A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
10 616
13 750
113
Ezzel szemben a közepesbe maximálisan megfelelne a Griffon-Jaguar páros 2,5 és 5,6 M Usd darabáron ...
A Jaguár egy felfegyverzett felderítő jármű 3 fő személyzettel.
A Griffon meg egy sima APC.
Az egyik a fegyvert hordozza, a másik meg katonát szállít. És egyik sem úszóképes.
Ez a 2 jármű a török Yalcin és NMS versenytársai, nem az AMV-Boxernek.
 

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
2 331
2 762
113
Meg egy adag kiszolgaltatottsagot.../a kesobbiekben hidd el kifizetnenk a kedvezmenyt duplan alkatreszre szervizre es minden egyeb szolgaltatasra.../ akkor mar inkabb legyen olyan az eszkoz ami bizonyos elemeihez a civil/ipari piacrol hozza is lehet ferni... /ascod./ de a leo2 nek is vannak ilyen egysegei alrendszerei alkatreszei...

Igaz de ha mar a Leokat meg a Pzh-t is toluk vettuk... :) Kiszolgaltatva meg ki leszunk mindenkepp.
 
  • Tetszik
Reactions: Kishuszár

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
6 489
7 417
113
Horthy balfácán és a maradi tábornoki köre az utolsó pillanatban ismerte fel ezt.

Az a tábornoki kar sem volt rosszabb, mint bármelyik nyugat európai, akik bebuktak 1940-ben. A 30-as évek közepéig nem fegyverkezhettünk nehéz vasak terén. Mikor kezdhettük, a háborúig, 1-2 év maradt. Svéd és Cseh, Olasz, tetmékeket vettünk és kezdtünk gyártani. Mert a németek pld nem adtak el harckocsit akkor még senkinek. Hogyan is tudtak volna csodát tenni, olyan rövid idő alatt ? A Huba hadrendek ott vannak, meg lehet nézni hogy is álltunk és mikor. Mikor is kezdődött a győri program, stb.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
5 274
4 739
113
Az a tábornoki kar sem volt rosszabb, mint bármelyik nyugat európai, akik bebuktak 1940-ben. A 30-as évek közepéig nem fegyverkezhettünk nehéz vasak terén. Mikor kezdhettük, a háborúig, 1-2 év maradt. Svéd és Cseh, Olasz, tetmékeket vettünk és kezdtünk gyártani. Mert a németek pld nem adtak el harckocsit akkor még senkinek. Hogyan is tudtak volna csodát tenni, olyan rövid idő alatt ? A Huba hadrendek ott vannak, meg lehet nézni hogy is álltunk és mikor. Mikor is kezdődött a győri program, stb.

Én attól tartok, hogy megint elkésünk. Vagy rossz filmre ülünk be, hiszen minden tegnapra kellett volna. Többek közt 5-10000 fő +.
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
2 747
4 117
113
Az a tábornoki kar sem volt rosszabb, mint bármelyik nyugat európai, akik bebuktak 1940-ben. A 30-as évek közepéig nem fegyverkezhettünk nehéz vasak terén. Mikor kezdhettük, a háborúig, 1-2 év maradt. Svéd és Cseh, Olasz, tetmékeket vettünk és kezdtünk gyártani. Mert a németek pld nem adtak el harckocsit akkor még senkinek. Hogyan is tudtak volna csodát tenni, olyan rövid idő alatt ? A Huba hadrendek ott vannak, meg lehet nézni hogy is álltunk és mikor. Mikor is kezdődött a győri program, stb.
Horthyt lehet szidni és balf@sznak tartani (szerintem az volt), a tábornokait nem igazán.
 

igaziigaz

Well-Known Member
2019. február 11.
351
288
63
Az a tábornoki kar sem volt rosszabb, mint bármelyik nyugat európai, akik bebuktak 1940-ben. A 30-as évek közepéig nem fegyverkezhettünk nehéz vasak terén. Mikor kezdhettük, a háborúig, 1-2 év maradt. Svéd és Cseh, Olasz, tetmékeket vettünk és kezdtünk gyártani. Mert a németek pld nem adtak el harckocsit akkor még senkinek. Hogyan is tudtak volna csodát tenni, olyan rövid idő alatt ? A Huba hadrendek ott vannak, meg lehet nézni hogy is álltunk és mikor. Mikor is kezdődött a győri program, stb.
Az első bécsi 1 döntés előtt ha Horthy nem trollkodik a bajszosal ok nélkül akkor sokkal jobban fel lett volna fegyverezve a honvédség. Később a párduc licenc is meglett volna. Bethlen és Teleki a szélsőséges liberálisok nagyon hátráltatták a honvédséget és ezt nem lehet trianonra fogni.
 

igaziigaz

Well-Known Member
2019. február 11.
351
288
63
Horthyt lehet szidni és balf@sznak tartani (szerintem az volt), a tábornokait nem igazán.
Tábornokok egy része az volt. Pontosabban abban a hiszembe voltak, hogy az ember többet ér a technikánál és oroszt próbáltak játszani tömeghadsereggel. Egyértelmű marhaság volt.
Annak idején választhatott a honvédség, hogy kisebb létszámú de nagyon fejlett legyen vagy tömeghadsereg krumpli pucolóval. A krumpli pucolást választották, pedig a kis létszámú fejlettség többet ért volna.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
11 093
33 604
113
Tábornokok egy része az volt. Pontosabban abban a hiszembe voltak, hogy az ember többet ér a technikánál és oroszt próbáltak játszani tömeghadsereggel. Egyértelmű marhaság volt.
Annak idején választhatott a honvédség, hogy kisebb létszámú de nagyon fejlett legyen vagy tömeghadsereg krumpli pucolóval. A krumpli pucolást választották, pedig a kis létszámú fejlettség többet ért volna.
Maradjunk a magyar-német katonai együttműködésnél, de ugorjunk 80 évet. :)
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

igaziigaz

Well-Known Member
2019. február 11.
351
288
63
Maradjunk a magyar-német katonai együttműködésnél, de ugorjunk 80 évet. :)
Igen, most olyan hangulat mintha tanultak volna a történelem hibáiból. Hiába kicsi a honvédség de a lehető legfejeltebb legyen. Bár azért most van egy probléma. A mai honvédek szerintem nem eléggé motiváltak és nem annyira magyarérzelműek mint Horthyék idejében volt, bár ha lenne akarat ezen is lehetne változtatni.
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
2 747
4 117
113
Igen, most olyan hangulat mintha tanultak volna a történelem hibáiból. Hiába kicsi a honvédség de a lehető legfejeltebb legyen. Bár azért most van egy probléma. A mai honvédek szerintem nem eléggé motiváltak és nem annyira magyarérzelműek mint Horthyék idejében volt, bár ha lenne akarat ezen is lehetne változtatni.
Ne haragudj, de ez a "magyarérzelmű" szöveg ugyanolyan marhaság, mint Csurka "magyarságteljesítmény"-e. Mutass egy fajtatiszta magyart a világon! Hazafiak vagyunk, és ha kell összefogunk.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 345
3 473
113
Lehet ezert is megerne Ifv-t, Apc-t is egy gyartotol venni, ekkora tetelnel lehet mar kapnank valami kedvezmenyt is.
Én ezt régóta mondogatom. Rendszerben gondolkozni. Hosszú távon ez a legolcsóbb megoldás. KNDS-től a teherautón kívül szinte mindent be tudnánk szerezni ami gurul vagy lánctalpon közlekedik. Ezzel a Rheinmetall is jól járna, ráadásul tőlük meg jöhetne a MAN teherautócsalád is. És itt feküdnék rá a hazai gyártásra. Lassan a fél világ MAN teherautókat használ. Simán kibuliznám, hogy a Rába mostantól MAN gyár legyen. Mehetne a nálunk is gyártott MAN teherautó a világ sok hadseregébe. Esetleg az AMPV-t választanám 4x4 alapnak és az is mehetne itthoni gyártásba. Ja és a Boxert meg a Pumát is a Nexter 40 milliméteres CTA tornyával rendelném meg.
Nem azért tennék így, mert elhiszem a legyőzhetetlen germán wunderwaffe baromságot, hanem mert a Leo meg a PZH után ez lenne a leglogikusabb.

Igen tudom sokba kerül. Talán nem kellett volna 40 évig a légierőn kívül mindent leszarni és akkor nem így állnánk.

A patria meg ugye scania motor... Szerintem a scaniaval jol jarnank... /az meg hogy a 2 dd kulon motort hasznal kulon gyartotol harcjarmube szerintem siman lehet elony is.../a logisztikai lanca a 2 dd nek amugy is olyan tavoli egymastol.../
Egy olyan misszióba, ahol nincs jelen mondjuk a közepes dandárunkba választott APC supportját adó cég, biztos nagy öröm lenne kihordani a csavartól kezdve a légszűrőn át a motort szerelő Sanyiig mindent. Várjunk csak nem ugyanebbe a rakás szarba léptünk valami BTR nevű vacakkal is?


Meg egy adag kiszolgaltatottsagot.../a kesobbiekben hidd el kifizetnenk a kedvezmenyt duplan alkatreszre szervizre es minden egyeb szolgaltatasra...
Mert miért is? Egy cégnek az az érdeke, hogy minél nagyobb hasznot csináljon. Szerinted az a jó biznisz, ha a vevőt aki odahord egy raklap pénzt szétszopatjuk vagy az, ha az ilyen vevőt kiemelt partnerként kezeljük?
 
  • Tetszik
Reactions: Kishuszár and Anti

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
13 359
37 219
113
Én ezt régóta mondogatom. Rendszerben gondolkozni. Hosszú távon ez a legolcsóbb megoldás. KNDS-től a teherautón kívül szinte mindent be tudnánk szerezni ami gurul vagy lánctalpon közlekedik. Ezzel a Rheinmetall is jól járna, ráadásul tőlük meg jöhetne a MAN teherautócsalád is. És itt feküdnék rá a hazai gyártásra. Lassan a fél világ MAN teherautókat használ. Simán kibuliznám, hogy a Rába mostantól MAN gyár legyen. Mehetne a nálunk is gyártott MAN teherautó a világ sok hadseregébe. Esetleg az AMPV-t választanám 4x4 alapnak és az is mehetne itthoni gyártásba. Ja és a Boxert meg a Pumát is a Nexter 40 milliméteres CTA tornyával rendelném meg.
Nem azért tennék így, mert elhiszem a legyőzhetetlen germán wunderwaffe baromságot, hanem mert a Leo meg a PZH után ez lenne a leglogikusabb.

Igen tudom sokba kerül. Talán nem kellett volna 40 évig a légierőn kívül mindent leszarni és akkor nem így állnánk.


Egy olyan misszióba, ahol nincs jelen mondjuk a közepes dandárunkba választott APC supportját adó cég, biztos nagy öröm lenne kihordani a csavartól kezdve a légszűrőn át a motort szerelő Sanyiig mindent. Várjunk csak nem ugyanebbe a rakás szarba léptünk valami BTR nevű vacakkal is?



Mert miért is? Egy cégnek az az érdeke, hogy minél nagyobb hasznot csináljon. Szerinted az a jó biznisz, ha a vevőt aki odahord egy raklap pénzt szétszopatjuk vagy az, ha az ilyen vevőt kiemelt partnerként kezeljük?
A Rába így is MAN-t gyárt. Részegységet szállít az összes MAN járműbe.
 
  • Tetszik
Reactions: Kishuszár

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 345
3 473
113
A Rába így is MAN-t gyárt. Részegységet szállít az összes MAN járműbe.

Igen, csak mindenki valami hazai összeszerelésről, gyártásról álmodozik. Ezért gondoltam arra, hogy elmaradna a félelmetes ütemben dübörgő Rába teherautók itthoni összecsavarozgatása és helyette készülnének itthon is MAN emblémás járművek, amik eladhatóak lennének más piacokon is. Így gyártanánk itthon valami hasznosat, amivel már van némi tapasztalatunk, a Honvédséget meg át lehetne állítani a mostani 6-8 különböző típusról egyre. A beszállítói státuszt ez nem érintené.
Persze az is lehet, hogy a Rheinmetallt nem érdekelné a dolog, mert így is bőven elegendő a gyártókapacitása. Nem tudom csak ötletelgetek. De az biztos, hogy a mostani ütemmel a Rábák itthoni összeszerelése gazdaságtalan és értelmetlen.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
13 359
37 219
113
Igen, csak mindenki valami hazai összeszerelésről, gyártásról álmodozik. Ezért gondoltam arra, hogy elmaradna a félelmetes ütemben dübörgő Rába teherautók itthoni összecsavarozgatása és helyette készülnének itthon is MAN emblémás járművek, amik eladhatóak lennének más piacokon is. Így gyártanánk itthon valami hasznosat, amivel már van némi tapasztalatunk, a Honvédséget meg át lehetne állítani a mostani 6-8 különböző típusról egyre. A beszállítói státuszt ez nem érintené.
Persze az is lehet, hogy a Rheinmetallt nem érdekelné a dolog, mert így is bőven elegendő a gyártókapacitása. Nem tudom csak ötletelgetek. De az biztos, hogy a mostani ütemmel a Rábák itthoni összeszerelése gazdaságtalan és értelmetlen.
De a rábák is MAN-ok csak más az embléma, az hogy gazdaságtalan az tuti, jóval drágább mintha megvennéd a MAN-t sajnos....
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
2 471
3 111
113
Igen, most olyan hangulat mintha tanultak volna a történelem hibáiból. Hiába kicsi a honvédség de a lehető legfejeltebb legyen. Bár azért most van egy probléma. A mai honvédek szerintem nem eléggé motiváltak és nem annyira magyarérzelműek mint Horthyék idejében volt, bár ha lenne akarat ezen is lehetne változtatni.
135-ért én se lennék már motivált / maradjunk annyiban hogy fogalmad sincs milyen volt a kedv/morál a Horty korszakban , nekem édesapám volt Horty katona , Te maradj inkább a töri könyveknél
Igen, csak mindenki valami hazai összeszerelésről, gyártásról álmodozik. Ezért gondoltam arra, hogy elmaradna a félelmetes ütemben dübörgő Rába teherautók itthoni összecsavarozgatása és helyette készülnének itthon is MAN emblémás járművek, amik eladhatóak lennének más piacokon is. Így gyártanánk itthon valami hasznosat, amivel már van némi tapasztalatunk, a Honvédséget meg át lehetne állítani a mostani 6-8 különböző típusról egyre. A beszállítói státuszt ez nem érintené.
Persze az is lehet, hogy a Rheinmetallt nem érdekelné a dolog, mert így is bőven elegendő a gyártókapacitása. Nem tudom csak ötletelgetek. De az biztos, hogy a mostani ütemmel a Rábák itthoni összeszerelése gazdaságtalan és értelmetlen.
azért nem MAN van a rábákon mert drágább lenne , amúgy nem mondanám hogy itthon csak +összecsavarozgatás" megy
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
13 359
37 219
113
135-ért én se lennék már motivált / maradjunk annyiban hogy fogalmad sincs milyen volt a kedv/morál a Horty korszakban , nekem édesapám volt Horty katona , Te maradj inkább a töri könyveknél

azért nem MAN van a rábákon mert drágább lenne , amúgy nem mondanám hogy itthon csak +összecsavarozgatás" megy
Futóművet gyártunk itthon.