A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Lehet ezert is megerne Ifv-t, Apc-t is egy gyartotol venni, ekkora tetelnel lehet mar kapnank valami kedvezmenyt is.
Én ezt régóta mondogatom. Rendszerben gondolkozni. Hosszú távon ez a legolcsóbb megoldás. KNDS-től a teherautón kívül szinte mindent be tudnánk szerezni ami gurul vagy lánctalpon közlekedik. Ezzel a Rheinmetall is jól járna, ráadásul tőlük meg jöhetne a MAN teherautócsalád is. És itt feküdnék rá a hazai gyártásra. Lassan a fél világ MAN teherautókat használ. Simán kibuliznám, hogy a Rába mostantól MAN gyár legyen. Mehetne a nálunk is gyártott MAN teherautó a világ sok hadseregébe. Esetleg az AMPV-t választanám 4x4 alapnak és az is mehetne itthoni gyártásba. Ja és a Boxert meg a Pumát is a Nexter 40 milliméteres CTA tornyával rendelném meg.
Nem azért tennék így, mert elhiszem a legyőzhetetlen germán wunderwaffe baromságot, hanem mert a Leo meg a PZH után ez lenne a leglogikusabb.

Igen tudom sokba kerül. Talán nem kellett volna 40 évig a légierőn kívül mindent leszarni és akkor nem így állnánk.

A patria meg ugye scania motor... Szerintem a scaniaval jol jarnank... /az meg hogy a 2 dd kulon motort hasznal kulon gyartotol harcjarmube szerintem siman lehet elony is.../a logisztikai lanca a 2 dd nek amugy is olyan tavoli egymastol.../
Egy olyan misszióba, ahol nincs jelen mondjuk a közepes dandárunkba választott APC supportját adó cég, biztos nagy öröm lenne kihordani a csavartól kezdve a légszűrőn át a motort szerelő Sanyiig mindent. Várjunk csak nem ugyanebbe a rakás szarba léptünk valami BTR nevű vacakkal is?


Meg egy adag kiszolgaltatottsagot.../a kesobbiekben hidd el kifizetnenk a kedvezmenyt duplan alkatreszre szervizre es minden egyeb szolgaltatasra...
Mert miért is? Egy cégnek az az érdeke, hogy minél nagyobb hasznot csináljon. Szerinted az a jó biznisz, ha a vevőt aki odahord egy raklap pénzt szétszopatjuk vagy az, ha az ilyen vevőt kiemelt partnerként kezeljük?
 
  • Tetszik
Reactions: Kishuszár and Anti

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 528
132 380
113
Én ezt régóta mondogatom. Rendszerben gondolkozni. Hosszú távon ez a legolcsóbb megoldás. KNDS-től a teherautón kívül szinte mindent be tudnánk szerezni ami gurul vagy lánctalpon közlekedik. Ezzel a Rheinmetall is jól járna, ráadásul tőlük meg jöhetne a MAN teherautócsalád is. És itt feküdnék rá a hazai gyártásra. Lassan a fél világ MAN teherautókat használ. Simán kibuliznám, hogy a Rába mostantól MAN gyár legyen. Mehetne a nálunk is gyártott MAN teherautó a világ sok hadseregébe. Esetleg az AMPV-t választanám 4x4 alapnak és az is mehetne itthoni gyártásba. Ja és a Boxert meg a Pumát is a Nexter 40 milliméteres CTA tornyával rendelném meg.
Nem azért tennék így, mert elhiszem a legyőzhetetlen germán wunderwaffe baromságot, hanem mert a Leo meg a PZH után ez lenne a leglogikusabb.

Igen tudom sokba kerül. Talán nem kellett volna 40 évig a légierőn kívül mindent leszarni és akkor nem így állnánk.


Egy olyan misszióba, ahol nincs jelen mondjuk a közepes dandárunkba választott APC supportját adó cég, biztos nagy öröm lenne kihordani a csavartól kezdve a légszűrőn át a motort szerelő Sanyiig mindent. Várjunk csak nem ugyanebbe a rakás szarba léptünk valami BTR nevű vacakkal is?



Mert miért is? Egy cégnek az az érdeke, hogy minél nagyobb hasznot csináljon. Szerinted az a jó biznisz, ha a vevőt aki odahord egy raklap pénzt szétszopatjuk vagy az, ha az ilyen vevőt kiemelt partnerként kezeljük?
A Rába így is MAN-t gyárt. Részegységet szállít az összes MAN járműbe.
 
  • Tetszik
Reactions: Kishuszár

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
A Rába így is MAN-t gyárt. Részegységet szállít az összes MAN járműbe.

Igen, csak mindenki valami hazai összeszerelésről, gyártásról álmodozik. Ezért gondoltam arra, hogy elmaradna a félelmetes ütemben dübörgő Rába teherautók itthoni összecsavarozgatása és helyette készülnének itthon is MAN emblémás járművek, amik eladhatóak lennének más piacokon is. Így gyártanánk itthon valami hasznosat, amivel már van némi tapasztalatunk, a Honvédséget meg át lehetne állítani a mostani 6-8 különböző típusról egyre. A beszállítói státuszt ez nem érintené.
Persze az is lehet, hogy a Rheinmetallt nem érdekelné a dolog, mert így is bőven elegendő a gyártókapacitása. Nem tudom csak ötletelgetek. De az biztos, hogy a mostani ütemmel a Rábák itthoni összeszerelése gazdaságtalan és értelmetlen.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 528
132 380
113
Igen, csak mindenki valami hazai összeszerelésről, gyártásról álmodozik. Ezért gondoltam arra, hogy elmaradna a félelmetes ütemben dübörgő Rába teherautók itthoni összecsavarozgatása és helyette készülnének itthon is MAN emblémás járművek, amik eladhatóak lennének más piacokon is. Így gyártanánk itthon valami hasznosat, amivel már van némi tapasztalatunk, a Honvédséget meg át lehetne állítani a mostani 6-8 különböző típusról egyre. A beszállítói státuszt ez nem érintené.
Persze az is lehet, hogy a Rheinmetallt nem érdekelné a dolog, mert így is bőven elegendő a gyártókapacitása. Nem tudom csak ötletelgetek. De az biztos, hogy a mostani ütemmel a Rábák itthoni összeszerelése gazdaságtalan és értelmetlen.
De a rábák is MAN-ok csak más az embléma, az hogy gazdaságtalan az tuti, jóval drágább mintha megvennéd a MAN-t sajnos....
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 875
7 166
113
Igen, most olyan hangulat mintha tanultak volna a történelem hibáiból. Hiába kicsi a honvédség de a lehető legfejeltebb legyen. Bár azért most van egy probléma. A mai honvédek szerintem nem eléggé motiváltak és nem annyira magyarérzelműek mint Horthyék idejében volt, bár ha lenne akarat ezen is lehetne változtatni.
135-ért én se lennék már motivált / maradjunk annyiban hogy fogalmad sincs milyen volt a kedv/morál a Horty korszakban , nekem édesapám volt Horty katona , Te maradj inkább a töri könyveknél
Igen, csak mindenki valami hazai összeszerelésről, gyártásról álmodozik. Ezért gondoltam arra, hogy elmaradna a félelmetes ütemben dübörgő Rába teherautók itthoni összecsavarozgatása és helyette készülnének itthon is MAN emblémás járművek, amik eladhatóak lennének más piacokon is. Így gyártanánk itthon valami hasznosat, amivel már van némi tapasztalatunk, a Honvédséget meg át lehetne állítani a mostani 6-8 különböző típusról egyre. A beszállítói státuszt ez nem érintené.
Persze az is lehet, hogy a Rheinmetallt nem érdekelné a dolog, mert így is bőven elegendő a gyártókapacitása. Nem tudom csak ötletelgetek. De az biztos, hogy a mostani ütemmel a Rábák itthoni összeszerelése gazdaságtalan és értelmetlen.
azért nem MAN van a rábákon mert drágább lenne , amúgy nem mondanám hogy itthon csak +összecsavarozgatás" megy
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 528
132 380
113
135-ért én se lennék már motivált / maradjunk annyiban hogy fogalmad sincs milyen volt a kedv/morál a Horty korszakban , nekem édesapám volt Horty katona , Te maradj inkább a töri könyveknél

azért nem MAN van a rábákon mert drágább lenne , amúgy nem mondanám hogy itthon csak +összecsavarozgatás" megy
Futóművet gyártunk itthon.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 316
24 790
113
Horthyt lehet szidni és balf@sznak tartani (szerintem az volt), a tábornokait nem igazán.
Utólag könnyű játszani az okostojást,...a történelem alakulásának ismeretében utólag vicces valakit "szidni és balf@sznak tartani"...
Voltak a kornak ilyen alakjai, de szerintem Horthy nem volt az...és ezzel nem az utólag nézve esetleg hibás döntéseit akarom mentegetni.
Persze ki mit eszik olyan a szája széle...:)
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
De a rábák is MAN-ok csak más az embléma, az hogy gazdaságtalan az tuti, jóval drágább mintha megvennéd a MAN-t sajnos....

Persze, ezért mondtam, hogy ez a legkönnyebben kivitelezhető megoldás. Belenyomni pénzt, felfuttatni a gyártást évi pár száz darabra. Mikor beesik a Rheinmetallhoz egy rendelés akkor abból egy szelet mehetne innen is. Ameddig MAN-t gyártunk Rába címkével ez nem fog menni. Azt is megvizsgálnám, hogy esetleg specifikusan lenne-e értelme szakosodni. Speciális felépítmény, pl.: műszaki mentő, vagy esetleg mondjuk a 4x4 kialakítás gyártását megszerezni.


azért nem MAN van a rábákon mert drágább lenne ,
Sajnos ez nem igaz. Többen mutattunk darabszámokat, beszerzési értékeket. Rosszabbat gyártunk drágábban. A rosszabb alatt nem azt értem, hogy rossz minőségű, hanem azt pl.:
gyenge a motor, nincs ESP, ABS esetleg egy automata váltó.

amúgy nem mondanám hogy itthon csak +összecsavarozgatás" megy

Ha egy teherautót egészében nézünk akkor de. A futóművek világszínvonalúak és azokat mi gyártjuk. Ez miatt létezik még a cég. Vádoltak már meg itt merjünk kicsik lenni mentalitással, mert azt mertem mondani, hogy inkább minden pénzt bele kéne nyomni a futómű fejlesztésbe, gyártásba és ahova csak lehet eladni őket, és hagyni a picsába ezt a néhány tíz darabos évi "magyar" teherautó összeszerelést.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 528
132 380
113
Persze, ezért mondtam, hogy ez a legkönnyebben kivitelezhető megoldás. Belenyomni pénzt, felfuttatni a gyártást évi pár száz darabra. Mikor beesik a Rheinmetallhoz egy rendelés akkor abból egy szelet mehetne innen is. Ameddig MAN-t gyártunk Rába címkével ez nem fog menni. Azt is megvizsgálnám, hogy esetleg specifikusan lenne-e értelme szakosodni. Speciális felépítmény, pl.: műszaki mentő, vagy esetleg mondjuk a 4x4 kialakítás gyártását megszerezni.



Sajnos ez nem igaz. Többen mutattunk darabszámokat, beszerzési értékeket. Rosszabbat gyártunk drágábban. A rosszabb alatt nem azt értem, hogy rossz minőségű, hanem azt pl.:
gyenge a motor, nincs ESP, ABS esetleg egy automata váltó.



Ha egy teherautót egészében nézünk akkor de. A futóművek világszínvonalúak és azokat mi gyártjuk. Ez miatt létezik még a cég. Vádoltak már meg itt merjünk kicsik lenni mentalitással, mert azt mertem mondani, hogy inkább minden pénzt bele kéne nyomni a futómű fejlesztésbe, gyártásba és ahova csak lehet eladni őket, és hagyni a picsába ezt a néhány tíz darabos évi "magyar" teherautó összeszerelést.
Van bennünk automata váltó meg abs is legalábbis az újabbakban, a motor sajnos valóban a gyengébb van benne. de csak annyi kéne, hogy az erősebbet vesszük hozzá, ez saját döntés volt épp azért mert "falun jó lesz, városba meg nem megyünk" csak a belső piacra készül.
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 875
7 166
113
Sajnos ez nem igaz. Többen mutattunk darabszámokat, beszerzési értékeket. Rosszabbat gyártunk drágábban. A rosszabb alatt nem azt értem, hogy rossz minőségű, hanem azt pl.:
gyenge a motor, nincs ESP, ABS esetleg egy automata váltó.
Papi, tudom mire gondolsz , ismerem a történetet még dolgoztam is rajta, ha MAN jel lenne elöl hidd el hogy még ennél is drágábban gyártanánk a rosszabbat , ami a többit illeti , szerintem csak a motor a gyenge minden más van bennük
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 528
132 380
113
Papi, tudom mire gondolsz , ismerem a történetet még dolgoztam is rajta, ha MAN jel lenne elöl hidd el hogy még ennél is drágábban gyártanánk a rosszabbat , ami a többit illeti , szerintem csak a motor a gyenge minden más van bennük
Az újabbakban biztos van, nem tudom hogy azt a verziót mióta gyártjuk, de én már többb automata váltóst láttam mint simát. És úgy néz ki, hogy a felfüggesztés tömítettségének gondját sikerült pár alkatrészcserével megoldani és elkezdték a hiba javítását az összes gépben.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Van bennünk automata váltó meg abs is legalábbis az újabbakban, a motor sajnos valóban a gyengébb van benne. de csak annyi kéne, hogy az erősebbet vesszük hozzá, ez saját döntés volt épp azért mert "falun jó lesz, városba meg nem megyünk" csak a belső piacra készül.
Ennek szívből örülök. Maradt a kilenc sebesség vagy az automatával több lett a fokozatok száma is? Egyébként nem lett volna a Rábákkal semmi gond, egyszerűen annyira lassan megy a GBP, hogy elszaladt 25 év és túllépett rajtuk a technika.

Papi, tudom mire gondolsz , ismerem a történetet még dolgoztam is rajta, ha MAN jel lenne elöl hidd el hogy még ennél is drágábban gyártanánk a rosszabbat , ami a többit illeti , szerintem csak a motor a gyenge minden más van bennük
Én ezt képtelen vagyok elfogadni.
Annak viszont tényleg örülök, hogy már nem csak full fapad Rábákat kapnak a srácok.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 528
132 380
113
Ennek szívből örülök. Maradt a kilenc sebesség vagy az automatával több lett a fokozatok száma is? Egyébként nem lett volna a Rábákkal semmi gond, egyszerűen annyira lassan megy a GBP, hogy elszaladt 25 év és túllépett rajtuk a technika.


Én ezt képtelen vagyok elfogadni.
Annak viszont tényleg örülök, hogy már nem csak full fapad Rábákat kapnak a srácok.
Hát nemtudom az amiket tavaly vettünk már klímásak voltak szóval franc se tudja, de elég sok elektronika van benne.
 
  • Tetszik
Reactions: papi

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
https://infostart.hu/belfold/2019/0...iniszterelnok-hogy-nem-tart-igenyt-a-munkamra

Kicsit más, Benkő Tibor nyilatkozik, a HM gazdasági társaságainak átalakításáról.
Ez mi akart lenni?
Meggyőződése, hogy a Honvédelmi Minisztériumnak nem gazdasági társaságokat kell támogatni és irányítani, hanem a katonai képességeket kell visszaállítania azokkal a feladatokkal, amelyeket ma gazdasági társaságok, korábbi katonai szervezetek - például híradós vagy fegyverjavító zászlóalj - látnak el.
Mert nyilvánvaló, hogy vagy értelmetlenül mondta, vagy rosszul írták le.