Először szelektálás lesz. A sor mellé anno, 1992-ben, az Opelnél csak érettségizetteket vettek fel. Aztán a szakmunkások. Egyébként a megadott bérek, az alsó határ az autógyártásban. 200 ezer nettónál több lesz az jócskán. Van Szombathelyen olyan cég, ahol egy szakmunkás, 350 ezer nettot is hazavisz, 3 műszakban, túlórákkal. Olyan, aki már 10 éve legalább ott van. Örülök én is hogy keletre ment a cég, pedig én a nyugati országrészben élek. Fel kell zárkóztatni az ország minden területét, ahol még lemaradás van a fizetésekben. Ez másképp nem megy, csak jólfizető versenyszférés munkahelyekkel. Az esetben a kivándorlás is lecsökkenhet egy teljesen kezelhető szintre. Ami a debreceni dandárt illeti. Biztosra veszem, hogy sajnos, gonban lesz majd emberanyaggal a közeljövőben. Szerződéses katonák, ha szakképzettek, akkor tömegesen léphetnek le majd a BMW gyárba dolgozni. A honvédségi illetmények, ami a szerződéses állományt illeti, nagyon alacsonyak. Trathatatlan helyzet llesz ebből, ha drasztikus emelés nem lesz. 5 % évi, ami most létezik a törvény szerint, kevés lesz mindenre. A versenyszféra kapitalista törvényei felülírnak mindent e téren is majd.