Te tényleg kétségbe vonod a szavamat... Kemény vagy öreg !
Nos akkkor:
Szovjet heli:
1es (alapvető kiszolgálási forma):
- Sarkany-hajtómű szakág
1mechanikus(munkavégzo)-1visszaellenőrző
-Elektromos (EMO) szakág
1-1
RÁdió
1-1
-Fegyver (mindig előkészít nem csak töltésnél)
1-1
+1 mérnök ("végső visszaellenőrző")
Tehát összesen kilenc. (2es,3as üzemeltetési forma szerint kevesebb ember is előkészíthet de csak ritkán és hadműveleten pl nem alkalmazhato)
H-145
-Sarkany-hajtomu szakág 1 mechanikus
-Avionikus 1mechanikus
(-Fegyveres nem vesz részt a napi elokeszitesben csak ha lövöldöznek
..)
Tehát ez nagyjából 2fő, de alapvetően ezek a helik már hajózó üzemeltetésűek...
Teljesen mind1 hányan vesznek részt a napi szintű üzemeltetésben hisz aki csak félévente egyszer 2 percre esik oda a helikopterhez az is pontosan annyiba fáj pénzügyileg mint aki minden nap ott van a géppel(nem csak félévente egyszer 2 percre kap illetményt,étkezést stb).Elhiszem,hogy kevesebb ember kell ahhoz,hogy felszálljon nap mint nap de rendszerbentartáshoz lényegesen nem kell kevesebb ember.