A kiképzést továbbra is Kanadában kellene folytatni a repüőgépekre.
Ehelyett a Gripenek számát kell megnövelni mert leszakad Magyarország légierő terén is a térségben.
(Ez volt az egyetlen fegyvernem ,amiben színvolnalon állt a Honvédség.)
Osztrákok 18 db új gépet szeretnének a Tájfun helyett. A szlovákok fúzionálni akarnak légierő terén (14db Gripen+12 db Mig ) a csehekkel és tervben van minimum 8 db Gripen beszerzése valamint nekik ott az SZ-300 -as légvédelmi komplexum. Az ukránok minden mozdítható gépet újraaktivizálnak de anélkül is kb. 20 x annyi gépük van, a románok 48 (12+36) db F-16-ot akarnak , mellette a nem kevés szubszonikus kiképzőgépeket radarral és légiharcképességgel ruháznák fel, a Lancerekről se feledkezzünk meg és a Patriotok...
A szerbek most kaptak az oroszoktól jó pár MIg-29-t és a Beloruszoktól is kapnak +mellé SZ-300 -as komplexumot (Kb. 17 db Mig 29-el fognak rendelkezni)
. A horvátok egyes hírek szerint használt F-16-t vesznek. Ahhoz , hogy ne a mienk legyen a leggyengébb légierő ezek közül növelni kell a vadászgépszámot.
Ha már nem lehet visszacsinálni mindenképpen törekedni kell arra, hogy a legkevesebb kiképzőgépet vegyenek. Max 3-4 db elég lenne,de abból is olyant , ami többfunkciós. Vagyis el kell felejteni az olyan Albákat mik egyfunkciósak. A legmegfelelőbb BaE Hawk 200 vagy egyéb módozatait kell idehozni , amiken van radar , képesek kiképzésre és másodlagosan légvédelmi feladatokra, jó lenne, ha tudna amram rakétát hordozni, adatkapcsolatra- ha nem is tudná indítani, de a Gripen mellett repülve annak radarjától kapott jel alapján képes lenne indításra. A hawkok légiharcképessége a legerősebb e-kategóriában és ismerik a magyar pilóták-azzal repültek Kanadában
. Esetleg még 3-4 db T-50 dél-koreai kiképzőgép radarral képzelhető el.
Mindezeken túl a Gripemek számát felemelni min.20 db-ra, úgy, hogy akár megmarad az egy százados felépítésük-ezzel
költséget lehet megtakarítani. (Értelmesebb légierőkben (Pl.Nato) egy század 17-18 sőt 24 db gépből áll! Érthetetlen, hogy nálunk miért ragaszkodik minden vezető ahhoz az elvhez, hogy "merjünk kicsik lenni"?
Nos ezt a Gripen -századnál is kiválóan sikerült megvalósítaniuk!
Természetesen a nagyszögeltérítésű légiharcrakéta és a sisakcélzó ALAP KELL LEGYEN! Az Aim -9 M múzeumba való
mások által leselejtezett, kikozmetikázott rakéta! Lejárt üzemiővel? 20-30 évvel ezelőtti szint.
Nem is beszélve Kecskeméten mielőbbi betonfedezékek építéséről megfelelő mennyiségben a gépek és emberek számára is. Ez elég nagy megrendelés lenne az építőiparunknak is! Nem is értem , hogy nem jutott eddig eszükbe!!