogy az olaszokat csak azért érte készületlenül a háború mert egy percig sem érdekelte őket a dolog.
A flotta fejlesztésükbe meg bele se megyek. Egy nagyon félresikerült, fej nehéz koncepció volt az.
a bar szar volt inkább a franciáktól vagy angoloktól szerezhettek volna normális golyószóról, úgy tudom a harmincas évek közepéig kifejezetten jóban voltak(fasizmus ide vagy oda)Belga FN cégtől megvehették volna akár a BAR (Mle 1930)
És mit csináltak az olaszok 1939-ig?
Csak mert semmi érdemlegeset nem tudtak felmutatni a két épülő csatahajójukon kívül 1939-ig.
A légierő számára tudtak volna motort licencelni, 1936-tól már gyártották a DB601-et a németek.
A háború kezdetéig lényegében nem állt szolgálatba modern alsó szárnyas vadászgépük, voltak helyette dupla fedeles Fiat vadászgépek. (CR42)
Harckocsijuk lényegében nem volt, ami volt az is szegecselt páncéltesttel és edzés és ötvözés nélküli acélból.
A tengeralattjáróik I VH-s dizájnúak voltak 70-100 méteres merülési mélységekkel ami vicc.
Radarral és hidrofonokkal érdemben nem rendelkeztek. Volt sekély vízi torpedó és torpedóvető repülőgép koncepciójuk amit elkaszáltak.
Nem volt kellő mennyiségű rombolójuk.
Gyakorlatilag N+1 üzem gyártott náluk N+1 elavult terméket kis szériában jó drágán. Feltételezem nem kis korrupcióval megtámogatva.
Igazából nem tudom, hogy milyen értelmes dolgot sikerült összehozniuk 1929-1939 között. Mert ezen a téren semmit sem látok.
Nem tudom mennyire pontos, de az arányokban talán stimmel:
fonak9
"Az SM.79 is elég volt a Földközi-tengerre."
Az SM.79 az érdekes kérdés.
Tudtommal közepes bombázóként nem sok vizet zavart.
Torpedó bombázóként pedig én szintén nem gondolom sikeresnek. Bár ebben erősen közre játszik az, hogy az olasz torpedók gyártási minősége elég gyér volt. Ahhoz képest, hogy milyen létszámban állt rendelkezésre a repülőgép alig értek el eredményeket.
Ellenben mindig magas vesztességgel üzemeltek. Rossz volt a gép sérülés állósága és elégtelen volt az önvédelme is.
A gép védelmére pedig nem volt nagy hatótávolságú vadásza az olaszoknak.
"A németek nem adtak el licenceket, mi is akartunk volna."
Az jó kérdés, hogy mikor mit adtak volna el.
Az történelmi tény, hogy a DB601-s motor licencét eladták az olaszoknak és a japánoknak is.
Az Alfa Rómeó 1942-től gyártotta ezt tudom, de már 1940-től szállítottak a németek ilyen motorokat az olaszoknak.
A DB605-st szintén el lett adva az olaszoknak ha jól tudom.
Az, hogy 1938-ban hozzá férhető lett volna-e a technika az olaszok számára azt nem tudom. De ha csak a karburátoros DB600-at kapják meg az is előre lépés lett volna nekik.
De nem csak német opció létezett a hajtómű terén.
Ott volt például az Allison V-1710 is. Amennyire én tudom a harmincas évek második felétől már az is egy elérhető motor volt.
Ha pedig van megbízható erős motor akkor a köré lehetett volna normális repülőgépeket építeni.
Az pedig lényegtelen, hogy a motor az német vagy amerikai. (ha jól tudom az akkori olasz csillagmotorok is amcsi eredetűek voltak)
Az időszakról maradt "városi legenda" szerint Guderian bement Hitlerhez verni az asztalt(azon kevesek közé tartozott, aki tehetett ilyet), hogy Tigrisek helyett Stug-okat adjon neki. Hitler bólogatott, de nem tartotta be a "testbeszédes" igen-t.
fonak9
"Az SM.79 is elég volt a Földközi-tengerre."
Az SM.79 az érdekes kérdés.
Tudtommal közepes bombázóként nem sok vizet zavart.
Torpedó bombázóként pedig én szintén nem gondolom sikeresnek. Bár ebben erősen közre játszik az, hogy az olasz torpedók gyártási minősége elég gyér volt. Ahhoz képest, hogy milyen létszámban állt rendelkezésre a repülőgép alig értek el eredményeket.
Ellenben mindig magas vesztességgel üzemeltek. Rossz volt a gép sérülés állósága és elégtelen volt az önvédelme is.
A gép védelmére pedig nem volt nagy hatótávolságú vadásza az olaszoknak.
"A németek nem adtak el licenceket, mi is akartunk volna."
Az jó kérdés, hogy mikor mit adtak volna el.
Az történelmi tény, hogy a DB601-s motor licencét eladták az olaszoknak és a japánoknak is.
Az Alfa Rómeó 1942-től gyártotta ezt tudom, de már 1940-től szállítottak a németek ilyen motorokat az olaszoknak.
A DB605-st szintén el lett adva az olaszoknak ha jól tudom.
Az, hogy 1938-ban hozzá férhető lett volna-e a technika az olaszok számára azt nem tudom. De ha csak a karburátoros DB600-at kapják meg az is előre lépés lett volna nekik.
De nem csak német opció létezett a hajtómű terén.
Ott volt például az Allison V-1710 is. Amennyire én tudom a harmincas évek második felétől már az is egy elérhető motor volt.
Ha pedig van megbízható erős motor akkor a köré lehetett volna normális repülőgépeket építeni.
Az pedig lényegtelen, hogy a motor az német vagy amerikai. (ha jól tudom az akkori olasz csillagmotorok is amcsi eredetűek voltak)
Az időszakról maradt "városi legenda" szerint Guderian bement Hitlerhez verni az asztalt(azon kevesek közé tartozott, aki tehetett ilyet), hogy Tigrisek helyett Stug-okat adjon neki. Hitler bólogatott, de nem tartotta be a "testbeszédes" igen-t.
U.i:
Jelentős részük(rep-gép-motor típusok) inkább francia licensz és hivatalos/nemhivatalos továbbfejlesztés: Rhone-Gnome 14
LMzek 2.0
Részben igazad van. A Piaggio P.XI. az francia licenc volt.
A másik nagyon elterjedt csillag motorjuk viszont amcsi volt.
Az amcsi vonalról:
"A Fiat A.80 motort Tranquillo Zerbi és Antonio Fessia tervezte 1935- ben , egy időben a Fiat A.74-gyel . Mindkettő fogalmilag amerikai modellekből származik (az A.80-hoz, az egycsillagos Pratt & Whitney R-1690-hez és a 14 hengeres kettős csillag R-1830-hoz ), amelyeknek a Fiat megszerezte az építési engedélyt, de számos tervezési különbséggel (például furat- és lökethosszméréseknél ) és konstrukciós különbségek. Ez mind a termelés egyszerűsítésének, mind az önellátó anyagok használatának volt köszönhető. Az A.80-at bombázókon és polgári szállító repülőgépeken, míg a kisebb átmérőjű A.74-et vadászatra szánták."
Nem tudom mennyire pontos, de az arányokban talán stimmel:
Megelőztèl. Én is ezeket az árakat olvastam.Baromság úgy ahogy van. Ezek a számok max. olyan mágikus módszerekkel jöhetnek ki, hogy pl. egy Tiger gyárat (Henschel) többször lebombáztak 44-ben oszt fele annyit sikerült gyártani mint amennyi adott költségvetéssel tervben volt. Emlékeim szerint egy Tiger 300 000 birodalmi márka körül ment, valószínűleg főleg azért mert kisszériában gyártották, nem tömegtermelésben (pl. a Pentherre külön épül gyártósor). Pz III/IV olyan 100-110 000 körül ment, Panther is olyan 120 000 RM körül, de ezek tömegtermelt cuccok gyártósoron.
Amúgy sem összehasonlíthatók a számok, Németországban a munkásosztály elég csoró volt nemzetközi szinten akkor, relatív alacsony bérekkel, az USA-ban sokkal jobban kerestek stb. A Szovjetunióban az ár meg csak központilag meghatározott szám volt.
Megelőztèl. Én is ezeket az árakat olvastam.
Miért a képen nem az szerepel? Tiger 120.000dollár x 2,5 = 300.000 márka, Panther 60.000 dollár x 2,5 = 150.000 márka.Baromság úgy ahogy van. Ezek a számok max. olyan mágikus módszerekkel jöhetnek ki, hogy pl. egy Tiger gyárat (Henschel) többször lebombáztak 44-ben oszt fele annyit sikerült gyártani mint amennyi adott költségvetéssel tervben volt. Emlékeim szerint egy Tiger 300 000 birodalmi márka körül ment, valószínűleg főleg azért mert kisszériában gyártották, nem tömegtermelésben (pl. a Pentherre külön épül gyártósor). Pz III/IV olyan 100-110 000 körül ment, Panther is olyan 120 000 RM körül, de ezek tömegtermelt cuccok gyártósoron.
Amúgy sem összehasonlíthatók a számok, Németországban a munkásosztály elég csoró volt nemzetközi szinten akkor, relatív alacsony bérekkel, az USA-ban sokkal jobban kerestek stb. A Szovjetunióban az ár meg csak központilag meghatározott szám volt.
"Azért a románokról azt el kell árulni, hogy ők úgy váltogatták a szövetségeseiket mint más a fehérneműt. A balkáni mentalitásukból adódóan ez nem jelentett túlzott problémát"