A II. világháború (1939 - 1945)

T32 39ben lett kész,abbol fejledztették a 34est,ami 40ben készült el.30as évek közepén még a BT sorozat,a Vickers alapú T26,és a T28/32 hk-k voltak a slágerek.Akkoriban még gyorsabban mentek a fejlesztések,mint manapság.Rajzasztaltol a sorozatgyártásig simán eljutottak 1-2év alat

36-ban kezdték el fejleszteni a T-34-est 40-ben állt rendszerbe.
 
36-ban kezdték el fejleszteni a T-34-est 40-ben állt rendszerbe.
36ban rájöttek,hogy a T26 mégsm olyan istenkirály,spanyolban.Elkeztek egy fejlesztést,aminek az eggyik eredménye lett a T32.Nem ment át a próbákon.Majd ennek továbbfejlesztése lett a T34.Ha igy veszed,a 20as évekböl és amerikábol származik.BT sorozat továbbfejlesztett verziója.
 
36ban rájöttek,hogy a T26 mégsm olyan istenkirály,spanyolban.Elkeztek egy fejlesztést,aminek az eggyik eredménye lett a T32.Nem ment át a próbákon.Majd ennek továbbfejlesztése lett a T34.Ha igy veszed,a 20as évekböl és amerikábol származik.BT sorozat továbbfejlesztett verziója.

36-ban kezdték el fejleszteni.a te gondolatmenetedet követve akár a harciszekerekig is visszamenhetnénk...
 
1937-ben kezdték el egyátalán a fejüket vakargatni hogy a BT sorozat helyett kellene valami jobb. Khmm egy évvel azután hogy az egyáltalán nem másolt francia FCM 36 hadrendbe ált diesel motorral, egy nagyon hasonló döntött páncéllemez elrendezéssel.

1937-ben ekkor még sok tekintetben inkább a BT széria fejlesztése volt, pl. hajtható futógörgőkkel, hogy lánctalp nélkül is tudjon közlekedni, 20mm-es papírpáncéllal és egy 45 milis ágyúval. 1939-re jutnak el odáig, hogy megépítik első A-20 protót. Ezzel az erővel a Tiger I-el egyidős, mert az első, Tigerhez vezető koncepciók szintén 1937-től datálódnak...

Dízelmotort a Japánoktól vették át, a kínai a tapasztalatok alapján...

T-34 átmeneti tanknak készült a rendelkezésre álló technológiával, amíg kifejlesztenek egy jobbat, de a háborús kényszer miatt gyártásban kellett tartaniuk.

30-as évek végén megjelent francia és szovjet tankok kialakítása messzebb van egymástól, mint Makó Jeruzsálemtől...
 
Plusz a jó muszka kistatisztikázta,hogy harchelyzetben egy 34es élettartama 6óra(!).Direkt úgy gyártották,hogy kb10órát birjon harcchelyzetben-utána nagyjavitás.Ennek ellenére egyáltalán nem volt rossz konstrukció.Bár alapvetően amarikai származású,és a gyártástechnológia is az,amivel készült.


Ez egy városi legenda csupán. Magával a prototípussal is sokszáz kilométeres vezetési gyakorlatokat hajtottak végre...
 
36-ban kezdték el fejleszteni.a te gondolatmenetedet követve akár a harciszekerekig is visszamenhetnénk...
Visszamehetünk.De pont a Te gondolatmeneteddel.36ban kiderült,hogy a T26,ami egyébbként angol alaptervű,fejlesztésre szorul.A fejlesztés eggyik vonala volt a BT sorozat továbbfejlesztése,ami végül a T34et eredményezte.Közvetlen elődje a jóval könnyebb T32 volt,annak felhizlalása a 34es.Nem kell tulbonyolitani a dolgot.Volt előzménye,és utána továbbfejlődöt ez a fejlesztési ág.Átvett fejlesztési eredményeket más nemzetek más tipusaibol.Nem volt az a csodafegyver,mint amiről a nimbusza szolt,de nem volt ócskavas sem.Legnagyobb előnye a tömeggyárthatósága volt.45000 db készült belőle a háború alatt.És ez volt a döntő.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst
36ban rájöttek,hogy a T26 mégsm olyan istenkirály,spanyolban.Elkeztek egy fejlesztést,aminek az eggyik eredménye lett a T32.Nem ment át a próbákon.Majd ennek továbbfejlesztése lett a T34.Ha igy veszed,a 20as évekböl és amerikábol származik.BT sorozat továbbfejlesztett verziója.
Spanyolban a T-26 mocskod mód bevált. A Finnek ellen sültek fel a könnyű tankokkal. A T-50 volt a T-34 elődje. Sok dolgot azért nem sikerült eltalálnod...
 
Ez egy városi legenda csupán. Magával a prototípussal is sokszáz kilométeres vezetési gyakorlatokat hajtottak végre...
Naja,a tervezője is abba halt bele.És hangsúly a harci viszonyokon van.F1 autval is lehet sokezer km-et megtenni,de nem versenyviszonyok között.
 
Spanyolban a T-26 mocskod mód bevált. A Finnek ellen sültek fel a könnyű tankokkal. A T-50 volt a T-34 elődje. Sok dolgot azért nem sikerült eltalálnod...
HTben volt anno egy sorozat a fejlesztési ágrol a T54ig bezárólag.És a T26 a maga korában közepes tipusnak számitott
 
Ez egy városi legenda csupán. Magával a prototípussal is sokszáz kilométeres vezetési gyakorlatokat hajtottak végre...

Ne keverd össze a békeidős gyártást meg a haditermelést.A háború alatt kb selejt minőség gördült le agyártósorról 10.000 számra.Ez azért nem volt feltűnő mert előbb kilőtték őket mint,hogy elromoljanak..
 
t32.jpg

T32.Lényegében a 34es prototipusának is nevezhető.De könnyebb tipus volt,joval gyengébb
 
Ne keverd össze a békeidős gyártást meg a haditermelést.A háború alatt kb selejt minőség gördült le agyártósorról 10.000 számra.Ez azért nem volt feltűnő mert előbb kilőtték őket mint,hogy elromoljanak..


Egy durva fejszámolást azért elvégezhetnétek.

Gyártanak Oroszhonban évente mondjuk 20 e db T-34-est, ami bír 6 üzemóra/db időt. Ez 120 e üzemóra/év. Egy évben van 8760 óra. A feltételezett élettartam alapján van az év minden időpillanatában 14 db harckocsid. Ha azt mondod, ami nem életszerű, hogy a tankok átlag az év órái egytizedét töltik bevetésen, harcban, akkor van konstans 140 db páncélosod... Hát azért ennyinél mindig jóval több állt rendszerben.
 
Ez a 10 órás üzemidő városi legenda honnan a frászból jön? A szutyok minőségű hk is lényegesen többet elment a jenki teszteken.
A várható 6 órás élettartam is nettó hülyeség, mert akkor a hadműveletek sokadik napján semmiféle statisztikai módszer szerint nem maradt volna hk.

Értem én, hogy mit szeretnének egyesek mondani ezzel, de nem kéne szerintem nevetséges számokkal dobálózni.
 
Ez a 10 órás üzemidő városi legenda honnan a frászból jön? A szutyok minőségű hk is lényegesen többet elment a jenki teszteken.
A várható 6 órás élettartam is nettó hülyeség, mert akkor a hadműveletek sokadik napján semmiféle statisztikai módszer szerint nem maradt volna hk.

Értem én, hogy mit szeretnének egyesek mondani ezzel, de nem kéne szerintem nevetséges számokkal dobálózni.

Ebben igazad van(nem is írtam üzemórát)ennek ellenére az amit elvittek tesztelni az amerikaiakhoz bőven kimeríti a selejt fogalmát(és az egy sorozatbangyártott példány volt).
 
Ez a 10 órás üzemidő városi legenda honnan a frászból jön? A szutyok minőségű hk is lényegesen többet elment a jenki teszteken.
A várható 6 órás élettartam is nettó hülyeség, mert akkor a hadműveletek sokadik napján semmiféle statisztikai módszer szerint nem maradt volna hk.

Értem én, hogy mit szeretnének egyesek mondani ezzel, de nem kéne szerintem nevetséges számokkal dobálózni.
Pediglen a Turcsányi-Hegedüs páros is bevette az irásaikba ezt a statisztikát.És megintcsak,a csata közbeni viszonyokra vonatkozik ez az élettartami adat.Vagyis az abszorut csúcsterhelésre.F16 sem birna ki 8000h repült időt,ha az folyamatos manőverező légiharc lenne.
 
Pediglen a Turcsányi-Hegedüs páros is bevette az irásaikba ezt a statisztikát.És megintcsak,a csata közbeni viszonyokra vonatkozik ez az élettartami adat.Vagyis az abszorut csúcsterhelésre.F16 sem birna ki 8000h repült időt,ha az folyamatos manőverező légiharc lenne.
De ezért kurvára értelmetlen. Mert, ha két harcérintkezés között van 50 vagy 200 km akkor használhatatlan adat, ezen felül a harcnak is van intenzitása. Az ilyen értékekből lesznek elborult városi legendák.
 
De ezért kurvára értelmetlen. Mert, ha két harcérintkezés között van 50 vagy 200 km akkor használhatatlan adat, ezen felül a harcnak is van intenzitása. Az ilyen értékekből lesznek elborult városi legendák.
Annyira nem értelmetlen.Terveztek egy csúcsterhelési élettartamot.Nefeledd,háború volt.Békeidőben,harcérintkezésen kivül csak részterhelést kapnak a gépek.Ujrafegyverzési időszakában az MN is kapot háborúbol visszamaradt 34eket.Valahol olvastam,hogy olyan is volt köztük,amiben ott volt a beleállt német páncéltörő lövedék.Még évtizedekig elccsühögött a páncélossuliban.Muszka kiszámolta,mennyi anyagot,időt,energiát forditson egy gép épitésére,ami még megéri.Nyilván lehetne úgy épiteni az F16st is,hogy intenziv folyamatos terhelést birja 8k órán át,de nem éri meg.Mert valszinűleg 3x drágább lenne,mint a jelenlegi.Vagy 30x.Jobban megéri azon a költségen inkább többet épiteni egy kevésbé teherbiró sárkánybol.Az elhúzód háborukat pedig az ipar és a gazdaság nyeri meg.Problémát a csataélettartam,és az összélettertam keverése okozza.Ezek a hk-k békeidős kimélő üzemeltetéssel,karbantartással alighanem az idők végezetéig elmennek.Csak a kopóalkatrészeket kell cserélgetni
 
Annyira nem értelmetlen.Terveztek egy csúcsterhelési élettartamot.Nefeledd,háború volt.Békeidőben,harcérintkezésen kivül csak részterhelést kapnak a gépek.Ujrafegyverzési időszakában az MN is kapot háborúbol visszamaradt 34eket.Valahol olvastam,hogy olyan is volt köztük,amiben ott volt a beleállt német páncéltörő lövedék.Még évtizedekig elccsühögött a páncélossuliban.Muszka kiszámolta,mennyi anyagot,időt,energiát forditson egy gép épitésére,ami még megéri.Nyilván lehetne úgy épiteni az F16st is,hogy intenziv folyamatos terhelést birja 8k órán át,de nem éri meg.Mert valszinűleg 3x drágább lenne,mint a jelenlegi.Vagy 30x.Jobban megéri azon a költségen inkább többet épiteni egy kevésbé teherbiró sárkánybol.Az elhúzód háborukat pedig az ipar és a gazdaság nyeri meg.Problémát a csataélettartam,és az összélettertam keverése okozza.Ezek a hk-k békeidős kimélő üzemeltetéssel,karbantartással alighanem az idők végezetéig elmennek.Csak a kopóalkatrészeket kell cserélgetni


Attól tartok, hogy a muszka ezt 39-40-ben nem számolgatta így ki, mert értelmetlen lett volna. Mert mi ment volna tönkre? A pánczélteknő szétesik a hegesztett varratok mentén? Vagy a löveg, aminek volt mezei pct. változata és sokszáz lövéses élettartammal bírt felrobban? Vagy a motor és a csapágyak beállnak, amikor azok ált. szabványosítottak más hasonló, békeidőben is használt pc. járművekkel??
 
Annyira nem értelmetlen.Terveztek egy csúcsterhelési élettartamot.Nefeledd,háború volt.Békeidőben,harcérintkezésen kivül csak részterhelést kapnak a gépek.Ujrafegyverzési időszakában az MN is kapot háborúbol visszamaradt 34eket.Valahol olvastam,hogy olyan is volt köztük,amiben ott volt a beleállt német páncéltörő lövedék.Még évtizedekig elccsühögött a páncélossuliban.Muszka kiszámolta,mennyi anyagot,időt,energiát forditson egy gép épitésére,ami még megéri.Nyilván lehetne úgy épiteni az F16st is,hogy intenziv folyamatos terhelést birja 8k órán át,de nem éri meg.Mert valszinűleg 3x drágább lenne,mint a jelenlegi.Vagy 30x.Jobban megéri azon a költségen inkább többet épiteni egy kevésbé teherbiró sárkánybol.Az elhúzód háborukat pedig az ipar és a gazdaság nyeri meg.Problémát a csataélettartam,és az összélettertam keverése okozza.Ezek a hk-k békeidős kimélő üzemeltetéssel,karbantartással alighanem az idők végezetéig elmennek.Csak a kopóalkatrészeket kell cserélgetni
A T-34 háború előtti tervezés. Megint utólagos legendagyártást látok csak. Másfelől akkoriban rohadtul nem tudtak ennyire pontosan méretezni. Döntöttek valahogy és viselték következményeit.
 
  • Tetszik
Reactions: szpg9