A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 439
8 011
113
Majd szállítanak ukrajnából a ZAZ autógyárból. Úgy is áll :) Egyébként a fizukat itt a keleten 180-220 neto közé saccolom. Ezért meg nem hinném hogy Debrecenből átmennének a BMW hez. Ahhoz jóval 200 felett kellene kínálnia. 3 műszak nem leányálom. Temetői műszak. Ma már inkább úgy vannak vele hogy inkább kevesebb de ne keljen "állandóan" éjszakázni. A lego is ép a nyomott bérek miatt vergődik. Mert nincs már aki elmenne oda azért a pénzért.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 409
11 439
113
Majd szállítanak ukrajnából a ZAZ autógyárból. Úgy is áll :) Egyébként a fizukat itt a keleten 180-220 neto közé saccolom. Ezért meg nem hinném hogy Debrecenből átmennének a BMW hez. Ahhoz jóval 200 felett kellene kínálnia. 3 műszak nem leányálom. Temetői műszak. Ma már inkább úgy vannak vele hogy inkább kevesebb de ne keljen "állandóan" éjszakázni. A lego is ép a nyomott bérek miatt vergődik. Mert nincs már aki elmenne oda azért a pénzért.

Vajon, ha a Brexit miatt el kellene hagyják a magyarok, vagy túlnyomó részük, haza jönnének, vagy szétszélednének?
 

tomsinner

Well-Known Member
2015. június 13.
1 468
1 872
113
Van keleten a kisebbségen kívül normális munkaerő? Vagy csak más helyekről fogja elszívni az embereket? Nagy fizukat ne várjatok, állítólag a Merci se szakítja meg magát, ha a fizuról van szó. (átlag melósra gondolok, nem valami spéci beosztâsra)
Van melós, meg aki nyugatra jár dolgozni, esetleg külföldre jó eséllyel az is haza jönne, ha helyben jobb fizetést kapna mint addig. Azért van az úgy, hogy a (nyugati)pénz sem minden. Egyébként meg ha nem is lenne, akkor a határon túlról jönnének át dolgozni, ahogy nálunk is megy. A cég nem nagyon akar megszakadni azért hogy megfizesse a melósokat, így meg csak az van ott, aki vagy nem jó sehova, vagy nem akar elmenni, ezért Felvidékről importál embereket. Érdekes, egy megyével arrébb megfizeti a dolgozóit...
 
D

danielblack

Guest
Rastattban dolgoztam még egy évvel ezelőtt a Mercedes gyárban. Voltak a Kecskeméti testvérgyárból kiküldetésen emberkék, akik azt mondták, hogy kecsón sokkal gyorsabban megy a szalag is, pluszba csak 180 nettót kapnak. A bér a német testvérgyárban 2500 euró nettó egy szintén direkt mercisnek, és akkor még nem beszéltem az évi több ezer eurós prémiumokról. Persze gyakorlatilag lehetetlen bejutni...
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 145
5 003
113
A fél debreceni laktanya kiürül ha megnyílik a gyár...
Nem valószínű, hacsak nem mindenki autóipari technikusi végzettségű, esetleg a gyár profiljához passzoló mérnök.
Ráadásul a toborzás nemcsak Debrecenben lesz, hanem kiterjed a térségre, pl a szintén 200ezres Nagyváradra is. Csak itt félmillió ember közül válogathatnak, aztán tehetjük hozzá a további térségeket, Nyíregyházát stb.
Az első évekre 1000 embert keresnek majd, ami nem hinném hogy nehézséget okozna, amellett hogy összességében nem full droidok lesznek a kiválasztottak, hanem "némileg" kvalifikált szakik.
https://www.bmwgroup.jobs/hu/hu.html
Regisztráljatok :D
 
  • Tetszik
Reactions: kiskrumpli

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 739
76 845
113
Nem valószínű, hacsak nem mindenki autóipari technikusi végzettségű, esetleg a gyár profiljához passzoló mérnök.
Ráadásul a toborzás nemcsak Debrecenben lesz, hanem kiterjed a térségre, pl a szintén 200ezres Nagyváradra is. Csak itt félmillió ember közül válogathatnak, aztán tehetjük hozzá a további térségeket, Nyíregyházát stb.
Az első évekre 1000 embert keresnek majd, ami nem hinném hogy nehézséget okozna, amellett hogy összességében nem full droidok lesznek a kiválasztottak, hanem "némileg" kvalifikált szakik.
https://www.bmwgroup.jobs/hu/hu.html
Regisztráljatok :D

A nagy német autóipari beszállítók is jelentősen bővítenek a Nyíregyháza-Temesvár térségben, kb. 3000-4000 emberre lesz szükségük a magyar és a román oldalon összesen a következő 5 évben...
 
  • Tetszik
Reactions: endre

senki

Active Member
2018. július 27.
320
236
43
Nem valószínű, hacsak nem mindenki autóipari technikusi végzettségű, esetleg a gyár profiljához passzoló mérnök.
Ráadásul a toborzás nemcsak Debrecenben lesz, hanem kiterjed a térségre, pl a szintén 200ezres Nagyváradra is. Csak itt félmillió ember közül válogathatnak, aztán tehetjük hozzá a további térségeket, Nyíregyházát stb.
Az első évekre 1000 embert keresnek majd, ami nem hinném hogy nehézséget okozna, amellett hogy összességében nem full droidok lesznek a kiválasztottak, hanem "némileg" kvalifikált szakik.
https://www.bmwgroup.jobs/hu/hu.html
Regisztráljatok :D
A gyártó szalag mellé, nem hiszem, hogy mérnökök kellenének. Piros lámpa-piros gomb, kék lámpa-kék gomb. Gyórben is betanított munkás szinten zajlik a fyártás az AUDI-nál.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 082
18 829
113
A gyártó szalag mellé, nem hiszem, hogy mérnökök kellenének. Piros lámpa-piros gomb, kék lámpa-kék gomb. Gyórben is betanított munkás szinten zajlik a fyártás az AUDI-nál.

Először szelektálás lesz. A sor mellé anno, 1992-ben, az Opelnél csak érettségizetteket vettek fel. Aztán a szakmunkások. Egyébként a megadott bérek, az alsó határ az autógyártásban. 200 ezer nettónál több lesz az jócskán. Van Szombathelyen olyan cég, ahol egy szakmunkás, 350 ezer nettot is hazavisz, 3 műszakban, túlórákkal. Olyan, aki már 10 éve legalább ott van. Örülök én is hogy keletre ment a cég, pedig én a nyugati országrészben élek. Fel kell zárkóztatni az ország minden területét, ahol még lemaradás van a fizetésekben. Ez másképp nem megy, csak jólfizető versenyszférés munkahelyekkel. Az esetben a kivándorlás is lecsökkenhet egy teljesen kezelhető szintre. Ami a debreceni dandárt illeti. Biztosra veszem, hogy sajnos, gonban lesz majd emberanyaggal a közeljövőben. Szerződéses katonák, ha szakképzettek, akkor tömegesen léphetnek le majd a BMW gyárba dolgozni. A honvédségi illetmények, ami a szerződéses állományt illeti, nagyon alacsonyak. Trathatatlan helyzet llesz ebből, ha drasztikus emelés nem lesz. 5 % évi, ami most létezik a törvény szerint, kevés lesz mindenre. A versenyszféra kapitalista törvényei felülírnak mindent e téren is majd.
 

senki

Active Member
2018. július 27.
320
236
43
Először szelektálás lesz. A sor mellé anno, 1992-ben, az Opelnél csak érettségizetteket vettek fel. Aztán a szakmunkások. Egyébként a megadott bérek, az alsó határ az autógyártásban. 200 ezer nettónál több lesz az jócskán. Van Szombathelyen olyan cég, ahol egy szakmunkás, 350 ezer nettot is hazavisz, 3 műszakban, túlórákkal. Olyan, aki már 10 éve legalább ott van. Örülök én is hogy keletre ment a cég, pedig én a nyugati országrészben élek. Fel kell zárkóztatni az ország minden területét, ahol még lemaradás van a fizetésekben. Ez másképp nem megy, csak jólfizető versenyszférés munkahelyekkel. Az esetben a kivándorlás is lecsökkenhet egy teljesen kezelhető szintre. Ami a debreceni dandárt illeti. Biztosra veszem, hogy sajnos, gonban lesz majd emberanyaggal a közeljövőben. Szerződéses katonák, ha szakképzettek, akkor tömegesen léphetnek le majd a BMW gyárba dolgozni. A honvédségi illetmények, ami a szerződéses állományt illeti, nagyon alacsonyak. Trathatatlan helyzet llesz ebből, ha drasztikus emelés nem lesz. 5 % évi, ami most létezik a törvény szerint, kevés lesz mindenre. A versenyszféra kapitalista törvényei felülírnak mindent e téren is majd.
Teljesen igazad van abban amit leírtál. Néhány ezer Ft plusszért a fiatalabbal váltani akarnak. Pláne, ha gyakpótlékért "cserébe" heteket kell kempingezni Várpalotán, ami a BMW-nél nincsen.
Aztán szembesülnek olyannal, hogy a multinál 8 óra munka az 8 óra gépsor melletti meló. Nincs 1 óra tesi, nincs kantin, meg könyvtárba mászkálás stb. Aztán mindenki dönt, hogy melyik is jobb.
Tény a Honvédség munkaerőpiaci helyzete merőben más, mint 2004-ben volt, amikor több ezer szerződésest kellett felvenni. A megnyírbált járandóságok, és a nékány százazezer, jellemzően 20 és 30 közötti férfi, akik külföldön dolgoznak csökkentik a potenciális szolgálatvállalók számát.
A megtartás pedig ehy külön fejezet. A pályántartás és a pályán maradás kényszerítése külömbözik. A visszafizettetés rendszerének alkalmazása nem eredményez motivált munkaerőt. Lehetne ezt külön taglalni.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

tindalos

Well-Known Member
2011. október 8.
1 638
5 592
113
Először szelektálás lesz. A sor mellé anno, 1992-ben, az Opelnél csak érettségizetteket vettek fel. Aztán a szakmunkások. Egyébként a megadott bérek, az alsó határ az autógyártásban. 200 ezer nettónál több lesz az jócskán. Van Szombathelyen olyan cég, ahol egy szakmunkás, 350 ezer nettot is hazavisz, 3 műszakban, túlórákkal. Olyan, aki már 10 éve legalább ott van. Örülök én is hogy keletre ment a cég, pedig én a nyugati országrészben élek. Fel kell zárkóztatni az ország minden területét, ahol még lemaradás van a fizetésekben. Ez másképp nem megy, csak jólfizető versenyszférés munkahelyekkel. Az esetben a kivándorlás is lecsökkenhet egy teljesen kezelhető szintre. Ami a debreceni dandárt illeti. Biztosra veszem, hogy sajnos, gonban lesz majd emberanyaggal a közeljövőben. Szerződéses katonák, ha szakképzettek, akkor tömegesen léphetnek le majd a BMW gyárba dolgozni. A honvédségi illetmények, ami a szerződéses állományt illeti, nagyon alacsonyak. Trathatatlan helyzet llesz ebből, ha drasztikus emelés nem lesz. 5 % évi, ami most létezik a törvény szerint, kevés lesz mindenre. A versenyszféra kapitalista törvényei felülírnak mindent e téren is majd.

Az 5% 2019-el végetér.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 885
47 542
113
Nem valószínű, hacsak nem mindenki autóipari technikusi végzettségű, esetleg a gyár profiljához passzoló mérnök.
Ráadásul a toborzás nemcsak Debrecenben lesz, hanem kiterjed a térségre, pl a szintén 200ezres Nagyváradra is. Csak itt félmillió ember közül válogathatnak, aztán tehetjük hozzá a további térségeket, Nyíregyházát stb.
Az első évekre 1000 embert keresnek majd, ami nem hinném hogy nehézséget okozna, amellett hogy összességében nem full droidok lesznek a kiválasztottak, hanem "némileg" kvalifikált szakik.
https://www.bmwgroup.jobs/hu/hu.html
Regisztráljatok :D
Mindenféle ember kell majd, mérnök, autóipari technikus, és olyan is aki szalagmunkát fog csinálni saját pár hetes belső képzés után.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 893
35 384
113
Azt rebezsgetik hogy több lesz mint 5% éppen emiatt.
Tobb lessz mimt 5%. Ez 100% /2019 utan meg az inflacio kovetes ki lett harcolva /es igeret arra hogyha szukseges 2019 utan is lessz beremeles az inflacio kovetesen kivul is./csak nem ilyen tobb evre elorre betervezett formaba./ /az emeles merteke mint utolag kiderult tul alacsomy volt a realberekhez kepestkepest/