Már egyszer kérdezted ezt a 6x6-ot.
2 ilyen van:
Az egyik az Patria AMV 6x6:
Ezzel az a gond, hogy kisebb a jármű belső tere is, nem csak a külseje. Ha megnézed legalább egy fél méterrel rövidebb (a 2. tengely mögé bőven nem férne el még egy), mint a 8x8. Állítólag nem is sokkal olcsóbb. Akkor meg nincs értelme. A 2 kerék sokat dob a terepjáró képességén. Ez tényleg inkább fegyverrendszer hordozónak találhatták ki, mint ahogy a képen is van.
a másik a Patria 6x6:
Ez egy klasszikus APC. Felépítésében olyan mint a Fuchs 2, vagy a 6x6 VAB. Csak ez a legmodernebb.
Védelme elvileg pótpáncéllal max. STANAG 4. Nagy előnye, hogy sokkal egyszerűbb a vezető dolga a szélvédő miatt, de harcolni nem biztos, hogy megéri vele leállni IFV-ként.
A nagyobb hadseregnél az elég népszerű, mivel nem olyan drága, és 10 fő deszantot el tud vinni. Az aknavédelme viszont nem olyan hatékony, mivel egy esetleges robbanás esetén pont a kabin alatt működik el a robbanó test. A "csőrös" kialakítású MRAP-ok ezen a fronton jobbak lehetnek. Szóval ez egy konvencionális környezetben fasza kis APC, amit pl. a németek felderítésre is használnak, a Patria meg megkínálta a NEMO automata aknavetős tornyával.
Az a baj, hogy szerintem a kerekes közepes dandárba is minden jármű minimum 30mm-es tornyot fog kapni.
Bár távirányított toronyban 30mm-esek esetén is létezik elég kis méretű (ugyebár most állapodot meg az Aselsan a Patriával pont egy ilyen integrációról), azonban azok képességei nem igazán összehasonlíthatók mondjuk egy PUMA toronnyal. Erre a Patria 6x6-ra meg egy komolyabb tornyot nem mernék feltenni, mert félő, hogy túl magasra kerül a súlypontja.
A török vonaltól nem hiszem, hogy meg kellene ijedni. Sem a minőségtől, sem a típusoktól. Szerintem komolyabb IFV-t tőlük biztosan nem fogunk venni. Ráadásul folyamatosan lebegtetik a Török embargót az amerikaiak. Komolyabb integrációt igénylő fegyverrendszert (Márpedig egy IFV modern, hálózatos környezetben ilyen) megvenni tőlük pont öntökönszúrás lenne. A gyártás, vagy a bevezetés kellős közepén benyalunk egy török embargót, akkor kezdhetjük az egészet elölről. Mert az embargó nem biztos, hogy érvénytelenítené a megkötött szerződést. Patt helyzet. Senkinek sem jó.
Egy NMS/Jelcin szerintem pont az a kategória, amit meg lehet venni tőlük. Nagyon komoly rendszer integrációt nem igényelnek. Inkább csak alvázat jelentenek bárminek.
Ha esetleg licencben gyártjuk őket, akkor meg még az alkatrész sem fog problémát jelenteni. A motorhoz, erőátvitelhez bárhol kapunk alkatrészt, a futóművet meg itthon legyártjuk. Nem nagyon tudom azt elképzelni, hogy ne a németektől vegyük a láncos IFV-t, de hogy Patria-Pars kombó nem jöhet össze, az biztos, mivel mindkettő kerekes jármű, és azt hiszem a nehéz dandár mindenképpen láncosat fog kapni.
Mint ahogy a Caesar/EVA kombó is üti egymást.
A Caesart nem megvenni gondoltam, hanem csak példának hoztam fel, hogy mennyi lehet az EVA ára. Hogy ugyan arra a feladatra 2 típust használnák annak semmi, de semmi értelme. Ha meg az EVA-ba mint PESCO projectben benne vagyunk, akkor abból vásárlás is lesz, az tuti!
A francia kerekes járművek olyanok nekem, mint egy Playboy Nyuszi. Jó-jó, de otthonra nem kéne!
Ők ezzel a Griffon-Jaguár párossal szétválasztották az eredményes harchoz szükséges funkciókat.
Ugyan az, mint a Patria 6x6, csak csőrös kivitelben. 2 fővel kisebb deszanttal, és úszóképesség nélkül.
Ha meg azt nézed, a Jaguar állítólag igen kedvező árú (4M USD körül) de alapvetően egy amolyan felderítő/fire support jármű.
Nekem a felderítő jármű nem akkora, mint egy egy pajtaajtó. Fire supportnak meg kevésnek tűnik egy Leohoz képest.
A franciák mindig is speciális igényekkel rendelkeztek a járműveiknél. A 3 jármű (Griffon, Jaguar, Caesar) gyakorlatilag lefedi az alap igényeket, egy lövész dandárhoz, csak minden a francia geopolitikai céljaihoz méretezve/tervezve.
Ha lesz is rakétatüzérség, akkor szerintem az ki fog csúszni a Zrínyi 2026-ból - időben.