A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 386
68 889
113
A pilótajelölteken kívül ne feledkezz meg a többi pilóta szinten tartó repüléséről, ez esetleg olcsóbb lehet egy modernizált Albával, mint egy Gripennel.
Szinten tartó? Milyen szinten? Ebből a pénzből mennyit repülhetnek a gripenen? Az volna a szintén tartás ha gripenen repülne, mert így hozzászokik egy másik géphez és mikor a gripenen beül azt hiszi előre kell tolni a gazkart, pedig épp ellenkezőleg. Ez inkább felesleg kockázat és pénz elbaxas. Ez egy duma csak szerintem amit jól beadták a köztudatba.
 

szpg9

Well-Known Member
2017. december 17.
1 688
1 195
113
Egyszer ne az árakat hasonlítsátok már össze hanem azt amit a pénzért kapunk.
Gondolom nem árulok el nafy titkot,hog az itthoni képzés a fasorba sem lesz az NFTC-hez képest.

Ez is egy új fejlesztéssi? inkább visszafejlesztési téma, amiből már volt n+1. De ügyes bűvészekből áll a felső vezetés, még a szét vert hadsereg ellenére is találnak olyan visszafejleszteni valót, ami voltaképpen "csak" az adófizetőknek kerül több pénzébe...
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 083
18 833
113
Akkor ez most azt jelenti hogy építenek Mo.on egy fegyvergyárat ahol CZ 805 Bren 2-t fognak gyártani?

Mivel évtizedek óta leállt a hazai hadi használatra szánt, katonai kézifegyvergyártás, logikus ha az újraindítást úgy kezdjük, hogy valami külföldi jót, tokkal vonóval, megveszünk. Lehetséges hogy a Bren mellett döntöttünk. Nem tudhatjuk még biztosan, de lehet nem is lenne rossz.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
Olcsóbb? Nekem az a bajom vele hogy szerintem drágább ezért fenntartani egy aparatust szerelotol ezredesig, plusz még a gépek minden nyuge és akkor hány pilótát is képeznek ki évente a 14 gripenhez? Milyen oktatási anyag alapján? Ja hogy valami 1972-bol származó módszertan alapján. Én nagy veszélyt érzek. Mégpedig azért mert a gripenekkel és a kanadai sulival egy új szemlélet jött be hal isten nem a gépet kinyitotta és aztán jött rohogo mentalitás mint volt régen. Viszont sajnos akad még pár tábornok meg ezredes a rendszerben akik lassan kikopnak, de jó szokás szerint kéne valami hely nekik egy iskolába ahol oktathatnak. Ez a rendőrségnél bevett régóta, gondolom honvedekkel sincs másképp. Aztán az ilyen Ugrik aki azt se tudja milyen gépben ül mire oktat majd? Meg a Vári felek? Kell valami nyugger repülő, meg egy zsíros pozíció ezeknek semmi másról nem szól ez. Félek ha a griffek a mi tulajdonukba kerülnek ezek addigra kikepeznek egy magukhoz hasonló trehany bandat és tíz év alatt gallyra vágják a gripeneket, és adj uram hirtelen lizingeljunk újakat azonnal.
Az okot én is csak tippelni tudtam, ezért írtam hogy TALÁN olcsóbb. Ha neked vannak pontosabb adataid, kalkulációid, akkor szívesen elolvasnám. A többiben nem biztos hogy igazad van. Az oktatás miért ne mehetne NATO-módszer szerint, mióta vannak Kanadában végzett pilótáink, azóta mindig van/nak kint oktatói beosztásban is közülük, most is! Ugyanúgy tudnak itthon is oktatni ugyanolyan módszertan szerint mint ott kint. Ráadásul nem is csak a 14 Griffre kellenek pilóták, hanem az Ancsákat leváltó új szállítókra is, oda gépenként mindjárt min. 4-4 fő a váltó-személyzet miatt. Hogy mi lesz az új szállítótipus azt még nem? tudni, hogy mennyi azt se, de azt mondták hogy lesz, azokhoz is kell a Zlinnél komolyabb előképzés (helikopterre talán elég a Zlin-alap is). Ugrik már semmire se fog oktatni, sőt repülni se (megy más NATO-beosztásba), Vári meg még úgy se, úgy tudom már régen civil. A régi módszer szerint repülő/oktató pilóták már régen kikoptak a Honvédségtől, mikroszkóppal se találsz belőlük pilótának, de főleg NATO-oktatónak alkalmast.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 083
18 833
113
(Előre garantálom, hogy minősége, nem fogja elérni a cseh eredetit, valamivel alatta marad).

Nem tudjuk mit gyártunk még. Viszont biztos lehet sz benne, ha megvesszük a teljes gyártástechnológiát és gép és szerszámparkot hozzá, akkor ugyan azt a minőséget fogod kapni, mint az eredeti. Mivel feltételezhető, hogy a gyártáshoz felhasznált alapanyagok is ugyan azok lesznek. Nem tudom mennyit értesz a gépgyártáshoz, de a nálunk megtelepedett multik, ugyan azt a minőséget produkálják nálunk, ugyan azzal a gyártástechnológiával, mint az anyaországuk anyavállalatánál. Ne aggódj emiatt. Nem tudom milyen kocsid van, nem is érdekel, de lehet épp hazánkban készült és jó.
 

tomsinner

Well-Known Member
2015. június 13.
1 468
1 872
113
Biztos elkerülte a figyelmed,hogy a világ összes SF alakulata MC-t hord vagy az,hogy az amerikai SF katonánál szinte csak amerikai kézifegyver nincs...
Mondom aki magyaros ruhát akar az menjen a Petőfi laktanyába!!!
Még szerencse, hogy marad magyaros a ruha, nem kell a Petőfi laktanyába menni érte. Én csak azt kívánom, legyen mindenkinél mihamarabb a magyaros 2015M-ből, ami nektek úgy látszik hogy dolmány, meg díszelgésre való, mert a minta kb csak az egyik kínaira vagy dél-afrikaira hasonlít, nem amerikaira.
Az addig oké amúgy, hogy egyfajta erős amerikai ráhatással hordanak a NATO-s szpesölforszizok MC klónokat (hála a jó Istennek, hogy nem akkor találták ezt ki, amikor még az UCP volt a trendi) de miért hord szerinted mindegyik SF ilyet? Értem most ez alatt a nem NATO országokat.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 866
80 474
113
Még szerencse, hogy marad magyaros a ruha, nem kell a Petőfi laktanyába menni érte. Én csak azt kívánom, legyen mindenkinél mihamarabb a magyaros 2015M-ből, ami nektek úgy látszik hogy dolmány, meg díszelgésre való, mert a minta kb csak az egyik kínaira vagy dél-afrikaira hasonlít, nem amerikaira.
Az addig oké amúgy, hogy egyfajta erős amerikai ráhatással hordanak a NATO-s szpesölforszizok MC klónokat (hála a jó Istennek, hogy nem akkor találták ezt ki, amikor még az UCP volt a trendi) de miért hord szerinted mindegyik SF ilyet? Értem most ez alatt a nem NATO országokat.

Kíváncsian várom,hogy az oroszoknál milyen erős amerikai ráhatás van...
A 15M-ben semmi magyaros nincs,1mm2 sem!
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 386
68 889
113
Nem tudjuk mit gyártunk még. Viszont biztos lehet sz benne, ha megvesszük a teljes gyártástechnológiát és gép és szerszámparkot hozzá, akkor ugyan azt a minőséget fogod kapni, mint az eredeti. Mivel feltételezhető, hogy a gyártáshoz felhasznált alapanyagok is ugyan azok lesznek. Nem tudom mennyit értesz a gépgyártáshoz, de a nálunk megtelepedett multik, ugyan azt a minőséget produkálják nálunk, ugyan azzal a gyártástechnológiával, mint az anyaországuk anyavállalatánál. Ne aggódj emiatt. Nem tudom milyen kocsid van, nem is érdekel, de lehet épp hazánkban készült és jó.
Rajtunk múlik milyen minőséget gyártunk. A gép és a tech adott lesz, csak a minőség ellenőrzést és követelményeit, annak betartását tudjuk elbaxni. Ha jó lesz a sorjas, ontvenyhibas, xarul bolygozott vagy préselt elem akkor így jártunk.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 386
68 889
113
Az okot én is csak tippelni tudtam, ezért írtam hogy TALÁN olcsóbb. Ha neked vannak pontosabb adataid, kalkulációid, akkor szívesen elolvasnám. A többiben nem biztos hogy igazad van. Az oktatás miért ne mehetne NATO-módszer szerint, mióta vannak Kanadában végzett pilótáink, azóta mindig van/nak kint oktatói beosztásban is közülük, most is! Ugyanúgy tudnak itthon is oktatni ugyanolyan módszertan szerint mint ott kint. Ráadásul nem is csak a 14 Griffre kellenek pilóták, hanem az Ancsákat leváltó új szállítókra is, oda gépenként mindjárt min. 4-4 fő a váltó-személyzet miatt. Hogy mi lesz az új szállítótipus azt még nem? tudni, hogy mennyi azt se, de azt mondták hogy lesz, azokhoz is kell a Zlinnél komolyabb előképzés (helikopterre talán elég a Zlin-alap is). Ugrik már semmire se fog oktatni, sőt repülni se (megy más NATO-beosztásba), Vári meg még úgy se, úgy tudom már régen civil. A régi módszer szerint repülő/oktató pilóták már régen kikoptak a Honvédségtől, mikroszkóppal se találsz belőlük pilótának, de főleg NATO-oktatónak alkalmast.
Meglátjuk, remélem nem nekem lesz igazam.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 439
8 014
113
Rajtunk múlik milyen minőséget gyártunk. A gép és a tech adott lesz, csak a minőség ellenőrzést és követelményeit, annak betartását tudjuk elbaxni. Ha jó lesz a sorjas, ontvenyhibas, xarul bolygozott vagy préselt elem akkor így jártunk.
A mai világban az eredeti gyártó/fejlesztő gondosan ügyel arra hogy amit te gyártasz licencbe annak bizony ugyan azt a minőségi kritériumot kell hoznia mint az eredeti gyártói cégtől licencelt, ugyanis az általad gyártott licenc termékkel nem hozhatol minőségi hátrányos helyzetet az eredeti gyártói cég felé. Mert bármiféle minőségi probléma esetén a piacon jelentős hátrány érheti az eredeti gyártói/fejlesztő céget és az bizony le is fogja a szart verni rajtad sokszorosan jelentős pénzben. Mivel minőségellenőrként dolgozok ezekkel a szabályokkal tisztábban vagyok. Tehát egy hazai gyártás során ugyan annak a minőségi előírásoknak meg kell felelni,mint az eredeti fejlesztő/gyártói cégnél. És ezeket az előírásokat bizony audittokkal és szúrópróbaszerűen le is szokták ellenőrizni. (Made in EU és nem China)
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 083
18 833
113
Rajtunk múlik milyen minőséget gyártunk. A gép és a tech adott lesz, csak a minőség ellenőrzést és követelményeit, annak betartását tudjuk elbaxni. Ha jó lesz a sorjas, ontvenyhibas, xarul bolygozott vagy préselt elem akkor így jártunk.

Egyrészt nem lesz jó, másrészt nem lehet elrontani így. Egy mai szerelősor elektronikája, kidobja azt is, ha nem volt egy alkatrész hőkezelésen, vagy kimaradt valami munkafolyamat, mert azt is felismeri. Eleve a minőségbiztosítás úgy van kialakítva, hogy ne legyen hibás, vagy csak kevés, de azt felismerjék és kivegyék a gyártásból.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

hajozo

Member
2013. február 19.
18
52
13
A kiképzést továbbra is Kanadában kellene folytatni a repüőgépekre.
Ehelyett a Gripenek számát kell megnövelni mert leszakad Magyarország légierő terén is a térségben.
(Ez volt az egyetlen fegyvernem ,amiben színvolnalon állt a Honvédség.)
Osztrákok 18 db új gépet szeretnének a Tájfun helyett. A szlovákok fúzionálni akarnak légierő terén (14db Gripen+12 db Mig ) a csehekkel és tervben van minimum 8 db Gripen beszerzése valamint nekik ott az SZ-300 -as légvédelmi komplexum. Az ukránok minden mozdítható gépet újraaktivizálnak de anélkül is kb. 20 x annyi gépük van, a románok 48 (12+36) db F-16-ot akarnak , mellette a nem kevés szubszonikus kiképzőgépeket radarral és légiharcképességgel ruháznák fel, a Lancerekről se feledkezzünk meg és a Patriotok...
A szerbek most kaptak az oroszoktól jó pár MIg-29-t és a Beloruszoktól is kapnak +mellé SZ-300 -as komplexumot (Kb. 17 db Mig 29-el fognak rendelkezni)
. A horvátok egyes hírek szerint használt F-16-t vesznek. Ahhoz , hogy ne a mienk legyen a leggyengébb légierő ezek közül növelni kell a vadászgépszámot.
Ha már nem lehet visszacsinálni mindenképpen törekedni kell arra, hogy a legkevesebb kiképzőgépet vegyenek. Max 3-4 db elég lenne,de abból is olyant , ami többfunkciós. Vagyis el kell felejteni az olyan Albákat mik egyfunkciósak. A legmegfelelőbb BaE Hawk 200 vagy egyéb módozatait kell idehozni , amiken van radar , képesek kiképzésre és másodlagosan légvédelmi feladatokra, jó lenne, ha tudna amram rakétát hordozni, adatkapcsolatra- ha nem is tudná indítani, de a Gripen mellett repülve annak radarjától kapott jel alapján képes lenne indításra. A hawkok légiharcképessége a legerősebb e-kategóriában és ismerik a magyar pilóták-azzal repültek Kanadában
. Esetleg még 3-4 db T-50 dél-koreai kiképzőgép radarral képzelhető el.
Mindezeken túl a Gripemek számát felemelni min.20 db-ra, úgy, hogy akár megmarad az egy százados felépítésük-ezzel
költséget lehet megtakarítani. (Értelmesebb légierőkben (Pl.Nato) egy század 17-18 sőt 24 db gépből áll! Érthetetlen, hogy nálunk miért ragaszkodik minden vezető ahhoz az elvhez, hogy "merjünk kicsik lenni"?
Nos ezt a Gripen -századnál is kiválóan sikerült megvalósítaniuk!
Természetesen a nagyszögeltérítésű légiharcrakéta és a sisakcélzó ALAP KELL LEGYEN! Az Aim -9 M múzeumba való
mások által leselejtezett, kikozmetikázott rakéta! Lejárt üzemiővel? 20-30 évvel ezelőtti szint.
Nem is beszélve Kecskeméten mielőbbi betonfedezékek építéséről megfelelő mennyiségben a gépek és emberek számára is. Ez elég nagy megrendelés lenne az építőiparunknak is! Nem is értem , hogy nem jutott eddig eszükbe!!
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 716
5 606
113
A kiképzést továbbra is Kanadában kellene folytatni a repüőgépekre.
Ehelyett a Gripenek számát kell megnövelni mert leszakad Magyarország légierő terén is a térségben.
(Ez volt az egyetlen fegyvernem ,amiben színvolnalon állt a Honvédség.)
Osztrákok 18 db új gépet szeretnének a Tájfun helyett. A szlovákok fúzionálni akarnak légierő terén (14db Gripen+12 db Mig ) a csehekkel és tervben van minimum 8 db Gripen beszerzése valamint nekik ott az SZ-300 -as légvédelmi komplexum. Az ukránok minden mozdítható gépet újraaktivizálnak de anélkül is kb. 20 x annyi gépük van, a románok 48 (12+36) db F-16-ot akarnak , mellette a nem kevés szubszonikus kiképzőgépeket radarral és légiharcképességgel ruháznák fel, a Lancerekről se feledkezzünk meg és a Patriotok...
A szerbek most kaptak az oroszoktól jó pár MIg-29-t és a Beloruszoktól is kapnak +mellé SZ-300 -as komplexumot (Kb. 17 db Mig 29-el fognak rendelkezni)
. A horvátok egyes hírek szerint használt F-16-t vesznek. Ahhoz , hogy ne a mienk legyen a leggyengébb légierő ezek közül növelni kell a vadászgépszámot.
Ha már nem lehet visszacsinálni mindenképpen törekedni kell arra, hogy a legkevesebb kiképzőgépet vegyenek. Max 3-4 db elég lenne,de abból is olyant , ami többfunkciós. Vagyis el kell felejteni az olyan Albákat mik egyfunkciósak. A legmegfelelőbb BaE Hawk 200 vagy egyéb módozatait kell idehozni , amiken van radar , képesek kiképzésre és másodlagosan légvédelmi feladatokra, jó lenne, ha tudna amram rakétát hordozni, adatkapcsolatra- ha nem is tudná indítani, de a Gripen mellett repülve annak radarjától kapott jel alapján képes lenne indításra. A hawkok légiharcképessége a legerősebb e-kategóriában és ismerik a magyar pilóták-azzal repültek Kanadában
. Esetleg még 3-4 db T-50 dél-koreai kiképzőgép radarral képzelhető el.
Mindezeken túl a Gripemek számát felemelni min.20 db-ra, úgy, hogy akár megmarad az egy százados felépítésük-ezzel
költséget lehet megtakarítani. (Értelmesebb légierőkben (Pl.Nato) egy század 17-18 sőt 24 db gépből áll! Érthetetlen, hogy nálunk miért ragaszkodik minden vezető ahhoz az elvhez, hogy "merjünk kicsik lenni"?
Nos ezt a Gripen -századnál is kiválóan sikerült megvalósítaniuk!
Természetesen a nagyszögeltérítésű légiharcrakéta és a sisakcélzó ALAP KELL LEGYEN! Az Aim -9 M múzeumba való
mások által leselejtezett, kikozmetikázott rakéta! Lejárt üzemiővel? 20-30 évvel ezelőtti szint.
Nem is beszélve Kecskeméten mielőbbi betonfedezékek építéséről megfelelő mennyiségben a gépek és emberek számára is. Ez elég nagy megrendelés lenne az építőiparunknak is! Nem is értem , hogy nem jutott eddig eszükbe!!

Ne reménykedj, L39NG lesz
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 893
35 384
113
Nemtudom mi lessz de en abbol indulok ki hogy alcat bereltunk tobb even at de berelhettumk volna ng t is olcsobban
 

tomsinner

Well-Known Member
2015. június 13.
1 468
1 872
113
Kíváncsian várom,hogy az oroszoknál milyen erős amerikai ráhatás van...
A 15M-ben semmi magyaros nincs,1mm2 sem!
Dehogynem. Pont az, hogy senki nem használja azt a mintát, tehát egyedi, ránk jellemző. Megint értetlen vagy, olvasd már át még egyszer, mit írtam. Olyan írásokat is megértesz, aminek egyetlen szava nincs helyesen leírva, és ékezet sincs rajtuk, nem hiszem el, hogy az enyémet nem lehet értelmezni.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Ahhoz , hogy ne a mienk legyen a leggyengébb légierő ezek közül növelni kell a vadászgépszámot.
Ha már nem lehet visszacsinálni mindenképpen törekedni kell arra, hogy a legkevesebb kiképzőgépet vegyenek. Max 3-4 db elég lenne,de abból is olyant , ami többfunkciós. Vagyis el kell felejteni az olyan Albákat mik egyfunkciósak. A legmegfelelőbb BaE Hawk 200 vagy egyéb módozatait kell idehozni , amiken van radar , képesek kiképzésre és másodlagosan légvédelmi feladatokra, jó lenne, ha tudna amram rakétát hordozni, adatkapcsolatra- ha nem is tudná indítani, de a Gripen mellett repülve annak radarjától kapott jel alapján képes lenne indításra. A hawkok légiharcképessége a legerősebb e-kategóriában és ismerik a magyar pilóták-azzal repültek Kanadában
Tökéletesen egyetértek azzal hogy gépszámot kell növelni és nem biztos hogy egy szuperszonikus típussal.
A Hawk 100 és 200 tökéletes választás lenne. Dec.31.-én u.ebben a topicban pontosan erre utaltam én is.
https://forum.htka.hu/threads/a-mag...fejlesztési-irányai.499/page-1164#post-400941

Talán annyi, hogy a légvédelmet én meghagynám a Gripeneknek, de földi támadó feladatokra - ne adj isten precíziós fegyvereket kihordani - egy Hawk tökéletesen megfelel.

Sajnos viszont az a realitás hogy L39 vagy ALCA lesz vásárolva....